Клас Тема №1 «Музика мого народу»



Мы поможем в написании ваших работ!


Мы поможем в написании ваших работ!



Мы поможем в написании ваших работ!


ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Клас Тема №1 «Музика мого народу»



ВИКОНАВСЬКА І ТВОРЧА ДІЯЛЬНІСТЬ
Виконання пісень різного змісту і характеру. Пластичне інтонування і виконання ритмічно-танцювальних рухів. Створення темброво-ритмічних супроводів до пісень і танців. Виконання пісень з підголосками. Театралізація дитячих музичних розваг (дражнилок, лічилок, забавлянок).
ОРІЄНТОВНІ ТВОРИ ДЛЯ СПРИЙМАННЯ
М. Вербицький. «Ще не вмерла Україна».Державний Гімн України; М. Вербицький. «Пісня косарів» з оперети «Підгірянка»; Троїсті музики. В. Філіпенко. «Поле моє, поле»; М. Калачевський. «Українська симфонія» (перша частина); Г. Майборода. «Гуцульська рапсодія»; Є. Адамцевич. «Запорізький марш»; Українська народна пісня «Колискова»; Українська народна пісня «За світ встали козаченьки»; М. Лисенко. «Елегія»; М. Лисенко. Увертюра до опери «Тарас Бульба»; Українська народна дума «Іван Богун»; Українська народна дума «Пісня про Байду»; Українська народна дума «Пісня про козака Голоту»; К. Стеценко. «Вечірня пісня».
ВАРІАТИВНІ ТВОРИ ДЛЯ СПРИЙМАННЯ
д. Бортнянський. Соната до мажор; Л. Ревуцький. Друга симфонія (2 і 3 частина); Українська народна дума «Пісня про Устима Кармелюка»; Українська народна дума «Батьку Хмелю»; С. Гулак-Артемовський. Танці з опери «Запорожець за Дунаєм»; О. Хромушин. Фантазія на теми українських народних пісень; М. Лисенко. Хорова пісня «Гей, не дивуйте» з опери «Тарас Бульба»; В. Лепешко. «Кобзарська слава»; Український народний танець «Метелиця»; К. Данькевич. «Метелиця» з балету «Лілея»; М. Вериківський. «Пісня кобзаря» з опери «Гайдамаки».   4 клас Тема №1 «Музика мого народу»
ОРІЄНТОВНІ ТВОРИ ДЛЯ ВИКОНАННЯ
Я. Степовий. «Зоре моя вечірняя»; Українська народна пісня «Сіяв мужик просо»; М. Катричко. «Рідна мова»; Українська колискова пісня «Повішу я колисочку»; Українська колискова пісня «Ой ходить сон коло вікон»; Українська народна історична пісня «Ой на горі та й женці жнуть»; Українська щедрівка «Чи дома, дома»; Українська щедрівка «Слава нашим господарям»; Українська народна пісня «Забілів від снігу гай»; А. Попернацький. «Україна-світ»; Б. Лепкий. «Тіштесь, діти»; С. Козак. «Рідний край».
ВАРІАТИВНІ ТВОРИ ДЛЯ ВИКОНАННЯ
Українська жниварська пісня «В понеділок раненько»; Українська жниварська пісня «А вже сонце котиться»; М. Мельник. «Україно-дівчино»; Українська народна пісня в обробці Л. Ревуцького «Прилетіла перепілонька»; Л. Дичко. «Петрівочка»; М. Іванников. «Відлетіли журавлі»; Т. Попатенко. «Новорічна полька»; Українська народна пісня «Ой гиля,гиля, гусоньки, на став»; Українська щедрівка «Ой рано-рано кури запіли»; Українська щедрівка «Прийшли щедрувати»; А. Мігай. «Сім нот».
Орієнтовні твори для музикування на інструментах, виконання в русі
Троїсті музики; Українська народна пісня «Танцювати починаймо»; В. Верховинець. «Вертеп»; В. Верховинець. Пісня-гра «Меланка»; І. Кишко. «дід Мороз і діти»; Українська народна пісня-гра в обробці Ж. Колодуба «Фрікель, нікель»; Українська народна пісня-гра «Йшла зозуля мимо саду»; Українська народна пісня-гра «Котилася торба»; Українська народна пісня в обробці М. Леонтовича «Коза».

 

КЛАС « МУЗИКА ЄДНАЄ СВІТ »

 

Зміст навчального матеріалу Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Тема 2 Музика не знає кордонів (19год) Спорідненість музики слов’янських народів.   Спільні властивості українських і російських протяжних ліричних пісень: наспівність, широке розгортання мелодії, розспівування складів, підголоскове багатоголосся, відносно вільний рух голосів.   Спільні і відмінні риси в танцювальній музиці слов’янських народів.   Жанр обробки народних пісень.   Пісні весняного календарного циклу.   Календарно-обрядові пісні як основа музичного мистецтва слов'янських народів.   Музика Прибалтики, Кавказу. Середньої Азії, країн Європи та світу.   Взаємовплив і взаємозбагачення музики різних народів.   Роль композиторів у становленні звязків між музикою різних народів.   Основні поняття і терміни: мазурка, полька. баркарола, розпів,підголоскове багатоголосся.   Учень має уявлення про: спорідненість музики слов'янських народів; спільні властивості українських і російських протяжних ліричних пісень; спільні й відмінні риси в танцювальній музиці слов'янських народів; взаємовплив і взаємозбагачення музики різних народів; роль композиторів у становленні звязків між музикою різних народів; календарно-обрядові пісні як основу музичного мистецтва слов'янських народів;   називає: музичні твори, що вивчалися в класі, та їх авторів;   порівнює: музику різних народів;   обгрунтовує: належність пісні до музичного надбання певного народу;   висловлює: власне ставлення до народної музики різних народів;   вміє: оцінювати спів власний та однокласників;   виразно виконує: пісні, дотримуючись основних правил співу;   користується: музичною термінологією (у межах програмового матеріалу);   дотримується правил: поведінки у класі, на концерті, в театрі; слухання музики, співу.    

 

 

Клас Тема № 2 «Музика не знає кордонів»

 

ВИКОНАВСЬКА І ТВОРЧА ДІЯЛЬНІСТЬ
Виконання пісень різного змісту і характеру. Пластичне інтонування і виконання ритмічно-танцювальних рухів. Створення темброво-ритмічних супроводів до пісень і танців.
ОРІЄНТОВНІ ТВОРИ ДЛЯ СПРИЙМАННЯ
П.Чайковський. Фінал Першого концерту для фортепіано з оркестром (фрагмент); Українська народна пісня «Реве та стогне Дніпр широкий»; А. Хачатурян. Гопак з балету «Гаянє»; Білоруська народна пісня «Бульба»; К. Мясков. «Білоруський танець»; К. Мясков. «Туркменський танець»; Р. Щедрін. «Пустотливі частівки»; Д. Гершвін. «Колискова» з опери «Поргі та Бесс»; Болгарська народна пісня «Посадив я полин»; М. Лисенко. «Баркарола»; М. Глинка. «Венеціанська ніч»; З. Кодай. «Чардаш»; Й. Брамс. Угорський танець№2; В. Моцарт. Варіації на тему французської пісні; Д. Кабалевський. Варіації на японську народну тему; Ф. Шопен. Мазурка ля мінор.
ВАРІАТИВНІ ТВОРИ ДЛЯ СПРИЙМАННЯ
С. Рахманінов. Третій концерт для фортепіано з оркестром (фрагмент); К. М’ясков. Литовський танець; К. М’ясков. Естонський танець «Тульяк»; А. Штогаренко. «Вірменські ескізи»; В.А.Моцарт. Симфонія соль мінор (1ч,фрагмент); Є. Станкович. Купальський танок «Марина»; Ж. Колодуб. «Троїсті музики».   4 клас Тема № 2 «Музика не знає кордонів»
ОРІЄНТОВНІ ТВОРИ ДЛЯ ВИКОНАННЯ
Веснянка «Вийди, вийди, Іванку»; Російська народна пісня «Вниз по матушке по Волге»; М. Глинка «Гуде вітер вельми в полі»; Г. Гусейнлі. «Курчата»; Латиська народна пісня «Півник»; Е. Гріг. «Захід сонця»; Чеська народна пісня «Полька»; Індонезійська народна пісня «Прогулянка з батьком»; Японська народна пісня «Вишня»; Л. Бурханова. «Прощай, початковая рідная школа»; В. Таловиря. «Рідній вчительці».
ВАРІАТИВНІ ТВОРИ ДЛЯ ВИКОНАННЯ
Українська веснянка «Женчичок-бренчичок»; Російська народна пісня «Со вьюном я хожу»; Польська народна пісня. « Жайворонок»; О. Янушкевич. «День народження у мами»; Грузинська народна пісня «Буквар»; Німецька народна пісня «Музиканти»; Естонська народна пісня «Зозуля».
Орієнтовні твори для музикування на інструментах, виконання в русі
Троїсті музики; Українська народна пісня «Янчику - білоданчику»; Українська народна пісня « А ми просо сіяли»; Українська народна пісня «Вербовая дощечка»; Білоруський народний танець «Бульба»; Білоруська народна пісня «Савка і Гришка»; Грузинський танець «Лезгінка»; Російська народна пісня «Со вьюном я хожу»; Російська народна пісня «Светит месяц»; Узбецька народна пісня-танець «Мавригі».  

 

 

Пояснювальна записка

 

 

Вступ

 

Навчальна програма з музики для 1 - 4 класів загальноосвітніх навчальних закладів розроблена відповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти, грунтується на положеннях Концепції загальної середньої освіти (12-річна школа).

Програма визначає концептуальні підходи до музичної освіти учнів початкових класів, конкретизує музично-освітні завдання, розпроділяє худождньо-педагогічні традиції та сучасні тенденції розвитку національної та світової музичної культури.

В основу програми покладено провідні положення сучасної музичної педагогіки, а саме:

 

визначення мети загальної музичної освіти у широкому культурологічному контексті;

 

підхід до сприймання музики як основи загальної музичної освіти;

 

ставлення до музичного мистецтва як джерела і предмета духовного спілкування.

 

Програма грунтується на таких принципах музичної педагогіки:

 

* орієнтації на духовний розвиток особистості засобами музичного мистецтва;

* зв’язку музики з життям;

* опори на три типи музики - пісню, танець, марш;

* активізації музичного мислення;

* єдності емоційного і свідомого, художнього і технічного;

* взаємодії мистецтв;

* особистісно- діяльнісного підходу, визнання самобутності й самоцінності особистості учня.

 

У програмі реалізовано ідею загальної музичної освіти учнів на основі української національної культури.

Її суть полягає :

у ставленні до музичного мистецтва як невід’ємної частини духовного життя народу;

у визнанні провідної ролі фольклору в музичному навчанні і вихованні учнів;

у зверненні до народної музичної творчості крізь призму її життєвих звязків з духовним, матеріальним та практичним світом людини;

у розгляді української музичної культури в діалектичній єдності з музикою інших народів;

у вивченні професійної музики крізь призму її фольклорних джерел;

у розкритті естетичного змісту української народної та професійної музики на основі осягнення учнями суті й особливостей музичного мистецтва.

 

Мета і завдання музичної освіти учнів 1 - 4 класів зумовлені соціальними функціями музичного мистецтва, вимогами Державного стандарту початкової загальної освіти.

 

Метою музичної освіти в початковій школі є формування основ музичної культури учнів як важливої і невід’ємної частини їхньої духовної культури.

Ця мета конкретизується в основних завданнях, спрямованих на формування базових освітніх компетентностей та загальний естетичний розвиток учнів:

 

* введення учнів у світ добра й краси, відбитий у музичних творах, засвоєння ними початкових знань про особливості художньо-образної мови музичного мистецтва.

 

* розвиток чуттєво-емоційного сприйняття навколишнього світу крізь призму музичного мистецтва. прилучення учнів до животворного джерела людських почуттів і переживань, втіленних у музиці;

 

збегечення есоційно-естетичного досвіду учнів, підведення їх до осягнення художньо-образної суті музичногомистецтва в його найпрстіших втіленнях;

* сприяння розвитку образного мислення, уяви. загальнтх та музичнох здібностей учнів;

 

* формування здатності до різних видів активної музично-творчої діяльності, опанування елементарних практичних умінь та навичок;

 

*формування універсальних ( духовних, моральних, громадянських, есетичних) якостей творчої особистості;

 

* виховання ціннісного ставлення до музичного мистецтва.

 

Змістове наповнення програми передбачає формування в учнів світоглядних, ціннісно- орієнтаційних, навчально-пізнавальних, творчо-діяльнісних, комунікативних компетенцій, що досягається через призму сприймання та інтерпретацію творів народного і професійного музичного мистецтва, оволодіння досвідом художньо-практичної діяльності, розвиток творчих здібностей, потреби у міжособистісному спілкуванні та спілкуванні з творами музичного мистецтва.



Последнее изменение этой страницы: 2016-08-14; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.236.214.224 (0.015 с.)