Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Методи боротьби церкви з єресями. Виникнення інквізиції, її поширення в середньовічній Європі.Содержание книги
Похожие статьи вашей тематики
Поиск на нашем сайте
Починаючи з II ст., християнські авторитети, користуючись релігійними першоджерелами, звинувачували деяких богословів як єретиків і пояснювали християнське вчення зрозуміліше, намагаючись уникнути помилок і неоднозначних тлумачень. У зв'язку з цим ортодоксальності почали протиставляти єресь(гр. - "вибір", мається на увазі - помилковий). Доктрини ранніх єретичних вчень мали під собою деяку релігійну основу і базувалися, в першу чергу, на критичному ставленні до служителів церкви - від Папи Римського до приходського священика. Єресіархи створювали ідеальний образ біблійного пастиря, протиставляючи його пастирю реальному; виступали проти індульгенцій; відкидали присягу на Біблії, окреме для кліру і мирян причастя. Західні єретики називали церкву "Вавилонською блудницею", а Папу - намісником сатани і антихристом. Вони відкидали вчення отців церкви, рішення Вселенських і помісних церковних соборів, Папські булли тощо. Фактично вони заперечували всю церковну організацію католицизму, являючи реальну загрозу для Західної церкви. Для переважної більшості єретичних учень на ранніх і більш пізніх стадіях характерною була їхня відповідність і наближеність до євангельського вчення. Чи не най популярнішою ідеєю у єретичних колах, взятою з Євангелія, була ідея (чи принцип) "апостольської бідності". Однак тлумачилася вона єретичними проповідниками по-різному. Єретики-бюргери декларували прагнення до простої, дешевої і чистої церкви. Тут, очевидно, слід шукати коріння майбутньої Реформації. Натомість єретики селянсько-плебейського напряму, також прагнучи до апостольської бідності, пропонували більш радикальний і, на їхній погляд, соціально справедливий спосіб - усуспільнення всього майна членів церкви та загальна рівність кліру і прихожан. Поширення єретичних учень, їх глибокий вплив на свідомість широких верств населення Європи, природно, спонукали якось маневрувати саму католицьку церкву, змушували шукати засоби самозахисту. Першим кроком у цьому напрямі був заклик до дії найрішучішим чином - повне винищення сект і єретичних організацій. На церковних соборах піддавалися анафемі вчення єретичних богословів, засуджувалися і спалювалися їхні твори і проповіді, горіли на вогнищах керівники сект і прості єретики, фізично знищувалися цілі сім'ї невірних. Ті, хто залишалися в живих, піддавалися жорстоким переслідуванням. Були навіть організовані хрестові походи у регіони масового поширення єресі - на південь Франції та в Італію. І все ж названі механізми і заходи боротьби з єрессю не змогли її викорінити до кінця. Церква була змушена знову шукати більш дієві та ефективні засоби, одним з яких і стала інквізиція (лат. inqui-sitio - "розслідування"). У кінці XII ст. вона виникає як форма папського суду. Як особливий суд католицької церкви інквізиція була створена у 1215 р. Папою Інокентієм IIі і відразу стала самостійною організацією з досить широкими повноваженнями, яка підпорядковувалася безпосередньо Палі. Потім настав час, коли ця підлеглість мала чисто формальний характер. Інквізиція стала самостійною грізною організацією, якої боялися всі - єретики й істинні католики, селяни та міщани, дворяни і королі, світська і духовна влада. Боялися інквізицію і самі Пали. Страх - могутня зброя, і інквізиція вміло нею користувалася. Судова процедура в інквізиційному суді розпочиналася з попереднього слідства, сутність якого полягала в тому, що інквізитор допитував свідків у присутності секретаря і двох священиків, яким доручалося наглядати, щоб покази свідків правильно записувалися, а при нагоді вони могли їх засвідчити. Після допиту свідків їм зачитували їхні покази і переконувалися у правильності запису. Якщо злочини чи підозри у єресі певної особи були доведені на попередньому слідстві, підозрюваного арештовували і саджали у церковну в'язницю (це робилося у тому випадку, якщо в місті не було домініканського монастиря, щоб ув'язненого помістити туди). Після арешту підозрюваний відразу піддавався допиту і на нього заводилася судова справа. На перших порах у інквізиції не було прокурора, який би займався звинуваченням підозрюваних осіб. Ця формальність судочинства виконувалася словесно інквізитором після заслуховування свідків, а зізнання звинуваченого було одночасно і звинуваченням, і відповіддю на нього. Якщо особа визнавала себе винною у одній єресі, то довести свою непричетність до іншої єресі було неможливо. Підозрюваному не дозволявся захист, тому що злочин, за який його віддано до суду, був уже доведений, а його запитували лише про те, чи відречеться він від єресі. Якщо на відречення він погоджувався, його примирю вали з церквою, накладали на нього канонічну єпитимію разом з якимось іншим покаранням. У протилежному випадку він оголошувався впертим єретиком, і його передавали до рук світської влади з копією вироку. Смертна кара, як і конфіскація майна, була заходом, який в принципі інквізиція не застосовувала. її справа полягала в тому, щоб повернути єретика у лоно церкви. Якщо ж він опирався цьому або його навернення до церкви було нещирим, церква втрачала до нього інтерес. Спершу вирок був лише простим осудом за єресь і супроводжувався відлученням від церкви або оголошенням, що винний вже не є підсудним церкві. При цьому іноді додавалося, що він передається світському суду, звільняючись від впливу церкви на його подальшу долю. З плином часу вироки стали ужорсточуватися. Нерідко зустрічаються зауваження про те, що церква вже не може більше нічого зробити, щоб залагодити гріхи винного, а тому він передається до рук світської влади з такими знаменними словами: "debita animadversione puniendum" ("нехай буде покараний по заслугах"). Лицемірне звертання, у якому інквізиція закликає світську владу пощадити "життя і тіло" того, хто відпав від церкви, зустрічається у давніх вироках.
Реконкіста в Іспанії. У протилежній частині Європи — на Піренейському півострові — також відбувалася військова колонізація. У VII—XIII ст. увесь Піренейський півострів, окрім його північної гірської частини, був завойований арабами. Європейці називали їх маврами, за назвою місцевості Мавританія у Північній Африці, звідки ті прийшли до Іспанії. На початку X ст. володарі Іспанії відокремилися від Арабського халіфату і заснували окрему державу — Кордовський халіфат. Мусульманська Іспанія перетворилася в найрозвиненішу частину тогочасної Європи. Звідси проникали в Європу досягнення арабської культури і науки. Однак, поряд зі значними досягненнями, у халіфаті поєднувалися національне гноблення та ісламізація (навернення до мусульманської віри) християнського населення. Боротьба за звільнення Іспанії від маврів розпочалася майже одразу після її поневолення. Вона була названа Реконкістою (ісп. reconquista — відвоювання) і тривала приблизно вісім століть, аж до кінця XV ст. Найбільші її успіхи припали на XI—XIII ст., коли хрестоносці «звільняли» Палестину, а німецькі рицарі наступали на сході Європи. У визволенні Піренейського півострова від арабів брали участь не лише іспанці та португальці, а й рицарі з інших європейських країн. За ними, як і на сході Європи, йшли селяни, осідаючи на землях, завойованих мечами. Вони отримували особисту незалежність, а мешканці визволених міст—самоврядування. Рицарі привласнювали величезні маєтки і палаци, що раніше належали мусульманам. На визволеній від арабів території утворилися нові християнські держави: королівства Кастилія, Арагон, Наварра, Португалія та ін. Періодом найбільш напруженої боротьби стало XII ст. Саме тоді Реконкіста перетворилась у священну війну християн проти мусульман. Для боротьби проти арабів, як і на Сході, було засновано духовно-рицарські ордени — Сант-Яго, Алькантара, Калатрава. Рицарські війська успішно наступали, примушуючи арабів відступати на південь півострова. У 40-х pp. XIII ст. під владою арабів залишилася лише невелика територія Ґранадського емірату, який проіснував до 1492 р.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-07; просмотров: 527; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.217.150.88 (0.012 с.) |