Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Релігійна політика імператора Константина (306-337 рр.) і еволюція християнства в IV—V ст.?Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Константин Флавій Валерій (Константин Великий) був сином Констанція Хлора та Єлени. Він народився 274 або 289 р. Як заручник, Константин провів у Нікомідії при дворі імператора Діоклетіяна близько 10 років. Там він бачив гоніння християн. Вже тоді Константин проявив себе обдарованим юнаком, що став потенціальним суперником Діоклетіяна. Зрештою, він змушений був рятуватися втечею [7:150].
21. Християнство в Ромейській (Візантійській) імперії. Іконоборство і іконошанування. Павликіанство. Ісихазм? Догмат про почитання ікон не підтримується рядом протестантських церков, які вважають іконошанування ідолопоклонством. Зображення Христа, Богородиці, святих, біблійних сцен відомі в християнстві починаючи з II століття. До IV століття біля стіни християнських храмів вже повсюдно прикрашалися мальовничими зображеннями. Василь Великий у слові, присвяченому пам'яті мученика Варлаама, закликає живописців зобразити подвиги святого, Іоанн Златоуст пише про поширення зображень Мелетія Антіохійського, а Феодорит Кирський повідомляє про портрети Симеона Стовпника, що продаються в Римі. [2]Незважаючи на таку підтримку зображення осіб і подій Священної та церковної історії, у цей же період з'являються перші заперечення проти використання ікон. Так,Євсевій Кесарійський негативно висловлюється про бажання сестри імператора мати ікону Христа. Це він пояснює не старозавітним забороною, а тим, що божественна природа незображувана[3] До періоду III століття у зв'язку з активними гоніннями євангельські смисли зображувалися дуже завуальовано і символічно. Основним символічним зображенням Христабув Агнець. Після, Соборним рішенням[4] забороняється використовувати вказівні, зазвичай старозавітні, символи (той же Агнець), і рекомендується зображати Христа і Богородицю явним чином, хоча єдино канонічна ікона Трійці, написана ченцем Андрієм Рубльовим — абсолютно символічне зображення. Догмат про іконошанування був остаточно сформований на Сьомому Вселенському соборі, що відбувся в період іконоборства ПАВЛИКІАНСТВО - єретичне вчення, іменоване імовірно за імені апостола Павла. Павлікіанство зародилася в середині VII ст. на сході Візантійської імперії (у Західній Вірменії), засновником руху був вірменин Костянтин, прийняв згодом ім'я Сильван. На початку VIII ст. рух павлікіанства поширилося і в Східній Вірменії, і у візантійській Малій Азії. Основну масу павликиан становили селяни і частково міські низи. У Вірменії рух павликиан до середини VIII ст. стало народно-визвольним рухом проти Арабського халіфату. На формування релігійно-філософського вчення павлікіанства вплинули маніхейство і маздакізм. По своїх філософських поглядах павлікяани - дуалісти. Вони визнавали бога добра (небесний батько) і бога зла (сатана), Христа - як одного з ангелів і сина бога добра. Згідно з ученням павликиан, після того як буде знищений бог зла (творець видимого світу і людей), на землі пошириться влада бога добра. Павлікяани відкидаликульт Богородиці, пророків і святих, Церква і духовенство і особливо чернецтво. Священною книгою вважали лише Новий Завіт (без послань апостола Петра). Віровчення павликиан прийняло оформлений вид в першій половині IX ст. при єресіархи (главі єретиків) Сергії-Тихика. З середини IX ст. павлікяани перейшли до відкритої боротьби, до збройного повстання проти візантійського панування; воєначальниками павликиан в цей період стали Карвеас і Хрісохір. Павлікяани створили в Малій Азії на арабо-візантійської кордоні свою державу зі столицею Тефрика. На чолі з Карвеасом і Хрісохіром вони здійснювали походи у внутрішні області Візантії, доходячи до Ні-КЕІ, Никомедии і Ефеса. У 872 р. у Вафіріака візантійські війська розгромили павликиан, в битві загинув Хрісохір; в 878 р. візантійці зайняли Тефрика. Уцілілі павлікяани знайшли притулок у Вірменії, де їх послідовниками стали тондракийцев (у візантійських джерелах часто звані павлікяани). У VIII-IX ст. павлікяани неодноразово переселялися візантійським урядом на Балкани (головним чином у Філіппополь), де зіграли чималу роль у виникненні богомильства і не раз зраджували імперію, примушуючи кочівників нападати на її землі; підтримували вторгнення хрестоносців і болгар. Ісиха́зм (від грец. ἡσῠχία — спокій, тиша) — містична, аскетична течія східного християнства, про яку часом говорять, що становить один з полюсів православ'я; інший полюс — це вчення про «симфонію». Відома ще з часів Отців Церкви, проте канонічною визнана лише в 14 сторіччі завдяки старанням св. Григорія Палами. Суттю цієї доктрини є обоження людини — її повне єднання з Богом ще під час земного життя — аж до реального ставання «богом за благодаттю, а не за сутністю». Засобом, що дозволяв досягнути такого стану, визнавалась молитва — умна (від ума — екзистенційного центру людини, інстанції, відмінної від розуму і тіла) або ж Ісусова молитва — «Господи Ісусе Христе, Сине Божий, помилуй мене грішного». Така молитва, що її аскет повторював без перерви протягом всього життя, а також за умови сходження на нього благодаті Божої, була знаряддям об'єднання у синергії всіх його інтенцій- енергій, повним преображенням його суті. ісихазм - це практика розумно-сердечної молитви, поєднана з тверезістю, контролем за усіма помислами,що витікають зсередини,яка очищає розум і серце та готує (але не приводить сама собою) подвижника до богоспоглядання. Зрозуміло, не йдеться про буквальне, фізичне споглядання, а про духовне, "внутрішнє" споглядання. Як писав Св. Іоан Синаїт у Лествіці: "ісихастом є той, хто намагається заключити у своєму тілі безтілесне". Ключова цитатою зі Священного Писання:"Царство Боже є у вас всередині". Згідно з Новим Заповітом, "Бога не бачив ніхто ніколи", але Палама й услід за ним ісихасти стверджують, що Його благодать пронизує цей світ, тобто ісихасти бачать нестворений і нематеріальний вплив Бога. Утилітарний сенс цих містичних практик важко з'ясувати. З побутового поглуду, вважають, що це приводить людину в стан заспокоєння. Багато ісихастів стверджують, що здатні спілкуватися з ангельськими матеріями. Відомі історії про дивовижні здібності ісихастів; самі ж вони керуються біблійним принципом "скажи цій горі зрушитися, і якщо істинно віруєш - зрушиться". Велика частина цих історій пов'язана з Афонськими монахами.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-23; просмотров: 346; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 52.14.176.111 (0.009 с.) |