Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Костянтинівська районна рада↑ Стр 1 из 10Следующая ⇒ Содержание книги
Поиск на нашем сайте
КОСТЯНТИНІВСЬКА РАЙОННА РАДА РАЙОННИЙ ВІДДІЛ ОСВІТИ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ М. Костянтинівка 2014 рік Педагог.. має подбати про те, щоб якомога більше органів чуття – око, вухо, голос, чуття мускульних рухів і навіть, якщо можливо, нюх і смак узяли участь в акті запам’ятовування... за такого дружнього сприяння всіх органів в акті засвоєння ви переможете навіть дуже ледачу пам’ять. К.Ушинський У час стрімкого розвитку інформаційно-комунікаційних технологій предмет «Інформатика» став одним із важливих предметів у шкільній програмі. Це пов’язано з тим, що в сучасному суспільстві комп’ютери використовуються в усіх сферах життя і вчитися працювати на них необхідно якомога раніше, постійно вдосконалювати свій рівень знань. Освіта має бути спрямована на: · забезпечення можливостей всебічного розвитку молоді; · підвищення її загальнокультурного і професійного рівнів; · самоосвіти; · самовиховання. Знання учнів мають відкривати перед ними рівні можливості. Виховання у школярів інформаційної культури, розвиток алгоритмічного мислення та здобуття практичних навичок користування комп’ютером - це невід’ємна складова професійної концентрації майбутнього працівника будь-якої галузі господарства.
ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНО – ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ ІНФОРМАТИКИ В 6 КЛАСІ (35 год на рік, 1 год на тиждень,)
План уроку I. Організаційний момент (1 хв.) II. Мотивація навчальної діяльності та актуалізація опорних знань (10 хв.) III. Вивчення нового матеріалу (15 хв.) IV. Формування практичний вмінь і навичок (15 хв.) V. Підбиття підсумків уроку (3 хв.) VI. Домашнє завдання (1 хв.) Хід уроку I. Організаційний момент. Привітання, перевірка присутності учнів на уроці. Створення позитивного настрою для плідної роботи.
II. Мотивація навчальної діяльності та актуалізація опорних знань. Перш ніж вивчати нове, повторимо матеріал минулих уроків. На екрані послідовно відтворюються слайди, на яких знаходяться завдання для повторення навчального матеріалу по темам «Правила роботи у кабінеті інформатики» та «Склад персонального комп’ютера».Рухова фізкультхвилинка. III. Вивчення нового матеріалу. Сьогодні ми з вами розглянемо тему: «Поняття команди. Команди і виконавці. Система команд виконавців». До цього часу ви лише користувалися невеликою кількістю можливостей, які комп’ютер вам пропонував. Вивчивши нову тему, ви зрозумієте, що стали володарем цього чуда техніки, його господарем, оскільки саме ви і вказуєте комп’ютеру, що робити, і як це робити. А) Поняття команди Трохи пофантазуємо. Сьогодні ти повернешся зі школи додому і твоя мама запитає: «Що сьогодні відбувалося на уроці інформатики?» А ти відповідаєш: «Було дуже цікаво. Спочатку вчитель розповідав про команди, а потім ми команди створювали і виконували». А далі мама тобі каже: «Що ж, добре. Тепер мий руки, перевдягайся та сідай за стіл – будемо обідати». А тепер розглянемо вашу бесіду з іншої сторони. Спочатку мама запитала. Далі ти розповідав. А потім мама дала тобі вказівку, що робити. І цю вказівку ти виконав. Отже, в нашій мові можна за метою висловлювання розрізняти запитальні речення, розповідальні та вказівні, тобто спонукальні. Саме спонукальні речення закликають вас виконати якусь дію. Саме виконати – помити руки, перевдягнутися, сісти за стіл. А тепер ви наведіть приклади спонукальних речень. Учні наводять приклади. Саме ці слова ми й будемо називати командами. Б) Команди і виконавці Згадайте, що сказала мама: «… мий руки, перевдягайся та сідай за стіл...». Ви згодні, що це – команда. Навіть, цілих три команди. А хто виконав ці команди? Саме ви. Тобто, вас можна назвати виконавцем команди.Отже, виконавець – це той, хто виконує команди. Цей приклад ми взяли з життя. А зараз разом подивимося на наш персональний комп’ютер. Він – не працює, він – чекає. Чого? Вашої команди. (Запрошую до столу одного учня). Натисни на кнопку включення монітора. Що відбулося? Учень дав команду монітору. Яку? «Монітор – вмикайся». Цю команду монітор виконав, він увімкнувся, отже, монітор – виконавець.(Запрошую до столу іншого учня). Натисни на кнопку включення системного блоку. Що відбулося? (Відповіді учнів). Системний блок не тільки увімкнувся, але й виконав цілу низку закладених у нього команд, які називаються завантаженням операційної системи. Після завантаження комп’ютер готовий до роботи. Але тільки - готовий. Що йому робити і коли – команду дасте ви, і цю команду він виконає. Отже, комп’ютер – виконавець.Він може виконати надзвичайно багато різних команд, і мета вивчення інформатики – навчитися керувати цим чудовим виконавцем – комп’ютером. Дій, що їх може виконувати комп’ютер, багато. Малювати, писати, рахувати, відтворювати музику, створювати відео, друкувати. Щоб було простіше ці дії виконувати, їх відокремлюють одну від одної. Щось відповідає за створення малюнків, щось – за збереження інформації, щось – за виконання важких математичних розрахунків. Набори цих дій дістали назву - програма. Створюють програми дуже розумні та компетентні люди – програмісти. Вони знають про комп’ютери все. Та і вони починали з найпростішого. Тепер ваша черга зрозуміти, як комп’ютер працює, тобто – виконує команди. Допоможе нам в цьому спеціальна комп’ютерна програма - виконавець команд. В) Система команд виконавців Ця частина уроку та практичне завдання до частини IV уроку, формуються в залежності від обраної вчителем програми-виконавця.Урок № 2Тема: Алгоритми Мета уроку: • Ознайомити з поняттям "алгоритм", "команда"; • розвивати увагу, логічне та алгоритмічне мислення, пам'ять; • виховувати інформаційну культуру, вміння співпрацювати в колективі • Обладнання: програма "Скарбниця знань І рівень", презентація до уроку Хід уроку I. Організаційний момент. Повторення правил «Як правильно сидіти за комп’ютером.» Розминка. • Колоду перепиляли на 3 частини. Скільки зроблено розпилів? (2 - пояснити кресленням на дошці). • Один віслючок нiс 10 кг цукру, а другий - 10 кг вати. У кого ноша важча? (В обох ноша однакова — по 10 кг). Робота з підручником. Фізкультхвилинка. Ширше, діти, треба стати. Будем дрова ми рубати. Раз - підняли руки вгору, Два - змахнули всі додолу. І рубаємо завзято, Хай тепло приходить в хату. V. Робота за комп'ютером. Програма"Скарбниця знань І рівень (4 клас - Алгоритми - Порядок дій)". Вправи для рук. Захопивши великим і вказівним пальцями правої руки палець лівої руки, злегка потягнути його. На рахунок раз - потягнути палець, на рахунок два - відпустити. Потім потягнути пальці правої руки. VII. Домашнє завдання Додаток.Мультимедійна презентація до уроку
ХІД УРОКУ І. Організаційний момент § привітання учителя з учнями § створення позитивного мікроклімату на уроці § перевірка присутніх V. Фізкультхвилинка Гра «Потягти канат» Стати прямо, руки нарізно, підняти руки вгору (вдихнути повітря), робити такі рухи ніби тримаєшся за канат і тягнеш його, трохи згинаючи коліна (видихати повітря), до рахунку 7-8. (Виконувати 3 рази) VІІІ. Домашнє завдання Оголошення та коментування домашнього завдання. Хід уроку І. Організаційний момент. Привітати, оголосити тему, мету і завдання уроку. Відмітити відсутніх. Перевірити готовність учнів і кабінету до уроку. V. Фізкультхвилинка Діти встають зі своїх місць і під музичний супровід виконують рухи, повторюючи за вчителем. VI. Засвоєння нових знань Клас ділиться на дві частини. Перша частина класу працює на місцях по групам, друга – проходить тестування за ПК. 1) Робота в групах. Учні, що працюють на місцях діляться на групи. Кожній групі видається набір команд і додаткові чисті аркуші поперу. Задача: розставити в правильній послідовності і побудувати з них блок-схему. Лінійний алгоритм«Задумав чай випити»: 1. Налити в чайник воду. 2. Пити чай. 3. Покласти в склянку цукор. 4. Підпалити сірник. 5. Включити газ. 6. Налити в склянку окріп. 7. Підпалити сірником газ. 8. Поставити чайник на плиту. 9. Покласти в склянку заварку. 10. Дати настоятися. 11. Розмішати цукор. Відповідь: 1, 8, 4, 5, 7, 9, 6, 10, 3, 11, 2 2) Робота з комп’ютером. Учні проходять тестування в My TestX з можливістю побачити правильну відповідь, для кращого засвоєння матеріалу. Перед початком тестування нагадати учням правила поведінки за комп’ютером. Запитання тесту: 1. Які є форми подання алгоритмів? (декілька відповідей) ü словесна ü формулою ü діаграмою ü опис мовою програмування ü графічна 2. Лінійний алгоритм - це... (одна відповідь) ü алгоритм, при виконанні якого дії можуть виконуватись або не виконуватись ü задача, при розв'язуванні якої слід не дотримуватись послідовності виконання дій ü задача, яка передбачає виконання дій через одну ü коли команда алгоритму завжди виконується, причому тільки один раз 3. Які основні типи алгоритмів? (декілька відповідей) ü лінійний ü розгорнутий ü розгалужений ü циклічний ü вибірковий 4. При поданні лінійного алгоритму «Задумав чай випити», яка команда повинна виконуватись першою із запропонованих? (одна відповідь) ü налити в чайник воду. ü налити в склянку окріп. ü поставити чайник на плиту. ü покласти в склянку заварку. ü розмішати цукор. 5. Чим починається кожна блок-схема? (одна відповідь) ü прямокутник з останньою командою ü блоком «Кінець» ü прямокутний блок «Початок» ü овальний блок «Початок» VІІ. Підсумки уроку Рефлексія: Учні по черзі висловлюються одним реченням, вибираючи початок фрази з рефлексивного екрану на дошці: сьогодні я дізнався... було цікаво... було важко... я виконував завдання... я зрозумів, що... тепер я можу... я навчився... у мене вийшло... я спробую... урок дав мені для життя... мені захотілося... Вчитель коментує роботу учнів і оголошує оцінки. VІІІ. Домашнє завдання Вчитель оголошує домашнє завдання і відповідає на запитання VII. Рефлексія. Аналіз результатів роботи учнів на уроці та виставлення оцінок.
По горизонталі:
1. Назва алгоритмічної структури, у якій дії повторюються. 2. Одна з настройок олівця, яким малює об’єкт Скретч. 3. Алгоритм, записаний мовою стрілок. По вертикалі: 4. Величини, що визначають положення об’єкта у просторі. 5. Порядок виконання дій. 6. Графічний об’єкт, яким можна керувати за допомогою команд Скретч. 7. Вказівка виконавцю. І. Оргмомент ІІ. Актуалізація знань Вправа «Пінг-понг» учні називають означення, що стосуються інформатики кидаючі один-одному м’ячика. (Інформація – зрозуміла- графічна- забраження- малюнок-рамка- файл- папка- диск- комп’ютер…) Практична робота на ПК. Визначення типу файлу, розміру, дати створення розміщення в пам'яті компютера. 1. На робочому столі створіть папку «Урок» 2. В папці «Урок» створіть папку «Файли» 3. В папці «Файли» створіть малюнок «Свято» користуючись программою для сворення малюнків Paint (або іншим графічним редактором) 4. Закрийте папки. 5. Користуючись програмою «Провідник» знайдіть свою папку та запишіть у зошит шлях до неї. V. Підсумки уроку VІ. Домашнє завдання: Опрацювати навчальний матеріал підручника, скласти сінквейн або загадко за темою уроку. Додаток. Презентація до уроку
Ход урока I. Организационный момент. (Слайд 1,2) – Добрый день ребята! Я услышал и забыл! – Как вы понимаете слова профессора Кембриджского университета? (ответы детей.) На прошлом уроке мы с Вами познакомились с операциями над объектами файловой системы, учились выполнять операции над объектами.Сегодня на уроке мы: · узнаем, что называется группой объектов файловой системы, какие операции существуют над группами объектов; · научимся выполнять эти операции над группами объектов; · а также, научимся выполнять операции восстановления удалённых объектов операционной системы. Актуализация знаний. 1. Упражнение «Микрофон» (слайды 4-7) · Назовите объекты файловой системы. · Какие операции можно выполнять над объектами файловой системы? · Соедините линиями операции над объектами и способами их выполнения
· Укажите с помощью линий соответствие между комбинациями клавиш и их назначением
ІІІ. Изучение нового материала (слайды 8-13) План. 1. Что называется группой объектов файловой системы. 2. Основные операции над группами объектов. 3. Выделение группы объектов. 4. Копирование группы объектов. 5. Перемещение группы объектов. 6. Восстановление удалённых объектов операционной системы. IV.Физкультминутка (слайд 14) План 1. Організаційний момент…………………………………..….2 хв. 2. Актуалізація опорних знань……………………………….7 хв. 3. Мотивація навчальної діяльності……………………....5 хв. 4. Вивчення нового матеріалу………………………………..7 хв. 5. Вправи для зняття м’язової втоми………….……….....1 хв. 6. Узагальнення набутих знань ……………………….…..…15 хв. 7. Домашнє завдання……………………………….……………...1 хв. 8. Комплекс вправ для зняття зорового напруження.1 хв. 9. Підбиття підсумків уроку………………………………...........6 хв. Хід уроку Організаційний момент. Привітання. Перевірка присутніх. Пояснення ходу уроку. Постановка цілей і завдань для учнів. Актуалізація опорних знань. Метод «Мікрофон». Організація роботи: 1. Ставиться запитання класу. 2. Пропонується учням якийсь предмет (ручка, олівець тощо), який виконуватиме роль уявного мікрофона. Учні передаватимуть його один по одному, по черзі беручи слово. 3. Слово надається тільки тому, хто отримує «уявний» мікрофон. Коли хтось висловлюється, інші не мають права перебивати, щось говорити, викрикувати з місця. 4. Учні говорять лаконічно й швидко (не більше, ніж 0,5 – 1 хвилину). Запитання: · Що таке файл? · Що таке ярлик? · Що таке буфер обміну? · Як виділити групу об’єктів? · Що станеться із вмістом буфера обміну, якщо вимкнути комп’ютер? · Що таке об’єкт? · Які операції виконуються над об’єктами файлової системи? Вивчення нового матеріалу. Опорний конспект Ярлик — файл (~0,5 Кбайта), що мiстить адресу об’єкта. Створюють ярлик командою — Створити ярлик. Над файлами та їхнiми ярликами визначенi такi дiї: створити, вилучити, вiдновити, копiювати, перемiстити, перейменувати, прикрiпити до електронного листа, створити ярлик та iншi. Над папками та їхнiми ярликами визначенi такi дiї: вiдкрити, закрити, створити, вилучити, вiдновити, копiювати, перемiстити, перейменувати, вiдправити вмiст папки електронною поштою тощо. Над дисками визначенi такi дiї: подiлити на роздiли i призначити тип файлової системи (FAT32, NTFS, тощо); форматувати, очистити, перевiрити, дефрагментувати, розподiлити квоти. Дефрагментацiя — процес оновлення та оптимiзацiї логічної структури роздiлу фiзичного диска з метою забезпечити зберігання файлiв у неперервнiй послiдовностi кластерiв. Зазвичай використовується у файлових системах FAT та NTFS. Пiсля де фрагментації прискорюється читання та запис файлiв, а вiдповiдно й робота програм. Для виконання дiй над об’єктами є декiлька способiв. Копiювання — це створення копiї об’єкта. Перемiщення в межах диска — це змiна адреси об’єкта. Перемiщення на iнший диск — це переписування об’єктiв на iнше мiсце й вилучення їх зпопереднього. Корзина — сховище вилучених папок, файлiв i ярликiв. Вiдновити — повернути на диск вилучений iзкорзини файл. Буфер обмiну — частина оперативної пам’ятi, яку використовують для копiювання i перемiщення об’єктiв. Гарячi клавiшi дублюють головнi команди. Панель iнструментiв мiстить значки часто вживаних команд. Група об’єктiв — об’єднання об’єктiв, до яких застосовують спiльну дiю. Узагальнення набутих знань. Інструктаж з ТБ при роботі з ПК та в комп’ютерному класі. Практична робота 3. Операції над об’єктами та групами об‘єктів файлової системи Завдання для практичної роботи 1. На робочому диску створiть папку зназвою вашого мiста. Для цього в контекстному меню робочої областi диска виберiть пункт Створити й пiдпункт Папка. Перемкнiть мову, введiть назву папки кирилицею, натиснiть на клавiшу вводу або клацнiть мишею. Англiйську та українську мови можна перемикати натисканням на певну групу клавiш (Ctrl + Shift або Alt лiвий + Shift) або клацанням на панелi мови з подальшим вибором мови з меню. 2. Перейменуйте створену папку на Навчальна. Для цього в контекстному меню папки виберiть (виконайте) команду Переименовать. Введiть нову назву: Навчальна. Якщо виявиться, що папка з такою назвою вже є, то скасуйте свої дiї (командою Отменить) i перейдiть до п. 3. 3. Вiдкрийте папку Навчальна. 4. Створiть у папцi Навчальна папку з назвою класу 6 тощо. Якщо така папка вже є, то перейдiть до наступного пункту. 5. Вiдкрийте папку класу (6 тощо). 6. Створiть у папцi класу власну папку (назва — своє прiзвище). 7. Вiдкрийте власну папку i створiть у нiй папку Запасна. 8. Увiмкнiть у вiкнi власної папки панель iнструментiв i рядок статусу. Для цього скористайтеся пунктом ВИГЛЯД з меню вiкна. 9. Створiть у власнiй папцi перший текстовий документ. Надайте документовi назву — своє iм’я (наприклад, Igor1.txt). Введiт текст у документ: своє прiзвище, iм’я, по батьковi українською та iноземною мовами. Щоб створити текстовий документ, виконайте команди з меню вiкна: Файл → Створити → Текстовий документ. Отримаєте значок майбутнього текстового документа. Пiдпишiть значок. Щоб написати власне текст, викличте текстовий редактор, двічі клацнувши над створеним значком. Переконайтеся, що текстовим редактором є Блокнот (Notepad). 10. Збережiть текстовий документ пiд iншою назвою (в iншому файлi), наприклад, Igor2.txt. Щоб зберегти на диску документ пiд новою назвою, виконайте пункт Файл i команду Зберегти як.. Пiд час зберiгання документа скористайтеся полем Папка i переконайтеся, що файл збережеться у власнiй папцi. 11. Створiть i збережiть третiй текстовий документ з назвою Моя Адреса.txt i текстом (вашою адресою). 12. Створiть четвертий текстовий файл MiйBipш.txt з куплетом деякої улюбленої пiснi чи вiрша тощо. 13. Створiть ярлики для папки Запасна i двох текстових файлiв. Щоб створити ярлик папки чи документа, треба виконати команду Створити ярлик з контекстного меню або головного меню Файл для окремого значка папки чи документа. 14. Вiдкрийте перший файл i
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-07-16; просмотров: 147; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.128.94.112 (0.017 с.) |