Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Тема 9.3. Прием зарубежных партнеров в России

Поиск

Acceptance of foreign partners in Russia

Занятие 9.3.1. Составление программы пребывания

Drafting of the visit

Цели занятия:

Образовательная: уметь понимать главное в тексте.

развивающая: развивать умение работать в команде

воспитательная: воспитание уважительного отношения к мнению коллеги

практическая: развитие диалогических умений

Задания:

1. Выучить лексику:Asking someone for their opinion: What do you think of/ about? How do you feel about? Introducing your own opinion: I think, I don’t think, In my opinion. According to. Agreeing/ disagreeing with someone: I agree, I think you’re absolutely right, Yes, possibly (perhaps, maybe, you could be right), but don’t you think/ but I’m not sure that/ but don’t forget…/ Yes, I see what you mean, but… Yes, I take your point, but…/ I totally disagree with you. I’m afraid I don’t agree with you at all.

2. Прослушать и понятьпонимать микро-тексты тексты диалогического характера в различных ситуациях общения

3. Прочитать и детально понять текст «How to make a business tour»

4.Высказать свое мнение по поводу обсуждаемой темы; 2) вносить свое предложение; 3) вежливо высказывать несогласие с мнением коллег; 4) высказывать согласие.

Самостоятельная работа.

Разработать программу однодневного пребывания деловых партнеров в университете, используя изученные рекомендации

Занятие 9.3.2. Встреча и размещение гостей

Meeting and accommodation

Цели занятия:

Образовательная: расширение лингвистического кругозора

развивающая: развитие речевых способностей в процессе овладения языком

воспитательная: воспитание культуры общения

практическая: развитие умений воспринимать особую речевую информацию

Задания:

1.Выучить лексику: flight number, departure times, weigh you luggage, boarding card, delay, lend, get off, terminal building, landing cards, runway, go through customs

2. Прочитать текст и определить тему текста в опоре на заголовок.

3.Прослушать текст и догадаться о значении незнакомых элементов сообщения (слов, морфем, словосочетаний, выражений, конструкций).

4.Представлять себя и коллег зарубежным партнеров, уметь объяснить цели встречи.

5Написать текст приветственной речи в аэропорту для партнеров.

6.Перевести на родной язык тексты, содержащие информацию о прилетах, вылетах самолетов

Самостоятельная работа.

1.Составить диалог на тему встречи в аэропорту «Welcome to Irkutsk»

2.Подготовить речь диспетчера аэропорта о задержке рейса, о приземлении, о том, что рей отложен.

Занятие 9.3.3. Экскурсия по городу City tour

Цели занятия:

Образовательная: расширение лингвистического кругозора

Развивающая: развитие речевых способностей в процессе овладения языком

Воспитательная: поддержание интереса к учению и формированию познавательной активности;

Практическая: развитие навыка употребления лексики в письменной речи

Задания:

1.Выучить лексику: go sightseeing, place, market, cathedral, worth visiting, touristy, historic monuments, cosmopolitan, have a look around, go on an excursion

2.Прослушать текст и понять информацию о достопримечательностях.

3. Прочитать текст и понять детальную информацию, содержащуюся в описании памятников

4.Подготовить сообщение об историческом месте

5. Составить описание какой-либо достопримечательности

6. Перевести информацию о городе, данную в буклетах

Самостоятельная работа.

Подготовить мини-экскурсию по 3 примечательным местам города Иркутска.

 

Дидактические материалы к занятиям 9.3.1,9.3.2, 9.3.3

Lesson 9.3.1. On a businesstrip

Ex.1 What makes a good meeting? Suggest what you think are the characteristics of successful meeting?

«Two or more people getting together for a specific business purpose» Gower Publishing Ltd., 1988. Extracted from the Gower handbook of Management, p. 1185

«The fewer the merrier» Milo O. Frank.Extracted from How to run a meeting in Half the Time published by Corgi, a division of Transworld Publishers Ltd.

Reading

Ex. 2 Read the text and answer the questions:

a) 1)What is the most important thing one should know to make a successful business trip? 2) What one should take into consideration if he\ she is going to deal with international client? 3) What the employees should be prepared for? 4)Do the prospective clients need printed materials that summarize the tour?

b) Look at the words in bold and try to explain them.

How to Plan a Business Tour

by Arnold Anderson, Demand Media

Show a prospective client your business with a well-planned tour.

Prior to signing any kind of partnership or vendor agreement, some prospective clients will want to take a tour first to see how you operate and learn some specifics of your business. Even though you have piqued your prospective client's interest over the phone, this business tour will be your chance to make a good first impression... or a great one. Take time to plan a successful tour, and be sure it includes not only the things you would like your prospective client to see, but also the things the prospect needs to see.

Step 1

Plan the tour as far in advance as possible. Ideally you would like 30 days to put all of the details together. Collect information such as who the client is, what kind of product or service you are looking to provide the client, which departments the prospect will need to see and what kind of information you should have available for the client to take away in printed form. If the prospective client is an international one, you will need to check into cultural considerations, such as a proper greeting, the correct way to address your client, and if there is any particular food the client does not like. You might want to look into accommodations as well.

Step 2

Map a route of the tour, using a single point as the beginning and the end. Try to use an executive's office or a conference room as that single point.

Step 3

Move the tour through all of the departments that the prospective client would need to see and include departments you would like the client to see. For example, if your prospective client is looking to buy manufacturing parts from you, the tour should show your manufacturing facilities. But to give the prospective client an idea of your full capability, show your design department as well.

Step 4

Develop stations at each important part of the tour that will be manned by employees who will give short presentations to your prospective clients. The employees should practice their presentations until they are smooth and should incorporate many of your company's resources. For example, if the tour centers around your manufacturing equipment, integrate a demonstration of the equipment into the presentations.

Step 5

Create printed materials that summarize everything the prospective client has seen to take with him at the end of the tour. Summarize your business's mission to the prospect and be prepared to make a pitch before letting the prospect go.

Ex 3. Make the derivatives from the words: busy, print, equip, culture, prospect, impress.

Ex 4. Read the text again and make a summary. Is it necessary to add more steps or more detailed description?



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-09-20; просмотров: 380; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.54.55 (0.006 с.)