Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Остап Вишня і розвиток сатирико-гумористичної прози

Поиск

План

1. Жанр усмішки у творчості гумориста.

2. Тематична розмаїтість усмішок О.Вишні 20-х років.

3. Проблематика, засоби комічної типізації у гуморесці “Земля обработки требуєть“.

4. Об’єкт сатири і засоби комізму циклу “Чукрен і чухраїнці“.

5. Тематика, проблематика, образи “Мисливських усмішок“. Лірична основа циклу.

 

Завдання: 1) підготувати доповідь «Новаторство і традиція в творчостіОстапа Вишні-гумориста»

2) 2) з’ясуйте характер розвитку гумористичної та сатиричної прози в українській літературі 20-30-х рр. ХХ ст. (автори, теми, проблеми, жанри).

 

 

Література

1. Воскрекасенко С.Портрети зблизька.- К., 1977.

2. Гальченко С. І сміявся, і плакав з любові. – К., 1992.

3. Дзеверін І. Остап Вишня. – К., 1977.

4. Дузь І. Остап Вишня: Нарис про творчість. – К., 1989.

5. Зуб І. Остап Вишня: Риси творчої індивідуальності. – К., 1991.

6. Косяченко В. “Письменники так спроста не бувають“ // Слово і час. – 1993. - №7.

7. Крижанівський А. Усмішка як надія // Вишня О. Вибране. – К., 1989.

8. Про Остапа Вишню: Спогади. – К., 1989.

9. Семенюк Г.Ф. Ніколи не сміявся без любові... – К., 2001.

10. Цеков Ю. Остап Вишня. До 100-річчя від дня народження. – К.: Знання, 1989.

Історико-романтична драматургія Івана Кочерги

План

1. Головні проблеми історичної драматургії І.Кочерги.

2. Основні принципи побудови сюжетів та особливості конфліктів у драмах І.Кочерги.

3. Ідейно-тематичний зміст драми “Ярослав Мудрий”. Характер конфліктів.

4. Образ Ярослава Мудрого.

5. Жанрово-стильові та композиційні особливості драми “Ярослав Мудрий”.

6. Місце домислу та історичної правди у творах Івана Кочерги.

 

Література

Агєєва В. Портрет модерніста в соціалістичному інтер’єрі // Стильові тенденції української літератури ХХ ст. – К.: ПЦ Фоліант, 2004.

Брюховецький І. Іван Кочерга. Передмова // Кочерга І. Драматичні твори. – К.: Наукова думка, 1989.

Голубєва З. І.Кочерга. Літературний портрет. – К., 1981.

Дробот П.М. Вивчення творчості І.Кочерги. – К., 1981.

Кузякіна Н. Драматург Іван Кочерга. – К.: Рад. письменник, 1968.

Семенюк Г.Ф. Українська драматургія 20-х років. – К., 1993.

 

Новаторство драматургії Миколи Куліша

План

1. Творче засвоєння М.Кулішем-драматургом багатовікового досвіду класичної літератури і власні новаторські відкриття.

2. Проблематика, образи та жанрова своєрідність п’єси “Мина Мазайло“. Ознаки жанру меніппеї. Інтертекстуальність сюжету твору (“Міщанин-шляхтич“ Мольєра, “Мартин Боруля“ І.Карпенка-Карого, “Чухраїнці“ О.Вишні).

3. Засоби комічного: “філологічний” та “політичний” аспекти комедії М.Куліша “Мина Мазайло”.

4. Актуальність проблематики п’єси “Народний Малахій“. Осмислення небезпеки фанатичної віри. Засоби творення образу Малахія Стаканчика.

5. Специфіка конфлікту «Патетичної сонати». Полемічний характер твору.

6. Особливості жанру та композиції п’єси “Патетична соната“. Роль музичного підтексту та вертепу в структурній організації тексту. Багатофункціональність ремарок.

 

Завдання: 1) дослідити жанри драматургії М.Куліша, дати їх визначення знайти визначення жанру “меніппея“ та записати в термінологічний словник;

2) визначити різновиди драматургічного дискурсу в п’єсі “Мина Мазайло“.

 

Література

1. Бжеський Р. Політичні ідеї творчості Миколи Куліші. – Мюнхен, 1955. – 35 с.

2. Голобородько Я.Ю. Микола Куліш: Сучасний погляд: навч. посібник. – Х.: Основа, 2004. – 142 с.

3. Голобородько Я. „Патетична соната України”: Художні версії М.Куліша // Вітчизна. – 1998. - № 1-2. – С. 143-148.

4. Гординский С. Гортаючи сторінки “Патетичної“… До п’ятдесятиріччя “Патетичної сонати“ Миколи Куліша // Гординський С. На переломі епох: Літературознавчі статті, огляди, есеї, рецензії, спогади. – Л., 2004. – С. 245-254.

5. Залеська-Онишкевич Л. Куліш і Брехт: самоспостереження героя та самоспостереження актора // Сучасність. - 1992 - № 1. – С. 131-135.

6. Залеська-Онишкевич Л. Жертвоприношення і відкуплення у “Патетичній сонаті“ Миколи Куліша // Сучасність. – 1998. - № 5. – С. 105-109.

7. Залеська-Онишкевич Л. Роль Великодня у “Патетичній сонаті“ М.Куліша // Слово і час. – 1991.-№ 9. – С. 50-53.

8. Залеська-Онишкевич Л. Роль Великодня у “Патетичній сонаті“ М.Куліша // Слово і час. – 1991. - № 9.- С. 48-53.

9. Зубрицька М. Новаторський характер драматургії Миколи Куліша // Сучасність. – 1992. - № 12. – с. 148-150.

10. Кодак М. Драматика Миколи Куліша («Патетична соната»). – Луцьк: ПВД «Твердиня», 2011. – 112 с.

11. Кореневич М. Експресіонізм у М.Куліша – джерела // Слово і час. – 1998. - № 11. – С. 77-79.

12. Кудрявцев М.Г. Вивчення творчості М.Куліша в школі: Посібник для вчителя. - Тернопіль: Підручники і посібники, 2002. – 64 с.

13. Куцюк М. Маски Миколи Куліша // Куцюк М. Шукання форми. – Бухарест: Критеріон, 1980. – С. 280-311.

14. Ляхова Ж. “Слухаю музику людської душі…“ // Слово і час. – 1994. - № 11/12. – С. 54-57.

15. Матющенко А. “... Розмова людини самим з собою про зраду й смерть (“Маклена Граса“ і “Патетична соната“ Миколи Куліша і аспект внутрішньої колізії героя) // Дивослово. – 2004. - № 10.

16. Працьовитий В.С. Український національний характер у драматургії Миколи Куліша. – Л.: Світ, 1998. – 182 с.

17. Семенюк Г.Ф. Микола Куліш і становлення української драматургії радянської доби. - К., 1991. – 55 с.

18. Стех М.Р. “Революція маленької людини“ у ранніх п’єсах Миколи Куліша // Сучасність. – 2004. - № 11. – С. 107-118.

19. Танюк Л. “Читайте “Мину Мазайла“, товариші!" // Вітчизна. – 1989. - № 1. – С. 72-75.

20. Шерех Ю. Шоста симфонія Миколи Куліша // Шерех Ю. Пороги і Запоріжжя. – Т. 1. – К., 1999. – С. 69-80.

21. Шерех Ю. Друге народження “Народного Малахія“ // Там же. – с. 424-433.

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-12-10; просмотров: 283; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.144.104.175 (0.009 с.)