Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Народні звичаї і фольклор у сучасній моральній культурі.
1. «Золоте правило» моральної свідомості та його гуманістичне забезпечення у фольклорі. Визначальна роль етносів у культурі. Етнос (умовно – народ) ― носій культури. Загальнолюдське завжди має етнічне обличчя. Народні моральні звичаєві традиції. «Золоте правило» моральності (як і «золотий перетин» в естетиці та художніх ремеслах) – невід’ємний атрибут народних традицій. Гуманістична спрямованість українських народних духовно-практичних, побутових і родинно-шлюбних традицій. 2. Етнічне розмаїття народних звичаїв та їх морально-етична характеристика. Єдине і відмінне в етиці народних звичаїв різних етнічних спільнот. Найбільш розповсюджені та повчальні звичаї різних етносів. Народна педагогіка в обрядах. Етика й естетика міфоуявлень різних етнічних спільнот і зокрема української. Міф – «педагогіка людського роду» і чудовий засіб збереження мудрості. Річне обрядове коло аграрного календаря – загальний орієнтир міфоуявлень і обрядових дій українців. Відмінність і єдність моральних норм різних етнічних спільнот. 3. Архаїчні і християнські цінності народних звичаїв. Добро заповітів Христа. Архаїчні і християнські цінності народних обрядів і свят. Архаїчні цінності у фольклорних формах. Казка і байка як морально-естетичні явища. Билинний епос. Етика і естетика міфоуявлень архаїчного язичництва. Народні образи єднали добро і красу. «Красна дівчина» – «добрий молодець»: поєднання моральних і естетичних характеристик. Обрядово – ритуальні дії. Очищення вогнем і водою. Символіка родючості в язичницькому мистецтві. Український «антеїзм». Етичний і фольклорний досвід християнської віри. Українське православ’я: етика, естетика і етикет у церковній літургії. Релігійна тема у мистецтві. Храмова архітектура. Моральні заповіти Христа. «Нагорна проповідь». Уславлення Богоматері. Шанування ікон і святих. 4. Народні звичаї і фольклор у сучасній моральній культурі. Народні звичаї у сучасній моральній культурі проходять значні випробування на їх історичну міцність. Благо людських стосунків і моральна цінність добра у народних звичаях і оцінках як імунітет супроти тиску «знедуховлених новацій» (особливо нав’язуваних «злочинною організацією – ТВ»). Потуги культури щодо збереження обрядових дій: родинних, шлюбних, весільних, святкових, новосільних, поховальних, поминальних, фахових. Значно збережена повага до чужинців. Києво-Могилянська академія – школа сучасного українського кордоцентричного гуманізму. Глибинні моральні підвалини етики Г. Сковороди, Т. Шевченка, І. Франка, М. Драгоманова, Лесі Українки і М. Грушевського, народних художників у ХХ ст. Урбанізоване і сільське середовище: можливості збереження кращих моральних традицій, добра і душевності, милосердя, глибинного досвіду людяності.
Література: Войтович С.О. Світ сім’ї і горизонти покликання. – К., 1987. Воропай О. Звичаї нашого народу: Етнографічний нарис. – К., 1993. Гусейнов А.А. Золотое правило нравственности. – М., 1980. Дорно И.В. Современный брак: проблемы и гармония. – М., 1990. Костомаров М.І. Слов’янська міфологія. – К., 1994. Мелетинский Е.М. Палеоазиатский мифологический эпос. – М., 1979. Попович М.В. Мировоззрение древних славян. – К., 1985. Ромашкова Е. День рождения в семье и школе. (Модели праздничного досуга). – М., 1999. Скуратівський В. Святвечір: У 2х кн. – К., 1994. Суханов И.В. Обычаи, традиции и преемственность поколений. – М., 1976. Українська минувшина: Ілюстрований етнографічний довідник. – К., 1993. Українські народні думи та історичні пісні. – К., 1990. Хамитов Н. В. Освобождение от обыденности. – К.,1995,с.74-87 (архетип і міф). Энциклопедия тамады.//Сост. Л.В. Кочин. – Донецк, 1999. КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ ДО ТЕМИ: 1. «Золоте правило» моралі як моральний загальнолюдський закон. 2. «Золотий перетин» (лінія краси) у традиціях народного мистецтва: моральний потенціал. 3. Які норми і цінності моралі здаються Вам більш дійовими і надійними – «загальнолюдські» чи «етнічні»? 4. Які можливості збереження минулих моральних традицій у сучасному суспільстві? 5. Правдолюбство, пошуки правди і боротьба за правду в народному житті та мистецтві. Чи виправдовують вони себе сьогодні?. 6. Моральні особливості фольклору і народного мистецтва у традиціях різних етносів і народів. Тема 8. Основні етапи розвитку етичної думки (моральної філософії) У цій темі розглядаються такі питання:
|
|||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-02-21; просмотров: 236; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.222.240.21 (0.005 с.) |