Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Християнське віровчення і культСодержание книги
Поиск на нашем сайте
Основні положення християнського віровчення сформульовані у Біблії та у постановах християнських вселенських соборів і викладена у 12 пунктах Символу віри, прийнятого на перших соборах у 325 та 381 рр.
ПРОТЕСТАНТИЗМ (от лат. protestans — публично заявляющий) — совокупность церквей и сект, которые возникли в ходе Реформации 16 в. и вместе с католицизмом и православием составляют основные разновидности христианства. Реформация означала коренную перестройку католической церкви в соответствии с потребностями грядущей буржуазной эпохи, противопоставившей сословно-феодальному строю идеологию частного предпринимательства, личной инициативы и духовной свободы. П. единственной богодухновенной книгой признал Библию и отверг претензии церкви на роль непременного посредника в деле спасения. Он не признает ин-т священства, культ Богоматери и святых, монашество, учение о чистилище, верховную роль Папы. Из семи таинств были сохранены лишь крещение и причащение в существенно новой интерпретации. Віровчення протестантизму було в найбільш повному вигляді сформульоване в "Аугсбурзькому визнані віри", прийнятому 1559 р. після тривалої громадянської війни між різними німецькими землями (див. текст 7.9). Засновник протестантизму Мартін Лютер звів його до трьох основних взаємозалежних догматів, висловлених у знаменитій формулі "тільки віра, тільки Писання, тільки милосердя Боже". Всупереч своєму радикальному характеру ці протестантські догмати були спрямовані не на перегляд християнського віровчення взагалі, а скоріше проти культової практики Католицької Церкви, під яку остання намагалася підводити певну догматичну основу. 1. Перший догмат у цій формулі – догмат про виправдання тільки вірою. З погляду М. Лютера ні добрі справи, ні виняткові заслуги перед цервкою, ні знатність походження чи багатство не можуть гарантувати людині спасіння душі. На цьому шляху людині може допомогти тільки щира релігійна віра в спокутну жертву Христа, що добровільно прийняв страшну і болісну смерть, щоб змити з роду людського первородний гріх Адама. Разом з тим, віра, що приносить людині впевненість у власному спасінні, не звільняє її від необхідності робити добрі справи: "...Вона повинна дійсно піклуватися про утихомирення своєї плоті шляхом посту, бдіння, праці та інших розумних методів і про підпорядкування її [плоті] Духу, щоб вона корилася і погоджувалася з внутрішньою людиною і з вірою, і щоб вона не повставала проти віри"* 2. Догмат про милосердя Боже прямо випливав з першого, адже людина, яка повірила в те, що Господь, нічим не зобов’язаний світу, жертвує заради нього своїм єдиним Сином, бачить у Ньому вже не грізного суддю, що хоче здійснити якомога швидше Страшний суд (так розуміла тоді образ Бога Католицька Церква), але турботливого і милосердного Отця, готового зрозуміти і простити кожного, незважаючи на ступінь його праведності або гріховності. 3. Визнання абсолютного авторитету Священного Писання, як єдиного джерела віри в Бога, чий основни й зміст саме І полягає в проповіді віри в Милість Божу. От як проілюстрував цей вихідний протестантський догмат другий видатний діяч реформатці — Жан Кальвін у своєму "Наставлянні в християнській вірі": "Якщо старому з його сльозавими підсліпуватими очима дати написану ясними великими буквами книгу, він побачить текст у цілому, але лише з превеликою силою зможе розрізнити без окулярів окремі слова. Озброївшись же окулярами, він зможе з їхньою допомогою читати швидко. Так і Священне Писання збирає воєдино, у фокус, знання про Бога, що до цього жили в нашій душі неясними й розсіяними, і розганяє пітьму, ясно показуючи нам істинного Бога" (Кн. 1, гл. VI). Для того, щоб Священне Писання могло з більшим успіхом виконувати покладені на нього функції, протестантизм виступив з дозволом мирянам читати й тлумачити його, з цією метою реформатори провели величезну роботу з перекладу Біблії, раніше відомої в давньоєврейській, грецькій і латинській версіях, на національні мови народів Європи. Сам Лютер зробив переклад на німецьку мову Нового Заповіту, що вже став хрестоматійним. Відповідно до цих основних віро навчальних положень, у протестантизмі сформувалися три основних основних особливості культу. С самого начала протестанты спорили между собой по важнейшим вопросам христианской веры и жизни. Такими вопросами были: • Становятся ли хлеб и вино в Причастии истинными Телом и Кровью Спасителя? • Возможно ли спасаться и без Библии, через непосредственные откровения Бога человеку? • Если главное в спасении — это личная вера, можно ли крестить младенцев, которые еще не могут верить сознательно? Разные течения протестантов давали разные ответы на эти вопросы. Основными течениями в протестантизме начиная с XVI века остаются: • Лютеранство — главным образом в Германии, а также в скандинавских странах и Северной Америке. Сейчас в мире 75 млн. лютеран. • Кальвинизм — в основном в Голландии и Шотландии, а также в США, Германии, Франции. • Англиканство — в Англии, США, Австралии; всего около 70 млн. верующих. С XVII века появляются баптисты, ставшие одним из самых многочисленных течений в протестантизме (приблизительно 35 млн.). Они выдвигают как важнейшее положение своей веры крещение во взрослом, а не в детском возрасте. Баптисты не принимают во внимание упоминания Нового Завета о принятии крещения целыми семьями, в которых были, безусловно, и дети (см. Деяния, 10:1—48, 16:15, 16:31, 1 Коринфянам, 1:16). Церковь всегда крестила и крестит детей, так как считает невозможным нарушить заповедь Христа: «Пустите детей и не препятствуйте им приходить ко Мне» (Матфей, 19:14). В XIX веке возникает адвентизм, уделяющий главное внимание ожиданию Второго Пришествия, а в самом начале XX века — пятидесятничество, положившее начало так называемому «харизматическому движению» (Харизматическое движение исходит из ложного понимания сущности даров Святого Духа, перенося акцент с церковных таинств на индивидуальное получение «харизмы» (благодати) посредством экстатических состояний.). Пятидесятники утверждают, что дар Святого Духа (харизма) проявляется прежде всего в говорении на языках. На своих собраниях они стремятся достичь состояния транса, чтобы начать говорить на незнакомом, чаще всего нечленораздельном, языке. Когда такое происходит с человеком впервые, пятидесятники называют это «крещением Святым Духом». Пятидесятническое «крещение Святым Духом» противоречит вере всех христиан в «одно крещение во оставление грехов» (Символ веры), то есть в крещение, которое совершается один раз в жизни и не может быть повторено или дополнено неким другим крещением. Событие Пятидесятницы (Деяния, 2:4 — 11) — это преодоление разобщенности и непонимания между людьми, начавшихся после неудачного строительства Вавилонской башни и исцеленных теперь верой в Христа и принятием Святого Духа. Современные пятидесятники не могут привести в свою пользу свидетельств о чудесной проповеди христианства на незнакомых для них языках нехристианским народам. Протестантизм в Україні. Лютеранство представлене Українською лютеранською церквою, до складу якої входять переважна більшість із 70 зареєстрованих громад (1,5 — 2 тис. віруючих) і 60 священнослужителів. Громади лютеранської церкви існують в Києві, Львові, Тернополі, Кремінці, Запоріжжі, Севастополі, Сімферополі, Харкові, Миколаєві, Херсоні, Маріуполі. У 1996 році офіційно зареєстровано Єпископат лютеранської церкви з центром у Києві. Кальвінізм в Україні репрезентований Закарпатською Реформатською Церквою (107 громад, 99 культових споруд, у тому числі 10 збудованих в останнє десятиліття, 71 священнослужитель, 81 недільна школа, одне періодичне видання). Англіканство представлено на території України лише двома громадами. Баптизм залишається найвпливовішою з протестантських конфесій, об'єднуючи до 40 % усіх протестантських спільнот. Найрозгалуженішим протестантським центром церковного типу є на сьогодні Всеукраїнський союз об'єднань євангельських християн — баптистів. Союз діє як самостійна, незалежна у внутрішньому житті структура. Союз складається з п'яти обласних об'єднань у межах України та 5 об'єднань баптистських церков діаспори — США, Канади, Австралії, Аргентини та Парагваю. У структурі Союзу створена розгалужена мережа духовних навчальних закладів. П'ятидесятництво. Активний процес будівництва церковної організації відбувається у п'ятидесятництві, що об'єднує приблизно 30 % усіх протестантських спільнот. Так, у 1990 році на з'їзді у м. Коростень більшість п'ятидесятницьких церков вирішили об'єднатись у Союз християн віри євангельської (п'ятидесятників) України. Союз об'єднав майже всіх християн віри євангельської (у західних областях) та більшість християн євангельської віри (на сході і півдні). Союз на федеративних засадах входить до спільного для більшості п'ятидесятницьких громад. Об'єднаного союзу християн віри євангельської. Всеукраїнський союз має у своєму складі 1240 зареєстрованих (126 незареєстрованих) громад, 51 місію, 2081 священнослужителів, 871 культову споруду, 14 навчальних закладів, 871 недільну школу, 18 періодичних видань. Поза структурами Союзу діють понад 450 громад. Методизм. На початку XXI ст. в Україні зареєстровано 15 методистських громад, організаційно підпорядкованих Російській об'єднаній методистській церкві. Адвентизм. Окремий церковний осередок створили адвентистські громади України — Українську уніонну конференцію церков адвентистів сьомого дня. У складі українського уніону 7 регіональних конференцій і 2 місії. Існує як складова Євро-Азіатського дивізіону Всесвітня організація адвентистів сьомого дня. Якщо наприкінці 80-х років XX ст. до складу церкви адвентистів сьомого дня входило 214 об'єднань із 14114 членами, які обслуговувались 73 рукопокладеними і 88 неруконокладеними проповідниками, то на початку XXI ст. — 898 зареєстрованих громад з понад 65 тис. членів, 72 громади діє поза її межами. Адвентисти мають 3171 суботню школу, 3 духовних навчальних заклади (Теологічна школа у Львові, Буковинський біблійний інститут, заочне відділення Заокської духовної академії у Лісовій Бучі під Києвом). Церковне служіння у різних формах здійснюють 1102 служителі. У розпорядженні адвентистів є 537 молитовних будинків. Головний напрям позакультової діяльності — упровадження здорового способу життя. У структурі уніону працює Українська адвентистська медична асоціація. При багатьох міських громадах відкриті сучасні медичні кабінети. З початку XXI ст. у країні починають діяти громади зовсім нові для України протестантські визнання. Альтернативу християнській традиції становлять і нетрадиційні релігійні визнання: свідки Ієгови, мормони, кришнаїти та ін. За роки незалежності в Україні значно розширилася релігійна мережа іудаїзму. Якщо на початку 90-х років XX ст. налічувалося 40 зареєстрованих громад, то на початку XXI ст. — більше 230 із 119 служниками культу. Іудеї володіють і користуються 105 культовими спорудами. Шість центрів керують їхньою діяльністю. Найвідоміший з них — Всеукраїнський конгрес іудейських релігійних громад. Створено 120 культурних єврейських центрів та організацій, товариств; товариства єврейської культури діють у 70 містах та у багатьох населених пунктах. Розгорнули свою діяльність представництва міжнародної єврейської організації «Сохнут». Відкриваються єврейські школи, театри, видаються єврейські газети (23 видання). Зокрема, створено понад 80 недільних шкіл. Окремо діють 5 духовних навчальних закладів. Розпочали діяльність Інститут єврейської матеріальної культури, кабінет єврейської історії та культури при Інституті національних відносин і політології, Міжнародний Соломонів університет, групи вивчення єврейської мови та літератури Національного педагогічного університету ім. Михайла Драгоманова, група на акторському відділенні Інституту театрального мистецтва ім. Івана Карпенка-Карого. Створено умови для гідного упорядкування святих місць іудаїзму, що приваблюють багатьох прочан. Але незмінною протягом XX ст. залишалась тенденція до зменшення чисельності єврейського населення України. Його чисельність продовжує зменшуватися в останнє десятиліття у зв'язку з постійною еміграцією — євреї становлять близько 40 % усіх українських громадян, які виїжджають в інші країни. За деякими соціологічними опитуваннями, «національна свідомість» (бажання жити разом зі своїм народом, у своїй власній державі) притаманна менше ніж половині від'їжджаючих, тоді як решта їхали з політичних (антисемітизм) і економічних мотивів.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-23; просмотров: 116; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.143.7.53 (0.017 с.) |