Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Розкрийте любов до рідної України, її природи у віршах Ліни Костенко.Содержание книги
Похожие статьи вашей тематики
Поиск на нашем сайте
Ліна Василівна Костенко народилася у містечку Ржищеві на Київщині в учительській родині. 1936 р. сім'я переїхала до Києва, де дівчина закінчила середню школу, навчалася в педагогічному інституті. Протягом 1952—1956 рр. Ліна Костенко вчилася в Московському літературному інституті, який закінчила з відзнакою. Вона почала рано друкуватися — ще навчаючись у школі. Перша збірка поетеси «Проміння землі» вийшла друком 1957 р. Серед інших відомих її збірок — «Над берегами вічної ріки» (1977), «Неповторність» (1980), «Сад нетанучих скульптур» (1987), «Вибране» (1989). За роман у віршах «Маруся Чурай» і збірку поезій «Неповторність» 1987 р. Ліна Костенко удостоєна Державної премії ім. Т. Г. Шевченка. Її твори перекладалися мовами багатьох народів світу.' Вірші Ліни Костенко нікого з читачів не залишають байдужими, вони сповнені справжньої, непідробної любові — до людини, природи, рідного краю. Все, про що пише письменниця — про події сивої давнини чи кохання, красу навколишнього світу чи поезію, — читати однаково цікаво. Чудова пейзажна лірика Ліни Костенко. Прочитавши її вірші про природу, мимоволі закохуєшся у дощ, що «підкрався і шумить», у ніч, красиву, «мов Кармен», у квіти і дерева. Природа у поетеси — це ніби жива істота, що думає, переживає, сумує, як людина. У її віршах «весна піднімає келихи тюльпанів», «виглядають жоржини через тин», ліс має «добрі очі», а «дика груша журиться: одна». Особливо любить Ліна Костенко ліс. «Мій добрий ліс, моя любове», — звертається вона до нього у своїх «Летючих катренах». Глибоко стурбована екологічними бідами планети письменниця все ж вірить у непереможність життя: І СМОГ, І СН1Д, і чорний дим Бхопала. В Червоній книзі сірі журавлі. Не бійтеся, ліси — іще не все пропало, Останній вільний зубр ще ходить по землі. Для кожної людини надзвичайно важливими є вміння радіти життю, його незвичайним і буденним подарункам. Ліна Костенко щедро наділена оцим даром радості, умінням відчувати неповторність кожної хвилини, талантом ділитися з усіма своєю трепетною любов'ю, своїм щастям буття. Для неї «благословенна кожна мить життя на цих всесвітніх косовицях смерті», вона вдячна за кожен прожитий день: «Вечірнє сонце, дякую за день!».Пересічна людина не помічає краси навколишнього світу. Ліна Костенко здатна віднайти прекрасне у най-непримітніших речах: «^якийсь листочок осінній, і вже стоїш в потрясінні». У своїй любові до всього сущого вона ніби зливається з природою, стає гармонійною і невід'ємною її частиною: Я дерево, я сніг, я все, що я люблю. І, може, це і є моя найвища сутність. Поетеса любить перебувати наодинці з деревами і,<вітами, відпочивати в лісі, біля озера чи річки. У ці дорогоцінні хвилини очищається душа, сповнюється лю-Оові і прощення, глибокого розуміння одвічної мудрості іірироди, «непорушності віковічних устоїв духовного єства людини, людяності, краси» (В. Брюховецький). У пейзажній ліриці Ліни Костенко часто зустрічаємо слово «люблю». Природа, ніби відчуваючи настрій людини, приймає її болі і страждання, наснажує світлою радістю і тихим умиротворенням, дарує відчуття скороми-нущості суєтного людського життя і вічності навколишнього світу, і поетеса відповідає їй любов'ю і вдячністю: ПідгірськомуселіСтопчатові 28 вересня 1929 року народивсяДмитроВасильовичПавличко. «Стопчатів — моя колиска і гордість моя», — скажевінпізніше. А довколауславленіосередкигуцульськогорізьбярства, кераміки, килимарства: Косів, Коломия, Космач. Край Довбуша, край, де квітнулиталантиСтефаника, Черемшини, Мартовича, витав дух великого Франка. ПіслязакінченняЯблунівськоїсередньоїшколиПавличковчився на філологічномуфакультетіЛьвівськогоуніверситету, якийзакінчив у 1953 році, а потім — в аспірантурі. І пішли роки творчого й громадськогонеспокою. Працював у редакціїльвівського журналу «Жовтень» (тепер «Дзвін»), потімпротягом восьми літ — головним редактором журналу «Всесвіт». Восени 1966 року разом з поетомІваномДрачемПавличко брав участь у роботіГенеральноїАсамблеїОрганізаціїОб'єднанихНацій. ДмитроПавличко - автор книг для дітей: "Золоторогий олень", "ДядькоДощ", "Де найкращемісце на землі?". Вінтакож автор збірок статей, есеїв, виступів з питаньлітературознавства - "Магістралями слова", "Над глибинами", "Білямужньогосвітла" та сценаріїв до кінофільмів "Сон" і "Захар Беркут". Відомий поет і як талановитийперекладачтворчості Хосе Марті, Николи Вапцарова, Шекспіра, багатьохіншихмайстрів слова. Твори ж самого поетапублікуютьсябагатьмамовамизарубіжнихкраїн. Автор належить до митців, яківідображають у своїйтворчостісучасність, не боячисьпубліцистичних ноток. Часто автор проторює дороги, даєзразкиоцінок, показуєнапрями, якимизгодомідутьпослідовники. Тому публіцистичність тут відіграєпровідну роль. Вінчи не першим з наших сучасниківзвернувся до теми УПА (боротьба за повневизволенняукраїнського народу з-підмосковсько-більшевицького ярма), Чечні, Помаранчевоїреволюції. Як і раніше, в поезії 90-х вихідними основами Павличковихобразівзалишаютьсяпрості й споконвічні нива, зерно, любов, дитя, життя і смерть. Між ними він і сьогоднінезміннезнаходитьновінесподіванізв'язки, щовідкриваютьсяйому з висотиліт і життєвогодосвіду. Поет і даліутверджуєфілософіюоптимізму, тему смерті й безсмертя, слави і подвигу, провини й кари. Митець за допомогоюпоезіїпередаєіндивідуальний, неповторнийпогляд на світ. Віршовийтвірвиступає не лишезасобомсамовираженняпоета, а й засобомсамопізнання і пізнаннясвіту, засобомосягненнянескінченностівідносинлюдини і природи. До проблемиз’ясуванняглибиннихзв’язків у площинілюдина – природа і природа – людинаукраїнськімовознавцізверталисянеодноразово. Незважаючи на важливістьрозробкицьогопитання для сучасноїмовознавчої науки, дотеперобійденаувагоюпредставленістьприроди в індивідуальномумовостиліД.Павличка. Тим часом у поезіяхцього автора природа – важливий компонент йогодоробку. Вивченнявзаємозв’язкулюдини і природиважливе для розумінняреалізаціїхудожньогозамислупоета, особливостеййогосвітосприйняття і специфікинаповненняіндивідуальногопоетичного простору. Це й визначаєактуальністьспробилінгвостилістичногопотрактуванняприроди як невід’ємногоскладникапоетичнихтворів Д. Павличка.Не меншважливою для розумінняставлення автора до природи є реф- лексійналірика. У таких творахвідчуваєтьсягармоніяміж картиною при- роди і настроєммитцячиліричного героя («Танці» (триптих), «За літами», «Земля покритабілоюгабою»). Досягаєтьсяце за допомогоюрізнихмовно- виражальнихзасобів. Так, у вірші «Дзвенить у зорях небо чисте» кожне дере- восимволізуєпевний стан душі: душу, щостраждає, поет порівнює з безлис- тим деревом, як душа спізналащастя, зазеленіла тополя, прийшлалюбов і душацвіте – зацвіла черешня, прийшламудрість – посталаяблуня в плодах. А в поезії «Вертаєтьсябджола з трудного медозбору» вдається до паралеліз- му, описуючипевнийепізодізжиттяліричного героя і проводячипаралель ізжиттямбджоли. Але явищаприродиможутьвикликати в поета не лишепозитивніемо- ції. Так, спогляданняпонівеченихкаштанів («Каштани») і засміченихлісів («Ліси») викликає в митцягнів, обурення. Цедокір не лише людям, які до- вели природу до такого стану, але й деревам, якімовчкитерплятьтакізну- щаннялюдей.З-поміжпоезій, що належать до рефлексійноїлірики, знаходимотво- ри, в якихвражає контраст між станом природи і переживаннямипоета. Зокрема, у вірші «Смереки» автор оповідає, як вінмалим ходив рубати з батькомсмереку, та так і не зрубалижодної, бокожноїбуло шкода. Але, слу- хаючи шум колись врятованих дерев, тепер уже дорослийчоловіквідчуває сум, йогоогортає печаль, тому щонемаєпорядіз ним батька: Минуло сорок лiт. Послухайте — Шумитьживиця, Спiваєсонце, як вiдданиця, А вiтергзиться. Чого ж менi на цьомупадолi Так сумнувато? Стоять смереки, та й питаються: А де твiйтато?! Павличо написав: «Вердикт, «Ти спиш, і на твоїм обличчям», «Ми цілувались на морозі», для дітей -«Весна», «Де найкраще місто землі», «Зажурилась квітка»
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-07-11; просмотров: 537; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.128.171.192 (0.007 с.) |