Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
О. Довженко. Кіноповість “Україна в огні”. Відображення у творі найпрекрасніших сторінок історії вітчизняної війни в Україні.↑ ⇐ ПредыдущаяСтр 8 из 8 Содержание книги
Поиск на нашем сайте
«Україна в огні» — кіноповість Олександра Довженка, присвячена подіям Другої світової війни, долі сільської родини та простих селян. Тема: опис подій Другої світової війни, показ життя селян під час німецької окупації. Ідея: засудження такого явища як війна, прославлення сили духа українців, невмирущості нації. Кіноповість «Україна в огні» — один із найсильніших, найбільш вражаючих творів української літератури про трагедію народу в роки другої світової війни та й упродовж усієї своєї історії. Саме Україна прийняла на себе перші в СРСР удари німців; найстрашніші і найбільші битви відбувалися на її полях, і вся вона палала у вогні та стражданнях. . Твір розпочинається святкуванням у хаті колгоспника Лавріна Запорожця 55-ліття його дружини. Зібралася вся сім'я: п'ять синів, донька і дід. Звучить пісня «Ой, у мене увесь рід багатий». Співають всі: батьки, Олеся, прикордонник Роман, артилерист Іван, чорноморець Савка, колгоспники Григорій і Трохим, пасічник дід Демид. Ранком наступного дня сини-брати подаються на фронт. Першим гине Савка під час сутички з німецьким десантом. Присутній динамічний розвиток подій: спочатку у захопленому селі; далі на фронті; знову село; Німеччина, куди вивезли німці як робочу силу сільських дівчат Олесю та Христю. Присутні сцени розправи над селянами (дід Демид Запорожець сам натягує собі петлю на шию: "Вішай, кате, чого злякався?!), перетворення Івана Гаркавенка та Павла Хуторного на поліцаїв, багато емоційних фронтових епізодів, картини оранки впряженими у плуг чоловіками під наглядом німців, понівечення на чужині Олесі і Христі. Основою кіноповісті стали оповідання Довженка «На колючому дроті», «Незабутнє», «Перемога». Уривки з кіноповісті вперше були надруковані російською мовою 1943 року, українською — 1962. Сталін заборонив кіноповість як для друку, так і для екрану.
60. Іван Кояерга "Свіччине весілля". Історична основа твору.втілення в образі Івана Свічки кращих рис трудового..народу.
61.Іван Багряний.Загальний огляд життєвого і творчого шляху.Роман "Тигролови".Проблематика твору.
62. Поетична творчість І.Франка-найвище досягнення української нації 2 половини 19 ст.
63.Ула́с Олексійович Самчу́к ((20) лютого 1905, Дермань тепер Здолбунівський район Рівненської області — †9 липня1987, Торонто) — український письменник, журналіст і публіцист, редактор, лауреат УММАН, член уряду УНР у вигнанні, член ОУП «Слово». Улас Самчук своє перше оповідання «На старих стежках» опублікував у 1926 році у варшавському журналі «Наша бесіда», а з 1929 року став постійно співпрацювати з «Літературно-науковим вісником», «Дзвонами» (журнали виходили у Львові), «Самостійною думкою» (Чернівці), «Розбудовою нації» (Берлін), «Сурмою» (без сталого місця перебування редакції). У найвидатнішому творі Самчука — трилогії «Волинь» (І—III, 1932–1937) виведений збірний образ української молодої людини кінця 1920-х — початку 1930-х pp., що прагне знайти місце України у світі й шляхи її національно-культурного й державного становлення. Робота над першою й другою частинами тривала з 1929 по 1935 роки, над третьою — з 1935 по 1937 роки. Саме роман «Волинь» приніс 32-річному письменнику світову славу. Як стверджує дослідник творчості Уласа Самчука Степан Пінчук: Жорстока правда жорстокого часу. (Роман «Марія» — твір про становище українського селянства після революції 1917 року. Автор пам'ятав голод двадцятих, спілкувався з тими, кому пощастило вирватися на волю у 33-му. Письменник зіставляв жахливі розповіді, описував життя українців, підводив до висновку, що штучний голод планувався сталінською клікою як геноцид, як замах на українську націю. Звичайно, книга, що відображала жорстоку правду, вРадянському Союзі була заборонена до друку.) «Найстрашніша смерть — це смерть від голоду». (Ці слова належать Марії, жінці, на очах якої заможне село часів її дитинства вимирало від голоду. Автор малює страшні картини Голодомору 1932–1933 років. Лаконічно описує автор посівну, яку проводили за вказівкою зверху, передчасний збір врожаю і злочинну діяльність «залізної червоної мітли»: «Над зігнутим голодним людом при праці вдень і вночі стоять озброєні вартові. З кістлявих мужицьких рук, з занедбаної землі виривається зі скреготом зубів кусень хліба». Арештовують Маріїного зятя за мішок гнилого зерна, мучиться Надія з виснаженою від голоду маленькою Христинкою. І Марія волає до Бога, просить допомоги: «Вмреш дитинко. На широкому світі немає вже для тебе трошечки хліба…» Втративши всіх своїх рідних, велику і гарну сім'ю, Марія і сама гине від голоду.) Роман-хроніка «Марія» Самчука — художній свідок історії нашої держави. (Роман «Марія» має конкретну присвяту: «Матерям, які загинули голодною смертю на Україні в роки 1932–1933». Твір дає змогу подивитися на історичну добу очима її сучасників, він є першим пам'ятником жертвам Голодомору.)
64.Новаторство Старицького-поета. І. Франко про поезію..М. Старицького. пісенної лірики. Варіанти вірша як народної пісні. Використання Заклик "До молоді", "До України", поетичний маніфест "Поету", інвектива "Редакторові" – громадянська лірика поета. Провідні теми та ідеї.
65. Лариса Петрівна Косач народилася 25 лютого 1871 року в місті Новограді-Волинському. Мати, Олена Петрівна Драгоманова-Косач — письменниця, яка творила під псевдонімом Олена Пчілка (її поезію й оповідання для дітей українською мовою добре знали в Україні), була активною учасницею жіночого руху, видавала альманах «Перший вінок». Батько — високоосвічений поміщик, який дуже любив літературу і живопис. Розстріляне Відродження Розстріляне Відродження - літературно-мистецьке покоління 20-х — початку 30-х рр. в Україні, яке дало високохудожні твори у галузі літератури, живопису, музики, театру і яке було знищене тоталітарним сталінським режимом. Термін "Розстріляне Відродження" вперше запропонував діаспорний літературознавець Юрій Лавріненко, вживши його як назву збірника найкращих текстів поезії та прози 1920-30-х рр. За це десятиліття (1921—1931) українська культура спромоглася компенсувати трьохсотрічне відставання й навіть переважити на терені вітчизни вплив інших культур, російської зокрема (на 1 жовтня 1925 року в Україні нараховувалося 5000 письменників). Головними літературними об'єднаннями 20-30-хх рр. були "Ланка" (пізніше "МАРС"), "Плуг", неокласики "Молодняк", "Спілка письменників західної України", ЛОЧАФ (об'єднання армії та флоту). Найвпливовішим був "Гарт", який пізніше був перейменований на "ВАПЛІТЕ" ("Вільну Академію Пролетарської Літератури"). Саме ВАПЛІТЕ в особі Миколи Хвильового розпочало славетну літературну дискусію 1925—1928 рр. і перемогло в ній, довівши наявність і необхідність національної, специфічної української літератури, орієнтованої на Європу, а не на Росію. Перед письменниками стояв вибір: самогубство (Микола Хвильовий), репресії і концтабори (Борис Антоненко-Давидович, Остап Вишня), замовчування (Іван Багряний, Віктор Петров (Домонтович)), еміграція (Володимир Винниченко, Євген Маланюк), або писання програмових творів на уславлення партії (Павло Тичина, Микола Бажан). Більшість митців була репресована і розстріляна. Твори здавалися до спецсховів, заборонялися, замовчувалися, багато з них були назавжди втрачені. Хоча й функціонували у самвидаві (Іван Багряний), рукописних копіях, виходили за кордоном. Коли 1947 року Іван Багряний видав за кордоном свою поетичну збірку "Золотий бумеранг", другою назвою її було "Рештки загубленого, репресованого та знищеного". Кульмінацією дій радянського репресивного режиму стало 3 листопада 1937 року. Тоді, "на честь 20-ї річниці Великого Жовтня" у Соловецькому таборі особливого призначення були розстріляні Лесь Курбас, Микола Куліш, Матвій Яворський, Володимир Чеховський, Валер'ян Підмогильний, Павло Филипович, Валер'ян Поліщук, Григорій Епік, Мирослав Ірчан, Марко Вороний, Михайло Козоріс, Олекса Слісаренко, Михайло Яловий та інші. Загалом, в один день за рішенням несудових органів, було страчено понад 100 осіб представників української інтелігенції - цвіту української нації. Невідомі точні дані щодо кількості репресованих українських інтелігентів у часи сталінських репресій періоду Розстріляного Відродження. За деякими даними це число сягало 30.000 осібТвори поетів і письменників Розстріляного Відродження вивчаються у програмах вишів та шкіл. Павло Тмчина Ви знаєте, як липа шелестить У місячні весняні ночі? — Кохана спить, кохана спить, Піди збуди, цілуй їй очі, Кохана спить... Ви чули ж бо: так липа шелестить. Ви знаєте, як сплять старі гаї? — Вони все бачать крізь тумани. Ось місяць, зорі, солов'ї... «Я твій»,— десь чують дідугани. А солов'ї!.. Та ви вже знаєте, як сплять гаї!
СОNТRА SРЕМ SРЕRО! Гетьте, думи, ви хмари осінні! Ні, я хочу крізь сльози сміятись, Я на вбогім сумнім перелозі І від сліз тих гарячих розтане Я на гору круту крем'яную В довгу, темную нічку невидну
Іван Франко
Ой ти, дівчино, з горіха зерня, Чом твої устонька - тиха молитва, Чом твої очі сяють тим чаром, Ох, тії очі темніші ночі, І чом твій усміх - для мене скрута, Ой ти, дівчино, ясная зоре! Тебе видаючи, любити мушу, Володимир Сосюра Любіть Україну, як сонце, любіть, Любіть Україну у сні й наяву, Між братніх народів, мов садом рясним, Для нас вона в світі єдина, одна у квітці, в пташині, в електровогнях, Як та купина, що горить — не згора, в грому канонад, що розвіяли в прах Юначе! Хай буде для неї твій сміх, Дівчино! Як небо її голубе, Любіть у труді, у коханні, у бою,
Мойсей Народе мій, замучений, розбитий, Мов паралітик той на роздорожжу, Твоїм будущим душу я тривожу, Палитиме, заснути я не можу.
Смотрицький М. Ніч яка, господи! Місячна, зоряна: Сядем укупі ми тут під калиною - Гай чарівний, ніби променем всипаний, Небо незміряне всипано зорями - Ти не лякайся-но, що свої ніженьки Ти не лякайсь, а що змерзнеш, лебедонько; Ти не лякайсь, аби тут та підслухали Сплять вороги твої, знуджені працею,
Максим Рильський Любов чи ні — не знаю… Колись було — чи снилось… У тьмі сіріють віти.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-07-15; просмотров: 470; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.143.241.205 (0.026 с.) |