Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Елементи порівняльного аналізу перекладів.Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Учитель. Чи відчувається ця мелодійність вірша П. Верлена в перекладах? І яким чином це досягається? Учні відповідають на запитання, користуючись роздатковим матеріалом. Хто з перекладачів, на вашу думку, краще відтворив звукову, словесну, образну, поетичну, емоційну структуру вірша? Учитель. Саме у Поля Верлена символісти вчитимуться музичності, яка для нього була природною. Чимало нового вніс П. Верлен у поетичну техніку. Вигадливість у побудові строфи, незвичність у римуванні, розмовна природність, невимушеність, сміливість — усе це надає вишуканості його віршам і створює значні труднощі для перекладу. Усі свої відкриття в поезії Поль Верлен відобразив у вірші «Поетичне мистецтво», написаному в 1874, а надрукованому в 1882 році. Читання вірша учнем з творчої групи. Учень: Найперше — музика у слові! Бери ж із розмірів такий, Що плине, млистий і легкий, А не тяжить, немов закови. Не клопочись добором слів, Які б в рядку без вад бриніли, Бо наймиліший спів — сп'янілий, Він невиразне й точне сплів. В нім — любий погляд з-під вуаллю, В нім — золоте тремтіння дня Й зірок осіння метушня На небі, скутому печаллю. Люби відтінок і півтон. Не барву — барви нам ворожі: Відтінок лиш єднати може Сурму і флейту, мрію й сон. Винищуй дотепи гризькі ті, Той ум жорстокий, ниций сміх, Часник із кухонь тих брудних — Від нього плач в очах блакиті. Хребет риториці скрути Та ще як слід приборкай рими: Коли не стежити за ними, Далеко зможуть завести. Хто риму вигадав зрадливу? Дикун або глухий хлопчак Скував за шаг цей скарб, що так Під терпугом бряжчить фальшиво? Так музики всякчас і знов! Щоб вірш твій завше був крилатий, Щоб душу поривав — шукати Нову блакить, нову любов. Щоб мчав, де далеч не похмура, Де чари діє вітерець, Де пахне м'ята і чебрець... А решта все — література. Пер. Г. Кочура
Вимоги автора давати в поезії голос найтоншим, найневиразнішим враженням та емоціям збіглися з пошуками молодих поетів, які, підхопивши вірш, перетворюють його на своєрідний літературний маніфест імпресіоністів та символістів. «Геть логічну зрозумілість вірша, нехай живе загадковий зміст звуків», — проголосять символісти, йдучи за П. Верленом і називаючи його своїм попередником, хоча він сам ніколи не вважав себе символістом. Учитель. Постійним персонажем лірики символістів стає образ «чарівної феї» — «прекрасної дами», створений П. Верленом. Учень з творчої групи читає вірш «Мій звичайний сон».
Буває часто це в чуднім, звабливім сні: Неначе жінку я незнану зустрічаю, І одне одному ми любі до одчаю, І кожен раз вона немов та сама й ні. Для неї загадок і в серця глибині Нема — нічого й там від неї не сховаю, І вміє лиш вона, коли стомлюсь без краю, Сльозою освіжить бліде чоло мені. Якого кольору м'яке її волосся? Як звуть її? Ім'я мені дзвінким здалося, Мов ніжні ймення тих, що вже пішли з життя, А погляд? В неї він, неначе погляд статуй. А голос тихий? В нім — далеке відбиття Коханих голосів, що більш їм не звучати. Пер. Г. Кочура
У 1870 р. поет видає нову збірку з назвою «Добра пісня». Один із віршів цієї збірки «Вже пройшла зима» читається учнем із творчої групи.
Вже пройшла зима — широко й розлого Розлились навкруг світло і тепло. Веселіє серце в доброго і злого, Лагідніє страдника похмурне чоло. Все цвіте, буяє, все дзвенить, співає, Навіть хмурий наш, хворий наш Париж Молодим сонцям радо розкриває Тисячні обійми червінькових криш. В мене ж на душі цілий рік весніє, Квітне флореаль ласки і тепла, Мрія коло мрії райдужно ясніє, Пломінь коло пломеню радісно пала. Це блакитне небо — лиш вінець лазурі, Що в душі сміється світло-молодій, Це моя весна, це кінець зажурі, Це велике свято здійснених надій. Хай цвіте весна, стигне літа сила, Хай за ними йде осінь і зима! Всі чотири пори, мила, ти скрасила, Ти сама краса, ти любов сама! Пер. М. Лукаша
Учитель звертає увагу учнів на метафору: «в мене на душі цілий рік весніє», що свідчить про характерне для П. Верлена ототожнення стану душі і природи, співвідношення душевного стану з порами року (осінь, зима, весна). «Весніє» на душі в поета — і ллється «добра» пісня. Учитель. Книжка була присвячена Матильді Моте — нареченій поета. У віршах відображено надії автора на земне щастя, земний рай. Проте життя зруйнувало надії. І в наступній збірці його віршів з парадоксальною назвою «Романси без слів» (1874) знову відчуваємо сум, тугу, плач серця. Знову осінь повертається до його душі. Один із віршів цієї збірки починається рядками, які стали епіграфом до сьогоднішнього уроку. Домашнє завдання. 1.Прочитати вірші: «Нічний ефект», «Сонце на спаді», «Містичні вечорові зблиски», «Вечірня зоря» (зі збірки «Сатурнічні поезії»); «Це закохане томління», «Так тихо серце плаче», «Одкид дерев у озернім затоні...», «Брюссель» (зі збірки «Романси без слів»); «Вечірня душа» (зі збірки «Любов»). 2.На прикладі кількох віршів із різних збірок проілюструйте особливості поезії П. Верлена. Підсумки уроку. Ми лише наблизилися до великої таємниці всесвіту — поетичної душі, котра завжди була загадкою як для сучасників будь-якого поета, так і для нащадків; наблизилися до розуміння душі, що так прагнула земної гармонії, і, не знаходячи її в навколишньому світі, страждала й плакала від болю, нагадуючи плач скрипки, смичком якої була доля поета, що зривала зі струн сумні осінні пісні. ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ 1.Зверніть увагу на висловлювання С. Т. Колріджа, Ф. Г. Лорки, Я. А. Коменського і дайте відповідь на запитання: що таке поезія, у чому її сенс і значення? 2.Перелічіть етапи вивчення ліричних творів у середніх класах, сформулюйте мету кожного з них. 3.Розробіть план-конспект уроку вивчення ліричного твору за однією з програмових тем для середніх класів. 4.Визначте специфіку вивчення ліричних творів у старших класах. 5.Зробіть письмовий аналіз плану-конспекту уроку-лекції за творчістю П. Верлена, який наведено у підручнику як приклад. 6.Спробуйте написати вірш —пейзажну замальовку. Які труднощі виникли під час роботи? Поясніть чому.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-07-14; просмотров: 423; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.144.15.34 (0.01 с.) |