Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Роман “Чотири шаблі“ Ю.Яновського

Поиск

План

1. Відродження “лицарського духу“, новітнє “покозачення“ на українському Півдні в неоромантичній інтерпретації Ю.Яновського.

2. Питання роду, народу і класу – колізія ідей роману.

3. Проблема героя в творі. Образна система роману.

4. Жанрово-стильові особливості роману. Сюжет і композиція твору.

5.

Завдання: зробити цитатну характеристику образів роману “Чотири шаблі“ Ю.Яновського.

Література

1. Голобородько Я. Естетична поліфонія Юрія Яновського: Романи „Майстер корабля”, „Чотири шаблі, „Вершники” // Укр. мова і літ. в сер. школах, гімн., ліцеях та кол. – 2004. - № 4, С. 129-142.

2. Заверталюк Н.І. Символ як поетичний код вираження художнього світобачення в романі “Чотири шаблі“ // Проблеми сучасного літературознавства. Зб. наук. праць. – О., 1999. – Вип. 3. – С. 52-60.

3. Зеров М. Юрий Яновский // Зеров М.Українське письменство. – К., 2003. – С. 880-885.

4. Костюк Г. Лицар культури нації // Українське слово: Хрестоматія: У 4 ткн. – Кн. 2. - С. 433-443.

5. Пархоменко М.М. “Чотири шаблі“ в творчості Юрія Яновського // Яновський Ю.І. Твори: В 5 т. – Т. 2. – К., 1983. – С. 411-422.

6. Панченко В.Є. “І думав я не тільки те, що написав“ (Перечитуючи молодого Ю.Яновського) // Дивослово. – 1994. - № 4.- С. 9-15.

7. Панченко В. Морський рейс Юрія Третього. – Кіровоград, 2002.

8. Приходько І.Ф. Своєрідність композиційних прийомів у ранній творчості Ю.Яновського // Українське літературознавство. – Л., 1985. - Вип. 53. – С. 52-60.

9. Савченко З. «Активний романтизм” – стильова домінанта раннього Ю.Яновського // Слово і час. – 1999. - № 3. - С. 68-70.

10. Чумаченко О. Український “кіплінганець“ Ю.Яновський (Перспективи модернізму в “Чотирьох шаблях“) // Слово і час. – 1998. - № 3. – С. 28-31.

Тема революції і громадянської війни

У творчості українських прозаїків 20-30-х рр.

План

1. Соціально-духовні акценти в трактуванні проблеми людини і революції в творчості М.Хвильвого (“Я (Романтика)“, “Солонський яр“, “Мати“, “Санаторійна зона“).

2. Драматичний конфлікт героя і революційної дійсності в новелістиці Г.Косинки (“Анархісти“, “Темна ніч“, “В житах“, “Десять“, “Фавст“).

3. Революція як трагедія особистості в творах В.Підмогильного (“Повстанець“, “Третя революція“).

4. Романтика революції в новелістиці Ю.Яновського (“А потім німці тікали“, “Роман Ма“, “Мамутові бивні“, “Байгород“).

 

Див. літературу до попередніх тем.

Жанр кіноповісті у творчості Олександра Довженка

План

1. Формування світогляду митця. Різноплановість обдарування О.Довженка.

2. Актуальність проблематики кіноповісті “Україна в огні”.

3. Образна система.

4. «Щоденники» як відображення життя душі письменника. Їх мистецька вартість.

5. Гуманістичний пафос “Зачарованої Десни”. Проблематика твору.

6. Майстерність творення образної галереї кіноповісті.

7. Композиція твору: поєднання реалістичного та філософського планів зображення.

8. Особливості стилю кіноповістей О.Довженка.

 

Завдання: підготувати реферат на тему “Внесок Олександра Довженка у світове кіномистецтво”.

Література

1. Довженко О. Україна в огні. Кіноповість. Щоденник.– К., 1990.

2. Довженко О. Твори: У 5 т. – К., 1983-85Довженко і світ. Творчість О.П. Довженка в контексті світової культури. – К., 1984.

3. Дзюба І. Знаки духовної співмірності. Штрихи до світового контексту естетики Олександра Довженка // Дивослово. – 1996. - № 1.

4. Коваленко М.М., Мішурін О.О. Син Зачарованої Десни: Спогади і статті. – К., 1984.

5. Корогодський Р. Хресна дорога “Зачарованої Десни“ // Довженко О. Господи, пошли мені сили. Щоденник, кіноповісті, оповідання, фольклорні записи, листи, документи. – Харків, 1994

6. Корогодський Р. Довженко й український П’ємонт//Сучасність. –1993. – Ч.6.

7. Корогодський Р. Довженко у полоні // Сучасність. – 1992. – Ч. 2.

8. Кочерган Ю.Ф. Олександр Довженко: Проблеми майстерності. – Л., 1983.

9. Кошелівець І. Олександр Довженко. Спроба творчої біографії. – Мюнхен, 1980.

10. Куценко М. Український геній у вигнанні: Олександр Довженко // Слово і час. – 1997. - № 5-6. – С. 89-93.

11. Куценко М. Сторінки життя і творчості О. Довженка. – К., 1975.

12. Новиченко Л. Естетичні уроки Довженка \\ Л.Новиченко. Життя як діяння. Вибр. статті. – К. – 1974. – С. 310-366.

13. Олександр Довженко вчора і сьогодні. Затемнені місця в біографії. Збірник матеріалів. – Луцьк: ВМА «Терен», 2005. – 200 с.

14. Підсуха О. Провісник // Довженко О. Україна в огні. – К., 1991. – С. 6-14.

15. Полум’яне життя. Спогади про О.Довженка. К., 1973.

16. Рудкевич І. Образ автора в кіноповісті О.Довженка "Зачарована Десна" / І.Рудкевич // Слово і час: Науковий журнал Інституту літератури ім.Т.Г.Шевченка НАН України та Національної спілки письменників України. - 2006. - N11. - С. 25-30.

17. Садуль Ж. История киноискусства: от его зарождения до ниших дней. – М., 1957.

18. Сверстюк Є. Розіп’ятий праворуч // Сучасність. – 1994. - № 10. – С. 112-126.

19. Семенчук І. Життєпис О.Довженка. – К., 1991.

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-12-10; просмотров: 457; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.140.197.140 (0.005 с.)