Мы поможем в написании ваших работ!
ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
|
Клас « особливості музичного мистецтва»
Зміст навчального матеріалу
| Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів
| Тема 3 Розвиток музики
(10 год)
Музика як мистецтво, що не існує без розвитку.
Розвиток музики як процес відображення почуттів, настроїв, думок людини в їх динаміці та якісному перетворенні.
Способи розвитку музики: виконавські, динамічні, жанрові, мелодичні, темпові, темброві.
Виконавський розвиток.
Сюжетний розвиток.
Інтонаційно-мелодичний розвиток.
Жанровий розвиток.
Ладовий розвиток.
Прийоми симфонічного розвитку.
Багатогранність розвитку музики.
Обряди зустрічі весни.
Народні пісні-веснянки.
Основні поняття і терміни: розвиток музики, прийоми розвитку, жанр, лад, мажор, мінор.
|
Учень має уявлення про:
музику як мистецтво, що не існує без розвитку;
прийоми розвитку музики;
виконавський розвиток;
сюжетний розвиток;
інтонаційно-мелодичний розвиток;
варіаційний розвиток;
жанровий розвиток;
ладовий розвиток;
прийоми симфонічного розвитку;
порівнює:
різні прийоми розвитку музики;
називає:
музичні твори, що вивчалися в класі, та їх авторів;
висловлює:
власне ставлення до змісту музичних творів;
вміє:
оцінювати спів власний та однокласників;
виразно виконує:
пісні, дотримуючись основних правил співу;
користується:
музичною термінологією (у межах програмового матеріалу);
дотримується правил:
поведінки у класі, на концерті, в театрі;
слухання музики, співу.
|
Клас Тема №3 «Розвиток музики»
ВИКОНАВСЬКА І ТВОРЧА ДІЯЛЬНІСТЬ
|
Виконання пісень різного змісту і характеру.
Пластичне інтонування і використання ритмічнтанцювальних рухів.
Створення темброво-ритмічних супроводів до пісень і танців.
Інсценування пісень.
Імпровізація мелодій на тексти лічилок, забавлялок, дражнилок тощо.
| ОРІЄНТОВНІ ТВОРИ ДЛЯ СПРИЙМАННЯ
|
С. Прокоф'єв. Симфонична казка «Петя і Вовк»:
-тема Петі;
- тема Пташки;
- тема Качки.
М. Завадський «Шумка»;
Е. Гріг. «Навесні»;
В. Сокальський. Симфонія соль мінор (третя частина);
М. Лисенко. Хор «А вже весна» з опери «Зима і Весна»;
Е. Гріг. «У печері гірського короля»;
Ф. Шуберт. Вальс;
Ф. Шуберт. «Алегрето»;
Р. Щедрін «Купання в котлах» з балету «Горбоконик».
| ВАРІАТИВНІ ТВОРИ ДЛЯ СПРИЙМАННЯ
|
К. М’ясков. «Український танець»;
Ф. Шопен. Вальси (на вибір);
І, Віленський. «Весняночка»;
Г. Сасько. «Весняний дощик».
3 клас. Тема №3 «Розвиток музики»
| ОРІЄНТОВНІ ТВОРИ ДЛЯ ВИКОНАННЯ
|
Л. Кніппер. «Чому ведмідь взимку спить»;
І. Арсєєв. «Гра в слова»;
В. Сокальський. «Голочка»;
Українська народна пісня «Грицю, Грицю, до роботи»;
Т. Димань. «Писанка»;
М. Катричко. «Подарунок мамі».
| ВАРІАТИВНІ ТВОРИ ДЛЯ ВИКОНАННЯ
|
О. Янушкевич. «Подарунок мамі»;
Т. Шутенко. «Вальс сніжинок»;
Д. Височковська. «Потанцюймо з нами»;
М. Катричко. Одуд дудочку зробив»;
В. Демянишин. «Пісенька про вишеньку».
| Орієнтовні твори для музикування на інструментах, виконання в русі
|
Троїсті музики;
Українська народна пісня «Король по городу ходить»;
Українська народна пісня «Каша»;
Я. Степовий. «Ой на горі льон»;
В. Верховинець. Пісня-гра «Сива шапка»;
А. Павлюк. «Святковий хоровод».
|
КЛАС «ОСОБЛИВОСТІ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА»
Зміст навчального матеріалу
| Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів
| Тема 4 Будова (форми)
музики.
(9 год)
Музичні твори одночастинної будови.
Одночастинна форма як вираження одного характеру чи настрою.
Зв'язок частин зі зміною характеру музики, розвитку почуття. настрою.
Дво- і тричастинна форма як вираження двох різних станів, настроїв, характерів. їх структура.
Рондо як форма контрастного зіставлення головної незмінної теми (мелодії) з кількома різними епізодами.
Варіації.
Варіаційна форма як вираження поступового, послідовного розвитку, зміни одного характеру, настрою.
Куплетна форма.
Найважливіші принципи будови музики: повторення (просте, змінене- варіативне) і контраст.
Основні поняття і терміни: музична форма, одночастинна форма, двочастинна форма, тричастинна форма, рондо, варіації, куплетна форма, приспів, заспів.
|
Учень має уявлення про:
одночастинну будову твору;
зв'язок зміни частин зі зміною характеру і змісту твору;
дво- і тричастинну форми;
рондо і варіації;
куплетну форму;
найважливіші принципи будови музики;
називає:
музичні твори. що вивчалися в класі, та їх авторів;
порівнює:
твори різної форми;
обгрунтовує:
форму музичного твору;
висловлює:
власне ставлення до змісту музичних творів;
вміє:
оцінювати спів власний та однокласників;
виразно виконує:
пісні, дотримуючись основних правил співу;
користується:
музичною териінологією (у межах програмового матеріалу);
дотримується правил:
поведінки у класі, на концерті, в театрі;
слухання музики, співу.
|
Клас. Тема №4 «Будова (форми) музики»
ВИКОНАВСЬКА І ТВОРЧА ДІЯЛЬНІСТЬ
|
Виконання пісень різного змісту і характеру.
Пластичне інтонування і виконання ритмічно-танцювальних рухів.
Створення темброво-ритмічних сцпроводів до пісень і танців.
Інсценування пісень.
Створення «Класного рондо».
Створення варіації на тему пісні «Ой на горі жито».
Ведення хороводів.
| ОРІЄНТОВНІ ТВОРИ ДЛЯ СПРИЙМАННЯ
|
Е. Гріг. «Пісня Сольвейг» з сюїти «Пер Гюнт»;
Е. Гріг. «Танець Анітри» з сюїти «Пер Гюнт»;
М. Лисенко. Експромт ля мінор.
О. Бородин. «Спляча княжна»;
Моцарт «Рондо в турецькому стилі»;
І. Дунаєвський. Увертюра до к\ф «Діти капітана Гранта»;
М. Ризоль. Варіації на тему української народної пісні «Ой на горі жито»;
Ф. Шопен. Мазурки (на вибір вчителя).
| ВАРІАТИВНІ ТВОРИ ДЛЯ СПРИЙМАННЯ
|
П. Чайковський. Шоста симфонія (3ч., маршовий епізод);
І. Левицький. «Українська рапсодія»;
Б. Фільц «Весняне рондо»;
А. Шведько. Варіації на тему української народної пісні «Женчичок-бренчичок».
3 клас. Тема №4 «Побудова (форми) музики»
| ОРІЄНТОВНІ ТВОРИ ДЛЯ ВИКОНАННЯ
|
Французська народна пісня «Пастух»;
Українська народна пісня «Соловеєчку, сватку, сватку»;
М. Катричко. «Писанка»;
Українська народна пісня «Вербовая дощечка»;
Українська народна пісня «Кривий танець»;
Українська народна пісня в обробці К. Стеценко «Ой на горі жито»;
М. Ведмедеря. «Природа просить порятунку»;
Т. Попатенко. «Ось яка бабуся».
| ВАРІАТИВНІ ТВОРИ ДЛЯ ВИКОНАННЯ
|
Я. Степовий. «Щебетала пташечка»;
Українська народна пісня в обробці Я. Степового «Ой весна»;
Ю. Рожавська. «Рукавичка»;
Б. Фільц. «Жук - жученко»;
Українська веснянка «Жучок»;
Українська веснянка «Скочила коза з воза»;
Українська народна пісня «Ой на горі льон»;
В. Кропивницький «Веснянка».
| Орієнтовні твори для музикування на інструментах, виконання в русі
|
Троїсті музики;
Українська народна пісня «Бігла кізка топитися»;
Українська народна пісня «Мости»;
В. Верховинець. Пісня - гра «У вишневтму садочку»;
В. Верховинець. Пісня-гра «Шум»;
А. Філіпенко. «Пісня веселки».
|
КЛАС «МУЗИКА ЄДНАЄ СВІТ»
Зміст навчального матеріалу
| Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів
| Тема 1 Музика мого народу
(16 год)
Роль музики в житті народу.
Зв'язок музики з життям і побутом людини.
Джерела і традиції української народної музичної творчості.
Інтонаційні особливості, своєрідність музичного надбання українського народу.
Спільне і відмінне в народній та ппрофесійній творчості.
Професійна музиа в народному дусі.
Колискова пісня.
Дитячий фольклор (дражниски, лічилки, забавлянки).
Каленарно-обрядові пісні:
жниварські (зажинкові, власне жнтварські,обжинкові),
колядки і щедрівки, їх особливості.
Жартівливі й жартівливо-танцювальні пісні, коломийки.
Троїсті музики.
Історичні пісні, українська дума.
Ліричні пісні.
Найхарактерніші риси української народної музики:
наспівність, яскрава емоційність, ліричність.
Українська народно-пісенна творчість як джерело професійної музики та окраса духовної культури.
Основні поняття і терміни:
колискова пісня, дитяча пісня, календарно-обрядові пісні, колядка, щедрівка, жартівливо-танцювальн пісня, коломийка, історична пісня, дума. лірична пісня, кобза, бандура, цимбали, скрипка, бубон.
|
Учень має уявлення про:
зв'язок музики з життям народу;
джерела і традиції української народної музичної творчості;
найхарактерніші риси української народної музики;
спільне й відмінне в народній та професійній творчості;
професійну музику в народному дусі;
колискові пісні й дитячий фольклор;
календарно-обрядові пісні;
троїсті музики як тип інструментального ансамблю;
жартівливі й жартівливо-танцювальні пісні, коломийки;
історичні та ліричні пісні;
українську народну думу;
називає:
музичні твори. шо вивчалися в класі, та їх авторів;
порівнює:
народні й професійні пісні;
обгрунтовує:
належність пісні до народної, професійної або професійної в народному дусі;
висловлює:
власне ставлення до змісту музичних творів;
вміє:
оцінювати спів власний та однокласників;
виразно виконує:
пісні, дотриммуючись основних правил співу;
користується:
музичною термінологією (у межах програмового матеріалу);
дотримується правил:
поведінки в класі, на концерті, в театрі;
слухання музики, співу.
|
|