Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Ідейно-естетичні пошуки української поезії 20-30-х рр. ХХ століття

Поиск

План

1. Шляхи розвитку української поезії 20 – 30-х рр. ХХ століття

2. Гармонія як основа єдності форми і змісту збірки В.Еллана-Блакитного „Удари молота і серця”. Стильові особливості лірики.

3. Неоромантичні тенденції лірики В.Чумака. Автобіографічний характер щоденника поета „За ґратами”.

4. Пізній український символізм. Мотиви, настрої, поетичний стиль збірок Д.Загула „З зелених гір”, „На грані”.

 

Завдання: 1) підібрати по 3 цитати-характеристики творчості В.Еллана-Блакитного. В.Чумака, Д.Загула;

2) написати письмову роботу: «Образ сучасності поетичній творчості В.Еллана-Блакитного. В.Чумака, Д.Загула».

 

Література

1. Білецький О. 20 років нової української лірики // Білецький О. Літературно-критичні статті. – К., 1990. – С. 17-44.

2. Білецький О. Д.Загул // Білецький О. Літературно-критичні статті. – К., 1990. – С. 94-102.

3. Вишняк М. Василь Еллан (Блакитний // Гроно нездоланих співців. – К., 1997. – С. 123-132.

4. Герань О. Нас ще довго мірятимуть його напругою // Літ. Україна. – 1994. – 27 січня.

5. Далавурак С. І він опинився на Колимі // Літ. Україна. – 1994. - 1 травня.

6. Далавурак С., Лесин В. Ужинок бентежного поета // Загул Д. Поезії. – К., 1988. – С. 5-26.

7. Зеров М. Василь Елланський // Зеров М. Твори: В 2 т. – Т. 2. – С. 562-567.

8. Ільєнко І. Піднятий на злеті // Чумак В. Червоний заспів. – К., 1991. - С. 3-43.

9. Косинка Г. Василь Еллан (Блакитний) // Косинка Г. Гармонія. – К., 1988. – С. 325-328.

10. Крижанівський С. Василь Чумак. – К., 1990.

11. Кузьменко В. Василь Чумак // Гроно нездоланих співців. – К., 1997. – С. 187-191.

12. Ні слова про спокій! Василь Еллан-Блакитний. Спогади і матеріали. – К., 1989.

13. Поліщук Я. Проблема перерваної традиції та українська поезія 20-30-х років // Сучасність. – 1999. – С. 76-82.

14. Славутич Яр. Дмитро Загул // Славутич Яр. Розстріляна муза. – К., 1991. – С. 79-98.

15. Филипович П. Молода українська поезія // Филипович П. Літературно-критичні статті. – К., 1990. – С. 231-238.

16. Хвильовий М. Вас. Еллан // Хвильовий М. Твори: У 2-х т. – К., 1991. – Т. 2. – С. 630-640.

 

Поезія Володимира Сосюри

План

1. Лірика В.Сосюри 20-х рр. (Мотиви, основні тенденції творчості (поєднання романтичної традиції, сентиментальної медитативності та соціальної проблематики):

a) героїка революції;

b) стилістично-образні особливості інтимної лірики.

2. Образ України в поезії В.Сосюри (“Знову місто”, “Україно моя” “Сльози”, „Любіть Україну”).

3. Трагічна роздвоєність особистості (“Два Володьки”).

4. Романтизація національної історії в поемі “Мазепа”.

 

Завдання: зробити порівняльний аналіз поеми Володимира Сосюри „Розстріляне безсмертя” та поеми Юрія Клена „Прокляті роки”.

 

Література

1. Барабаш Ю. Іван Мазепа – ще одна літературна версія // Київ. – 1988. - № 12. – С.

2. Голос ніжності і правди. Спогади про Володимира Сосюру. – К., 1968.

3. Гришко В. Заборонений Сосюра. – Луцьк, 1992.

4. Жулинський М. Володимир Сосюра // Жулинський М. Із забуття – в безсмертя. – К.: Дніпро, 1990. - С. 331-348.

5. Гришко В. Серце „Другого Володьки” і заборонена любов // Українське слово: Хрестоматія укр. літ. і літ. критики ХХ ст.: У 4 кн. – Кн.. 2 – С. 197-213.

6. Килимник О. Ніжний і грізний // Українські радянські письменники: Зб. літ.-крит. матеріалів. – К.: Рад. школа, 1984. – С. 66-67.

7. Коваль В. Любіть українок: В гостях на Зелену неділю в реабілітованої вдови поета – Марії Гаврилівни Сосюри // літ. Україна. – 1993. – 5 серпня.

8. Костюченко В. Втеча від власного “я“ (Творчість В.Сосюри кінця 1930-х років) // Дивослово. – 2003. - № 12. – С. 8-11.

9. Микитенко О. Друзі чи супротивники // Київ. – 1990. - № 2. – С.

10. Моренець В.П. Володимир Сосюра: літературний портрет. – К., 1990.

11. Моренець В. Солов’їне піднебесся Володимира Сосюри // Рад. літературознавство. - 1989. - № 6. - С. 37-46.

12. Радченко Є. Володимир Сосюра. – К.: Рад. письменник, 1987.

13. Рильський М. Поет і друг: До 20-річчя літературної діяльності В. Сосюри. // Рильський М. Статті про літературу. – К.: Дніпро, 1980. – С. 321 -- 322.

14. Фролова К. Розвиток образної свідомості в українській ліриці. – Дніпропетровськ, 1970. – С. 90-95.

15. Ющенко О. „Заарештований” вірш // Літ. Україна. – 1992. - 30 квітня.

 

Душа твоя – оселя тиші“.

Філософія “внутрішньої еміграції“ у творчості В.Свідзинського

План

1. Синтез літературних і культурних традицій у творчості В.Свідзинського.

2. Фольклорна та міфологічна основа поезії.

3. “Три радості у мене неодіймані: Самотність, труд, мовчання“. Визначальні цінності творчості В.Свідзинського. В.Стус про В.Свідзинського

4. Особливості інтимної лірики:

а) образи віршів-спогадів;

б) цикл “Зрада“ – лірична драма серця.

5. Сонети В.Свідзинського.

6. Майстерність поетичного письма поета.

 

Завдання: Законспектувати статтю В.Стуса “Зникоме розцвітання“.

Література

1. Дзюба І. “І засвітився сам від себе“ // Українське слово: Хрестоматія української літератури та літературної критики ХХ ст.: У 4 кн. – К., 1994. – Кн. 1. – С. 402-410.

2. Дзюба І. Слово про поетове дитинство // Слово і час. – 1990. - № 10. – С. 50-52.

3. Коротич В. Володимир Свідзинський // Поезія-68. – Вип. 2. – С. 59-60.

4. Мандрівник і риболов: Природа у творчості Володимира Свідзинського й Максима Рильського. – К.: Факт, 2003.

5. Моклиця М. Володимир Свідзинський // Модернізм у творчості письменників ХХ століття. Частина 1. Українська література. – Луцьк, 1999. – С. 112-124.

6. Свідзинський А. „Я виноград відновлення у ніч несу…”: Володимир Свідзинський – творець прекрасного. – К.: Вид-во ім. Олени Те ліги, 2003.

7. Свідзинський В. Спогади про брата // Слово і час. – 1990. - № 5. – С. 3-13.

8. Соловей Е. Неканонічна традиційність // Сучасність. - 1996. - № 2. – С. 98-114.

9. Соловей Е. Володимир Свідзинський // Ґроно нездоланих співців. – К., 1997. – С. 51-60.

10. Стус В. “Зникоме розцвітання“ // Слово і час. – 1991. - № 5. – С. 3-13.

11. Шевчук В. Образ поета // Вітчизна. – 1985. - № 9.

12. Яременко В. Лірика В.Свідзинського // Свідзинський В. Поезії. – К., 1986. – С. 3-24.

 

Проза Миколи Хвильового

План

1. Роль і місце М.Хвильового в літературній дискусії 1925-28 рр. Поняття ”України”, ”Москви” та ”Європи” в інтерпретації письменника.

2. ”Націонал-комунізм” (”кентавризм”) М.Хвильового. Ідеологічні та естетичні орієнтири письменника.

3. Імпресіонізм ранньої прози М.Хвильового (зб. ”Сині етюди” та «Осінь»).

4. Проблема ”революції і людини” в мистецькому відображенні М.Хвильового (”Я (Романтика”), ”Мати”, ”Солонський яр”).

5. Зміна стильової домінанти у прозі 2 періоду творчості. Сатирично-іронічна манера письма (”Свиня”, ”Ревізор”, ”Іван Іванович”).

6. ”Повість про санаторійну зону” – соціально-проникливий твір-передбачення. ”Лабораторія характерів” у творі.

7. «Вальдшнепи». Трактування російсько-українського конфлікту.

 

Завдання: 1) написати твір-роздум на тему: ”Образ матері в новелістиці Миколи Хвильового (”Із Вариної біографії”, ”Кіт у чоботях”, Мати”, ”Я(Романтика)”);

2) прослідкувати характер еволюції ліричного героя новели “Я (Романтика)” у подальшій творчості М.Хвильового (письмово).

 

Література

1. Агеєва В. Українська імпресіоністична проза. – К., 1995. – С. 97-105.

2. Безхутрий Ю. Художній світ Миколи Хвильового. – Х.: Фоліо, 2003.

3. Бондар І. Найкращий твір Миколи Хвильового // Березіль. – 1993. - № 1.

4. Голубенко П. Хвильовий і Шпенглер // Хроніка-2000. — Вип. 37 -38. — K., 2000. – С.

5. Гаврильченко О., Коваленко А. М.Хвильовий. Холодний яр та громадянська війна та громадянська війна // Слово і час. – 1992. - № 8. – С.136-142.

6. Грищенко О. ”Іван Іванович”: Текст і контекст // Вітчизна. – 1989. - № 2.- С. 136-149.

7. Дзюба І. Микола Хвильовий: ”азіятський ренесанс” і ”психологічна Европа”. – К., 2005

8. Коломієць Л. Український ренесанс: У пошуках індивідуальності // Слово і час. - 1992. - № 10. – С. 64-70.

9. Красін О.В. Національна концепція Миколи Хвильового // Український істор. журнал. – 1997. - № 6.

10. Лігостова О. Вибір героїв М.Хвильового // Слово і час. – 1995. - № 1.

11. Родін В. Історіософські концепції М. Хвильового та О. Шпенглера на зламі епох // Сіверянський літопис. — 2001. — №2 (38).

 

 

7. Повість Миколи Хвильового “Санаторійна зона”

План

1. Відображення епохи у творчості М.Хвильового. Образ «міжчасся» (Т. Гундорова).

2. Характер конфліктів, їх джерела у «Повісті про санаторійну зону». Проблематика повісті.

3. Символічні образи повісті, джерела їх виникнення. Образи “зайвих людей”.

4. Вияв філософії езистенціалізму в повісті.

5. Особливості поетики “Санаторійної зони”.

 

Завдання: написати письмову роботу: «Місце інтертексту в прозі М.Хвильового».

 

Література

1. Агеєва В. “Зайві люди” у прозі М.Хвильового // Слово і час. – 1990. - № 10. – С. 3-9.

2. Безхутрий Ю.М. Микола Хвильовий та естетичні пошуки в українській літературі першої третини ХХ століття // Схід-Захід: Історико-культурологічний збірник. – Вип. VІ. – Харків-Київ: Критика, 2004. – С. 79–89.

3. Бойко Ю. Микола Хвильовий / Бойко Ю. Вибрані праці. – К., 1992.

4. Донцов Д. Микола Хвильовий // Українське слово. Хрестоматія…- К., 1994. – Т.1.

5. Шевчук В. Драма Миколи Хвильового // Слово і час. – 1994. - № 2. – С. 40-48.

6. Шерех Ю. Хвильовий без політики // Березіль. – 1991. - № 9

 

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-12-10; просмотров: 470; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.167.58 (0.007 с.)