Емоційно – психологічні властивості кольору 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Емоційно – психологічні властивості кольору



Емоційно - психологічний вплив кольору - є найбільш цікавим в теорії кольору. Всі спектральні кольори якимось чином впливають на функціональні системи і психіку людини. Психологічна дія кольору побудована на тих асоціаціях, які викликає колір.

Жовтий колір - чистий жовтий колір випромінює оптимізм, багато енергії, тому він вселяє активність: збуджує, оживляє, бадьорить, веселий, кокетливий, життєрадісний.

Зелений – це символ весни, спокою, радості, надії, благополуччя, сприяє генерації блискучих ідей. Саме зелений колір найкраще всього сприймає людське око.

Бірюзовий – вважається, що бірюза має лікувальні властивості,захищає від радіоактивності, від так званого ”електричного туману” та від теплового випромінювання комп’ютера, це колір того, хто в житті розраховує на удачу.

Лимонний – запобігає небажаним спогадам, рятує коли у людини велике горе, сприяє покращанню пам’яті.

Червоний – устілки та шкарпетки цього кольору зігріють краще ніж любого іншого, подарує життєву енергію, та в разі необхідності, знизить ваші матеріальні запити.

Колір індиго позбавить від надмірного апетиту.

Оранжевий – позитивний колір, здатний одухотворяти,часто стає першим поштовхом до позитивних змін.

Кораловий – має здатність притягувати до жінки увагу чоловіків.

Синій наділений лікувальними властивостями (особливо стимулює розумову активність, сприяє самовираженню іпошукам в житті, бажаний в інтер’єрі помешкання молодих сімей, так як має миротворчу здатність.

Рожевий колір - спокійний, м’який, жіночний, сприяє виробці в організмі адреналіну, який діє заспокійливо.

Білий колір – асоціюється з природністю, чистотою, невинністю, може також справляти враження відсторонення і відчуження.

Теплі кольори збільшують розмір і об’єм, динамічні, яскраві, живі, а холодні – більш спокійні, менше виступають.

За ступенем сприйняття кольори поділяють на: легкі і важкі (Рис.36).

Рис. 36. Класифікація кольору за ступенем сприйняття

 

За характером розміщення кольори поділяються на виступаючі та відступаючі (Рис.37.)

 

Рис.37. Класифікація кольору за характером розміщення

Чинники, які впливають на сприйняття кольору

На сприйняття кольору впливають наступні чинники:

освітлення, вплив контрасту, поєднання кольорів, зміна фону, вид фактури матеріалу, колір розташованих поряд поверхонь, тощо.

Часто сприйняття кольору змінюється в залежності від освітлення. Кольоровими поверхні сприймаються лише при достатньому освітленні (вночі всі кішки сірі). По – різному впливає на колір штучне і денне освітлення. Один і той же колір при зміні освітлення набуває іншого відтінку.

На сприйняття кольору, окрім рівня освітлення, впливають і види відображення світлових потоків від поверхонь. Частіше всього на практиці має місце змішане відображення.

Необхідно запобігати різкій контрастності освітлення об’єкту і оточуючого фону. Прозорі предмети повинні освітлюватися позаду.

Необхідно також виключати джерела блиску, а також ритмічне чергування темних та світлих поверхонь в полі зору. Це знімає так звані «після образи», людина бачить якийсь яскравий предмет, в той час, як він уже зник з поля зору. «Після образи» також знімаються застосуванням додаткових кольорів.

Колір предметів також залежить від фактури матеріалу. Колір на глянцевій поверхні відрізняється світлотою, на матових здається темнішим.

Блискучі поверхні слід освітлювати розсіяним світлом; темні предмети краще видимі на світлому фоні, світлі – на темному.

Самостійна робота

Завдання 1. Ретельно ознайомтесь із змістом лекції щодо формоутворювальних факторів ( обов’язковий перегляд електронного варіанту або мультимедійної презентації), опрацюйте додаткові джерела згідно рекомендованої літератури і дайте письмову відповідь на питання для самоперевірки та контролю засвоєння знань.

Завдання 2.а) Використовуючи паспортизовані карти кольорів гладкого фарбування, вивчити та детально охарактеризувати у звіті, кольори, які до цього часу вам були не відомі, наприклад, перванш, сомо, теракотовий, пурпурний. 2. б) Визначити колір виданих викладачем контрольних не паспортизованих взірців.

Завдання 3. Використовуючи карти кольорів гладкого фарбування, атласи кольорів, кольорові таблиці та опрацювавши теоретичний матеріал, описати фізіологічний та емоційно-психологічний вплив кольору на людину. Результат відобразити у звіті у формі табл.2.

Самостійна робота: (індивідуальна, необов’язкова)

Завдання:1. Визначте значущість формоутворювальнихфакторів шляхом експертної оцінки(для цього треба скласти анкету з переліком всіх факторів із детальною їх характеристикою, а потім вибрати 7 експертів із числа викладачів кафедри та студентів - магістрів й провести серед них опитування, отримані результати потрібно ретельно проаналізувати, визначити значущість формоутворювальнихфакторів і подати викладачу наперевірку на ІКР, максимальна оцінка -8 балів).

Завдання 2. Виберіть колір за своїм уподобанням і підготуйте реферат на тему: Характеристика фізіологічних та емоційно - психологічних властивостей кольору. (З обов’язковою доповіддю і презентацією на практичному занятті).

 

 

Таблиця 2.

Назва кольору Фізіологічний вплив кольору на людину Емоційно-психологічний вплив на людину
     
1.Червоний    
2. Оранжовий    
3. Жовтий    
4. Зелений    
5. Блакитний    
6. Фіолетовий    
7. Коричневий    
8. Сірий    
9. Білий    
10. Чорний    

Питання для самоперевірки

та контролю засвоєння знань:

1.Дайте визначення форми у філософському розумінні, за утилітарним та психологічним змістом.

2.Назвіть ознаки форми.

3.Охарактеризуйте основні фактори формоутворення виробів.

4. Назвіть первинні елементи форми і дайте їм характеристику.

5. Поясніть поняття «фактура» та «текстура», приведіть приклади.

6. Охарактеризуйте фізичні властивості кольору.

7. Фізіологічні і психологічні властивості кольору та його

вплив на людину та сприйняття навколишніх предметів.

Тема :2.3. Композиція товарів

План

1. Поняття композиції та її види.

2. Категорії і властивості композиції.

3. Засоби композиції.

ЛІТЕРАТУРА: (1, 2, 10)

Методичні поради до теми

Ця тема дуже важлива у формуванні естетичних властивостей товарів. Її вивчення треба починати з понять про композицію, закономірності композиційних рішень, єдність форми і змісту, образність, цілісність композиції, композиційну єдність окремого предмету.

Слід приділити значну увагу принципам зв'язку елементів в композиції, поняття про гармонію, пропорційність, тектоніку, масштабність і масштаб в композиції, ритм, метр, модуль, контраст, нюанс, подібність (тотожність), симетрію та асиметрію, динамічність та статичність композиції товарів, пластику, колір як засіб композиції. Велике значення має також вивчення орнаменту, його видів, образної виразності.

1. Під композицією розуміють побудову виробу, тобто розташування і зв’язок окремих його частин, які забезпечують його цілісність і художню виразність.

У дизайні метою композиції є створення форми, яка наділена утилітарними і естетичними цінностями.

Розрізняють наступні два види композиції: площинну і об’ємну.Площинна композиція являє собою таке розташування елементів форми відносно глядача, яке може вимірюватися в двох напрямках – по вертикалі і горизонталі.Прикладом площинної композиції є художнє оформлення тканин, килимів, шпалер, скатертей, хусток, серветок і т.п.

Об’ємна композиція характерна для форм, в яких використовуються всі три виміри: висота, ширина і глибина.Розрізняють три різновидності об’ємної композиції. Перша – являє собою обмежену площину, на якій на різних рівнях розміщуються деталі об’ємної форми. Таку композицію називають об’ємно – фронтальною. Наприклад, таку форму мають деякі підвісні стелі, з закріпленою в ній електроосвітлювальною арматурою. Друга різновидність – це об’ємно - просторова композиція, коли елементи приблизно однакових об’ємів з’єднані в одне ціле так, що розташовані в різних площинах (туалетний столик з ящиками і дзеркалом; люстра, в двох, або трьох площинах якої розміщені джерела світла).

Третя – глибинно – просторова, прикладом якої є інтер’єр, заповнений меблями.

У кожній композиції виділяють композиційний центр, який підпорядковує собі всі інші елементи композиції (наприклад, в сукні – це комір, або виріз горловини).

2. Композиція має свої категорії, які відображають найбільш узагальнені закономірності композиційних рішень.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-09-13; просмотров: 318; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.131.13.194 (0.011 с.)