Система нарахування додаткових балів за видами робіт з вивчення дисципліни 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Система нарахування додаткових балів за видами робіт з вивчення дисципліни



Форма робти Вид роботи Бали
Навчальна 1.Участь у предметних олімпіадах 2.Виконання додаткових самостійних завдань 3. Участь у студентських наукових конференціях з доповіддю 3,0 1,0 3,0
Науково- дослідна 1.Участь у науковому гуртку 2.Участь у конкурсах наукових робіт будь якого рівня: - нагородження дипломом - призові місця 1,0   2,0 3,0
Кафедральна     1. Виготовлення наочних приладь 2. Участь у виготовленні мультимедійних засобів навчання 1,0 2, 0

10. ПИТАННЯ ДО ПМК (ЗАЛІКУ) З ДИСЦИПЛІНИ

«ЕСТЕТИКА ТОВАРІВ ТА ДИЗАЙН»

 

I. Предмет та метод дисципліни «Естетика товарів та дизайн».
2.Методичні основи естетики товарів та дизайн.
3.Категорії естетики: прекрасне і потворне, гармонійне та
хаотичне; величне і низьке, трагічне і комічне.
4.Естетичне опанування дійсності.

5.Естетичне перетворення дійсності.

б. Мистецтво як форма суспільної свідомості, відображення і перетворення дійсності.

7.Види мистецтва, їх специфічні особливості.

8.Поняття стилю. Основні художні стилі світової культури. їх відмінні особливості.

9. Основні поняття моди.

10. Художня форма, її основні ознаки.

11.Геометричні види форми: лінійні, площинні, об'ємне та
зорове сприйняття.

12. Величина і маса форми.

13.Фактура, текстура, туше матеріалів.

14. Фізична природа кольору, яскравість кольору, насиченість.

15. Колір у формоутворенні товарів. Первинні кольори, кольорові кола. Кольорові системи.

16. Психологічний і психофізіологічний вплив кольору на людину.

18. Фактори, що впливають на сприйняття кольору:
освітлення, кольоровий фон, ракурс та ін.

19. Колір та його роль у формуванні товарів

20. Поняття композиції, закономірності композиційних рішень.

21. Закономірності побудови ансамблю. Принципи зв'язку елементів у композиції.

22. Поняття гармонії.

23. Пропорціональність, тектоніка, масштабність і масштаб у композиції.

 

23. Ритм, метр і модуль.

24. Контраст, нюанс, подібність.

25. Симетрія і асиметрія. Види симетрії. Динамічність і статичність у композиції товарів.

26. Колір як засіб композиції. Кольорова гармонія: контрасні та нюансні кольори.

27. Орнамент: види, сфери використання, художня цінність орнаментів.

28. Види декору. Композиція декору і орнаменту, їх образна виразність.

29. Оздоблення і оздоблювальні покриття у композиції.

30. Природа і суть естетичних властивостей, їх зв'язок з іншими споживними властивостями.

31. Значення естетичних властивостей у задоволенні потреб людини.

32. Вагомість естетичних властивостей різних груп товарів.

33. Класифікація естетичних властивостей на 1 і 2 ступенях.

34. Величина і маса форми.

35. Фактура, текстура, туше матеріалів.

36. Фізична природа кольору. Насиченість, яскравість.

37. Колір у формуванні товарів, первинні кольори.

38. Інформаційна виразність. Характеристика одиничних показників. їх значення у задоволенні потреб людини.

39. Раціональність форми. Характеристика одиничних показників, значення у задоволенні потреб людини.

35.Цілісність композиції. Характеристика одиничних показників, значення у задоволенні потреб людини.

36. Досконалість виробничого виконання та стабільність товарного виду: характеристика одиничних показників, їх значення у задоволенні потреб споживачів.

37. Суть оцінки естетичного рівня якості товарів. Мета і значення оцінки. Основні поняття та визначення: об'єкт оцінки, суб'єкт оцінки, методи і види оцінки, процедури і результати оцінки.

38. Особливості оцінки естетичного рівня якості товарів культурно - побутового і господарського призначення.

39. Особливості оцінки естетичного рівня якості одягово -взуттєвих товарів.

40. Поняття про моду. Закономірності розвитку моди.

41. Характеристика сучасних напрямків розвитку моди одягово- взуттєвих товарів.

42. Художня форми, її основні ознаки. Об’ємно просторова структура.

43. Поняття стилю. Основні художні стилі світової культури.

44. Геометричні види форми: лінійні, площинні, об’ємні та зорове їх сприйняття.

45. Пропорційність, тектоніка, масштабність і масштаб у композиції.

46. Контрас, нюанс, подібність. Симетрія та види симетрії.

47. Динамічність і статичність у композиції товарів.

48. Колір як засіб композиції. Кольорова гармонія, контрасні та нюансні кольори.

49. Колір як засіб композиції. Кольорова гармонія.

50. Орнамент: види, сфери використання, художня цінність орнаментів, національні види орнаментів.

51. Види декору. Композиція декору і орнаменту, їх образна виразність.

52. Оздоблення і оздоблювальні покриття у композиції.

53. Ритм, метр, модуль.

54. Види і характеристика графічного дизайну.

55. Відмінність стафф-дизайну і стайлінгу.

56. Поняття стилю. Фактори. що впливають на формування та зміну стилю

57. Основна мета та історія розвитку дизайну.

58. Характеристика готичного стилю.

59. Характеристика основних відмінних ознак стилів бароко і рококо.

60. Основні етапи художнього конструювання товарів

61. Особливості стилю ампір.

62. Фактори зміни моди.

63. Характеристика основних формоутворюючих факторів.

64. Характеристика первинних елементів будови форми виробів.

65. Вплив кольору на формування естетичних властивостей товарів 66. Мода та її зв’язок зі стилем.

66. Класифікація кольорів в залежності від довжини хвилі.

67. Класифікація кольорів за характером сприйняття.

68. Фізіологічні властивості кольору.

69. Характеристика видів естетичного оцінювання товарів.

70. Характеристика об’єктів т а суб’єктів естетичної естетичної оцінки виробів.

71. Порівняльна характеристика цілісної, комплексної та змішаної оцінки естетичних властивостей товарів.

72. Методи оцінювання естетичного рівня якості товарів.

73. Методика оцінки естетичного рівня якості товарів.

74.Естетичне оцінювання рівня якості: мета, значення, основні поняття та визначення.

75. Методи естетичної оцінки культурно- побутових товарів

76. Тлумачення методу «колективної оцінки»

77. Метод «індивідуальної оцінки».

78. Порядок складання базового ряду

79. Процедури і результати оцінки.

80. Дизайн сфери праці.

81. Дизайн соціально- культурної сфери.

82. Дизайн середовища.

83. Типи комерційного дизайну.

84. Дайте тлумачення понять фірмовий стиль та логотип.

85. Комп’ютерний дизайн.

86. Дизайн упаковки.

87. Особливості сучасного стилю.

88. Властивості композиції.

89. Засоби композиції.

90. Типи орнаменту.

91.Категорії композиції.

92.Особливості орнаменту української культури.

93. Критерії оцінки естетичного рівня якості.

94. Порядок визначення достовірності естетичної оцінки.

 

11. Тестові завдання

Модуль1 Основи естетики

ТЕСТ 1. Поняття моди характеризує визначення…

1. система символів і знаків, які несуть відповідний зміст, інформацію, зокрема про властивості та якість товарів;

2. вираження чи зовнішнє виявлення структури виробу чи комплексу речей, які несуть циклічний характер;

3. панування певних смаків протягом нетривалого часу;

структура, внутрішня організація, спосіб існування предмету, якій властиві поступова;

4. символ соціального знаку.

 

ТЕСТ 2. Стиль, якому притаманні раціоналізм, нормативність творчості, тяжіння до завершених гармонійних форм, до монументальності, ясності і благородної простоти, врівноваженості композиції, строгої підпорядкованості – це:

1. бароко;

2. класицизм;

3. рококо;

4. готика.

ТЕСТ 3. Художній стиль, що характеризується складною врівноваженістю динамічних композицій, підвищеною експресивністю, багатоплановістю художніх рішень, прагненням до поєднання реальності та емоцій називається…

ампір;

романський;

3.бароко;

4. модерн;

ТЕСТ 4. Художньо - історичний стиль, що виник у Франції у першій половині 18 століття, і для якого було характерне використання в інтер’єрах дзеркал, як символу примарності, ілюзорності, рельєфів й статуй, невеликих статуеток, а всі частини меблів характеризувалися тонкою різьбою у вигляді коралів, раковин, стилізованих орнаментів називається…

1. класицизм;

2. готика;

3. романський;

4. рококо.

ТЕСТ 5. Романський стиль – це:

1. стиль у західноєвропейському мистецтві 12-16 століть, відрізнявся високою художньо – стильовою єдністю, пануванням ліній, вертикалізмом композицій, віртуозною деталізацією, нерозривним зв’язком архітектури і скульптури, основним типом архітектури став міський храм, спрямований у височінь з широкими інтер’єрами, величезними вікнами;

2.стиль у західноєвропейській культурі 10-12 століття характеризується органічним злиттям раціональної структури споруд

(масивних соборів, розташованих на підвищенні та їх потужних конструкцій) з високою експресивністю багатофігурних скульптурних композицій, в яких теми Нового Завіту (перш за все страшний суд) передані пластичною мовою, що має мало спільного з античними зразками;

3. стиль у західноєвропейському декоративному мистецтві початку 19 століття, що сформувався при дворі Наполеона І, принципово еклектичний. Для нього характерне копіювання древньоєгипетського декору у поєднанні його з нововинайденою емблематикою Наполеона І, використання червоного дерева у поєднанні із золоченою бронзою, драпіровок для оздоблення стін і стель, парадних відпочивалень, чітких сухуватих контурів і неглибокого рельєфу, накладних прикрас, убогої кольорової палітри;

4.стиль, який характеризується складною врівноваженістю динамічних композицій, підвищеною експресивністю, багатоплановістю художніх рішень, прагненням до поєднання реальності та емоцій.

ТЕСТ 6. Мистецтво ліплення, висікання із каменя, мармуру, різьба по дереву, чеканка фігур називається:

1. ваяння;

2. зодчество;

3. графіка;

4. живопис.

ТЕСТ 7. Вид скульптури, для якої характерневипукле зображення на площині,- це:

1. статуя;

2. бюст;

3. барельєф

4. скульптурна група.

ТЕСТ 8. Вид скульптури, яка пов’язана з архітектурою,і на якій величина зображення в 2-3 і більше разів перевищує розміри реальної фігури, називається:

1. дрібна пластика;

2. монументальна скульптура;

3. станкова скульптура;

4. монументально-декоративна скульптура.

ТЕСТ 9. Форма комічного,для якої характерний сміх, що викриває основні вади суспільства в ім’я затвердження ідеалів?

1. сарказм;

2. гумор;

3. сатира;

4. іронія.

ТЕСТ 10. Категорія естетики, що відображає характер зв’язку предметів, а також властивостей, елементів, частин цілого та досягається застосуванням пропорційних відношень, ритму, симетрії, називається:

1. прекрасне;

2. гармонійне;

3. величне;

4. вишукане.

ТЕСТ 11. Категорія естетики, яка виявляється в природі, праці, продуктах праці, суспільних процесах, мистецтві, це:

1. етичне;

2. художнє;

3. естетичне;

4. хаотичне.

ТЕСТ 12 Вірне визначенняестетичного смаку – це:

1. здатність людини емоційно оцінювати різноманітні естетичні властивості, перш за все відрізняти красиве, прекрасне від огидного;

2. конкретно – почуттєва уява про прекрасне в природі, суспільстві і мистецтві, яка сприймається як мета;

3. здатність людини переживати отримані нею естетичні враження і самі ці переживання (радість насолоди красою і т.п.);

4. щось інше.

ТЕСТ 13. Естетична оцінка – це:

1. категорія естетики яка фіксує специфіку естетичного відображення, один із засобів позитивного чи негативного реагування суб’єкта на естетичні аспекти дійсності;

2. усвідомлений результат естетичного сприйняття, який звичайно фіксується у судженнях типу: “це красиво”, “це огидно” і т.п., спосіб визначення естетичної цінності якого-небудь об’єкту;

3. вихідний момент освоєння і створення естетичного людиною в різних формах діяльності та її зацікавленість в естетичних цінностях;

4. здатність людини емоційно оцінювати різноманітні естетичні властивості, перш за все відрізняти красиве, прекрасне від огидного.

 

ТЕСТ 14. Перші меблі для сидіння з’явились

1. у стародавній Греції;

2. у стародавньому Римі;

3. у стародавньому Єгипті;

4. у Месопотамії.

ТЕСТ 15. Один із типів плащів, який правив римлянам за верхній одяг називався…

1. туніка;

2. тога;

3. каміза;

4. котта.

ТЕСТ 16. Камізою у середньовіччі називали...

1. нижню сорочку;

2. верхню сорочку;

3. плащ;

4. капелюх.

ТЕСТ 17. Колір одягу, що був парадним у римлян, це…

1. червоний;

2. фіолетовий;

3. білий;

4. блакитний.

ТЕСТ 18. Основна особливість грецького одягу полягала…

1. у багатстві ювелірних прикрас;

2. у вишуканості драпірування;

3. у складності конструкції;

4. у оздобленні коштовним камінням.

ТЕСТ 19. Гіматіон це…

1. парадний одяг древніх римлян у вигляді шматка тканини 6 х 1,8 м., обгорнутої навкруг тіла, який був обов’язковим при відвідуванні театру, цирку та інших видовищ;

2. парадний одяг древніх греків у вигляді шматка тканини 3,5х 0,75 м., обгорнутої навкруг тіла;

3. пряма сорочка у древніх єгиптян;

4. одяг древніх римлян з різними ознаками влади.

ТЕСТ 20. Художньо – історичний стиль, для якого були характерними надзвичайно видовжені головні убори та взуття, довжина носків якого іноді досягала 70 см і прикріплялись вони золотим ланцюжком до браслета на нозі, це…

1. романський;

2. барокко;

3. готичний;

4. ренесанс.

ТЕСТ 21. Художній стиль, який вирізнявся багатошаровим, обробленим рюшами, воланами, бантами, мереживом одягом, грандіозних об’ємів, а взуття, навіть чоловіче, виготовлялось на високих підборах, з декоративними пряжками і бантами, називався…

1. ренесанс;

2. готика;

3. бароко;

4. ампір.

ТЕСТ 22. Меблі в стилі бароко мають такі відмінні ознаки:

1. переважно з криволінійним контуром, скульптурні та важкі форми, прикрашені складним рельєфним малюнком, різьбою, позолотою, витими колонами, завитками, оббиті яскравими шовковими тканинами;

2. чітка форма і побудова, широке використання архітектурних елементів;

3. форма і побудова примітивні, прикраси – ковані накладки, ряди гвіздків із кованого заліза, кольорові розписні орнаменти;

4. повторювали конструктивні принципи архітектурних споруд, ставали більш стрункими, характеризувались наявністю прикрас, випуклою різьбою, інкрустацією із цінних порід деревини іншого кольору, слоновою кісткою.

ТЕСТ 23. Назвіть художній стиль, в якому чоловічий костюм складався з сорочки, що мала довгі і пишні рукава, камзола, каптана, шарфа, штанів - кюлотів, черевиків з панчохами та трикутного капелюха – це…

1. романський;

2. бароко;

3. класичний;

4. модерн.

ТЕСТ 24. У період панування у Європі стилю бароко основними видами меблів були:

1. скрині, ліжка, каса – панка (на зразок дивана), посудні шафи, секретери, столи, стільці, крісла, лавки;

2. крісла, дивани, стільці, столи, шафи, буфети, комоди, туалетні столи з дзеркалами, ліжка;

3. табуретки, стільці, лавки, скрині, крісла, ліжка;

4. книжкові шафи, гірки, вузькі серванти, круглі столи для сервірування.

ТЕСТ 25. Художній стиль в якому стіни в парадних приміщеннях затягувалися дорогими тканинами, а стеля, завдяки ілюзіоністичним ефектам розписів вела у небесні простори, з плаваючими в них рожевими хмаринками і амурчиками - …

1. романський;

2. бароко;

3. готичний;

4. стародавній Єгипет.

ТЕСТ 26. Основними відмінними ознаками меблів стилю ампір було те, що…

1. прикрашались різьбленням, позолотою, яскравим розписом, інкрустацією, мозаїкою;

2. в них можна було зустріти елементи архітектури церков і фортечних замків;

3. виготовлялися з червоного дерева з бронзовими накладками, а модним кольором оббивки був зелений різних відтінків, частіше темних;

4. виготовлялися з цінних порід деревини, мармуру, багато прикрашені ліпниною та різьбою.

ТЕСТ 27. Керамічні вази і сосуди (амфори, кіафи, ритони, різні килики та ін.) були надзвичайно поширені в побуті у…

1. у IV столітті до н.е., стародавній Єгипет;

2. у VI - V столітті до н.е., стародавня Греція;

3. у VI – XII столітті, Європа, раннє середньовіччя;

4. у XII – ХV столітті, Європа, готика.

ТЕСТ 28. Період в історії світової культури, що вирізнявся наступними особливостями в архітектурі: “собори і ратуші, небачених до того каркасних конструкцій, спрямованих у височінь (до бога), динамічні споруди, зі складним ритмом руху окремих елементів, завершувались шпилями та вежами“ – називається…

1. бароко;

2. рококо;

3. готика;

4. ренесанс.

ТЕСТ 29. Меблі строгих але виразних форм, підкреслено конструктивні і тектонічні, прикрашені бронзовими накладками та фарфором, на ніжках у вигляді колон з канелюрами і капітелями, були характерні для…

1. стародавньої Греції;

2. романського стилю;

3. класицизму;

4. ренесансу.

ТЕСТ 30. Гіматіон, хітон, пеплос, калазирис, шарфи- паллиодяг

1.Стародавнього Єгипту;

2. античного стилю;

3. романського стилю;

4. готичного стилю.

ТЕСТ 31. Лозунг дизайну - …

1. “Краса врятує світ”;

2. “Єдність мистецтва і техніки”;

3. “Гармонійність проектів – запорука успіху”;

4. якийсь інший.

ТЕСТ 32. Категорія естетики, яка характеризує красу ліній і обрисів предметів, особливу їх співрозмірність, витонченість форми, елегантність зовнішнього виду - …

1. елегантне;

2.граціозне;

3. вишукане;

4.монументальне.

ТЕСТ 33. “Крайня ступінь огидного, надзвичайно негативна цінність” - …

1. трагічне;

2. комічне;

3. хаотичне;

4. низьке.

ТЕСТ 34. Напрямок сучасного стилю, для якого характерні, вироби - трансформери: крісло – ліжко, диван – ліжко, розсувні столи, “одяг – аксесуар”, “одяг – трансформер”, називається…

1. декоративний;

2. монументальний;

3. конструктивний;

4. якось інакше.

ТЕСТ 35. Стиль у сучасному одязі, якому відповідає визначення: “дрібні крадіжки, які час від часу здійснює сучасна мода у моди минулих років” - …

1. “кантрі-лук”;

2. “унісекс”;

3. “ретро-стиль”;

4. “класичний”.

ТЕСТ 36. Стильовий напрямок у сучасному одязі, коли поєднуються в ансамблі речі різного стилю: діловий піджак і романтична сукня або спортивного характеру штани з блузкою у фольклорному стилі, називається…

1. стиль “достатку”;

2. східний стиль;

3. дифузний стиль;

4. авангардний стиль.

ТЕСТ 37. Вислів: - “Мода - це спосіб вираження особистості” належать…

1. Мануїлу Канту;

2. А.В.Далю;

3. П’єру Кардену;

4. Альберто Моравія.

ТЕСТ 38. Чітка система модних фірм, так звана “висока мода” називається у всьому світі …

1. “прет-а-порте”;

2. “от кутюр;

3. центр високої моди;

4. якось інакше.

ТЕСТ 39. Термін “прет–а–порте” означає…

1. мода промислової орієнтації;

2. висока мода;

3. експериментальна колекція;

4. щось інше.

ТЕСТ 36. Напрямок моди, якому присвятив основну частину своєї діяльності один з найвідоміших французьких кутюр’є Ів Сен – Лоран - …

1. молодіжна (авангардна) мода;

2. чоловіча класична мода;

3. жіноча класична мода;

4. от - кутюр.

ТЕСТ 40. Найпопулярніший у світі моди України кутюр’є - …

1. Вікторія Гресь;

2. Лілія Пустовіт;

3. Михаїл Воронін;

4. Сергій Бизов.

 

Модуль II Естетика товарів та дизайн

ТЕСТ 1. Поступові кількісні зміни в ряду елементів, які чергуються – в наростанні або зменшенні чергувань, об’єму або площі називають…

1. ритмом;

2. геометричним порядком;

3. метричним порядком;

4. орнаментом.

ТЕСТ 2. Симетрія, яка характеризується тим, що всі точки і лінії фігури при її обертанні навколо нерухомої вісі неодноразово співпадають, називається…

1. вісьова;

2. гвинтова;

3. дзеркальна;

4. спіральна.

ТЕСТ 3. Відношення однорідних елементів форми, які помітно відрізняються поміж собою, характеризує:

1. тотожність;

2. контраст;

3. н’юанс;

4. ракурс.

ТЕСТ 4. Тектоніка – це:

1. відмінність просторової структури виробу, її рельєфність, характер переходу основних об’ємів та площин, насиченість тінями та світлом;

2. зорове відображення у формі роботи конструкції і організації матеріалу, засіб композиції, що відображує в художній формі логіку його матеріально – конструктивного рішення;

3. механічне з’єднання різнорідних протилежних принципів, художніх елементів чи довільний вибір стилістичного оформлення, які мають інший зміст і призначення;

4. ряд закономірностей композиції, відступ від яких призводить до погіршення форми чи її повної дезорганізації.

ТЕСТ 5. Масштаб – це:

1. відповідність форми і елементів по відношенні до людини і навколишнього середовища;

2. предметно – зорове сприйняття світу, окремих предметів і явищ у їх конкретній величині та формі;

3. відносна величина, одержана від співставлення розмірів даного виробу з величиною типових аналогічних виробів, прийнятих за еталон;

4. засіб композиції, що надає виробу образну характеристику, яка відповідає предмету мірою розчленіння, моделювання форми.

ТЕСТ 6. Найбільш точне і повне визначення гармонії – це:

1. це, насамперед, міра, яка визначає високий рівень упорядкованого різноманіття, оптимальна взаємо відповідність різного в складі цілого;

2. закономірне співвідношення частин предметів чи явищ між собою і цілим;

3. відповідність розмірів елементів, узгоджена система відносин частин між собою і цілим, яка надає предмету гармонійну завершеність;

4. краса взаємопереходів об’ємів, їх обриси, плавність та гнучкість форми.

ТЕСТ 7. Композицію, яка являє собою обмежену частину площини чи поверхні, на якій на різних рівнях розташовуються деталі об’ємної форми називають:

1. об’ємно - просторовою;

2. об’ємно - фронтальною;

3. глибинно - просторовою;

4. площиною.

ТЕСТ 8. Кількість відображеного та пропущеного світла називається:

1. насиченістю;

2. яскравістю;

3. тоном;

4. світлотою.

ТЕСТ 9. Видимі на поверхні зовнішні ознаки внутрішньої структури матеріалу характеризують:

1. фактуру;

2. текстуру;

3. масу;

4. щось інше

ТЕСТ 10. Величина виробів – це:

1. властивість протяжності виробів за трьома координатами;

2. сприйняття вісі форми чи окремих деталей предмету;

3. кількість матеріалу, що сприймається приблизно, який може заповнювати простір в межах видимої геометричної форми;

4. щось інше.

ТЕСТ 11. Тип лінії, що формує геометричний вид форми і характеризує рівномірність руху, м’якість, текучість – це:

1. горизонтальна;

2. похила;

3. хвилеподібна;

4. спіраль.

 

ТЕСТ 12. Художньо - технічна діяльність з розробки промислових виробів з високими споживчими та естетичними якостями, з формування гармонійного предметного середовища жилої, виробничої та соціально – культурної сфер відноситься до:

1. моделювання;

2. дизайну;

3. конструювання;

4. чогось іншого.

ТЕСТ 13. Технічна естетика – це:

1. окремий тип формально – естетичної модернізації, при якій зміні підлягає, виключно, зовнішній вигляд виробу, не пов’язаний із зміною функції і який не стосується поліпшення його технічних і експлуатаційних якостей;

2. приведення різних видів продукції і засобів її виробництва до раціонального ряду типорозмірів, форм, властивостей і т.п.

3. наука, яка комплексно вивчає соціальні, естетичні, функціональні аспекти формування предметно – просторового середовища і яка створює науково-методичні основи дизайну;

4. щось інше.

ТЕСТ 14. Вид ліній, який в психологічному плані діє як сила, що перемагає пасивність і виражає динаміку, рух – це:

1. ламана;

2. спіраль;

3. дугоподібна;

4. діагональ.

ТЕСТ 15. Дизайн – це:

1. проектування промислових товарів з урахуванням їх головної функції, зручності користування, технологічності, економічності і одночасно гармонії і краси;

2. чисто зовнішні зміни, косметична обробка товарів без серйозних змін їх характеристик;

3. художньо-технічна діяльність з розробки промислових виробів з високими споживчими та естетичними якостями, виробничої та соціально-культурної сфер;

4. вірні 1 та 3 відповіді.

ТЕСТ 16. До класичного дизайну відноситься?

1. нон-дизайн;

2. стафф-дизайн;

3. стайлінг;

4. авторський дизайн.

ТЕСТ 17. Лінія, що формує геометричний вид форми і характеризує рівномірність руху, м’якість, текучість, називається…

1. горизонтальна;

2. хвилеподібна;

3. спіраль;

4. ламана.

ТЕСТ 18. Стайлінг – це:

1. процес конкретного вирішення проектних завдань із застосуванням категорій дизайну (розроблення концепції, виділення конкретних напрямків, аналіз об’єкта, проведення операцій проектування, розроблення проектної документації

2. лише косметична обробка товарів чи середовища, що оточує людину, без серйозних змін їх характеристик;

3. це завдання з проектування товарів, яке не має суворо визначених умов;

4. самостійні дизайнерські фірми або бюро, що здійснюють свою діяльність у відповідності до окремих замовлень промислових фірм, які самі відбирають і виконують.

ТЕСТ 19. Лозунг дизайну - …

5. “Краса врятує світ”;

6. “Єдність мистецтва і техніки”;

7. “Гармонійність проектів – запорука успіху”;

8. якийсь інший.

ТЕСТ 20. “Нон – дизайн” - …

1. дизайнерські відділення всередині виробничих фірм і підприємств, які вирішують необхідні для підприємства завдання;

2. самостійні дизайнерські фірми або бюро, які приймають участь і виконують окремі замовлення промислових фірм;

3. діяльність дизайнерів професіоналів в рамках дизайн – фірм, які виконують завдання, стосовно яких не має суворо визначених умов, це завжди відкриті програми;

4. спільна діяльність незалежних дизайнерських фірм та окремих представників авторського дизайну.

ТЕСТ 21. Вкажіть на пункт, що не включає характеристику нових прийомів формоутворення предметно – просторового оточення - …

1. ілюзійний нематеріальний характер елементів оточення людини;

2. включення фізичних, кліматичних, механічних, архітектурних та інших факторів у дизайнерський задум;

3. скорочення кількості компонентів виробу, мінімізація предметів, застосування спеціальних конструкційних і декоративно – обробних матеріалів: плівок, пластиків, скла і т.д.

4. динамічна, просторова та часова структура дизайнерського сценарію.

ТЕСТ 22. Особливості дизайну сучасної кухні полягають у тому, що…

1. кухонні меблі та кухонні машини стали переважно яскравих кольорів;

2. кухня дедалі більше стає подібною до житлової кімнати;

3. при облицюванні кухонного обладнання використовуються нові незвичні матеріали;

4. кухня дедалі більше ізолюється від остального житла.

ТЕСТ 23. Основна особливість художнього конструювання сучасного металевого посуду - …

1. перехід від випуску окремих виробів до випуску комплектів та наборів;

2. кардинальна зміна форми і конструкції;

3. повна заміна матеріалів;

4. використання нових видів декорування.

ТЕСТ 24. Найхарактернішою особливістю американського дизайну - …

1. велика кількість металевих накладних деталей;

2. нарочита ускладненість виробів;

3. яскраво виражена комерційна спрямованість;

4. уміння “серцем бачити душу речей”.

ТЕСТ 25. В психологічному розумінні форма – це…

1. структура, внутрішня організація, спосіб існування предмета;

2. цілісність, викликана технічною необхідністю;

3. система символів і знаків, які несуть певну інформацію про властивість та якість товару;

4. щось інше.

ТЕСТ 26. При створенні нової форми яких товарів дизайнери виходять з позицій задоволення, виключно, естетичних вимог споживачів - …

1. одягових товарів;

2. меблів;

3. ювелірних виробів;

4. транспортних засобів особистого використання.

ТЕСТ 27. Вкажіть на найважливіші формоутворюючі фактори - …

1. матеріал і технологія виготовлення;

2. стиль і мода;

3. призначення і функція;

4. конструкція і умови використання.

ТЕСТ 28. Вкажіть на особливість впливу на зорове сприйняття фігури людини наявності в її одязі різних вертикальних конструктивних та декоративних елементів - …

1. зменшує загальний об’єм фігури;

2. робить вищою і вужчою;

3. робить вужчою;

4. ніяк не впливає.

ТЕСТ 29. В одязі складних фасонів рельєфні декоративні елементи, м’які драпіровки, круглі кокетки асоціюються з

1. з силою що перемагає пасивність, виражає динаміку, рух;

2. з нерівномірністю руху, з різкими змінами, підняттям і падінням;

3. з поняттям спокою, пасивності, статичності;

4. з рівномірністю руху, м’якістю, текучістю.

ТЕСТ 30. Враження, яке справляють на людину вироби круглої, квадратної та кубічної форми - …

1. стійкості, але не викликають особливих емоцій;

2. динамічності, магічності;

3. урочистості, величності, спокою, врівноваженості, статичності;

4. якесь інше.

ТЕСТ 31. Вплив на сприйняття об’єму і маси виробів при використанні в них тканин та полотен жакардових, ворсових та плюшевих переплетень - …

1. збільшують об’єм і масу;

2. зменшують об’єм і масу;

3. розширюють по горизонталі;

4. ніяк не впливають.

ТЕСТ 32. Фізіологічні властивості жовтого кольору полягають у тому, що він…

1. викликає сильне збудження, підвищує тиск;

2. заспокоює, знімає стомлення, знижує кров’яний тиск;

3. стимулює діяльність печінки, шлунку, мозку;

4. пригнічує настрій, сприяє розвитку депресії.

ТЕСТ 33. Жінка, яка прагне створити враження веселої, кокетливої, життєрадісної, повинна віддавати перевагу у своєму одязі та оточенні … кольору.

1. червоному;

2. рожевому;

3. жовтому;

4. блакитному.

ТЕСТ 34. Білий колір – символ…

1. весни, спокою, радості, надії;

2. чистоти, благородства, оптимізму;

3. сонячного світла, щастя, тепла;

4. силу, міць, доблесть, пристрасть

ТЕСТ 35. Колір, додатковий червоному - …

1. рожевий;

2. білий;

3. оранжевий;

4. зелений.

ТЕСТ 36. Сірий колір на червоному фоні…

1. червоніє;

2. жовтіє;

3. зеленіє;

4. синіє.

ТЕСТ 37. Колір, що символізує силу, міць, доблесть, пристрасть - …

1. червоний;

2. оранжевий;

3. білий;

4. фіолетовий.

ТЕСТ 38. У геральдичному орнаменті …

1. стилізуються фігури реальних чи фантастичних тварин чи птахів;

2. рисунок складається із стилізованого листя, квітів і плодів;

3. використовуються емблеми та знаки;

4. використовуються різні геометричні елементи.

ТЕСТ 39. Мотиви, які найчастіше зустрічаються в українському рослинному орнаменті - …

1. арабески;

2. барвінок, хміль, дубове листя, виноград;

3. берізка, тополя, кленове листя;

4. меандр, лист аканту.

ТЕСТ 40. Відомий, високо оцінений ще архітекторами і художниками античності, вид пропорції, називається:

1. ірраціональною;

2. модульною;

3. золотим перерізом;

4. геометричною.

ТЕСТ 41. Регіон України, де вишивають хрестиком, плутаним хрестиком, подвійним прутиком, зубчиками, мережкою, ланцюжками, переважно білими, зрідка червоними та сірими нитками - …

9. на Львівщині;

10. на Волині;

11. на Поділлі;

12. на Полтавщині.

ТЕСТ 42. Відповідність моді – це показник, який характеризує:

1. цілісність композиції;

2. раціональність форми;

3. інформаційну виразність;

4. досконалість виробничого виконання.

ТЕСТ 43. Одиничні показники, що характеризують раціональність форми - …

1. відповідність стилю, відповідність моді;

2. знаковість, оригінальність форми;

3. тектоніка, пластичність;

4. функціонально – конструктивна пристосованість, відповідність форми ергономічним вимогам.

 

ТЕСТ 44. Оцінка, яка включає аналіз і оцінювання всієї сукупності естетичних показників виробів, визначення коефіцієнтів вагомості і здійснюється за показниками ІІ рівня називається…

1.цілісною;

2.комплексною;

3.змішаною;

4.диференційованою.

 

ТЕСТ 45. Мала експертна група включає… експертів.

1. 3-5;

2. 5-7;

3. 7-9;

4. 7-13.

ТЕСТ 46. Послідовний ряд виробів аналогічного класу і призначення, ранжируваний у порядку зменшення естетичного рівня якості виробів та розділений на чотири групи – "кращі", "хороші", "задовільні" і "погані", називається…

1. рядом зразків – еталонів;

2. базовим рядом;

3. еталонним рядом;

4. рядом спеціальних критеріїв.

Т ЕСТ 47. Спосіб побудови базового ряду, якщо він складається з двох допоміжних базових рядів, побудованих за різними критеріями, називається…

1. нерозчленений;

2. диференційований;

3. простий;

4. специфічний.

ТЕСТ 48. Шкала, що використовується для оцінювання естетичного рівня якості виробів - …

1.п’ятибальна;

2.десятибальна;

3.п’ятьдесятбальна;

4.стобальна.

11.Термінологічний словник:

Архивольт -(італ|. archivolto|, лат. arcus| volutus| - дуга, що "обрамляла|обрамляла|") - обрамлення|облямівка| арочного отвору, що виділяє дугу арки з|із| площини|площини| стіни. Як правило, служить елементом декорування фасадів і інтер'єрів;

Атур - («накручений|», «навернений|»), так званий еннен |(енні|н) або| геннін| — складний| жіночий| головний| убір| на каркасі| з китового вуса| або| металу|, або| накрохмаленого| полотна. Найбільш поширені| варіанти| атура|, зазвичай| звані| енненами|, виконувалися| у|у| вигляді| конуса, усіченого| конуса або| труби|труби|, а також| роздвоєні| атури|.

Барельєф – плескате зображення, що ледве виступає над площиною.

Байєри -представники виробників, для роботи з якими у дизайнерів повинні бути конфекційні карти їх виробів й можливість створювати продукцію в розмірній сітці, в кольоровій гамі, в потрібній кількості і за доступною ціною.

Білизняний стиль - одна із різновидностей ретростилю. Це святкові сукні, блузки, сарафани із тонкої світлої тканини, яка прикрашена вишивкою гладдю, мереживом, тасьмою;

Вімперг - в готичній| архітектурі| - високий| загострений| фронтон над вхідними| порталами і віконними | отворами|,
прикашенними ажурним різьбленням або рельєфами;
Вишукане – різновид прекрасного, який характеризує красу обрисів предметів, лі



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-09-13; просмотров: 265; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.94.102.228 (0.342 с.)