Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Берестейська церковна унія та її наслідки. Ужгородська унія↑ ⇐ ПредыдущаяСтр 16 из 16 Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Брестська унія 1596 р. — важлива подія в історії церковного життя в Україні. Укладена в Бресті в 1596 р., унаслідок чого утворилася Українська греко_католицька церква. Була викликана необхідністю виправити наслідки церковного розколу між римським папою (католицькою церквою) і константинопольським патріархатом (православною церквою), що відбувся в 1054 р. Сприяли цьому і кризова ситуація, у якій опинилася православна церква в Україні в XVI ст., і необхідність протистояти подальшій латинізації та полонізації української еліти, і бажання зрівняти в правах українське православне духівництво з католицьким. Ідея укладення унії знайшла прихильників і в польських державних і церковних колах, що переслідували при цьому свої інтереси. Ініціатором укладення церковної унії з Римом був львівський православний єпископ Гедеон Балабан, який протягом тривалого часу конфліктував зі Львівським Ставропігійським братством. Цю ідею підтримали єпископ холмський Діонісій Зборуйський, єпископ пінський Леонтій Пельчинський і єпископ луцький Кирило Терлецький, а з 1593 р. — і володимирський єпископ Іпатій Потій. Для обговорення і вирішення цього питання протягом 1590—1595 рр. єпископи провели 5 синодів і, погодивши основні питання, у червні 1595 р. доручили єпископам Потію і Терлецькому вести переговори щодо об’єднання церков у Римі, куди вони виїхали у вересні того ж року. Після тривалих переговорів у грудні 1595 р. обидва єпископи були прийняті папою Климентом VIII і визнали католицьке віросповідання. Згодом був виданий документ, що встановлював права та привілеї уніатської церкви. Для офіційного урочистого проголошення унії київським митрополитом Михайлом Рогозою і польським королем Сигізмундом III був скликаний церковний собор у Бресті, що відбувся 16—20 жовтня 1596 р. Для участі в його роботі прибули всі єпископи, багато архімандритів, ігуменів, священиків і представників мирян. Однак уже на початку собору його учасники розділилися на два угруповання. До супротивників унії, яких очолювали князь К. Острозький і представник константинопольського патріарха протосинкел Никифор, приєдналися львівський єпископ Г. Балабан і перем’янський єпископ М. Копистинський. Разом з частиною духівництва і мирян вони провели окремий православний собор, що засудив діяльність митрополита М. Рогози і єпископів, що прийняли унію. Митрополит Рогоза і вірні йому єпископи зібрали свій собор, що довершив справу унії з Римом. У ньому взяли участь митрополит, 5 єпископів, частина духівництва і шляхта, а також представники католицької церкви. Собор затвердив акт унії, про що було сповіщено окремим посланням митрополита. Відповідно до умов Брестської унії, нова греко-католицька церква зберегла східний (православний, грецький) обряд, церковнослов’янську літургійну мову, право на заміщення митрополитської і єпископських кафедр, застосування старого (юліанського) календаря, нижче духівництво зберегло і право одружуватися. Одночасно визнавалося верховенство римського папи як першоієрарха всієї християнської церкви й були прийняті догмати католицької церкви. Унаслідок укладення Брестської унії духівництво, що визнало її рішення, було зрівняне в правах з католицьким, звільнялося від сплати податків і виконання інших повинностей. Єпископам були обіцяні місця в сенаті Речі Посполитої, але ця обіцянка не була виконана. Шляхта та міщани, що прийняли унію, також зрівнювалися в правах з католиками латинського обряду й одержали право займати посади в державній і міській управлінських структурах. Після Брестського собору з восьми єпархій Київської митрополії унію прийняли шість: Київська, Володимир'Волинська, Турово'Пінська, Луцька, Холмська і Полоцька. Перемишлянська та Львівська єпархії прийняли її відповідно в 1692 р. і 1700 р. Не випускав з поля зору Ватикан і українське населення закарпатських земель. З приходом до влади Габсбургів починається переслідування православних та протестантів. Жорсткий наступ католицизму на закарпатські землі пов'язаний з іменем власника Ужгородської домінії графа Юрія Другета. У 1612 році він запросив до своїх володінь уніатського єпископа з Перемишля А.Крупецького. центром їх діяльності став Краснобрідський монастир. Однак уже через рік населення Східної Словаччини і Закарпаття виступило проти призвідців уніатства. Влітку 1614 року в Краснобрідському монастирі зібралося понад 10 тисяч православних, котрі при спробі проголосити унію закидали А.Крупецького камінням і прогнали з церковного двору. Перша спроба запровадити унію в Закарпатті не пройшла. Тоді Габсбурги використовують ц своїх цілях мукачівського єпископа В.Тарасовича. він підкупив кількох попів, і ті згодилися прийняти унію. Але коли про це дізналося православне населення, воно силою примусило Тарасовича відректися від унії. Заключний етап запровадження унії припадає на 30-40-і роки XVII ст. носіями ідеології уніатства стали графиня А.Другет, Ю.Якушич. на запрошення графині 26 квітня 1646 року в Ужгородську фортецю почали сходитися попи і монахи. Очікувалося багато делегатів. Проте, із священників Закарпаття, яких нараховувалося більше тисячі, до Ужгорода прибуло лише 63. прибув Єгерський католицький єпископ Ю.Якушич та представник Ватикану – Т.Косовицький. Церемонія проголошення унії була дуже простою. Унію схвалили незначна кількість священників і монахів. Народні маси у церемонії участі не брали і майже нічого про неї не знали. Умови унії: збереження обрядності грецької церкви; обрання єпископа єпархії руським духівництвом з наступним затвердженням Ватиканом; надання уніатському духівництву привілеїв нарівні з католиками; визнання Папи Римського «Вселенським архієреєм». Лише в 1652 році П.Партеній оформив потрібні документи про укладення унії і відправив їх папі Римському з проханням прийнятим Мукачівське єпископство в лоно католицької церкви. У квітні 1646 унія була проголошена в Ужгороді, але народ не прийняв її. До нього приєдналася і значна частина рядового духівництва. Перехід церков і мирян в унію відбувався дуже важко.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-12-13; просмотров: 256; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.141.25.100 (0.007 с.) |