Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Degrees of Comparison 1 Formation⇐ ПредыдущаяСтр 22 из 22
There are several ways of showing that similarities or differences exist between or amongst things. The regular comparative and superlative of descriptive words, whether these are adjectives or adverbs, is formed as follows: 1. by adding the ending -er and -est to words of one syllable
5. There are a small number of adjectives and adverbs that form the comparative and superlative using a different stem. These irregular comparisons arc as follows: Example ABSOLUTE COMPARATIVE SUPERLATIVE Adjectives bad worse worst far further, farther r furthest/farthest good better best many more most
little less least much more most well better best 2 Use in sentences There are many reasons for using comparisons in discourse. They may be used to show: a. equivalence; b. non-equivalence; c. one item compared with others; and d. parallel increase. Equivalence The following words or constructions are used to show equivalence (i.e. the same). as... as are similar each as many...as equal to either as much...as is like all the same...as similar/ly both similar to equal/ly alike the same compare to/with Examples 1. Third-generation computers can do a thousand times as many calculations as first-generation computers. 2. Microcomputers are as efficient as minicomputers. 3. The term processor is the same as central processing unit. 4. The digital computer is like a huge cash register. 5. An analog computer and a car speedometer are similar in that they continuously work out calculations. 6. A microcomputer can sometimes cost as much as a minicomputer. 7. Both minicomputers and microcomputers can have a memory of 32K bytes. 8. A digital computer can be compared to a large cash register. The following words and/or constructions are used to show non-equivalence (i.e. not the same),
Examples 1. Learning a computer language is not as difficult as it seems. 2. Ten years ago, there were fewer computers in use than today. 3. Neither minicomputers nor microcomputers could be as complex as large mainframes. 4. Unlike minicomputers, microcomputers are not very flexible. 5. An analog computer is not the same as a digital computer, 6. Not all businesses have computerized their accounting departments. Parallel increase The following words and/or constructions are used to show parallel increase (i.e. two comparatives). Examples 1. The bigger the computer, the more complex the operations it can do. 2. The smaller the problem, the less challenging it is to the computer
programmer. Список використаної літератури: 1. Агабекян И.Г. Учебное пособие «Английский для Техничсских ВУЗов».- Ростов-на-Дону, 2002,- 350 с. 2. Англо-русский словарь по вьгчислительной технике.- М: «Русский язьік», 1998.- 798 с. 3. Англо-український словник з інформатики та обчислювальної техніки.- Львів: СПБаК. 1995.- 304 с. 4. Коваленко А.П. Науково-технічний переклад,- Видавництво Карп'юка, 2001.-283 с. 5. Короткий тлумачний словник з інформатики та обчислювальної техніки,- Київ: Либідь, 2000.- 320 с, 6. Кошматова И. И. Тестн по английскому язьїку.- М.: Рольф, 1999.-256 с. 7. Русско-украинский словарь (3 тома).- Кисв, 1987.- 800 с, 8. А1 Application Programming. Oxford University Press, 2004,- 186 c. 9. Basic English for Computing.- Oxford University Press, 2003.- 100 c. 10. English for Computer Science.- Oxford University Press, 1985.- 242 c. 11. Mining Magazine. April 2004 12. Mining Magazine. May 2005 13. Neural Networks for Pattern Recognition. Oxford University Press. 2005,-215 c. 14. Oxford Advanced Learner's Dictionary, 2000,- 850 c. 15. Shavelova S.A. Stogov V.E. Elementary Economics and Busincss,-M, 1999,-503 c. НАВЧАЛЬНЕ ВИДАННЯ Збірка текстів, завдань та тестів для аудиторної та самостійної роботи з опрацювання лексичних та граматичних модулів з дисципліни "АНГЛІЙСЬКА МОВА" для студентів II курсу ФІТ денної форми навчання УКЛАДАЧІ: Людмила Іллівна Костенко, Світлана Сергіївна Костюк. Реєстраційний №_ Підписано до друку 2006 р. Формат А 5 Обсяг стор. Тираж прим. Видавничий Центр КТУ вул. XXII Партз'їзду, 11. м. Кривий Ріг
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-02-10; просмотров: 179; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.227.48.131 (0.009 с.) |