Translate the sentences from Russian into English using the active vocabulary. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Translate the sentences from Russian into English using the active vocabulary.



1. Внесение удобрений, как известно, улучшает плодородие почвы. 2. Удобрение нужно вносить тогда, когда растения в них нуждаются. 3. Иногда удобрения приходится вносить несколько раз в течение вегетационного периода. 4. Существуют различные методы внесения удобрений, главные из них внесение вразброс, поверхностная подкормка и междурядная подкормка. 5. Часто нужно вносить смесь удобрений, содержащую несколько питательных элементов. 6. Слишком большое количество удобрений может оказать вредное действие на почву. 7. Известь, используемая для исправления кислотности почвы, можно вносить в любое время года.

Name all known to you methods of fertilizer application.

Find key sentences in each paragraph of the text and use them for retelling.

Give the short summary of text A.

Text B

1. Get acquainted with text B and answer the following questions:

1.  Can grain crops fix nitrogen? 2. What elements are most extensively used in the production of grains? 3. What elements are required in relatively small amounts? 4. What part of the plant is very rich in phosphorus? 5. Where is calcium found? 6. What is calcium essential for? 7. What element is necessary to the metabolism of crops?

 

Crop Requirements

The grain crops in general are rather heavy uses of the mineral elements. Unlike the legumes they cannot fix the nitrogen and for their best development use large quantities of nutrients. The elements most extensively used in the production of the grains are nitrogen, phosphorus, calcium and potassium. Magnesium is of considerable importance, but relatively small amounts are required. With the exception of soybeans, the grain crops as a whole are not high in their content of nitrogen, yet when considered on an acre basis the requirements are great. The seed is very rich in phosphorus, and we might therefore expect grain crops to respond to phosphorus-bearing fertilizers. Considerable calcium is found in the leaves of the grain plant and it is believed to be essential to root development. Potassium is known to be very necessary to the metabolism of crops. The grain crops on the whole remove large quantities of plant nutrients from the soil.

The grain crops take large quantities of nitrogen, phosphorus and potassium from the soil. Lesser amounts of calcium and magnesium are required. Even a crop like alfalfa requires considerable plant food, while buckwheat requires much calcium for its straw.

In general, corn removes relatively more from the soil than the other grain crops. It is evident that corn requires a soil of high fertility. As a rule, corn is given the choice place in the rotation in order to provide it with the best possible opportunity to produce well. Flax, wheat and barley are generally given more favourable places in the rotation than rye, oats or buckwheat. Of the latter three crops rye is often grown on the poorer soils because of its ability to yield well rather adverse conditions. Buckwheat is a more specialized crop and usually is given a better spot than rye or oats. As indicated earlier, the oat crop is frequently grown primarily because if fits into many types of rotation and serves well as a companion crop for small seeded legumes and grasses.

 

Find in the last paragraph the sentences about the elements that are most extensively used in the production of grains.

3. Skim the text again and say:

1) which elements cereal crops consume in greater amounts and which in less amounts;

2) which of the crops remove more nutrients from the soil;

3) which of the crops produce good yield even under unfavorable conditions;

4) what crop may be a companion crop and may be included into many types of crop rotations.

 

Work in pairs, ask each other 3 questions on the text and answer them.

 

 

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Учебное пособие «Курс английского языка для специальностей агрономического профиля» содержит конспект грамматического материала, представляющего особые трудности для студентов, изучающих английский язык в неязыковом вузе, а также набор практических заданий, способствующих усвоению этого материала. Текстовая часть пособия ориентирована на развитие навыков говорения, чтения и перевода оригинальной литературы по специальности. При отборе текстового материала в качестве основного критерия служила аутентичность текстов и их информативная ценность. Тексты пособия не адаптированы, взяты из современных источников и отражают богатство и разнообразие современного английского языка.

В целом пособие позволит систематизировать знания об отдельных грамматических явлениях английского языка и сформировать навыки получения и обмена информацией в профессиональной сфере.              

 

 СПИСОК ЛИТЕРАТУРЫ

 

1. Англо-русский словарь синонимов. – М.: Иностранный язык. Оникс, 2005. – 411 с.

2. Дроздова Т. Ю. New Student’s Grammar Guide: учеб. пособие для студентов неязыковых вузов и учащихся школ и гимназий / Т. Ю. Дроздова, В. Г. Маилова. – 2-е изд., испр. и доп. – СПб.: Антология, 2007. – 189 с.

3. Мюллер В. К. Новый англо-русский словарь /

В. К. Мюллер. – М.: Дрофа. Русский язык медиа, 2008. – 945 с.

4. Новый англо-русский биологический словарь / под ред. О. И. Чибисовой. – М.: ABBYY Press, 2009. – 872 с.

5. Цебаковский С. Я. Кто боится английской грамматики? Учеб. пособие / С. Я. Цебаковский. – Обнинск: Титул, 2008. – 208 с.

6. Hornby A. S. Oxford Advanced Learner’s Dictionary of Current English / A. S. Hornby. – Oxford University Press, 2005.– 509 c.

7. Википедия: свободная энциклопедия [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://ru.wikipedia.org.

8. Man and environment [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.environmentalpollution.in/essay/man-and-environment-essay-on-man-and environment/216.


 

ОГЛАВЛЕНИЕ

 

Предисловие………………………………………………..3

Unit 1. ……………………………………………………….4

Unit 2. ……………………………...………………………12  

Unit 3. …………………………………...…………………20

Unit 4. ……...………………………………………………28

Unit 5. ……………………………………………………...38

Unit 6. ……………………………..……………………….46

Unit 7. ……………………………………………………...55

Unit 8. ……..……………………………………………….64

Unit 9. ………………………………….…………………..73

Unit 10. …..…………………………………………….…..83

Unit 11. ……………...……………………………………..90

Unit 12. ………………………………...…………………..98

Заключение…….…...…………………………………….107

Список литературы……...……………………………….108

 


 

У ч е б н о е и з д а н и е

 

 

Криворучко Ирина Сергеевна,

Чуйкова Елена Владимировна

 

 

Курс английского языка

Для специальностей

Агрономического профиля

Учебное пособие

В авторской редакции

Дизайн обложки – Н. П. Лиханская

 

 

Подписано в печать 14.07.2017. Формат 60 × 84 1/16.

Усл. печ. л. – 6,4. Уч.-изд. л. – 4,9.

Тираж 100 экз. Заказ №.

 

Типография Кубанского государственного

аграрного университета.

350044, г. Краснодар, ул. Калинина, 13



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-05-27; просмотров: 114; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.117.183.172 (0.013 с.)