Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Охарактеризуйте тематичне та жанрове багатство творів С. Маршака↑ ⇐ ПредыдущаяСтр 3 из 3 Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Самуїл Маршак — відомий російський поет, драматург і перекладач, автор багатьох творів для дітей. У своїх творах С. Маршак часто звертався до жанрів усної народної творчості: примовок, дражнилок, потішок, скоромовок, казок. Йому подобалася їхня проста і виразна мова, поетизація природи, ідея перемоги добра над злом. Його талант розкрився у творах для дітей. На початку 20-х років разом з групою педагогів-ентузіастів Маршак створює в м. Краснодарі «Дитяче містечко» з бібліотекою, дитсадком і театром. Для цього театру він написав кілька маленьких п'єс-казок за мотивами російського фольклору — «Кицин дім», «Казка про козла» та ін. Це були його перші твори для дітей. С Я. Маршак пише і веселі, гумористичні вірші, що задовольняють природну потребу дитини у сміху, забавах, грі. Інколи в цих історіях прихована мораль:засудження вередливості, добродушна насмішка над неуважною людиною. Та основна їх цінність у тому, що вони викликають у дитини веселу посмішку, створюють хороший настрій,прищеплюють життєрадісне світосприймання. Лірична поема «Різнобарвна книга», кожна сторінка якої має свій колір і свій ритм. Перша вабить теплим літом, з квітами, метеликами, з зеленим лугом, на якому так приємно відпочити. Друга — кличе у морську глибінь, з водоростями, з рибами. Біла сторінка радує білизною снігу. Він точно знає, що на зеленій сторінці дитину зацікавлять коники, схожі на кольорові літаки, і метелики, які «то золоті книжечки закривають, то відкривають і знову летять». А на білій — дитині захочеться прочитати сліди на снігу, схожі на акуратні рядки в чистому новенькому зошиті дбайливого учня. Червона сторінка створює святковий настрій не тільки радісними, яскравими фарбами, а й веселим чітким ритмом. Протягом свого творчого життя С. Я. Маршак написав для дітей декілька віршованих «Азбук». Остання з них з'явилася у 1952 р. Це — «В є с е л а под о р ож від А до Я». Вдало знайдені образи, що передають графічне зображення букв: «два стовпи навкоси», з'єднані пояском,— це буква «А»; буква «Б» «стоїть з простягнутою рукою, зігнувши бубликом ногу»; буква «Г» подібна кочерзі, а «Є» схожа на вухо. Інколи графічна характеристика букви поєднується із звуковою. Так, буква «Ж» «широка і схожа на жука», до того ж вона і звучить так, наче передає дзижчання жука: «ж-ж-ж-ж!» Поет, який вмів цінувати слово, закликає і дітей прислухатись до звучання рідної мови, відчути «смак» слів, їх емоційну насиченість. Своїми віршами він переконливо доводить,що букви можуть бути то «смачними», приємними, лагідними, то колючими. Дуже привабливою є буква «а», з якої починаються такі «смачні» слова, як «антонівка», «апельсин», «абрикос», «ананас», «айва». А буква «з», яку можна знайти «в землі, в алмазі, в бірюзі, в зорі, в зимі, в морозі», насичує вірші радісним дзвоном. «Весела подорож від А до Я» — це книга, яка прищеплює смак до краси рідної мови і любов до рідної країни. С. Я. Маршак зробив внесок і в драматургію для дітей, збагатив її чудовими казками-п’єсами «Кицин дім», «Теремок», «Дванадцять місяців». Так, у п'єсі-казці «Дванадцять місяців» є традиційна для багатьох народних казок сюжетна лінія — взаємини між мачухою та її рідною донькою, з одного боку, і падчеркою — з другого. "Так, як і в народних казках, працьовита і щира падчерка наприкінці казки нагороджується, одержує розкішні подарунки від Січня-місяця, а жорстока мачуха та її лінива донька покарані — вони перетворюються на злих собак.
Визначте місце М. Носова у гумористичній літературі для дітей. М. М. Носов (1908-1976) - найбільший із письменників-гумористів дитячої літератури. У його творчій біографії щасливо зійшлися захоплення технічними знаннями і дар гумориста. Перша публікація письменника відноситься до 1938 року: у журналі «Мурзилка» було надруковане його оповідання «Витівники». Надалі в «Мурзилке» публікувалося більшість його оповідань, серед них - «Живий капелюх», «Огірки», «Чудові брюки». У 1945 році вийшов збірник для малят «Тук-тук-тук», до якого увійшли передвоєнні оповідання і нові: «Мишкова каша», «Городники», «Фантазери» і ін Пізніше з'явилися збірки для молодшого та середнього віку - «Сходинки» і «Веселі оповідання» (1947). Найбільшу популярність здобули його казкові романи-казки про Незнайка. Носов ввів в дитячу літературу нового героя — наївного і розсудливого, пустотливого і допитливого непосиду, одержимого жаданням діяльності і що постійно потрапляє в незвичайні, часто комічні ситуації. Перша частина - «Пригоди Незнайки і його друзів» - вперше була опублікована в київському дитячому журналі «Барвінок» за 1953-1954 роки. Друга частина трилогії - «Незнайко в Сонячному місті» - з'явилася в «Юності» в 1958 році. Третя частина - «Незнайко на Місяці» - вийшла в журналі «Сім'я і школа» (1964-1966 За своєю суттю Незнайко та інші персонажі — діти, які впевнені, що будуть жити вічно, а будь-яка складна ситуація в житті неодмінно розв’яжеться, й усе закінчиться добре. Це взагалі головний принцип дитячого мистецтва — обов’язковий «хеппі-енд».. Головний герой, Незнайко — типовий непосида, хвалько й фантазер через свою невгамовну енергію й цікавість постійно потрапляє в безглузді ситуації, з яких його (знову ж, за законом жанру!) виручають всі друзі. Життя у Квітковому, Зеленому й Сонячному містах — справедливе й природне з дитячої точки зору: ніхто не зазіхає на волю іншого; якщо з друзями трапилася неприємність, всі приходять на порятунок; немає ані бідних, ані багатих — усі рівні, і навіть товарно-грошові відносини, як такі, відсутні.
Зробіть аналіз казок Ш. Перро із збірки «Казки матері Гусині» Шарль Перро Відомий французький учений і письменник. Перший автор літературних казок, створених на фольклорній основі. Завдяки йому казка стала набутком дитячої літератури. Народився в Парижі в багатій сім'ї, здобув юридичну освіту. Службову діяльність успішно поєднував з літературною. Шарль Перро був відомим королівським чиновником і поетом. За наукові та мистецькі заслуги в 1671 р. обраний членом Французької академії. Ш. Перро писав вірші, поеми, книги з літературознавства. Та світову славу йому принесли вісім казок, об'єднаних у збірку під назвою «Казки матінки моєї Гуски»: «Спляча красуня», «Червона шапочка», «Синя борода», «Кіт у чоботях», «Феї», «Попелюшка», «Ріке з чубчиком», «Мізинчик». «Осляча шкура», «Химерні бажання», «Грізельда». Казки Ш.Перро створені під впливом народних оповідок, тому поважний літератор і науковець побоявся підписатися своїм іменем, і видав їх від імені сина. Особливості казок Ш.Перро 1. Цікавий, жвавий сюжет, простота і безпосередність. 2. Поєднання народної основи з реальним життям 3. Дописував короткі та жартівливі повчання. Всі казки Перро надзвичайно цікаві і за своїм сюжетом. Герої їх наділені такими яскравими рисами, що мимоволі зали-шаються в пам'яті на все життя: Червона Шапочка, Хлопчик-Мізинчик, Попелюшка. Синя Борода, Ріке-Чубчик та ін. Доля героїв незвичайна, в їх житті багато фантастичного, несподіваного; вони сміливі, як Хлопчик- Мізинчик, терпляче зносять труднощі і важко працюють, як Попелюшка, добрі й довірливі, як Червона Шапочка. Приваблює у казках Ш. Перро і манера розповіді: часом дуже проста, наївна, іноді іронічна, глузлива. Відступаючи від традицій народної казки, Перро дає описи, характеристики, подробиці побуту, правдиво змальовує реальну дійсність, вставляє свої іронічні зауваження, жарти. Так, у казці «Кіт у чоботях», розповідаючи про те, як троє Синів, одержавши в спадщину від батька-мірошника млин, осла і кота, без будь-чиєї допомоги поділили це між собою, автор заува-жує: Вони швидко поділилися, не закликавши при цьому ні нотаріуса, ні прокурора. Адже ті враз проковтнули б їх спадщину'. Герой казки «Хлопчик-Мізинчик», бідний лісоруб, змушений був відвести своїх дітей у ліс і покинути там, щоб не бачити, як вони помруть з голоду. Коли бідняк повернувся додому, «хазяїн,— говорить письменник,— якраз прислав їм десять золотих. Він так давно був винен лісорубові ці гроші, що бідолаха вже ніколи й не сподівався їх одержати...». Казки Перро, оцінюючи людину, не надає значення ні аристократичному походженню її, ні багатству, ні високим посадам.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-07-11; просмотров: 1055; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.141.29.202 (0.009 с.) |