Методика навчання дітей дошкільного віку рухливих ігор, ігор з елементами спорту та вправ спортивного характеру 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Методика навчання дітей дошкільного віку рухливих ігор, ігор з елементами спорту та вправ спортивного характеру



План:

1. Рухлива гра як засіб різнобічного гармонійного розвитку дитини та метод фізичного виховання.

2. Сутність рухливої гри. Класифікація рухливих ігор. Структура рухливої гри. Характеристика ігрових вправ.

3. Характеристика рухливих ігор для дітей різних вікових груп. Варіативність рухливих ігор.

4. Етапи ознайомлення дітей дошкільного віку з рухливою грою. Методика проведення рухливих ігор в різних вікових групах.

5. Ігри змагального характеру, атракціони. Зміст, види, особливості організації та проведення з дітьми різних вікових груп.

6. Особливості проведення українських народних ігор.

7. Особливості методики навчання дітей дошкільного віку ігор і вправ спортивного характеру.

8. Місце рухливих ігор у розпорядку дня дошкільного навчального закладу. Планування рухливих ігор.

 

 

Семінарське заняття 3

Методика проведення рухливих ігор із

Дітьми дошкільного віку

 

Питання:

1. Особливості методики проведення рухливої гри в різних вікових групах.

2. Особливості застосування рухливих ігор у педагогічному процесі дошкільного навчального закладу.

3. Особливості використання українських народних рухливих ігор у педагогічному процесі дошкільного навчального закладу.

Методичні рекомендації для виконання завдань: для результативної роботи на семінарському занятті необхідно виконати завдання №2 самостійної роботи.

Практичне заняття 3, 4

Методика проведення рухливих ігор

Із дітьми дошкільного віку

Завдання для практичної роботи:

1. Практичне проведення рухливих ігор для дітей різних вікових груп у формі ділової гри.

2. Аналіз проведення рухливої гри в молодшій групі, середній групі, старшій групі.

Методичні рекомендації для виконання завдань: для результативної роботи на практичному занятті необхідно виконати завдання №1 самостійної роботи.

Самостійна робота студентів

Завдання №1: складіть план-конспект розучування нової рухливої гри для дітей ІІ молодшої, середньої та старшої групи (3 конспекти).

Методичні рекомендації для виконання завдання: план-конспект розучування рухливої гри розробіть відповідно до орієнтовних зразків. Для дітей молодшого дошкільного віку достатньо скласти сюжетну розповідь до гри. Для дітей старшого дошкільного віку скористайтеся запропонованими зразками залежно від обраного вами виду рухливої гри.

Завдання виконайте у зошитах для практичних робіт.

ЗРАЗОК ПЛАНУ-КОНСПЕКТУ РОЗУЧУВАННЯ

РУХЛИВОЇ ГРИ «ГОРОБЧИКИ Й АВТОМОБІЛЬ»

(молодша група)

 

Мета: учити дітей бігати в різних напрямах, не наштовхуючись один на одного. Виховувати увагу, вміння орієнтуватися в просторі, слухати сигнали вихователя.

Підготовка вихователя: опрацьовано розділ «Рухливі ігри та методика їх проведення» з підручника Е. Вільчковського «Теорія і методика фізичного виховання дітей дошкільного віку». Ознайомлено зі змістом гри з посібника Е. Вільчковського «Рухливі ігри в дитячому садку».

Підготовка дітей: діти вправлялися на фізкультурних заняттях в бігові в різних напрямах, вміють бігати за вихователем та тікати від нього; мають уявлення про поведінку горобчиків.

Обладнання: стільчики, наголівники, кермо.

Сюжетна розповідь гри:

Діти сідають на стільчики на одній стороні зали, і вихователь розповідає: «Жили-були маленькі сіренькі горобчики. Одного сонячного дня вони літали по доріжці, шукали комах, клювали зернятка, підлітали до калюжки – пили водичку, і знову літали. Аж раптом з’явився великий червоний автомобіль і засигналив: «Бі-бі-бі!». Горобчики злякались і полетіли у свої гніздечка.

Зараз ми з вами пограємо в таку гру. Ви будете маленькими горобчиками. Ці стільчики будуть вашими гніздечками. А я буду автомобілем.

Горобчики, вилітайте на доріжку! А як тільки автомобіль засигналить «Бі-бі-бі!», усі горобчики полетять у свої гніздечка».

Керівництво грою: вихователь грає разом із дітьми, виконуючи роль горобчиків та автомобіля. Гру повторити 3-4 рази.

Підведення підсумків: Молодці, всі горобчики вчасно, швидко розліталися у свої гніздечка.

 

ЗРАЗОК ПЛАНУ-КОНСПЕКТУ РОЗУЧУВАННЯ

РУХЛИВОЇ ГРИ «ПТАШКИ ТА КІТ»

(середня група)

 

Мета: удосконалювати навички ходьби та бігу; формувати швидкість, спритність; розвивати функції рівноваги, координації рухів. Виховувати витримку, спостережливість та кмітливість.

Підготовка вихователя: опрацьовано розділ «Рухливі ігри та методика їх проведення» з посібника Е. Вільчковського «Теорія і методика фізичного виховання дітей дошкільного віку». Ознайомлено зі змістом гри з посібника Е. Вільчковського «Рухливі ігри в дитячому садку».

Підготовка дітей: діти засвоїли техніку ходьби дрібним повільним кроком та бігу в різних напрямах.

Обладнання: стільчики, наголівник.

 

Хід гри:

1. Збір дітей: зібрати дітей, використовуючи дудочку.

2. Розміщення дітей: півколом.

3. Створення ситуативного інтересу до гри.

Загадка:

Часто вмивається, а рушником не витирається.

Поставити дітям кілька запитань з метою уточнення їх знань про поведінку кота, пташок.

4. Назва гри: сьогодні ми з вами розучимо нову гру «Пташки та кіт».

5. Пояснення змісту гри:у грі є пташки та кіт. Пташки стоять у великому колі, тримаючись за руки. Посередині кола, ось тут, на стільчику, сидить котик і вдає, що спить. Пташки, тримаючись за руки, ступаючи дрібним повільним кроком, підходять до кота, промовляючи такі слова:

Білий котик спить на лаві

Серед нашого двора.

Прилетіли пташенята

Та як крикнуть раптом «Кра!».

У кінці пташки дружно проговорюють «Кра!». Котик прокидається, кричить «Няв!». Пташки розлітаються в різні боки, а котик намагається їх зловити.

6. Правила гри. Основні: Котик розплющує очі, каже «Няв!» і починає ловити пташок тільки після слова «Кра!». Якщо котик піймає пташку, гра зупиняється.

Додаткові: пташки розлітаються тільки після слова «Кра!». Котик ловить пташок, доторкнувшись до плеча.

7. Закріплення правил гри: поставити запитання (окремій дитині одне запитання): Що кажуть пташки, підходячи до кота? Коли котик розплющує очі і починає ловити пташок? Коли гра зупиняється?

8. Вибір ведучого.

Лічилка:

Ясне сонце випливає,

Коту спину пригріває,

Кіт вуркоче, кіт вуркоче,

Ніби щось сказати хоче.

9. Роздача атрибутів: одягти дитині наголівник кота.

10. Керівництво грою: стати разом із дітьми в коло, промовляти разом з ними віршика, ступаючи до котика дрібним повільним кроком. Слідкувати за дотриманням дітьми правил гри. Через 2-3 програвання змінити ведучого (за допомогою лічилки).

Гру повторити 4 рази.

11. Підведення підсумків: Яку нову гру ми з вами вивчили? Молодці, пташки не боялися кота, близько до нього підходили, швидко розліталися. А кого котик жодного разу не піймав? Які були в нас котики? А чи всі котики починали ловити пташок після сигналу «Кра!»?

 

 

ЗРАЗОК ПЛАНУ-КОНСПЕКТУ РОЗУЧУВАННЯ ЕСТАФЕТИ

(старша група)

 

Мета: удосконалювати вміння дітей підлізати під дугою боком та прямо (спосіб за вибором дитини), стрибати в довжину з розбігу (перестрибувати через дві мотузки, покладені на підлогу, ширина між ними 80 см); вправляти у швидкому бігові за сигналом. Закріплювати вміння передавати естафету (кеглю). Розвивати орієнтування у просторі. виховувати витримку.

Підготовка вихователя: опрацьовано розділ «Рухливі ігри та методика їх проведення» з посібника Е. Вільчковського «Теорія і методика фізичного виховання дітей дошкільного віку». Ознайомлено зі змістом гри з посібника Е. Вільчковського «Рухливі ігри в дитячому садку». Розкладено обладнання, визначено лінію старту.

Підготовка дітей: діти мають ігровий досвід парних естафет; добре володіють технікою бігу, стрибків у довжину з розбігу, підлізання під дугу різними способами.

Обладнання: 4 мотузки, 2 дуги, 2 обручі, 2 кеглі різного кольору.

 

Хід гри:

1. Збір дітей: за домовленістю.

2. Розподіл дітей на дві команди: способом жеребкування (торбинка з кружечками синього та червоного кольорів). Запропонувати дітям, які тримають кружечки синього кольору, стати ліворуч від мене, а дітям із червоними кружечками стати праворуч від мене (дві зграйки).

3. Вибір капітанів: запропонувати дітям обрати в кожній команді капітанів (або визначити за допомогою лічилки).

4. Назва команд: діти обговорюють та дають назви своїм командам.

5. Шикування команд: капітани шикують свої команди в колону та виводять на лінії старту (заздалегідь визначені).

6. Пояснення змісту гри: запропонувати дітям обох команд, які стоять в колонах, стати зручно, щоб вони могли бачити ігрове поле. Запропонувати одній дитині (підготовленій) показати рухи: «Сашко покаже, що треба зробити в естафеті. Сашко, починай! Спочатку треба добігти до дуги, підлізти під неї зручним способом. Сашко підліз боком. Подивіться, як він низько нахилив голову, гарно прогнув спинку, не зачепив дуги рукою. Але можна підлізти й прямо. Сашко, покажи, як це зробити. Бачите, як Сашко випрямив руку, добре прогнувся, просунув уперед голову й тулуб.

Потім треба швидко добігти до мотузок, з розбігу, не зупиняючись, перестрибнути їх. Подивіться, як Сашко сильно відштовхнувся однією ногою, м’яко приземлився на дві ноги, добіг до кеглі, взяв її в руку, оббіг обруч, повернувши ліворуч до вікна, повернувся назад, передав естафету (кеглю) наступному гравцеві і став у кінець колони. Наступний гравець виконує ті ж самі рухи, тільки тримаючи в руці кеглю, та ставить її на місце, обруч.

Найшвидша команда отримує 2 бали (2 прапорці)».

7. Правила гри:

· Починати естафету після сигналу «1,2,3 – почали!».

· Повертатися назад треба так: одна команда (назвати команду) повертається назад повернувши ліворуч, до вікна, друга (назвати команду), повернувши праворуч до дверей.

· Не забувати передавати естафету (кеглю або доторкнутися рукою).

· Виграє команда, яка першою закінчить естафету та підніме руки вгору.

Додаткове правило гри:

· Якщо хтось із гравців зачепив дугу чи мотузку, треба зупинитися, підняти і покласти (поставити) предмет, після цього продовжити естафету.

8. Закріплення правил гри: запитати дітей: « Хто може повторити правила?». Одна дитина сама повторює всі правила. За потреби можна залучити інших дітей.

9. Керівництво грою: інвентар для естафети розмістити на ігровому полі довжиною 6 м від лінії старту до обруча з кеглею. Давати сигнал на початок естафети. Запропонувати капітанам пошикувати команди за лінії старту. Слідкувати за тим, щоб діти дотримувались правил.

Естафету повторити 3 рази.

10. Підведення підсумків гри: Покликати до себе капітанів, запропонувати їм порахувати бали (прапорці). Потім самому оголосити результат та назвати команду, яка перемогла. Звернутися до капітанів обох команд: «Капітани, хто з гравців ваших команд був сьогодні найкращий? Чому? (відповідь капітанів). Гравці, ви погоджуєтеся з думкою капітанів? (обговорення)». Запропонувати дітям привітати аплодисментами кращих гравців. Звернутися до гравців обох команд: «Я хочу послухати вас. Що вам сьогодні заважало в естафеті? (обговорення разом із дітьми результативності їхньої рухової діяльності). А зараз я пропоную команді, яка перемогла, зробити коло пошани під оплески. Інша команда сьогодні програла, але вона порадіє за своїх друзів. Сьогодні вони перемогли, а завтра ви, і вже вони будуть вам аплодувати».

 

 

Розмітка до естафети:

6 м. м.


Завдання №2: проаналізуйте педагогічні ситуації.

Методичні рекомендації для виконання завдання: обговорення педагогічних ситуацій відбувається у процесі розв’язання проблемного кола питань семінару.

Письмово аргументуйте власні думки в результаті аналізу однієї ситуації (за вибором).

Педагогічна ситуація 1

Вихователь пропонує дітям старшої групи пограти в гру «Карасі та щука». Після створення ситуативного інтересу до гри обирає ведучого. Потім

продовжує: «Діти, щука буде жити ось у цій водоймі, а карасики повинні так пропливти біля щуки, щоб вона їх не піймала». Дає сигнал до початку гри. Після першого програвання зупиняє дітей та наголошує: «Діти, а ви забули, як

плавають карасі та куди їм краще пливти? Та й щука якась пасивна». Після наступного програвання знову дає зауваження: «Щука не повинна запливати в домівки карасиків».

Чому вихователю доводилося переривати гру роз’ясненнями?

Педагогічна ситуація 2

На ігровому майданчику діти старшої групи розподілилися на дві команди, самостійно обравши назви своїх команд та капітанів. Вихователь призначив декількох дітей помічниками для спостереження за дотриманням правил естафети. Дав сигнал до початку гри. Під час виконання дітьми завдання естафети вихователь відволікався, розмовляв із вихователем сусідньої групи, Діти швидко закінчили гру, серед них зав’язалася суперечка, хто переміг. Дитина, обрана вихователем на роль судді, не могла відповісти, яка команда перемогла. Вихователь запропонував дітям почати естафету спочатку. А сам знову продовжив розмову з колегою.

Які наслідки може викликати таке ставлення вихователя до дітей та своїх функціональних обов’язків. Чи доцільно вихователю, не визначивши, яка команда перемогла і чому, помирити дітей фразою «перемогла дружба»? Обґрунтуйте власну відповідь.

Педагогічна ситуація 3

У середній групі вихователь коротко, чітко, емоційно пояснив нову рухливу гру «Кольорові автомобілі». Потім запитав: «Діти, всі зрозуміли, як треба грати?». Діти дружно відповіли: «Так!». Вихователь почав гру.

Якої методичної помилки припустився вихователь? Які можуть бути наслідки цього?

Педагогічна ситуація 4

Під час підведення підсумку рухливої гри «Вовк у рові» у старшій групі вихователь коментує: «Діти, ви добре грали в гру. А найкраще – вовк, він спіймав багато кіз».

Дайте педагогічну оцінку словам вихователя. Чи доцільною була така оцінка рухових дій дітей? Як би ви оцінили виконання дітьми рухових дій та дотримання правил у даній грі? Які доцільні прийоми підведення підсумків у старшій групі?

Педагогічна ситуація 5

Старша група дошкільного навчального закладу вийшла на прогулянку. Діти займаються своїми улюбленими справами: хто в пісочниці, хто на гойдалці, а хто грається з іграшками. Через деякий час, коли ігри дітей у самому розпалі, вихователь голосно запитує: «Діти, хто хоче грати в гру?». Ніхто не відповів. Він повторює: «Ідіть усі до мене! Ми будемо гратися усі разом!». З боку дітей – ніякої реакції. Тоді вихователь доручає одній дитині зібрати всіх дітей для гри. Збір дітей затягнувся.

У чому помилки вихователя? Як повинен був вчинити вихователь?

Педагогічна ситуація 6

 

У старшій групі вихователь зібрав дітей для гри. «Гра називається «Жабки і чаплі», – сказав вихователь, потім пояснив правила гри, вибрав ведучого. У ході гри вихователь часто зупиняв дітей.

Чому вихователеві доводилося постійно робити зауваження?

Педагогічна ситуація 7

Під час проведення підсумку естафети у старшій групі вихователь звернув увагу на те, що Павлик сьогодні дуже погано грав. «Павлик незадовільно вів себе впродовж дня: на занятті, в роздягальній, на ігровому майданчику, не слухав вказівки вихователя. Тому команда програла, можливо, не без його допомоги», – сказав вихователь.

Визначте, чи правильно зробив вихователь, коментуючи таким чином програш команди? Відповідь обґрунтуйте.

Завдання №3: виконайте у зошитах для практичних робіт.

1. Доберіть вправи і забави з санчатами, які можна спланувати на прогулянці з дітьми старшої групи(5-7 вправ).

2. Доберіть вправи і забави з санчатами, які можна спланувати на прогулянці з дітьми ІІ молодшої групи(5-7 вправ).

3. Доберіть рухові завдання та ігрові вправи (5-7 вправ) для навчання дітей старшої групи гри в баскетбол.

4. Доберіть рухові завдання та ігрові вправи (5-7 вправ) для навчання дітей старшої групи гри у футбол.

Завдання №4: поміркуйте над тим, чому інколи діти не виявляють бажання грати в рухливі ігри. Письмово обґрунтуйте власну думку.

Завдання №5: розв’яжіть кросворд.

*Виконання цього завдання не є обов’язковим, однак дозволить отримати додаткові бали (10 б).

«Рухливі ігри та методика їх проведення»

6
5
4
7
2
8
12
3
1 11 14 15
10
17
9
13 16

По горизонталі:

1. Рухлива гра з елементами змагання, що проводиться з метою розважити дітей.

3. Рухлива гра, побудована на командних змаганнях.

7. Який характер мають правила у рухливій грі для дітей ІІ молодшої групи?

9. Хто виконує роль ведучого у рухливій грі для дітей молодшого дошкільного віку

10. Структурний елемент рухливої гри.

12. Основний рух у рухливій грі «Ведмідь і бджоли».

13. Атрибут до рухливої гри «Ловитки з хвостиком».

14. Атрибут до сюжетної рухливої гри.

17. Герой сюжетної рухливої гри.

По вертикалі:

2. Основний рух у рухливій грі «Кролики».

4. Прийом вибору ведучого.

5. Персонаж сюжетної рухливої гри.

6. Прийом розподілу дітей на дві команди.

8. Вид рухливої гри.

11. Наслідування у грі тварин, птахів, транспорту.

15. Який характер мають правила у рухливій грі для дітей старшої групи?

16. Роль у сюжетній рухливій грі.

«Рухливі ігри та методика їх проведення»

              В                
              И                
              Х                
              О                
              В                
              А                
              Т                
              Е                
              Л                
              Ь                

1. Фізична якість, що формується під час ігор з бігом, стрибками.

2. З чого починають змагання?

3. Автор підручника з методики фізичного виховання дітей дошкільного віку

4. Спосіб розподілу дітей на дві підгрупи.

5. Рухлива гра завжди має зміст і ….

6. Спортивна гра.

7. Безсюжетна гра.

8. Назва гри, в якій треба кидати і ловити, але незвичайним способом.

9. Що роздається дітям залежно від ролі.

10. Персонаж сюжетної рухливої гри.

 

            В              
            И              
            Х              
            О              
            В              
            А              
            Т              
            Е              
            Л              
            Ь              

1. Один із видів художнього слова, що використовується під час проведення рухливих ігор.

2. Фізична якість, що формується у рухливих іграх.

3. Основний рух, що закріплюється у рухливих іграх.

4. Діти грають у прості та …. ігри.

5. Що здійснює вихователь під час гри, граючись разом із дітьми?

6. Назва спортивної гри.

7. Назва безсюжетної гри з предметами.

8. Назва рухливої гри.

9. Що приваблює дітей у сюжетних іграх?

10. Персонаж сюжетної рухливої гри.

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-07-11; просмотров: 3228; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.144.231.52 (0.124 с.)