Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Особливості християнського світогляду.Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Важливим аспектом християнського світогляду в Київській Русі було його відношення до язичництва та двовір'я, згадування яких можна зустріти в багатьох пам'ятках духовної літератури Київської Русі. Цілком природньо, що в умовах християнсько-язичницького синкретизму ця проблема гостро поставала перед найбільш ортодоксально настроєною частиною представників києворуського християнства. У християнському світорозумінні епохи, що аналізується, спостерігається дуже важливе протиріччя – роздвоєння християнського світорозуміння. З одного боку, це роздвоєння представлено поглядами, в основі яких лежить принцип єдності. Згідно християнського віровчення, існує єдине начало, витвором якого є світ. Начало це – Бог, творець всього "видимого і невидимого". З моменту акту творіння все суще, все, що створено, перебуває під владою божественного промислу. Цей принцип егоцентризму і лежить в основі всього православно-християнського світогляду. З другого боку, існує деяка антиномічність християнського світосприйняття епохи. Все, що представлено в цьому світосприйнятті, має свою протилежність: творець – витвір, світ небесний – світ земний, вічність – світський час, монастир – світ за межами монастиря, рай – пекло, святість – гріховність і, нарешті, добро – зло. Християнському світоглядові та віровченню повсякчас загрожує принцип дуалізму. Установлення присутності роздвоєння в світорозумінні християн дозволяє розпочати аналіз їх поглядів на язичництво та двовір'я, попередньо змалювавши основні києворуські джерела з цього питання. Такими, поряд з літописами Київської Русі, були викривальні ("облічительні") Слова-повчання. Відомо більш як двадцять таких повчань, котрі, як правило, хоча й були перекладними, але суттєво доповнювалися києворуськими вставками. "Серед усіх давніх Слів, що збереглися до нашого часу, найважливіші два: "Слово нікоєго Христолюбця" та "Слово святаго Григорья, како погани кланялися ідолом", – вони цім направлені проти поганства та двовір'я, тоді як інші написані на іншу тему, але при перерахуванні гріхів мають вставки проти нашого поганства", – відзначив Митрополит Іларіон. Характеризуючи поняття християнського світогляду, необхідно розрізняти його суб'єктивні та об'єктивні сенси. У першому випадку мова йде про погляди на світ однієї людини або окремої соціальної групи. Тут домінують традиція, особистий вибір, життєвий досвід, переживання і т.п. Розуміємий таким чином світогляд має динамічний, в деякій мірі нераціональний характер. Більш цікавим є християнський світогляд, трактуемий в об'єктивному сенсі як звід правил і незмінних істин. Воно є набором тверджень щодо природи і сутності людини, а також світу, що дозволяє зрозуміти визнання людини і сформулювати обов'язкові для цього етичні принципи. Світогляд обумовлено бажанням пізнати себе в цілісній дійсності: пізнати визнання, призначення і сенс свого існування. Різні положення християнського світогляду мають різне походження: одні грунтуються на філософській рефлексії, інші - результат Божественного Одкровення, треті обумовлені гуманітарними, природними науками або соціальним досвідом і т.п. Богословські і філософські істини, незважаючи на їх відмінності, постійні, в той час як інші елементи можуть еволюціонувати. Тому можна говорити як про сталість, так і про динаміку християнських переконань. Християнство, як світогляд має особистнісний характер, оскільки якісно розрізняє світ речей і світ людей. Таке розуміння світу відрізняється від усіх форм матеріалізму або біологізму, які зводить існування людини до прояву матерії. До основних положень християнського світогляду слід віднести визнання реальності Бога - теиім, а також визнання людини, як розумної та вільної особистості - персоналізм. У Бога і людини - загальні духовні цінності, тому будь-яке зіткнення інтересів тут виключено. Бог у християнській інтерпретації - першопричина всього сущого. Він - Творець, Бог, згідно Священного Писання, входить у світ людський в особі Христа. Бог, таким чином, є захисником людини, його Спасителем, духовним засновником і одним. Християнство, вбачаючи в Бозі причину всього сущого, в той же час підкреслює виняткову роль людини в історії світу. Людина - це не мислячих матерія, приручений звір або продукт соціального життя, а особистість - свідомий суб'єкт своїх прав і обов'язків, створення, здатний до духовного саморозвитку. Людина є не чим-то (предметом, машиною), а кем-то - розумним і вільним, не будучи, однак, істотою, що стояв вище світу. Людина в той же час у дорозі: за допомогою розуму, грунтуючись на Божественному Одкровенні, вона усвідомлює своє життєве покликання, а через волю, підкріплену любов'ю, вона його реалізує. Наведена інтерпретація природи та сутності людської особистості, розуміємої у відношенні до особистісного Богу, визначає моральні та соціальні зразки, моделі поведінки, ідеали та цінності. Саме таким чином теоретична частина християнського світогляду з находить обов'язкове доповнення як у громадському, так і в особистнісному етносі, в моральних нормах, викладених в Десятислів'ї. Християнство, звертаючи особливу увагу на особистнісний аспект Бога і людини, визнає основними цінностями життя добро, істину і святість. Натуралістичні світогляди першопричину людської історії бачать в економічних цінностях, в «силі» або війні, в той час як християнство проповідує євангельську істину про любов до ближнього свого.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-07; просмотров: 476; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.76.159 (0.007 с.) |