Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
The medical student about himself↑ Стр 1 из 13Следующая ⇒ Содержание книги
Похожие статьи вашей тематики
Поиск на нашем сайте
My name is …. I was born in … in Stavropol. I am … years old. This year I finished the secondary school. From earliest schooldays I had dreamed to become a doctor. This year I passed the General State Examinations successfully and entered the General Medicine Faculty of the Stavropol State Medical Academy. Now I’m a first-year student of the Academy. I want to tell you a few words about my family. My family is large. I have got a mother, a father, a sister, a brother and a grandmother. My mother is a pediatrician. She works at a clinic. She is a good-looking woman with brown hair. She is forty-four but she looks much younger. My mother keeps house and takes care of me, my brother and my father. She is very good at cooking and is clever with her hands. My father and I try to help her with the housework. I wash the dishes, go shopping and tidy our flat. My father is a computer programmer. He is a broad-shouldered, tall man with fair hair and grey eyes. He is forty-six. He is also handy with many things. When we are at home and have some free time, we watch video or football matches together. My parents have been married for twenty-six years. They have much in common, but they have different views on music, books, films, and sports. But they have the same opinion about my education and upbringing. My grandmother is a pensioner. She lives with us and helps to run the house. My sister Helen is twenty-three. She is married and has a family of her own. She works as an accountant at a joint venture company. Her husband is a lawyer. They have a son. They live not far from us. My brother Alex is fifteen. He is a schoolboy. He wants to become an economist, but he is not sure yet. And some words about me. I’m tall, fair-haired and even-tempered. I always try to be in a good mood. We have a lot of relatives. We are deeply attached to each other and we get on very well.
Exercises Задание 1. Ответьте на следующие вопросы по теме: 1. What is your name? 2. Where and when were you born? 3. How old are you? 3. When is your birthday? 4. Is your family large? How many are you in the family? 5. Have you got any brothers or sisters? 6. What are your parents? Where do they work? 7. How long have your parents been married? 8. Do they have much in common? 9. How much time do you spend with your family? 10. What sort of things do you do together? 11. Do you go out with your parents? 12. Who runs the house in your family? 13. What are your household duties? 14. What can you say about your relatives?
Задание 2. Закончите предложения логически, найдя окончание в правом столбце. Переведите на русский язык. 1. From earliest schooldays… 1. we watch video 2. This year I passed… 2. for twenty-six years 3. My mother is… 3. the General State Examinations 4. My father and I… 4. try to help мother with the housework 5. When we are at home… 5. about my education and upbringing 6. My parents have been married… 6. I had dreamed to take up medicine 7. They have the same opinion… 7. and we get on very well 8. We are deeply attached to each other… 8. a pediatrician
Задание 3. Расскажите о своем друге или подруге, о его (ее) характере. Используйте следующие слова: 1. tall высокий 2. small маленький 3. strong сильный 4. quiet спокойный 5. noisy шумный 6. honest честный 7. true преданный, верный 8. dull скучный (невеселый) 9. polite вежливый 10. interesting интересный 11. industrious трудолюбивый 12. hardy прилежный 13. serious серьезный
Задание 4. Поставьте глагол в скобках в нужную форму. Переведите предложения на русский язык: 1. My sister not (to work), she (to study) at a college. 2. His grandmother (to live) in Moscow. 3. We always (to help) our mother about the house. 4. I often (to prepare) dinner for my family. 5. Where (to do) your father work? 6. My brother and sister (to spend) their holidays in the country. 7. When (to do) Nick come home from school? 8. Her relatives often (to visit) us. 9. My sister (to teach) physics at the Institute. 10. My uncle and my aunt (to live) in the countryside.
Задание 5. Переведите следующие предложения на английский язык. 1. Я родился в … году. 2. Сколько вам лет? – Мне восемнадцать лет. 3. У вас большая семья? 4. Мой старший брат женат. Его жена – педиатр. 5. У моей мамы приятная внешность. 6. Мое хобби – чтение. 7. Мой отец любит играть в футбол, а мама – готовить. 8. Мои родители вместе уже 25 лет. 9. Его бабушка на пенсии, но все еще продолжает работать. 10. У них много общего. 11. У нас много родственников и все мы ладим друг с другом. 12. Я практически все умею делать своими руками. 13. Мой младший брат мечтает стать экономистом. 14. У них единое мнение по поводу воспитания детей. 15. Моя подруга – высокая светловолосая девушка.
Текст на аудирование Задание 1. Повторяйте за диктором слова и словосочетания. Запомните их значения. 1. to wake up просыпаться 2. to take a shower принимать душ 3. to dress одеваться 4. to have breakfast завтракать 5. to have lunch обедать 6. to have supper ужинать 7. to try стараться 8. to worry беспокоиться 9. to get to the academy by bus добираться в академию на автобусе 10. to deliver a lecture читать лекцию 11. it takes me half an hour to… я трачу полчаса на… 12. a practical class практическое занятие 13. a dream мечта 14. to come true сбываться 15. a break перерыв 16. bacon бекон 17. stewed meat тушеное мясо 18. chop отбивная котлета 19. steak бифштекс 20. chat болтовня 21. dissecting-room анатомка 22. to chat болтать, беседовать
Задание 2. Прослушайте текст. Постарайтесь понять его содержание:
MY WORKING DAY My working day begins about seven o’clock. I put on my dressing gown and slippers and go to the bathroom. I brush my teeth and wash my face. Then I take a shower and go back to the bedroom to dress. I have breakfast at a quarter to eight. I always cook breakfast myself and try to make something special. I like bacon and eggs, sausages and cheese and a cup of tea or coffee. I wish mother wouldn’t worry about me. After breakfast I go to the Academy by bus. It takes me half an hour to get to the Academy. I never arrive late. I can say that my study at the Academy is very interesting. Every day I have one lecture and two practical classes which are delivered by our qualified teachers (assistants) and professors. They are very good specialists. My dream is to become a good doctor and I hope it will come true. At 13 o’clock we have a break for lunch. I usually have lunch with a friend of mine. I take stewed meat or beefsteak or chops with salad and a cup of coffee or tea. My friend likes a proper meal. He has soup, steak, or fish with vegetables and juice. We have a chat before beginning our lessons again. Sometimes after classes I go to the library where I read additional literature on Anatomy, Biology, History and other subjects. Twice a week I go to the dissecting-room. Here I prepare for my Anatomy classes. Sometimes I help my mother to do some shopping. I prefer to buy vegetables and fruit, milk, butter and cheese, bread and sugar. I help her to clean the flat. At half past seven we have supper. I like this time best of all. Sometimes we talk, listen to music or watch television. But usually I have a lot of work to do. I have to prepare for my classes. I go to bed at 12 o’clock. I like swimming and once a week I go to the swimming pool.
Задание 3. Изложите основное содержание текста на русском языке.
Задание 4. Ответьте на следующие вопросы: 1. At what time do you usually get up? 2. Do you take a shower, brush your teeth? 3. At what time do you generally have breakfast? 4. What do you like for breakfast? 5. How long does it take you to get to the Academy? 6. How do you get there? 7. What classes do you have at the Academy? 8. When do you have a break for lunch? 9. What do you have for lunch? 10. Where do you go after classes? 11. What do you prepare at the dissecting-room? 12. What are your hobbies? 13. Do you help your mother? 14. What do you usually do when you stay at home in the evening? 15. Do you often meet with your friends? 16. What do you do in your days off?
Задание 5. Закончите следующие предложения: 1. I wake up… 2. I have breakfast at… 3. For my breakfast I always have… 4. I always get to the academy… 5. My dream is… 6. For my dinner I prefer… 7. After classes I go to the… 8. It takes me 4 hours to… 9. In the evening I usually… 10. Usually I go to bed at…
Задание 6. Переведите следующие предложения на английский язык. 1. Мой рабочий день начинается в 8 часов утра. Я встаю обычно в 6 часов, а в воскресенье я встаю немного позже. 2. А когда вы встаете? 3. Мы завтракаем и ужинаем дома, а обедаем в столовой. 4. Где вы обычно проводите свой выходной день? 5. Как он добирается в академию? 6. Я трачу на домашнее задание 4 часа каждый день. 7. Он делает по утрам зарядку. 8. Мы всегда помогаем маме по дому. 8. У нас 4 занятия каждый день. 9. Когда ты возвращаешься из академии домой? 10. По вечерам я обычно смотрю телевизор или общаюсь с друзьями. 11. Когда ты обычно ложишься спать?
The Dialogue Задание 1. Запомните значения следующих словосочетаний: 1. the Head of the hostel заведующая общежитием 2. to perform under the guidance of проводиться под руководством 3. competent teaching staff штат компетентных преподавателей
Задание 2. Прослушайте диалог. Воспроизведите его в парах:
In The Student’s Hostel — Hello, my name is Alexander. The Head of our hostel directed me in your room for living there. — How do you do. My name is Vladimir. I’ve been living in this hostel for two years already. And what faculty do you study at? — I’m the first-year student. I study at the General Medicine Faculty. And what about you? — I’m nineteen years old. I study at the Faculty of Pediatrics and want to become a pediatrician. I like my studying at our Medical Academy because all lectures and practical classes are performed under the guidance of competent teaching staff. — I see. What can you say about yourself? You know, I have got a big family and a lot of relatives. We are deeply attached to each other and we get on very well. My parents are doctors, that’s why I dreamed to become a doctor from early schooldays. I attend all classes and try to do my best in clinical subjects. I have a lot of friends and we often spend our free time together. — Well, I want to become a good doctor too. I’m going to study well and I hope we’ll be good friends.
ЗАДАНИЯ ДЛЯ САМОСТОЯТЕЛЬНОЙ РАБОТЫ
1. Выполните лабораторную работу по теме в лингафонном кабинете. 2. Выучите новые слова и выражения по теме. 3. Переведите тексты темы на русский язык. 4. Составьте план пересказа темы на русском языке (используйте графологическую структуру к теме). 5. Подготовьте пересказ и диалог по теме на английском языке. 6. Подготовьтесь к участию в беседе по ситуационным задачам к теме. Тема 2. Медицинская академия The Medical Academy Задание 1. Запомните произношение следующих слов. Повторяйте их за диктором: 1. Humanities 2. defectology 3. biotechnology 4. deviation 5. therapy 6. surgery 7. obstetrics 8. gynecology 9. physics 10. chemistry 11. propaedeutic 12. neurology 13. traumatology 14. dermatovenereology 15. otorhinolaryngology 16. ophthalmology 17. urology Задание 1. Выучите следующие слова и словосочетания. Повторяйте их за диктором: 1. to found основывать 2. educational образовательный 3. scientific научный 4. the Faculty of General Medicine лечебный факультет 5. the Faculty of Pediatrics педиатрический факультет 6. the Faculty of Dentistry стоматологический факультет 7. the Faculty of Humanities and факультет гуманитарного и Medical-Biological Education медико-биологического образования 8. the Foreign Students’ Faculty факультет иностранных студентов 9. the Institute of Postgraduate институт последипломного and Additional Education и дополнительного образования 10. the Faculty of Pre-University факультет довузовского Education образования 11. to prepare готовить 12. preparation подготовка 13. deviation отклонение 14. physician терапевт 15. specialty специальность 16. specialist специалист 17. internal diseases внутренние болезни 18. surgery хирургия 19. obstetrics акушерство 20. gynecology гинекология 21. propaedeutics пропедевтика 22. neurology неврология 23. urology урология 24. traumatology травматология 25. dermatovenereology дерматовенерология 26. otorhinolaryngology оториноларингология 27. ophthalmology офтальмология 28. chemistry химия 29. subject дисциплина, предмет 30. pre-clinical доклинический 31. dentist стоматолог 32. orthopedist ортопед 33. to graduate from заканчивать высшее учебное заведение 34. graduation окончание учебного заведения 35. to consist of состоять из 36. to improve улучшать 37. improvement улучшение 38. annual ежегодный 39. to enable способствовать, позволять 40. preliminary training предварительное обучение 41. academic year академический (учебный) год 42. created conditions созданные условия 43. mastering овладение (навыками) 44. student’s scientific society студенческое научное общество, кружок 45. to take part in принимать участие в 46. to obtain the research work skills приобрести умения (навыки) исследовательской работы 47. quest зд. стремление 48. retraining - переподготовка 49. facilities for … - условия для… 50. gym - спортивный зал 51. health supporting - поддержка здоровья 52. to get grant - получать стипендию 53. to award - присуждать, награждать 54. establishment - учреждение
Задание 2. Прослушайте текст. Постарайтесь понять его содержание.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-18; просмотров: 853; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.144.237.52 (0.009 с.) |