Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Князювання Володимира великого та Ярослава мудрого запровадження християнства як державної релігії. Спорудження
СОФІЙСЬКОГО СОБОРУ Наприкінці X — у першій половині XI ст., коли в межах Київської Русі були об'єднані всі східнослов'янські племена, давньоруська держава досягла свого найвищого розквіту.
Успішно відбиваючи напади кочовиків, Київська Русь захищала Візантію та західноєвропейські країни. Політичні, торговельні, культурні зв'язки Русі з країнами Заходу й Сходу сприяли підвищенню її міжнародного авторитету.
СЛОВНИК Поняття й терміни Реформа — перетворення, які сприяють розвитку соціально-економічних і політичних відносин. Печеніги — тюркські кочові племена, які в IX ст. розселилися в Північному Причорномор'ї. «Руська Правда» — перший звід писаних норм давньоруського права, складений за Ярослава Мудрого. ПЕРСОНАЛИ Історичний портрет Князь Володимир Великий (9587—1015) Після смерті Святослава між його синами почалася жорстока боротьба за право княжити в Києві. Переміг у боротьбі Володимир Святославич. Одним із головних завдань князя на початку його правління було утримання понад двох десятків племен під владою Києва. Упродовж 981—984 рр Володимир приборкав повстання в'ятичів, радимичів, установив для них данину. Володимир також приєднав землі Червенської Русі — міста Червень. Бузьк, Белз, Перемишль, що належали полякам, і землі ятвягів між Німаном та Західним Бугом, а потім землі білих хорватів. Ще одним важливим завданням князя було відвернення печенізької загрози. Для цього була потрібна сильна армія. Володимир розпочав військову реформу, замінивши племінну організацію війська на феодальну — службу за право володіти земельною власністю. Це зміцнило і владу князя. Окрім цього, була створена система фортець, валів, опорних пунктів тощо на річках Стугні, Сулі, Трубежі. Адміністративна реформа передбачала ліквідацію племінних княжінь, поділ усієї країни на 8 округів. Округи ділилися на волості, на чолі яких були поставлені довірені особи або князівські сини. Судова реформа запровадила окремий князівський суд, який був світським і відокремленим від єпископського. Була проведена й релігійна реформа, щоб упорядкувати систему язичницьких вірувань у державі і тим самим сприяти згуртуванню слов'янських племен. Із цією метою Володимир створив язичницький пантеон із шести богів і зробив обов'язковим поклоніння їм. Проте, переконавшись у неможливості таким чином об'єднати державу і запровадити єдину релігію, він ознайомився з іншими релігіями і вирішив прийняти християнство за візантійським обрядом.
Для піднесення авторитету свого роду та значення своєї держави Володимир забажав одружитися з візантійською принцесою Анною, сестрою візантійського імператора. Після того, як дружина Володимира захопила в Криму Корсунь (Херсонес), імператор погодився на шлюб своєї сестри з Володимиром, але за умови, що той прийме християнство. Охрестившись сам, Володимир зробив християнство державною релігією і влітку 988 р. наказав жителям Києва прийняти хрещення. Обряд хрещення було здійснено в усіх містах і селах держави. Після прийняття християнства в Київській Русі розпочалося будівництво церковних споруд. Найбільшу церкву було зведено в Києві на честь Богородиці та названо Десятинною, оскільки на її утримання князь виділив десяту частину свого майна. Київ став центром поширення християнства та діяльності православної церкви. Після прийняття християнства в Київській Русі виникли численні монастирі. Першими монастирями стали Межигірський, Печерський, Видубицький та ін. На утримання вищого православного духовенства і монастирів київські князі давали великі грошові пожертвування, а також орні землі, ліси, сіножаті та рибні озера. Селяни і міщани для утримання місцевих церков сплачували десятину. Прийняття християнства на Русі справило величезний вплив на подальший розвиток держави: • зміцнило центральну владу князя, оскільки християнська релігія наголошує, що влада правителя дана Богом; • сприяло формуванню єдиного світогляду та єдиної ідеології для різноплемінного населення держави і його згуртуванню в єдину давньоруську народність; • дало можливість Київській Русі як рівноправній увійти в коло наймогутніших держав Європи; • сприяло бурхливому розвиткові культури, торгівлі, кам'яного будівництва, а також культурним зв'язкам із християнським світом. ЗВЕРНІТЬ УВАГУ Робота з історичним джерелом Із «Повісті минулих літ» ... Володимир віддав Корсунь грекам як віно за царицю, а сам повернувся в Київ. І коли прийшов, повелів звернути всіх Кумирів: одних порубать, а других попалити. Перуна ж- повелів прив'язати коневі до хвоста і волочити з гори Боричевим узвозом на Ручай, а дванадцять мужів приставив бити його жезлами. І робили це не тому, що дерево може відчува-л для наруги над бісами, що спокушали цим образом людей, — хай прийме відплату від людей. Великий єси. Господи, і дивні діла твої! Вчора був шановний людьми, а сьогодні зневажений. І коли тягли Перуна Ручаєм, до Дніпра, оплакували його невірнії люди, бо ще не прийняли хрещення. І, притягнувши, вкинули його в Дніпро. 1. Про які події іде мова в уривку з історичного джерела? 2. Які правителі Київської Русі робили спроби запровадити християнство? 3. Які зміни в соціально-економічному та політичному житті Київської держави зумовили прийняття християнства? ПЕРСОНАЛИ Історичний портрет Князь Ярослав Мудрий (983?—1054)
Видатний державний діяч і полководець Київської Русі, великий князь Київський Ярослав Мудрий народився близько 978 р. Він був сином Володимира Святославича і полоцької княжни Рогніди Рогво-лолівни. Період князювання Ярослава Мудрого позначився новим піднесенням Київської держави. У 1030 р. він заснував над Чудським озером м. Юр'єв (тепер Тарту), здійснював енергійні заходи щодо зміцнення південних кордонів держави. У 1036 р. руські війська вщент розгромили печенігів біля Києва. На честь цієї перемоги закладено в 1037 р. Софійський собор. За князювання Ярослава Мудрого значно розширилися і зміцнилися міжнародні зв'язки Київської держави. Русь підтримувала тісні відносини з Візантією, Німеччиною, Угорщиною, Францією та скандинавськими країнами. Міжнародне становище держави Ярослав Мудрий закріпив родинними зв'язками з багатьма європейськими правителями. Ярослав Мудрий приділяв велику увагу організації внутрішнього життя країни. За його правління було укладено збірник законів «Руська правда». За Ярослава Мудрого християнство остаточно утвердилося в Київській державі. У 1039 р. було засновано Київську митрополію, яка підпорядковувалася Константинопольському патріарху. У 1051 р. собор руських єпископів обрав митрополитом київського церковного діяча і письменника Іларіона. У роки правління Ярослава Мудрого у Київській Русі засновано перші монастирі — св. Юрія, св. Ірини та Києво-Печерський монастир, які стали великими церковними і культурно-освітніми центрами. Будучи високоосвіченою людиною, Ярослав Мудрий дбав про розвиток освіти в державі. За його розпорядженням створено школу і бібліотеку при Софійському соборі, зібрано перекладачів, які переклали на давньоруську мову багато грецьких книг. ЗВЕРНІТЬ УВАГУ Робота з історичним джерелом Із «Повісті минулих літ» Як то буває, що один зоре землю, другий засіє, а третій жне та їсть багаті овочі. Так і тут: батько Ярослава зорав та зрушив землю, просвітивши хрестом, а Ярослав, Володимирів син, засіяв книжними словами серця вірних, а ми жнемо, користуючись з кожної науки. 1. Поясніть, як ви розумієте слова літописця про значення діяльності князів Володимира та Ярослава. 2. Свої міркування проілюструйте прикладами. ПАМ'ЯТКИ АРХІТЕКТУРИ ТА ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА Виникнення та розквіт Київської Русі Робота з картосхемою Київська Русь у IX — XI ст.*
Покажіть на картосхемі: • територіальні межі Київської Русі наприкінці князювання Олега; • торговельний шлях «із варягів у греки»; • напрямки військових походів князів Олега, Ігоря і Святослава; • території, приєднані до Київської Русі за князювання Святослава; • напрямки переселення кочових племен печенігів і половців; • місце прийняття християнства князем Володимиром; • території, за приєднання яких вели боротьбу князі Володимир і Ярослав; • територіальні межі Київської Русі наприкінці князювання Ярослава Мудрого.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-01-24; просмотров: 78; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.22.119.251 (0.016 с.) |