Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

II. Make up your own sentences using the vocabulary given after each text.

Поиск

III. Have a look at the speech patterns used in the texts.

Speech patterns

To be situated – располагаться, находится

EX: My house is situated 10 miles away from the downtown Minneapolis in a very picturesque place.

Мой дом находится в десяти милях от центра Миннеаполиса в очень живописном месте.

There are/there is – есть (находится, располагаться)

EX: There are 3 rooms on the first floor and 4 rooms on the second floor.

На первом этаже расположены три комнаты, на втором- четыре

To use something as – использовать что-то в качестве.

EX: We use it as a game room and a gym

Мы используем ее как игровую комнату и спортзал.

IV. Make up your own sentences with each speech patterns.

V. Make a short summary of each text using the vocabulary and speech patterns.

VI. Role play “Tell me something about your house”. Make up dialogues between:

1. Adam and Kelly

2. Adam and Misha

3. Misha and Kelly

VII. Translate from English into Russian

1. I live in a house with the latest modern conveniences. 2. He lives in a four-room apartment with all modern conveniences. 3. I live in a two-storied house. 4. The house is not very large but comfortable. 5. The house is rather nice. 6. There is a shop in the ground story of the house. 7. Our apartment is on the sunny side of the house. 8. We have a house with a view of the sea. 9. We have moved into a new apartment. 10. This room is designed as a study. 11. What a nice and cozy room! 12. Do you have running water in your house? 13. The furniture is very comfortable.

VIII. Translate from Russian into English.

1. Встроенная мебель очень удобная. 2. Мне нравится, как у вас расставлена мебель в комнате. 3. Поставьте диван у стены между окнами. 4. У нас трехкомнатная квартира. 5. Мой дом расположен недалеко от озера. 6. Я сам расставил мебель в моей комнате. 7. Я купил новую кровать в спальню. 8. Мне очень нравится его новый обеденный стол. 9. В комнате три окна. 10. У них дома нет водопровода.

IX. Give full answers to the questions.

1. Do you live in a house or in a block of apartments?

2. Is your apartment well planned? Is it comfortable?

3. Which floor is your apartment on?

4. How many rooms are there in your apartment?

5. Have you got a dining room?

6. Where do you usually have your meals?

7. Is there much furniture in your apartment?

8. What is there in your room?

9. What is your kitchen like?

10. Do you like your apartment?

X. Draw a picture of your apartment or your house, or your dream house and describe it.

XI. Write a composition about your house using the vocabulary and speech patterns and some addition information.

XII. Retell your composition.

GRAMMAR: Настоящее простое время (The Present Simple Tense) Настоящее длительное время (The Present Continuous Tense)

Настоящее простое неопределенное время образуется из первой формы глагола для всех лиц, кроме 3-го лица ед.ч. Для образования 3-го лица ед.ч. к основе глагола прибавляется окончание – s:

Ед.число

1-е лицо I work я работаю

2-е лицо You work ты работаешь

3-е лицо He (she, it) works он (она, оно) работает

Мн.число

1-е лицо We work мы работаем

2-е лицо You work вы работаете

3-е лицо They work они работают

Настоящее простое время употребляется:

1. для выражения общеизвестного факта, являющего неопровержимой истиной:

The Earth is round.

Земля круглая.

The Volga runs into the Caspian Sea.

Волга впадает в Каспийское море.

2. для выражения обычного, регулярно повторяющегося действия, относящегося к настоящему:

My mother teaches English. She is a teacher.

Моя мама преподает английский язык. Она преподаватель.

I write many letters every day.

Каждый день я пишу много писем.

Для выражения ряда последовательных действий в настоящем.

Every day I get up at 7, get dressed and go to school.

Каждый день я встаю в семь утра, одеваюсь и иду в школу.

Для выражения действия, совершающегося в данный момент настоящего времени (для глаголов, обозначающих чувства восприятия)

Now I see you very well.

Теперь я тебя отчетливо вижу.

I know what you mean.

Я понимаю, что ты имеешь в виду.

Настоящее простое время, как правило, используется с наречиями неопределенного времени: always, usually, sometimes, often, every day.

Для построения отрицательного и вопросительного предложения используется вспомогательный глагол DO.

Например:

I study in the Astrakhan College.

Do I study in the Astrakhan College?

I don’t study in the Astrakhan College.

Настоящее длительное время обычно передает действие в его развитии, происходящее или в момент разговора, или в данный период времени, рассматриваемый как момент совершения действия:

I am sitting at my table and writing.

Я сижу за столом и пишу.

Настоящее длительное время употребляется:

Для выражения действия, протекающего в момент речи или в настоящий период времени.

В этом случае настоящее длительное время указывает на то, что действие совершается в настоящий момент, началось до этого момента и будет продолжаться после него. На длительный характер действия указывают обстоятельства времени now, right now, at this moment, today, this week, this month.

It’s raining today.

Сегодня идет дождь.

The children are playing with the ball.

Дети играют в мяч.

2. для выражения будущего действия. На будущее действие указывают наречия tomorrow, soon.

She is coming soon.

Она скоро придет

He is arriving tomorrow.

Он приезжает завтра.

Образование настоящего длительного времени.

Образуется при помощи вспомогательного глагола to be + Participle I.

Например:

I am writing a letter now

You are writing a letter now.

He (she, it) is writing a letter now.

We are writing a letter now.

They are writing a letter now.

Для построения отрицательного и вопросительного предложения используется вспомогательный глагол TO BE.

Например:

Am I writing a letter now?

I am not writing a letter now.

EXERCISES

Ex. 1. Make up ten sentences with the use of the Present Simple and the Present Continuous Tense

Ex. 2. Ask general questions to the sentences. Translate into Russian.

1. He plays tennis twice a week. 2. She learns French and German. 3. We keep our car in the garage. 4. They often make mistakes. 5. I help my mother around the house. 6. They do their shopping every day. 7. We go to the University by metro. 8. The classes begin at 8. 9. I stay at school until 2 o’clock. 10. It often rains in October.

Ex. 3. Put the sentences into the negative form, translate into Russian.

1. Tom gets excellent marks in English. 2. Den studies at the University. 3. They usually buy newspapers in the morning. 4. The teacher asks many questions. 5. He enters the Law Faculty. 6. They go to the country by bus. 7. My friend wants to go to the cinema. 8. Nick works as a doctor. 9. I make coffee for my mother every morning. 10. They like gardening.

Ex. 4. Explain the usage of the Present Simple Tense, translate into Russian.

1. It is warm today. 2. I am glad to meet them. 3. The days are rainy in October. 4. I am 17 years old. 5. We are busy now. 6. My father is at work. 7. You are late today. 8. There is much snow in winter. 9. There are many books in the library. 10. There is one theatre and five cinemas in our town. 11. There are three rooms in our flat. 12. We have many apple trees in our garden. 13. My sister has a nice cat. 14. You have little time left. 15. She has s good rest every summer. 16. They have no vacant rooms in the hotel. 17. Spring is always warm in our region. 18. The water in this lake is salt. 19. I don’t understand what you mean. 20. I know where she lives.

Ex. 5. Ask general questions to the sentences, translate into Russian.

1. The child is sleeping now. 2. Anna is having a lecture now. 3. The family is sitting at the table and having dinner. 4. I’m watching a movie. 5. The girl is reading a book. 6. The students are preparing for exams. 7. It is snowing hard. 8. The little boy is crying. 9. They are laughing. 10. I am waiting for my friend.

Ex. 6. Put the sentences into the negative form, translate into Russian.

1. The bus is going to London. 2. I am cleaning my room. 3. The students are spelling the words. 4. My mother is laying the table. 5. They are having a picnic now. 6. My brother is making a barbeque. 7. He is learning the rules. 8. I am leaving tomorrow. 9. She is opening her presents. 10. I am meeting her at the station.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-04-19; просмотров: 1051; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.70.108 (0.007 с.)