Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Матеріалістична філософія Франції ХVІІІ століття.Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Найголовнішим принципом французького матеріалізму є заперечення надприродних причин, тлумачення природи з неї самої, з даних експериментального природознавства. Французькі матеріалісти розвинули вчення про матерію, як єдину реальність, що має нескінченну різноманітність властивостей. Вони стверджували, що матерія, як сукупність всього існуючого, тотожна природі. Вона нескінченна в часі і просторі, які являють собою об'єктивні форми її існування. При цьому матерія розглядалась як така, що складається з неподільних частинок речовини. У Гольбаха та Гельвеція - це атоми, які мають геометричні та механічні характеристики (густина, протяжність, важкість, сила інерції, рухомість). У Ламетрі та Дідро - це молекули, які володіють поверх того чуттєвістю (гілозоїзм). У Робіне ці часточки є справжніми живими істотами (організм). Свідомість французькі матеріалісти розуміли або як результат притаманної молекулам елементарної чуттєвості (Ламетрі, Дідро), або як нову властивість матерії, що виникає по ходу її ускладнення. У визначенні матерії відображалось її відношення до суб'єкта пізнання. Це встановлювало природній зв'язок між буттям і пізнанням. Основні риси теорії пізнання французьких матеріалістів такі: 1) заперечення надчуттєвого, переддосвідного вродженого знання, а також обґрунтування можливості знання постійно розширюватися та поглиблюватися, природною незакінченістю знання, обумовленого нескінченістю матеріального світу. Французькі матеріалістивважали, що всі психічні здібності - це модифікації первинної спроможності тваринного організму до відчуття; 2) Оскільки відчуття є джерелом всіх знань, вони виникають в результаті впливу зовнішнього світу на органи чуття; 3) внутрішній досвід (рефлексія) має вторинний характер і розвивається на основі зовнішнього досвіду; 4) предмет пізнання - це матеріальні тіла, їх властивості та відношення між ними; 5) ідея - це образ предмета, який викликає відчуття і сприйняття; 6) істина - це відповідність уявлення про речі самим речам і вона перевіряється шляхом досвіду, експерименту. В той же час відображення розумілось ними метафізично, як вільний від внутрішніх протиріч, дзеркально-безпосередній акт. Практика входила до теорії пізнання дуже обмежено і неповно. Білет № 5 Позитивістська філософія О.Канта. Постпозитивізм. позитивістська концепція ОгюстаКонта (17981857). Згідно з вченням Конта, (філософія не є наукоюіз власним об'єктом, що якісно вірізняється від об’єктівконкретних наук. Філософія узагальнює досягнення конкретних наук,або ж є узагальненою класифікацією всіх наук. Позитивізм якфілософський напрямок заснований на принципі справжнє знаннядосягається лише як результат окремих конкретних наук. Пізнання, зпогляду позитивіму, потрібно звільнити від будьякої філософськоїінтерпретації. Філософія має бути скасована і замінена абобезпосередньо конкретними науками, або ж вченням провзаємовідношення між науками, про їх логічну структуру, мову тощоІсторія позитивізму має три періоди розвитку. 2. Два способи осягнення буття діалектика і метафізика. Альтернативи діалектики. Альтернативність осмислення проблем буття має місце і в підходах до з’ясування проблем розвитку, розкриття його сутності, методів пізнання тощо. Мова йде про діалектику і метафізику як певних альтернативних філософських концепцій. Почнемо з визначення самих понять “діалектика” і “метафізика”. Термін “метафізика” означає: 1) “мета” (з грецької – між, після, через) – префікс, що характеризує проміжний стан речі, її зміну, переміщення тощо; 2) в сучасній науці вживається для позначення складних систем, наприклад, метатеорія (теорія про теорію), метаматематика, металогіка, метагалактика. “Фізика” – природа, наука про природу, що вивчає загальні властивості матеріального світу. Термін “метафізика” дослівно означає “після фізики”. Даний термін був вперше застосований у зв’язку з класифікацією філософської спадщини Арістотеля Андроніком Радоським (1-е століття до нашої ери), який об’єднав різні лекції і замітки Арістотеля з філософії під такою назвою. Згодом термін “метафізика” набув іншого, більш широкого філософського значення. 1. Альтернативність метафізики і діалектики виявляється в розумінні метафізики і діалектики виявляється в розумінні зв’язку старого і нового, того, що є, з тим, що виникає і чому належить майбутнє. 2. Альтернативність метафізики і діалектики виявляється в розумінні джерела розвитку, руху, зміни. 3. Альтернативність метафізики і діалектики виявляється в розумінні “механізму” розвитку, способу переходу від старої до нової якості. 4. Альтернативність метафізики і діалектики виявляється також в розумінні спрямованості розвитку. 5. Альтернативність метафізики і діалектики виявляється в самому стилі мислення, усвідомлення дійсності. Для метафізики характерна однобічність, абсолютизація, прямолінійність, закостенілість, негнучкість. 6. Альтернативність метафізики і діалектики виявляється в розумінні суті істинного знання.. Білет № 6 1. Продуктивні сили та виробничі відносини суспільства. Продуктивні сили і виробничі відносини суспільства. Класична методологія виходить з того, що суспільство і його економіка мають складну структуру. Вона включає продуктивні сили, виробничі відносини і надбудову. Ці елементи глибоко взаємозалежні та взаємодіють. Розкривши складові елементи суспільства та його економіки, можна визначити предмет економічної теорії. 2. Філософія І.Канта. Імануїл Кант(1724-1804)-родоначальник німецької класичної філософії.Його теоритична дія-ть поді-ляється на два періоди.1-закінується 60-роками 18ст.В цей час Кант займався переважно природними проблемами,серед яких найбільш відомою в науці є його гіпотеза про виникнення сонячної системи з величезної газової туманності.В загальній формі він стверджував діалектичну думку про те,що природа має свою історію в часі,выдкидав ыдею першопоштовху,тобто в цей період в філосо-фії Канта переважали матеріалістичні позиції. З 70рр.починається другий,так званий критичний період,коли в філософії Канта ми знайдемо і дуалізм,і агностицизм,і ідеалізм.Основні твори цього періоду: “Критика чистогоразума”/1781/, “Критика практического разума”/1789/ В центрі філософії Канта стоїть проблема теорії пізнання.Він здійснив перехід від метафізики субстанції до теорії суб’єкта.Головне за Кантом,не вивчення речей самих по собі,а дослідження самої пізнавальної системи.Перш ніж пізнавати світ,потрібно пізнати своє пізнання,втановити його межі і можливості. Кант багато написав про людину як частину природи,про людину як кінцеву мету пізнання,а не як засіб для будь-яких цілей,тобто визнає самоцін-ність людини.Кант ставив питання про співвідно-шення понять людина і особистість.Відомий Кант і як творець вчення про надісторичну,незалежну від умов життя,загальну для всіх людей мораль. Він створив вчення про так званий категоричний імператив/закон,повеління/,що існує в свідомості людей,і надає людині свободу і разом з тим в сукупності створює всезагальний моральний закон для суспільства. Білет №7
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-07; просмотров: 275; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.117.104.132 (0.007 с.) |