Мы поможем в написании ваших работ!
ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
|
Клас Тема1 «Музика і мистецтво слова»
ОРІЄНТОВНИЙ МАТЕРІАЛ ДЛЯ СПРИЙМАННЯ
| С.Рахманінов. «Вокаліз»;
Л.Ревуцький. «Пісня»;
Р.Савицький. Варіації на тему «Їхав козак за Дунай»;
М.Лисенко. Кантата «Радуйся,ниво неполитая» (5 ч. «Оживуть степи, озера»;
М.Лисенко.Інтродукція з опери «Тарас Бульба»;
В.Моцарт.Хор «Звідки приємний та ніжний той дзвін» з опери “Чарівна флейта»;
С.Прокоф’єв. Балет «Попелюшка»,фрагмент «Па-де-шаль»;
С.Прокоф’єв. Балет «Попелюшка»,фрагмент «Аморозо»;
Українська народна пісня «Журавель»;
П.Чайковський. Симфонія №2, фрагмент 4 частини;
Українська народна казка «Чарівна скрипка»;
Закарпатські народні мелодії;
Грузинська народна казка «Чонгурист»,грузинська народна мелодія;
І.Крилов.Байка «Квартет»,- В.Барвінський.Квартет 2-х для скрипок, альта і віолончелі (2ч);
К.Паустовський. «Старий кухар»,- В.Моцарт.Концерт для ф-но з оркестром№23 (фрагменти);
Українська народна пісня «Ой на горі та й женці жнуть»4;
В.Короленко. «Сліпий музикант»;
Р.Роджерс. Фрагмент з к/ф «Звуки музики».
| ВАРІАТИВНІ ТВОРИ ДЛЯ СПРИЙМАННЯ
| В.Барвінський. «Пісня без слів»;
Л.Бетховен. Обробка пісні «Їхав козак за Дунай»;
С.Гулак-Артемовський.Фінал з опери «Запорожець за Дунаєм»;
П.Чайковський.Балет «Лускунчик»,фрагмент «Вальс квітів»;
П.Чайковський.Балет «Лускунчик»,фрагмент «Танець феї Драже»;
Л.Глібов.Байка «Музики»;
В.Королено. «Сліпий музикант» (епілог»;
П.Чайковський. «Імпровізація»;
Л.Бетховен.Увертюра «Коріолан» (фрагмент,ф-но);
Л.Тостой.Сцена балу з роману «Війна і мир»,- С.Прокоф’єв. Вальс з балету «Война і мир».
| 5 КЛАС
ОРІЄНТОВНІ ТВОРИ ДЛЯ ВИКОНАННЯ
|
О.Антоняк. «Ода пісні»;
С.Климовський. «Їхав козак за Дунай»;
Українська народна пісня «За світ встали козаченьки»;
О.Янушкевич. «Веселкова пісня»;
Норвезька народна пісня «Чарівний смичок»;
А.Житкевич. «Все це потрібно мені»;
Українська народна пісня «Ой на горі та й жінці жнуть»;
Р.Роджерс. «До-ре-мі» (з к/ф «Звуки музики»).
| ВАРІАТИВНІ ТВОРИ ДЛЯ ВИКОНАННЯ
|
Б.Фільц. «Любимо землю свою»;
О.Семенов. «Звучи, рідна мово»;
В.Книш. «Запоріжців слава»;
І.Кириліна. «Пісенька»;
Українська народна пісня «Ой на горі жита много»;
Н.Красотіна. «Прекрасні звертання»;
М.Балема. «Ми вірні друзі»;
А.Мігай. «Казковий бал»;
В.Книш. «Щедрий вечір»;
Українські колядки та щедрівки.
|
Клас
«МУЗИКА ТА ІНШІ ВИДИ МИСТЕЦТВА»
Зміст навчального матеріалу
| Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів
| Тема 2 «Музика та візуальні образи»
Виявлення зв'язків музики з образотворчим мистецтвом через споріднені емоційні настрої, які виражені в художніх творах та відображають різноманітні життєві явища.
Характеристика засобів виразності програмної музики, особливостей духовної музики у вираженні життєвого змісту.
Виконання пісень, які розкривають основні завдання теми.
Розвиток вокально-хорових навичок.
Імпровізація простих мелодичних зворотов та ритмічного супроводу до пісень.
Інтерпретація змісту прослуханих та виконаних музичних творів,вираження власного емоційно-естетичного ставлення до них.
Порівняння творів пейзажного живопису та посторальної музики,героїчних образів у музичному та образотворчому мистецтві.
Виявлення специфіки інтонаційно-образної мови музичного мистецтва у порівнянні з мовою образотворчого мистецтва.
Засвоєння основних понять і термінів:
програмна музика та непрограмна музика,
духовна музика,
імпресіонизм у мистецтві.
Поглиблення розуміння синтезу мистецтв у храмі та їх впливу на духовний світ людини.
| Учень
спостерігає за:
інтонаційним розвитком музики;
розпізнає:
виражальні особливості симфонічної та камерно-інструментальної музики;
порівнює:
музичні та візуальні образи у втіленні ними життєвих явищ;
характерізує:
засоби виразності програмної та непрограмної музики;
особливості духовної музики;
наводить приклади:
емоційно-образного співзвуччя музичних та візуальних творів;
інтерпретує:
зміст музичних та художніх творів,використовуючи спеціальну термінологію;
виразно виконує:
пісні українських та зарубіжних композиторів;
імпровізує:
прості мелодичні звороти,
ритмічний супровід до пісень;
дотримується правил:
ансамблевого виконання музичних творів;
висловлює судження про:
взваємоз’вязок музично-інтонаційних та візуальних образів;
програмну та непрограмну музику і специфіку відображення нею життєвого змісту;
обгрунтовує:
власне розуміння специфіки змісту творів музичного та образотворчого мистецтва;
виявляє:
готовність до використання набутих предметних компетенцій у процесі творчої самореалізації.
|
Клас.Тема 2 «Музика та візуальні образи»
ОРІЄНТОВНІ ТВОРИ ДЛЯ СПРИЙМАННЯ
| А.Вівальді. «Зима» з циклу концертів «Пори року»;
Г.Свиридов. Кантата «Поема пам’яті Сергія Єсеніна», частина «Співа зима, агукає»;
Ю.Щуровський. «Після перегляду Куїнджі»;
І.Карабиць. 1 симфонія «Пять пісено про Україну», (2 частина «Дума»);
О.Бородин.Симфонія №2 «Богатирська» (1ч.,експозиція);
Л.Бетховен. Симфонія №3 «Героїчна» (1ч.,еспозиція);
М.Лисенко.Опера «Тарас Бульба» (сцена «запорізька січ»);
Українська народна пісня «Думи мої,думи»;
Українська народна пісня «Ой піду я лугом»;
І.Стравінський.Балет «Весна священна» (фрагмент);
Ф.Шуберт. «Аве Марія»;
Леся Дичко.Варіації для фортепіано «Українські писанки»;
С.Рахманінов.Прелюд до дієз мінор;
К.Дебюссі.Сюїта «Море» (1частина «На морі від зорі до полудня»);
Ю.Щуровський.Маленька українська симфонія (3ч. «Закарпатська картина»);
Українська народна пісня «Їхав козак на війноньку»;
І.Карабиць. Прелюдія.
| ВАРІАТИВНІ ТВОРИ ДЛЯ СПРИЙМАННЯ
|
В.Барвінський. «Пісня лірника»;
К.Данькевич.Арія Богдана з опери «Богдан Хмельницький»;
Українська народна пісня в обробці А.Кос-Анатольського «Ой ти,давчино,з горіха зерня…»;
М.Мусоргський. «Богатирські ворота» з фортепіанної сюїти «Картинки з виставки»;
М.Римський-Корсаков.»Окиян-море синєє» з опери «Садко»;
М.Чюрльоніс. Симфонічна поема «Море».
| ОРІЄНТОВНИЙ МАТЕРІАЛ ДЛЯ ВИКОНАННЯ
|
О.Янушкевич. «Біла казка»;
М.Гайворонський. «Йде січове військо»;
О.Бородін. Мелодія головної теми симфонії №2 «Богатирська» (1ч.);
О.Жилінський. «Пісенька Джури»;
Українська народна пісня «Думи мої, думи»;
Ю.Чичков. «Мама»;
В.Таловиря. «Писанки»;
В.Раковський. «В долонях рідної землі»;
О.Янушкевич. «Літо золоте».
| ВАРІАТИВНИЙ МАТЕРІАЛ ДЛЯ ВИКОНАННЯ
|
Українські колядки і щедрівки»
Т.Попатенко, «Шпак на чужині»;
Українська народна пісня «Ой, при лужку, при лужку»;
Б.Фільц. «На зеленому горбочку»;
Г.Гладков. «Про картини»;
З.Майстрова. «Я малюю море»;
М.Балема. «Ой там, на вигоні»;
Українська народна пісня «Ой, ходила дівчина бережком».
|
Клас
«МУЗИКА І ДУХОВНИЙ СВІТ ЛЮДИНИ»
Зміст навчального матеріалу
| Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів
| Тема 1 Музика як мова почуттів
Спостереження за широким колом
настроїв та почутєвого світу людини, різноманітних емоційних станів, відображених в музиці.
Виявлення та аналізування особливостей музичної мови як відображення духовного світу людини.
Порівняння поліфонічної та гомофонно-гармонічної музики та творів різних жанрів за їх житєєвим призначенням
(прелюдія,
фуга,
вальс,
менует тощо).
Виконання народних та композиторських пісень, які розкривають основні завдання теми.
Розвиток вокально-хорових навичок.
Інтерпретація змісту прослуханих та виконаних музичних творів, вираження власного ставлення до них.
Засвоєння та закріплення основних музичних понять і термінів:
поліфонія,
гомофонія,
прелюдія,
фуга.
Усвідомлення ролі музики в духовному житті людини та духовної сутності творів мистецтва.
| Учень
спостерігає за:
відображенням в музиці різних емоційних станів людини;
розпізнає:
поліфонічну та гомофонно-гармонічну музику щодо специфіки відображення нею життєвого змісту;
порівнює:
твори різних жанрів (прелюдія,фуга,вальс, менует) за їх життєвим призначенням, використовуючи спеціальну музичну термінологію;
характерізує:
інтонаційно-образну мову музичних творів;
наводить приклади:
впливу музики на долю людини;
інтерпретує:
музику як відображення емоційного та духовного світу людини;
виразно виконує:
народні та композиторські пісні, які виражають різні людські почуття;
висловлює судження про:
роль музики в духовному житті людини;
особливості музичної мови як вираження почуттів;
обгрунтовує:
власну думку щодо розуміння духовної сутності творів мистецтва;
|
|