Тема 15. Драматична творчість Івана Кочерги 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Тема 15. Драматична творчість Івана Кочерги



(1881-1952)

План

1. Формування художнього світу драматурга.

2. Особливості ранньої неоромантичної драматургії І.Кочерги. Заглибленість в історичне минуле народу.

3. Проблема «деформації» часу в філософській драмі І.Кочерги “Майстри часу“.

4. Традиція і новаторство драми-феєрії «Марко в пеклі».

5. Специфіка конфлікту історичної драми “Ярослав Мудрий“.

 

Література

Агєєва В. Портрет модерніста в соціалістичному інтер’єрі // Стильові тенденції української літератури ХХ ст. – К., 2004.

Брюховецький І. Іван Кочерга. Передмова // Кочерга І. Драматичні твори. – К., 1989.

Голубєва З. І.Кочерга. Літературний портрет. – К., 1981.

Дробот П.М. Вивчення творчості І.Кочерги. – К., 1981.

Кузякіна Н. Драматург Іван Кочерга. – К.: Рад. письменник, 1968.

Неділько В. Пісня любові до Батьківщини // Творчий світ письменника. – К., 1982. – С. 110-120.

 

Тема 16. Феномен драматургії Миколи Куліша

(1892-1937)

 

План

1. Микола Куліш як творець модерної драми. Особливості творчої манери М.Куліша.

2. «Трагедія фатального незнання дійсності»: п’єса М.Куліша “97“.

3. Комедійний жанр у творчості М.Куліша («Отак загинув Гуска», «Хулій Хурина», «Зона» («Закут»).

4. “Філологічна” комедія “Мина Мазайло” як відбиття реалій доби.

5. “Хвора мрія людства” і її апологети (“Народний Малахій”).

6. “Патетична соната”. Проблематика п’єси. Шукання нової драматичної техніки.

7. Проблематика та оригінальність композиційного рішення драми М.Куліша «Маклена Граса».

Література

Бжеський Р. Політичні ідеї творчості Миколи Куліші. – Мюнхен, 1955. – 35 с.

Вакуленко Д. Талант, не підвладний часу // Київ. – 1988. - № 7. – С. 65-68.

Голобородько Я.Ю. Микола Куліш: Сучасний погляд: навч. посібник. – Х.: Основа, 2004. – 142 с.

Гречанюк С. Сучасник поколінь прийдешніх // УМЛШ. – 1989. - № 2. – С. 16-25.

Залеська-Онишкевич Л. Текст і гра. Українська модерна драма. – Нью-Йорк, Львів: Літопис, 2009. – 471 с.

Зубрицька М. Новаторський характер драматургії Миколи Куліша // Сучасність. – 1992. - № 12. – С. 148-150.

Кудрявцев М.Г. Драма ідей в українській новітній літературі ХХ ст. – Кам’янець-Подільський, 1997.

Кудрявцев М.Г. Вивчення творчості М.Куліша в школі: Посібник для вчителя. - Тернопіль: Підручники і посібники, 2002. – 64 с.

Кузякіна Н. Траєкторії доль. – К.: Темпора, 2010. – 640 с.

Куцюк М. Маски Миколи Куліша // Куцюк М. Шукання форми. – Бухарест: Критеріон, 1980. – С. 280-311.

Матющенко А. Час героя: Українська драматургія першої третини ХХ ст. – К.: ПЦ “Фоліант“, 2004. – 124 с.

Панченко В. Арки і шибениці (драматургія Миколи Куліша). – Кіровоград, 1997.

Працьовитий В.С. Український національний характер у драматургії Миколи Куліша. – Л.: Світ, 1998. – 182 с.

Семенюк Г.Ф. Микола Куліш і становлення української драматургії радянської доби. - К., 1991. – 55 с.

Семенюк Г.Ф. Українська драматургія 20-х років. – К., 1993.

Стех М.Р. “Революція маленької людини“ у ранніх п’єсах Миколи Куліша // Свербілова Т, Малютіна Н, Скорина Л. Від модерну до авангарду: Жанрово-стильова парадигма української драматургії першої третини ХХ століття / За ред.. Л.Скорини. – Черкаси, 2009. – 598 с.

Сучасність. – 2004. - № 11. – С. 107-118.

Танюк Л. Драма Миколи Куліша // Танюк Л. Твори: У 2 т. – К., 1990. – Т. 1. – С. 3-24.

Танюк Л. “Читайте “Мину Мазайла“, товариші!" // Вітчизна. – 1989. - № 1. – С. 72-75.

Шерех Ю. Шоста симфонія Миколи Куліша // Шерех Ю. Пороги і Запоріжжя. – Т. 1. – К., 1999. – С. 69-80.

Шерех Ю. Друге народження “Народного Малахія“ // Там же. – С. 424-433.

 

 

Тема 17. Міфосвіт поезії Богдана-Ігоря Антонича

(1909-1937)

План

1. Життєпис Б.-І. Антонича.

2. Формування світоглядних засад поета. Погляди Б.-І. Антонича на мистецтво.

3. Експериментаторський характер зб. “Привітання життя“.

4. Мотиви та образи поетичної збірки “Три перстені“. Стильові домінанти.

5. Естетичний пантеїзм та біологізмзбірок “Книга Лева“ та “Зелена Євангелія“.

6. Сюрреалістичне сприйняття світу в зб. “Ротації.

 

Література

Антонич Б.-І. Як зрозуміти поезію // Назустріч. – 1935. - № 9.

Весни розспіваної князь: Слово про Антонича. – Л., 1989.

Гординський С. Лабораторія Антонича // Гординський С. На переломі епох: Літературознавчі статті, огляди, есеї, рецензії, спогади. – Л., 2004. – С. 165-169.

Гординський С. Богдан-Ігор-Антонич. Його життя і творчість // Гординський С. На переломі епох: Літературознавчі статті, огляди, есеї, рецензії, спогади. – Л., 2004. – С. 220-235.

Жулинський М. Із забуття – в безсмертя. – К., 1990. – С.

Ільницький М. Богдан-Ігор Антонич: Нарис життя і творчості. – К.: Рад. письменник, 1991. – 207 с.

Ласло-Куцюк М. Все на світі має свою душу // Дивослово. – 1994. - № 10-11.

Моклиця М. Богдан-Ігор Антонич // Моклиця М. Модернізм в творчості письменників ХХ ст. – Ч. І. Українська література. – Луцьк, 1999. – С. 99-111.

Маринчак В. Різдвяний цикл Б.-І. Антонича в контексті діалогу міфообрядової і релігійної свідомості. – Х., 1994.

Назар М. “Весни розспіваної князь“ // Дивослово. – 1995. - № 10-11.

Неврлий М. Перстені молодості. – Пряшів, 1966.

Неуважний Ф. Закоханий в життя поганин // Дивослово. – 1994. - № 7.

Новикова М. Міфосвіт Антонича // Сучасність. – 1992. - № 9. – С. 83-93.

Павличко Д. Незгасаючий перстень життя // Антонич Б.-І. Велика гармонія (модерні стична поезія ХХ століття). – К: Веселка, 2003.

Рубчак Б. Богдан-Ігор Антонич // Українське слово: Хрестоматія української літератури та літературної критики ХХ ст.: В 4 кн. – К., 1994.- Кн.. 2. – С. 688-695.

Славутич Яр. Від землепоклонства до християнства? (Поезія Б.-І. Антонича) //. Славутич Яр. Меч і перо. – К.: Дніпро, 1992. – С. 252-262.

Стефановська Л. Час у поезії Богдана-Ігоря Антонича // Зустрічі.- 1990. - № 1-2. – С. 166-178.

Стефановська Л. Антонич. Антиномії.: Критика, 2006.

Шевчук В. Легенди Б.-І.Антонича // Шевчук В. Дорога в тисячу років. – К., 1990.

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-12-10; просмотров: 280; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.92.130.77 (0.01 с.)