Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Твори, рекомендовані для письмового аналізу

Поиск

 

Верлен П. "Поетичне мистецтво", "Осіння пісня"
Рембо А. "Голосівки", "П'яний корабель"
Мелларме С. "Мереживо", "Дар поезії"
Шоу Б. "Пігмаліон"
Ібсен Г. "Ляльковий дім"
Метерлінк М. "Синій птах"
Ніцше Ф. "Так казав Заратустра"
Сенкевич Г. "Огнем і мечем"

 

Теми рефератів

1. Афоризми О.Уайльда та Ф.Ніцше як вираження оригінального погляду на людину і епоху.

2. Е.Ростан та його п'єси в історії світової літератури кінця XIX - початку XX ст.

3. Засоби психологізму в творах Гі де Мопассана.

4. Причини моральної деградації героїв у романах Е.Золя.

5. Розвиток жанру наукової фантастики у творчості Г.Уелса та Ж.Верна.

6. Надія і безнадія як основні характеристики суспільства в творах Т.Драйзера.

7. Новелістика О'Генрі, Перспективи розвитку жанру.

Вплив ідей ніцшеанства на розвиток німецької літератури. Г.Манн Дилогія "Генріх 1У".

8. Гімн людині у творах Дж. Лондона.

9. Сатира як основа світосприйняття Марка Твена.

10. Духовний світ митця у романі Р.Роллана "Жан Крістоф".

11. Творчість поетів Паризької Комуни.

12. Прийоми і засоби сатири і гумору у романі А.Доде "Пригоди Тартарена з Тараскону".

13. "Вірші складають не із ідей. Їх складають із слів" - творчість С.Мелларме.

14. Еміль Верхарн - "найвеличніший із поетів сучасності": художня своєрідність творчості поета.


КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ ДО КУРСУ

 

1. Провідні жанри і проблеми зарубіжної літератури кінця XIX ст. Філософсько-естетична думка кінця XIX - початку XX ст. і художня практика модернізму

2. Декаданс як світогляд та як літературне явище.Аналіз романівЖ.Гюїсманса «Навпаки»таЖ. Родденбаха «Мертвий Брюгге».

3. Модерністські напрямки і течії в літературі кінця XIX - початку XX ст.

4. Постулати теорії естетизму Оскара Вайльда та їхня інтерпретація в романі "Портрет Доріана Грея". Проблемати та поетика твору.

5. Поняття про символізм в європейській літературі кінця XIX - початку XX ст. та його філософсько-естетичні засади. ТворчістьС. Малларме.

6. Романтичні тенденції та сатиричне начало у п'єсах Генріха Ібсена. Поєднання неоромантичної і реалістичної естетики в драмі Г.Ібсена «Пер Гюнт». Особливості інтерпретації фаустіанівських мотивів у драмі.

7. Філософсько-символічний характер змісту та системи образів п'єси-феєрії М.Метерлінка "Синій птах".

8. Світогляд Е.Золя. Теорія наукового роману. Новаторство Е.Золя в жанрі роману.Роман «Творчість»

9. Поняття про модернізм та авангардизм.

10. Творчість Ж.Верна та його місце в світовій літературі.

11. Творчі пошуки і новаторські відкриття у драматургії кінця XIX - початку XX ст. (на прикладах творів Г.Ібсена, М.Метерлінка, Б.Шоу).

12. Гі де Мопассан - майстер психологічної новели.

13. Натуралізм як сукупність художньо-зображальних та естетико-світоглядних принципів.Натуралізм в новелістиці Гі де Мопассана.

14. Духовність суспільства на межі століть (XIX - XX ст.).Причини виникнення ніцшеанської філософії.

15. Шлях до влади головного героя роману Г.Манна "Генріх 1У" та теорія Ф.Ніцше.

16. Імпресіонізм у літературі, музиці та живописі.Творчіть Поля Верлена.

17. Символізм та неоромантизм як літературні напрямки.

18. Синтез різних літературних напрямків у творчості письменників кінця XIX - початку XX ст.

19. Аналіз роману Е.Золя "Пастка". Творчість Е.Золя у контектсі натуралізму

20. Специфіка театральної концепції Б.Шоу.

21. Поезія А.Рембо. Криза культури і французька поезія символізму

22. Концепція надлюдини в літературній творчості Ф.Ніцше.

23. Ж.Верн "Замок у Карпатах".

24. Автобіагрофічні риси роману Джека Лондона «Мартін Іден». Розкриття в романі теми митця і містецтва в сучасному суспільстві.

25. Символізм у бельгійській літературі. Символістська драма, її ознаки і художні знахідки (Г.Гауптман, М.Метерлінк)

26. Слова Заратустри "Про три перетворення духу" та "Кафедри чеснот" (Ф.Ніцше).

27. Поезія Е.Верхарна.

28. Розвиток традицій детективної новели у творчості К.Дойля.

29. Публіцистика М. Твена. Образи дітей в романах М.Твена.

30. Жанр готичного роману у прозі Гастона Леру.

31. Фантастика у літературі кінця XIX - початку XX ст. Г. Велс«Машина часу»

32. Слова Заратустри "Про укус змії" (Ф.Ніцше).

33. Проблема духовності у літературі кінця XIX - початку XX ст.

А. Чехов«Вишневий сад»«Дама з собачкою»

34. Концепція щастя у творчості Ф.Ніцше та М.Метерлінка. М.Метерлінк: від «драми мовчання» до симолістської драми. Драма-феєрія «Синій птах»: проблематика, поетика, особливості жанру.

35. Поезія Р.Кіплінга: проблематика, поетика, специфіка ліричного героя

36. Пошуки нового героя в пригодницько-психологічній англійській прозі порубіжжя (Р.Стівенсон, Конан Дойль, Д.Конрад)

37. Американський імпресіонізм. особливості творчості Г.Джеймса.

38. Філософський та естетичний зміт англійської літературної казки у творчості Оскара Уайльда та Роберта Стівенсона.

39. Національна своєрідність польської літератури.Жанр історичного роману

40..Християнський ренесанс межі століть: поезія А.Рембо, П.Верлена, проза Г.Снкевича,Л.Андреєва, М.де Унамуно, драматургія П.Клоделя.

41. Розвиток латиноамериканської літератури та її зв'язок з культурою Іспанії.Коцепція творчості Рабіндраната Тагора.

 

ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ЗНАНЬ І ВМІНЬ СТУДЕНТІВ

 

Студенти повинні знати:

- найважливіші відомості про історико-культурну добу;

- основні літературні напрями та течії;

- основні етапи життєвого й творчого шляху письменників;

- сюжет, особливості композиції, системи образів вивчених творів;

- жанрові особливості прочитаних творів;

- характерні особливості індивідуального стилю письменника;

- основні ознаки теоретичних понять, визначених програмою;

- тексти, рекомендовані програмою для вивчення напам'ять.

 

Студенти повинні вміти:

- вдумливо читати та критично аналізувати програмні твори;

- визначати основну проблематику, сюжет, композицію, систему образів і виражально-зображувальні засоби мови;

- характеризувати героїв твору (аналізувати й обговорювати логіку їхніх поглядів і вчинків, їхні уявлення про сенс життя), розкривати сенс етико-психологічних колізій;

- виявляти авторську оцінку героїв, подій твору;

- характеризувати концепцію та найважливіші особливості поетики художнього твору;

- порівнювати твори, що належать до різних національно-культурних традицій (на рівні окремих образів, сюжетів, тем, проблематики, поетики, літературно-естетичних систем);

- обґрунтовувати свою оцінку прочитаних творів;

- складати простий та складний план власного висловлювання;

- створювати усні й письмові роботи, різні за обсягом, характером і жанром;

- складати план і конспект літературно-критичних статей;

- готувати доповідь чи реферат на літературну тему (за кількома джерелами).

 

Програма екзамену з курсу

ЛІТЕРАТУРА КІНЦЯ XIX - ПОЧАТКУ XX СТ.

 

Межа XIX-XX ст.: основні тенденції та напрямки розвитку літератури, вплив на неї нових філософських учень (Шопенгауер, Ніцше, Бергсон) і настроїв декадансу. Ф.Ніцше "Так казав Заратустра".

Символізм як літературний напрям останньої третини XIX - початку XX ст., основні поетичні принципи та поетичне новаторство символістів. Поняття про символ як основний засіб поетичного самовираження, його трактування французькими символістами: спонтанність появи, неясність і багатозначність, "підказування" смислів і простір для відгадування. Сугестія (навіювання) як наступний визначальний засіб символістської поезії. Зняття інформаційної функції художньої мови.

Натуралізм. Позитивізм - основа естетики натуралізму. Утвердження фактографії, об'єктивізму, біологізації суспільних процесів, впливу середовища на формування особистості. Заперечення принципу відбору. Прагнення письменників-натуралістів підпорядкувати художній метод науковому. Підвищення інтересу до деталей побуту, хворобливих, паталогічних явищ.

Література Франції

Поль Верлен (1844-1896) - поет-символіст. майстер поетичної форми та оригінальної за образністю лірики. Негативне ставлення до сучасного суспільства, протистояння всьому затхлому, ненависному самотній, замкнутій особистості, що страждає. Основні мотиви поезії.

Французькі символісти. Артур Рембо (1854-1891). Громадянський пафос його лірики, художня вишуканість поетичної форми.

Своєрідність творчої манери С.Мелларме, пошук у поезії нових засобів художнього самовираження.

Еміль Золя як видатний представник натуралізму. Його прагнення розширити можливості зображення дійсності. Цикл "Ругон-Маккари" - "природна і соціальна історія однієї родини в добу Другої імперії". трансформація задуму і своєрідне розкриття теми спадковості. Боротьба праці з капіталом в романі "Жерміналь". Правдиве зображення праці і життя трудівників, обґрунтування закономірності повстання шахтарів.

Творчість Гі де Мопассана. Патріотична тема і народні характери в новелах про франко-прусську війну. Засудження світу власників у новелі "Пампушка".

Література Бельгії

Моріс Метерлінк - теоретик і практик символістської драми. "Театр мовчання". Філософська п'єса-казка "Синій птах", втілення мрії поета про щастя, що здобувається у пошуках істини. Символіка та казкова умовність. По-дитячому наївне ставлення героїв до дійсності, їх віра в казковість світу, людського буття та впевненість у власній спроможності протистояти силам зла. Постановка "Синього птаха" Станіславським.

Особливості стилю Е.Верхарна.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-12-10; просмотров: 232; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.191.93.18 (0.009 с.)