Упражнение 1. Прочитайте рассказ с помощью словаря и озаглавьте его. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Упражнение 1. Прочитайте рассказ с помощью словаря и озаглавьте его.



Mikhail is a young officer in the bomb disposal platoon. He is at present examining a suspicious parcel in a carrier bag in a big store.

He has a microphone around his neck and he is reporting exactly what he is doing to his Commanding Officer.

“I am now approaching the carrier bag, and I can hear a thicking sound. I am now looking in a carrier bag. There are three parcels here. I am removing the first one now. It is wrapped in white paper. It feels soft. I am unwrapping it now. It is a green jumper.

“Now here is something else. It is wrapped in brown paper. It is also soft. I am unwrapping it now. It is a piece of fish.

“Now here is a square box. It could be an ordinary alarm clock; however, it might be a bomb. It is ticking. The box is wrapped in blue paper. I am unwrapping it now. Inside there is a green box with “Smith’s Clock” painted on the lid. I can’t see any wires. I am taking off the lid now.... Gee, it’s an alarm clock!”

Упражнение 2. Найдите в рассказе все примеры Present Continuous (to be + Ving), иыпишите их. Составьте отрицательные и вопросительные предложения.

Например: He is at present examining a suspicious parcel.

              - He is not at present examining a suspicious parcel.

             ? Is he at present examining a suspicious parcel?

Упражнение 3. Поставьте глаголы в скобках в правильную форму.

 

Mikhail (work) for the bomb disposal platoon. When people (find) something that (look) like a bomb, the bomb disposal platoon are called. They have to find out if it (be) a bomb or not. Today is Monday. At the moment Mikhail (not examine) any strange parcels. He (sit) in his office and (read) a number of official letters and documents.

    Whenever the bomb disposal platoon (find) a new sort of bomb, they always (send) a full description of it to allthe bomb disposal teams. So Mikhail always (read) his official letters very carefully and (study) the diagrams they may contain.

 

В английском языке часто используют наречия времени (маркеры). Для каждого времени свои маркеры. Ø Present Simple: usually – обычно; always – всегда; as a rule – как правило; never – никогда; every day – каждый день; seldom – редко; sometimes – иногда. Ø Present Continuous: now – теперь, сейчас; right now – прямо сейчас; at the moment – в данный момент; constantly – постоянно; still – все еще; at present – в настоящее время.

 

Упражнение 4. Переведите на английский язык.

1. Не звони ей сейчас. Я думаю, она спит.

2. Что ты сейчас делаеь?

3.Где ты работаешь?

4. Послушай. Звонит телефон.

5. Где ты живешь?

6. Ты работаешь в МЧС?

7. Он всегда отправляет описание новой бомбы в МЧС.

8. Сейчас Михаил осматривает подозрительную посылку.

9. С кем сейчас разговаривает Лена? – Она разговаривает со своим соседом.

10. Мой брат богатый человек. Он часто ездит за границу.

11. Тот мужчина так пристально смотрит на вас. Вы его знаете?

12. Что ты слушаешь? – Я слушаю рок, я очень люблю его.

 

Упражнение 5. Составьте несколько предложений о том, что вы делаете обычно и что вы делаете сейчас. Подумайте, в каких предложениях использовать Present Indefinite (Simple), а в каких Present Continuous.

UNIT 2

Present Perfect

(Настоящее завершенное)

Present Perfect соединяет действия, завершенные в прошлом с настоящим временем.

Present Perfect выражает действие, которое началось в прошлом и завершилось к моменту речи, но результат его относится к настоящему (важен результат).

Present Perfect образуется:

Утвердительные, отрицательные предложения Вопросительные предложения
  I           We You  have (not)   worked They         He She   has (not)     worked It             I          we Have you                  they        worked?            he            Has  she                           it

Упражнение 1. Выучите следующие слова и словосочетания:

1. be in charge of — отвечать за что-л.

2. casualty n — несчастный случай

3. warn v — предупреждать

4. injury n — травма

5. spill v — проливать, рассыпать

6. boil v — кипеть

7. treat v — лечить

8. victim n — жертва

 

Упражнение 2. Прочитайте рассказ и ответьте на следующие вопросы.

1. What is Dr G. Bishop’s responsibility?

2. How long has she had the job?

3. What subject did she talk about?

4. How did Richard injure himself?

5. How long has he been in hospital?

6. What did Dr Bishop warn mothers about?

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-11-27; просмотров: 252; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.224.33.107 (0.006 с.)