Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Searching for a job and career ladder.

Поиск

Занятие 8.3.1. Способы поиска работы Ways of searching for a job

Цели занятия:

Образовательная: Научить извлекать информацию из текстов о приёме на работу

Развивающая. Развивать чувство ответственности за правильный выбор будущей работы и понимания собственных возможностей (знаний, умений) соответствия требованиям работодателя. Формировать умения и навыки самостоятельной работы

Воспитательная. Сформировать у обучающихся понимания важности самостоятельного поиска работы и наличия необходимых профессиональных качеств.

Практическая. Уметь эффективно подбирать информацию о приёме на работу переводить её на русский язык. Формулировать собственное мнение о трудоустройстве и понимать предъявляемые требования.

Задания:

1. Выучить лексику: newspaper ads, place newspaper ads, respond to ads in professional journals, mail blind letters and resumes, read special business employment publications, contact a job clearing house, job market, recruiting agencies.

1.Прослушать диалог “В поисках работы ” и выполнить задания после прослушанного диалога.

2. Прочитать текст “On the job market: Networking, Recruiting Agencies, and Job Fairs” и понять его основное содержание

3.Сформулировать собственное мнение на основе прочитанного или услышанного текста. Ответить на вопросы после текста.

4.Написать объявление о приёме на работу

Самостоятельная работа.

Просмотреть отечественные и английские сайты о предоставлении работы, сравнить их и выбрать наиболее подходящие для своего трудоустройства. Аргументировать свой выбор.

Занятие 8.3.2. Оформление документов при приёме на работу

Execution of documents when applying for a job

Цели занятия:

Образовательная. Сформировать представление о правильном оформлении деловых писем.

Развивающая. Иметь представление о назначении резюме, его содержании и структуре. Развивать логическое мышление.

Воспитательная. Сформировать понимание важности аккуратного составления деловой документации.

Практическая. Уметь понимать и составлять деловую документацию.

Задания:

1.Выучить лексику: job interview, qualification, application form, provide, zip code, short- term, long- term professional goals, employer, employee, personal data, opportunity, requirements, work experience, part time work, responsibilities, references, chronological order.

1.Прослушать текст и понять на слух его основное содержание.

2. Прочитать текст“Resume as it is” и ответить на вопросы после текста.

3. Высказать свое мнение на основе прочитанного или услышанного текста.

4.Написать резюме о приеме на работу.

5.Перевести текст “Resume as it is”

Самостоятельная работа.

Используя электронную почту, написать письмо- обращение о приёме на работу.

Занятие 8.3.3. Подготовка к прохождению собеседования при приёме на работу Preparing to undergo an interview for employment

Цели занятия:

Образовательная: расширение лингвистического кругозора и культурных норм поведения при устройстве на работу и прохождении собеседования.

Развивающая. Развить навыки прохождения интервью.

Воспитательная. Сформировать у обучающихся понимание важности корректного поведения и внешнего вида при прохождении собеседования

Практическая. Уметь составлять план будущего собеседования и вести беседу.

Задания:

1.Выучить лексикуscreening interview, a line interview, preparation, appearance, arrange the interview, applicant, job experience, personal style, extra details, impression, competitors,response, suited for the job, contribution, reward, efforts.

2. Прослушать текст и понять на слух его основное содержание.

3.Прочитать текст Job interview” и ответить на вопросы после текста.

4.Выполнить упражнение на множественный выбор

5.Написать план будущего собеседования.

Самостоятельная работа.

Составить диалог – собеседование при приеме на работу

 

Дидактические материалы к занятиям 8.3.1,8.3.2, 8.3.3

Lesson 8.3.1. Job prospecting

Lead-in

Ex 1. Answer the questions

1. How much do you know about looking for a job?

2. Who can help you in your job search?

3. What are the main steps in obtaining a job?

4. What may help you identify your marketable skills?

5. What is your first priority in a job hunt campaign?

Ex 2. Look up these word combinations in the dictionary and use them in your sentences: newspaper ads, place newspaper ads, respond to ads in professional journals, mail blind letters and resumes, read special business employment publications, contact a job clearing house.

Reading

Ex 3. Read the text, find key words

On the job market

One of the most successful techniques is networking, which involves contacting people you know, as well as people they know, to gather information and leads for the job. Employers ask their friends who ask their friends, and eventually a suitable candidate is found. This candidate is interviewed first, given preferential treatment and usually hired.

A networking jobseeker cultivates the people already successful in the field and asks for mentorship and advice. Begin with your own contact network. Don’t be afraid to ask people in your field for an inside view and practical advice. Establish contacts. Networking can be affective though it does require some efforts. Employers interested in more advanced candidates sometimes send their reqs to select recruiters. Recruiting agencies are third party recruiters hired by an employer to help fill a position. They get requirements from employers, then find candidates to match these requirements though advertising in newspapers, on Usernet, and within their internal data bases of resumes.

Job fAIRS ( career fairs ) are gathering where many candidates meet with recruiters from one or more organizations for brief interviews. Most job fairs involve face-to-face contact, but Internet job fairs are becoming more common.

Don’t forget to bring along many copies of your resume, a list of recommendation letters from your references, your business cards.

Whatever strategy you follow during your job campaign, remember two things.

First, employers almost always have a shortage of good, qualified employees.

Second, there’s an answer to every career problem if you solve your problem not by focusing on your own needs and frustrations, but on the ways to help others and how others will benefit from you.

Ex 4. Look through the text again and answer the questions:

1. What are the options to conduct job search? 2. What is networking? 3. Who do recruiters represent? 4. Where do employers send their reqs to? 5. What is job fair?

Ex 5. Listen to a dialogue and read it on your own training intonation and pronunciation. P36

Ron: Hi Chris.This is Ron Black calling from New York.

Chris: Hi Ron. I’m glad you called. How are you?

Ron: Fine thanks. Bit as friend to friend, I decided to call you to let you know that my work with John & Johnson is over. And I need to find another position.

Chris: Oh, that’s really bad news. I’m sorry to hear that you’re out of work now. But how come you’re on the market again? Did you not get along with your boss?

Ron: Well, don’t misunderstand me. There are no hard feeling between the company and me. I’m leaving on excellent terms with all of them. This parting of the ways is by mutual consent.

Chris: That’s great. But what’s the reason then?

Ron: Well, you see, it’s due to circumstances beyond my control: some major organizational changes at John & Johnson have led to some considerable doubling up in staffing, 20 managers were laid off, and I lost my job at the end of December.

Chris: I see hoe you feel, Ron. Is there anything I can do for you?

Ron: Yes, I think so. My network of contacts is limited, so if you know or ever hear of anything for someone with my background and abilities, please let me know. I’ll mail resumes to you tomorrow.

Writing project

Ex 6. Imagine you’re job prospecting write your own advertisement using following words and word combinations: experience (in/ with), (the) ability (to), knowledge (of), (a) background (in), background, (a) talent (for, in), (an) understanding (of), qualifications (for)



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-09-20; просмотров: 420; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.117.172.189 (0.009 с.)