Мы поможем в написании ваших работ!
ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
|
Клас Тема 1 «Образний зміст музики»
ОРІЄНТОВНІ ТВОРИ ДЛЯ СПРИЙМАННЯ
| М.Лисенко. Пісня Наталки з опери «Наталка Полтавка»;
М.Лисенко. Пісня Остапа з опери «Тарас Бульба»;
Ф.Шуберт. «Лісовий цар»;
Б.Фільц. «Закарпатські новелети» №5, №7.
С.Рахманінов. «Весняні води»;
С.Рахманінов. «Острівець»;
Д.Кржижанівський. «Реве та стогне Дніпр широкий»;
Л.Бетховен. Увертюра «Егмонт»;
М.Равель. «Болеро»;
К.Сен-Санс. «Лебідь» із сюїти «Карнавал тварин»;
Ф.Ліст. Рапсодія № 2;
М.Лисенко. «Молитва за Україну»;
М.Вербицький. «Ще не вмерла Україна»;
В.Лаурушас. «У путь»;
Б.Дваріонас. «Дерев’яний коник»;
Д.Шостакович. Епізод нашестя з 7 «Ленінградської» симфонії;
Й.Бах. Органна фуга ля мінор;
Г.Персел. «Граунд»;
Дж.Леннон, П.Макартні. «Нехай буде так» («Let it be»);
Ф.Шуберт. Серенада»
Ф.Шопен. Вальс-хвилинка;
Ф.Шопен. Вальс № 7.
| ВАРІАТИВНИЙ МАТЕРІАЛ ДЛЯ СПРИЙМАННЯ
| А.Хачатурян. Танець із шаблями з балету «Гаянє»;
К.Караєв. «Сцена гроза» з балету «Стежкою грому»;
Р.Шуман. «Порив»;
Я.Степовий. Романс «Степом»;
Я.Степовий. Романс «Ой,три шляхи широкії»;
Д.Шостакович. Прелюдія ля мінор
Д.Шостакович. Прелюдія мі мажор;
М.Степаненко. «Образи» (фрагмент);
Ф.Шуберт. Музичний момент ля бемоль мажор»
Ф.Шуберт. Експромт до мінор.
О.Скрябін. Прелюдії № 11, № 12, оп.11
7 клас Тема 1 «Образний зміст музики»
| ОРІЄНТОВНІ ТВОРИ ДЛЯ ВИКОНАННЯ
|
В.Івасюк. «Балада про мальви»;
Б.Фільц. «На верховині, на верхівці»;
Т.Петриненко. «Україна»;
О.Антоняк. «Музика для двох»;
М.Вербицький. «Ще не вмерла Україна»;
В.Баснер. «На безіменній висоті»;
Дж.Леннон, П.Макартні. «Нехай буде так» («Let it be»);
| ВАРІАТИВНІ ТВОРИ ДЛЯ ВИКОНАННЯ
|
М.Дунаєвський. «Кольорові сни»;
М.Колодочка. «Балада про рідну мову»;
Б.Фільц. «Червона калина»;
І.Шамо. «Україно, любов моя»;
Українська народна пісня «Ой, на горі вогонь горить»;
А.Пашкевич. «Степом, степом»;
О.Янушкевич. «Пам’ять»;
Р.Паулс. «Листя жовте».
|
Клас «ДУХОВНИЙ СВІТ ЛЮДИНИ»
Зміст навчального матеріалу
| Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів
| Тема 2
Композиція музичного твору
Аналізування драматургії та композиції музичних творів різних жанрів і форм (увертюра, симфонія, концерт, соната, ораторія) щодо відображення мозаїки навколишнього світу.
Порівняння драматургічного розвитку музичних творів різних жанрів і форм.
Визначення основних типів музичної драматургії: контрасного, конфліктного,
безконфліктного.
Характеристика особливостей побудови сонатної форми як співставлення та розвитку різнохарактерних образів - проявів життя у їх співвідношенні.
Виконання композиторських та народних пісень,які розкривають основні завдання теми.
Розвиток вокально-хорових навичок.
Засвоєння основних музичних понять і термінів:
музична драматургія та її типи,
сонатна форма та її складові.
Усвідомлення значення музичної драматургії як відображення життєвих явищ у їх взаємодії.
| Учень
спостерігає за:
розвитком контрасних образів як проявів життя у музичних творах;
драматургічним розвитком музичних образів як взаємодією проявів життєвих явищ;
розпізнає:
складові музичної композиції
(експозиція, розробка, реприза)
через їх життєвий зміст;
порівнює та розрізняє:
музичні жанри (соната, увертюра, концерт) щодо відображення ними навколишнього світу;
характерізує:
особливості будови та музичної драматургії як відображення взаємодії життєвих явищ у творах різних композиторів;
наводить приклади:
творів сонатно-симфонічних та вокально-інструментальних жанрів;
називає:
принципи побудови сонатної форми як співставлення та розвитку різнохарактерних образів - проявів життя;
виразно виконує:
пісні українських та зарубіжних композиторів;
висловлює судження про:
взаємодію музичних образів - проявів життя у музичному творі;
драматургію (взаємодію образів) музичних творів різних жанрів і форм (увертюра, симфонія, концерт, соната, ораторія) та її типи;
обгрунтовує:
власну думку щодо змісту музичних творів великих форм та відображення в них життєвих явищ;
виявляє:
готовність до використання набутих предметних компетенцій у процесі творчої самореалізації.
|
Клас Тема 2 «Композиція музичного твору»
ОРІЄНТОВНИЙ МАТЕРІАЛ ДЛЯ СПРИЙМАННЯ
|
М.Глінка. Увертюра до опери «Руслан і Людмила»;
О.Тактакішвілі. Фрагмент з ораторії «Слідами Руставелі»;
Л.Бетховен. Увертюра «Егмонт»;
М.Скорик. Гуцульський триптих (2ч. «Іван і Маричка»);
Я.Степовий. Прелюд пам'яті Тараса Шевченка;
Е.Гріг. Соната для віолончелі і фортепіано (1ч.);
М.Огінський. Полонез «Прощання з Батьківщиною»;
В.Моцарт. Симфонія № 40;
П.Чайковський. Увертюра-фантазія «Ромео і Джульєтта»;
Ан.Александров. «Священна война»;
Д.Шостакович. Епізод нашестя з 7 симфонії «Ленінградської»;
Д.Тухманов. «День перемоги»;
А.Кос-Анатольський. Концерт для арфи з оркестром, 1 частина;
Л.Ревуцький. Симфонія №2 (1частина).
| ВАРІАТИВНИЙ МАТЕРІАЛ ДЛЯ СПРИЙМАННЯ
|
Дж.Россіні. Увертюра до опери «Севільський цирюльник»;
Г.Гендель. Ораторія «Самсон», (фрагмент);
Е.Гріг. Концерт для фортепіано з оркестром (1 частина);
А.Штогаренко. Сюїта «Партизанські картини», 6ч. «Свято народу-переможця»;
В.Висоцький. «Сини йдуть у бій»;
В.Висоцький. «А він не повернувся з бою»;
А.Пашкевич. «Степом,степом».
7 клас Тема 2 «Композиція музичного твору»
ОРІЄНТОВНІ ТВОРИ ДЛЯ ВИКОНАННЯ
|
Г.Струве. «Шкільний корабель»;
А.Пашкевич. «Синові»;
Г.Татарченко. «Гей ви, козаченьки»;
О.Осадчий. «Стоїть тополя»;
Б.Буєвський. «На долині туман»;
Українська народна пісня «Розпустили кучері дівчата»;
В.Баснер. «На безіменній висоті»;
В.Івасюк. «Водограй».
| ВАРІАТИВНІ ТВОРИ ДЛЯ ВИКОНАННЯ
|
П.Майборода. «Пісня про рушник»;
Українська народна пісня «Хлопці,гей ви, хлопці»;
В.Верменич. «Чорнобривці»;
М.Ровенко. «Біля мене сядь».
|
Клас «МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО І СУЧАСНІСТЬ»
Зміст навчального матеріалу
| Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
| Тема 1 Відлуння епох у музичному мистецтві
Виявлення особливостей та відмінностей академічної та розважальної музики за їх життєвим змістом та призначенням, ролі музичного мистецтва в суспільстві в
різні історичні епохи та в житті кожної людини.
Порівняння стильових напрямів розважальної музики (джаз,рок, диско
тощо) за сферами їх емоційного впливу.
Визначення характерних рис творчості відомих композиторів минулого і сучасності.
Характеристика музичної спадщини видатних представників різних національних культур.
Виконання композиторських та народних пісень,які розкривають основні. завдання теми.
Розвиток вокально-хорових навичок.
Інтерпретація змісту прослуханих та виконаних творів щодо особливостей втілення гуманістичних ідей та життєвого змісту.
Засвоєння основних понять і термінів: академічна (серйозна), розважальна (легка) музика, стильові напрями - джаз,рок,диско тощо.
Усвідомлення значення музичного мистецтва в житті сучасної людини та в різні епохи.
| Учень
спостерігає за:
інтонаційно-образною драматургією (взаємодією образів - проявів життя)
музичних творів;
розпізнає:
види і жанри музики, стильові напрями в українській та зарубіжній культурі за сферами їх емоційного впливу на людину;
порівнює:
принципи композиційної будови творів різних жанрів і форм щодо відображення ними життєвих образів;
особливості академічної та розважальної музики;
характерізує:
основні риси творчості відомих колмпозиторів минулого і сучасності;
наводить приклади:
музичної спадщини видатних представників різних національних культур;
назіває:
основні види і жанри музичного мистецтва;
орієнтується:
в стильових напрямах музичного мистецтва;
уміє:
реалізувати набуті знання у власній творчій діяльності;
виразно виконує:
сучасні пісні українських і зарубіжних композиторів;
висловлює судження про:
особливості втілення гуманістичних ідей та життєвого змісту в музиці;
значення музичного мистецтва в житті людини в різні епохи;
обгрунтовує:
логіку розвитку музичних явищ як відображення явищ життя.
|
|