Множественное число существительных / Plural of Nouns 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Множественное число существительных / Plural of Nouns



При образовании множественного числа имени существительного неопределённый артикль опускается. Множественное число большинства имён существительных образуется при помощи добавления окончания -s (-es).

 

Правило Примеры Исключения
К большинству существительных мы просто прибавляем -s a mitten – mittens [ z ] a book – books [ s ]  
К существительным, оканчивающимся на гласную + y, мы прибавляем –s a day – days [ z ] a key – keys [ z ]  
К существительным, оканчивающимся на согласную + y, мы прибавляем –еs(при этом –y меняется на –i-) a balcony – balcon i es [ z ] a party – part i es [ z ] a baby – bab i es [ z ]  
К существительным, оканчивающимся на –s, -ss, -sh, -ch, -x, -o, мы прибавляем -es a gla ss – glasses [ ɪz ] a wat ch – watches [ ɪz ] a bo x – boxes [ ɪz ] a potat o – potatoes [ z ] radios, pianos, photos, videos, zoos, kangaroos, hippos, kilos
К существительным, оканчивающимся на –f / -fe, мы прибавляем –es / -s (при этом –f меняется на -v) a lea f – lea v es [ z ] a loa f – loa v es [ z ] a kni fe – kni v es [ z ] roofs, cliffs, safes, giraffes, gulfs, reefs

 

Окончания существительных во множественном числе произносятся так:

 

[ s ] – после глухих согласных звуков a cake – ca k es [ s ]
[ z ] – после гласных и звонких согласных звуков a toy – t oy s [ z ], a film – fil m s [ z ]
[ ɪz ]– после звуков [ s ], [ ʃ ], [ tʃ ], [ ks ] a bus – bu s es [ ɪz ], a bush – bu sh es [ ɪz ]

 

Множественное число некоторых существительных образуется не по правилам:

 

a child - children a man – men a woman – women a person - people a foot – feet a tooth - teeth a deer – deer a fish – fish(es) a goose – geese a moose – moose a mouse – mice an ox - oxen a sheep – sheep

 

Напиши существительные во множественном числе.

 

a girl - ________________ a mitten - ______________ a day - ________________ a party - _______________ a glass - _______________ a knife - _______________ a boy - ________________ a pencil - ______________ a key - ________________ a leaf - ________________ a box - ________________ a baby - _______________ a balcony - ______________ a watch - _______________ an eraser - ______________ a book - ________________ a flower - _______________ a desk - ________________

 

Вставь в пропуски артикль а / an или the там, где необходимо.

 

___ dog ___ seven kittens ___ apple ___ taste apple ___ red tasty apples ___ family ___ my family ___ sun ___ children ___ schoolbags ___ sky ___ skin ___ big black cars ___ caterpillars ___ moon ___ water ___ horses ___ twelve puppies ___ orange drink ___ Britain ___ long snakes ___ his keys ___ her key ___ Tom ___ light ___ seek ___ Russia ___ glue

 

Напиши существительное в единственном числе.

 

keys - ________________ mittens - ______________ families - _______________ computers - _____________ glasses - _______________ knives - ________________ toys - _________________ pens - ________________ girls - _________________ erasers - _______________ parties - ________________ flowers - _______________ desks - _________________ watches - ______________ leaves - ________________ books - ________________ babies - ________________ balconies - ______________

 

4. Обведи правильный вариант. Послушай и проверь себя!

1 Four red apples / apple, a green apples / apple, an oranges / orange, five pears / pear, a plums / plum, seven strawberries / strawberry, three peaches / peach and one big bananas / banana!

2 Five hot dogs / hot dog, ten sandwiches / sandwich, five pies / pie, eight sausages / sausage, nine sweets / sweet and one big cakes / cake!

Распредели существительные из Упражнения 3 по колонкам.

-s y -> i + es -es f -> v + (e)s
       

Cоставь словосочетания и запиши их в тетради.

 

  a an   nice fat big green funny clever little happy baby giraffes leaves hippo photos boxes days kangaroos

 

7. Распредели слова в форме множественного числа в соответствии с их произношением: a book, a box,a cake, a pen, a bus, a sharpener, a pencil, a watch, a family, a toy, a kiss, a fish, a giraffe, a key, a student, a mitten, a knife, a roller skate, a pupil, a day.

 

[ s ] [ z ] [ ɪz ]
после глухих согласных звуков после звонких согласных звуков после гласных звуков после звуков [ s ], [ ʃ ], [ tʃ ], [ ks ]
books          

 

Личные местоимения / Personal Pronouns

 

Личные местоимения отвечают на вопросы «кто?» / «что?» и употребляются вместо имён существительных, обозначающих людей, животных и неодушевлённые предметы. Изменяются по лицам и числам. В предложении выступают в роли подлежащего.

 

Лицо   Число
  I – я (всегда пишется с заглавной буквы) единственное
  you – ты / Вы (при вежливом обращении)
  he – он (о мальчике, мужчине) she – она (о девочке, женщине) it – он / она / оно (о неодушевлённом предмете / животном)
  we – мы множественное
  you – вы (при обращении к нескольким людям)
  they – они (о людях, животных / неодушевлённых предметах во множественном числе)

 

Замени слова личными местоимениями.

 

Bob – he (он) books – they (они)
a carpet - ________________ milk - ________________
Mary - ________________ London - ________________
Lucy and Tim - ________________ Robert - ________________
Nick and I - ________________ Robert and his dog - __________________
erasers - ________________ Helen and you - ________________
a tiger - ________________ Mr. Nelson and I - ________________
lions - ________________ Miss Jones - ________________

 

Измени предложения, используя личные местоимения.

1) This ball is small. -> It is small.

2) These roses are red. -> _________________________

3) My father is a doctor. -> _________________________

4) Blackie is my puppy. -> _________________________

5) Our teacher is kind. -> _________________________

6) Kitty and I are best friends! -> _________________________

7) You and Alan are great pupils. -> _________________________

Revision Exercises / Задания на повторение

 

Напиши существительное во множественном числе (количество напиши словом).

a cat – 8 ________ eight cat s [ s ]______ a child – 10 _________________________ a box – 2 __________________________ a boy – 3 __________________________ a bee – 7 __________________________ a tooth – 8 _________________________ a hen – 4 __________________________ a person - 5 ________________________ a hat – 6 __________________________ a foot – 12 _________________________ a kangaroo – 4 _______________________ a mouse – 11 _________________________ a leaf – 9 __________________________ a zoo – 3 __________________________ a tomato – 8 ________________________ a piano – 3 _________________________ a giraffe – 7 ________________________ a rabbit – 2 _________________________ a fox – 5 __________________________ a hare – 6 _________________________ a snake – 4 _________________________ a bird – 9 __________________________ a pupil – 10 _________________________ a cliff – 8 __________________________

 

Вставь в пропуски артикли a / an, the или используй нулевой артикль (Х).

She is ____ doctor. They are ____ teachers. His friend is ____ pupil. Tom is ____ student. I am ____ student too. He is not ____ worker. He is ____ driver. I am not ____ driver. I am ____ worker. They are ____ doctors. They are not ____ students. This is ____ cat. ____ cat is big. This is ____ dog. ____ dog is black. This is ____ apple. ____ apple is red. That is ____ orange. ____ orange is big. This is ____ little box. Is he ____ doctor? — No, he is ____ teacher. Is he ____ pilot or ____ driver? She wants to be ____ doctor. I want to be ____ pilot. Ann is ____ pupil and Tom is ____ student. He has got ____ son. They have got ____ two daughters. Have you got ____ brother? He hasn’t got ____ sister. He has got ____ little sister. They have got ____ funny puppies. I have got ____ dog. ____ dog is clever. My cat has got ____ kitten. ____ kitten is so nice. I have got ____ big ball. ____ ball is blue. I can see ____ fox. ____ fox is red. Look!

Глагол «to be» / The verb “to be”

Глагол to be переводится, как быть, являться, находиться, или не переводится вообще. В английском языке глагол to be никогда не опускается, поскольку английское предложение имеет фиксированный порядок слов: подлежащее + сказуемое + дополнение.

В предложении глагол to be является сказуемым. Он соединяет подлежащее с второстепенными членами предложения, если в предложении нет другого глагола. Поэтому глагол to be называют глаголом-связкой.

Выбор формы глагола to be зависит от формы подлежащего (лица и числа).

 

Iam we   are
youare you
he / she / itis they

 

 

В устной речи используются краткие формы глагола to be: I’m / you’re / he’s / she’s / it’s / we’re / they’re.

 

1. Выбери правильный вариант ответа.

They am / arefunny. My cat is / are curious. My dogs am / are so clever. His family is / am happy. Kate and Alan is / are nine. And I am / are eight. Her mum is / are very kind. We am / are good pupils. My friends and I am / are great. You am / are my best friend! My uncle is / are an engineer. Oh! It is / am a mouse.

 

Заполни пропуски формами глагола to be, определи лицо и число подлежащего.

It __is__ an amazing book. __(3 л. ед. ч)__ He _____ a great doctor. _______________ Ann _____ a kind teacher. ______________ Tom _____ a good driver. _______________ The house _____ big. _______________ His cousin _____ from Africa. ___________ I _____ his friend. _______________ His sister _____ a pupil. _______________ His sisters _____ pupils. _______________ They _____ clowns. _______________ You _____ from Russia. _______________ My friend Tom _____ very brave. _________ We _____ great pupils. _______________ And you _____ bad pupils. ______________ Those balls _____ red. _______________ The cat _____ fat. _______________ These kittens _____ funny. _____________ That kitten _____ nice. _______________

Запиши предложения, используя полную форму глагола to be.

I’m angry. ______________________ We’re clean. ______________________ They’re bad pupils. ______________________ He’s very clever! ______________________ You’re so short. ______________________ She’s beautiful. ______________________ You’re good workers. ______________________ It’s a bright star. ______________________ The fox’s cunning. ______________________ My mum’s kind. ______________________ This runner’s so fast! ______________________ The doctor’s great! ______________________
     

Поставь слова в правильном порядке и запиши предложения.

you / clever / are / very ___________________________________ family / his / is / sporty __________________________________ is / nice / it / day / a __________________________________ Carry / best / my / is / friend __________________________________ her / strong / father / is / so ___________________________________ these / are / children / small __________________________________ that / tasty / is / cake __________________________________ Tony / a / jumper / good / runner / and / is ___________________________________

 

Составь предложения и запиши их.

The A / An This / That These / Those bike men monkeys moon people officer woman stars am is are funny workers fast beautiful dancers bright singer brave

 

_______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

Образуй краткую форму глагола to be.

She is a good doctor. ______________________ He is a brave pilot. ______________________ My dad is an engineer. ______________________ My mum is a teacher. ______________________ They are very kind people. ______________________ Tim is my elder brother. ______________________ His family is fine. ______________________ We are attentive pupils. ______________________ I am a good daughter. _______________________ And he is a caring son. _______________________ Susie is a great vet. _______________________ You are her best friend. _______________________

 

Составь предложения из данных слов. Затем замени имена на личные местоимения, а полные формы глагола to be на краткие.

e.g. my / friend / Andy / is -> Andy is my friend. – He’s my friend.

1) is / Ann / his / sister -> __________________________________________________

2) Amanda / so / nice / is -> _________________________________________________

3) very / Tim / clever / is -> _________________________________________________

4) friends / are / Ben and I -> _______________________________________________

5) is / Ben / America / from -> _______________________________________________

6) a / America / big / country / is -> ___________________________________________

7) Sam and Bill / from / are / Britain -> ________________________________________

8) our / Smokey / pet / is -> _________________________________________________

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-04-07; просмотров: 993; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.137.218.215 (0.033 с.)