Об'єкти: форма, текстове поле, зображення, кнопка 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Об'єкти: форма, текстове поле, зображення, кнопка



ЗАДАЧА ПРО АНКЕТУ.

Практична робота № 1. Програмування кнопок.

Об'єкти: форма, текстове поле, зображення, кнопка

 

Мета роботи. Створити форму "Анкета студента" з даними про себе і двома фотографіями (портретною і художньою), які пере­кривають одна одну і мають з'являтися в результаті натискання на кнопки (рис. 6).

Ознайомитися з такими об'єктами: форма (Form), текстове поле (Label), зображення (Image), кнопка (CommandButton) та їхніми основними властивостями: підпис (Caption), колір (ForeColor, Васї Color), шрифт (Font), видимість (Visible), ширина (Width), висота (Height) та іншими.

Теоретичні відомості. Об'єкт Form використовують для ство­рення нового вікна. Розглянемо такі властивості форми:

Властивість Опис властивості Приклади значень
ScaleMode Одиниці вимірювання лінійних розмірів Twip (твіп), Point, Pixel
Border Style Можливість змінюва­ти розміри вікна Sizeable (вікно з довіль­ними розмірами)
Width,Height Ширина і висота вікна 503, 224 (числове значення)
Font Шрифт Комплексна власти­вість, задається у діалоговому вікні
Icon Задаємо піктограму, яка буде в заголовку форми під час вико­нання програми (None) - стандартна пік­тограма, або завантаже­на з певного файлу *.ісо
Name Ім'я форми Forml (ідентифікатор)
Caption Заголовок форми Довільний рядок символів
BackColor Колір фону форми • ТооГГір, Desktop (перелічуваний тип) або • &Н0000С0С0& (числове значення -задається у діалого­вому ВІКНІ)
Enabled Доступність для дій під час виконання програми True, False
Left, Top Координати лівого верхнього кутка вікна 200, 108 (числове значення)  
WindowS tate Стан вікна у момент запуску програми Normal, Maximized, Minimized  
         

 

Об'єкт Label призначений для створення текстових полів (написів, текстів) у вікні програми. Окрім аналогічних до наведених у попередній таблиці властивостей Width, Height, Pont, BackColor, Name, Caption, Enabled, Left, Top, він володіє ще й такими:

Властивість Опис властивості Приклади значень
Alignment Вирівнювання тексту в межах поля Center, Left Justify, Right Justify
Au to Size Приведення меж поля до границь тексту True, False
Visible Видимість об'єкта True, False
Wordwrap Перенесення слів тексту у новий рядок True, False
ForeColor Колір тексту &Н0000С0С0&

 

Об'єкт Image призначений для вставляння графічних об'єктів з файлів типу *.bmp, *.emf, *.ico, *.wmf у форму. Окрім відомих властивостей Width, Height, Name, Enabled, Left, Top, Visible, використовують такі:

 

Властивість Опис властивості Приклади значень
Center Вирівнювання малюн­ка до центру відносно поля, що його містить True, False
Picture Ім'я графічного файлу Задається у діалоговому вікні
Stretch Приведення розміру зображення до зада­них розмірів об'єкта True, False

 

Об'єкт CommandButton використовують для створення кно­пок на формі. Кнопки мають такі властивості: Visible, Width, Height, Font, BackColor, Name, Caption, Enabled, Left, Top та інші.

Зауваження. У цій та наступних роботах зірочками (*) позна­чені пункти необов'язкові для виконання учнями. їх рекомен­дуємо виконувати студентам, оскільки вони важливі для повноти розуміння матеріалу.

Хід роботи

Завантажте середовище візуального програмування Visual Basic.

Запуск Visual Basic виконують клацанням на піктограмі Microsoft Visual Basic або за допомогою каскадного меню Start (Пуск) => Programs (Програми) => Microsoft Visual Studio х.О => Microsoft Visual Basic x.O, де x — версія програми. У вікні New Project виберемо Standard EXE => Відкрити. Отримаємо декілька вікон, зокрема:

головне вікно Projectl-Microsoft Visual Basic [design], де розміщені панель інструментів та головне меню;

вікно форми Projectl-Forml(Form), в якому будуть розта шовані результати роботи майбутньої програми;

палітра компонентів (вікно без назви) з піктограмами візуа­льних об'єктів.

Зауваження. Якщо на екрані немає вікна форми чи палітри компонентів, то їх можна відкрити за допомогою команд голов ного меню View => Object та View => Toolbox відповідно.

2. Активізуйте ще два вікна Visual Basic:

• вікно властивостей Properties Window зі значеннями власти­востей активного об'єкта.

вікно тексту програми Projectl-Forml(Code).

Якщо цих вікон немає, виконайте команди головного меню View => Properties Window та View => Code.

3*.3апустіть програму Projectl на виконання і розгляньте вікно порожньої поки що форми. Поекспериментуйте з вікном форми.

Запустити програму можна декількома способами:

• Виконати команду Kun => Start головного меню;

• Клацнути на кнопці Start панелі інструментів;

• Натиснути на функціональну клавішу F5.

Виконайте такі дії: максимізуйте вікно, відновіть його поперед­ній розмір, мінімізуйте та знову розгорніть вікно, пересуньте на робочому столі та змініть його розміри, викличте системне меню (Alt + пропуск). Виконайте ті ж дії за допомогою команд Move, Size та інших і клавіатури.

Висновок: вікно форми володіє усіма властивостями стандарт­ного вікна операційної системи Windows.

4. Закрийте вікно програми Form1, мінімізуйте головне вікно Visual Basic і створіть на робочому диску папку з іменем групи, а у ній власну папку, названу вашим прізвищем. Знову активі­зуйте вікно Visual Basic.

Вставте у форму об'єкт типу Image (зображення).

Для цього клацніть один раз лівою клавішею миші на піктограмі Image __ палітри компонентів і, наприклад, у нижньому правому куті форми обведіть контур для майбутнього зображення (фото­графії). Якщо потрібно, змініть розмір форми чи вставленого об'єкта та добийтеся якнайкращого розташування на ній ство­рених раніше об'єктів. Змінювати розміри об'єкта можна методом їх "розтягування" за маркери (чорні габаритні квадратики). Запа­м'ятайте назву, яку Visual Basic присвоїть цьому об'єкту (значення властивості Name) або замшіть її на свій розсуд. За за­мовчуванням цей об'єкт матиме стандартну назву Imagel.

Вставте свою портретну фотографію за допомогою властивості Picture (ілюстрація) об'єкта Imagel.

Для цього спочатку виокремте цей об'єкт і задайте значення True його властивості Stretch. Активізуйте рядок Picture у вікні Properties. Клацнувши на кнопці __, викличте діалогове вікно вибору малюнка Load picture, де зазначте шлях до файлу з фото­графією. Якщо такого файлу немає, скористайтесь будь-яким ма­люнком з бібліотеки Microsoft Clipart, яка за замовчуванням зна­ходиться у папці С:\ Program Files \ Microsoft Office \ Clipart \ Popular. Виберіть будь-який файл => Open.

Бережіть створену програму у своїй папці.

Виберіть елемент головного меню File => Saye Project або натис­ніть кнопку Save Project ___ на панелі інструментів.

21*. Створіть exe-файл програми.

Виконайте команду головного меню File => Make <ім'я проек-ту.ехе...>. У вікні, що відкриється, вкажіть особисту папку та ім'я exe-файлу => Ok.

22*. 3акрийте Visual Basic, виконайте створену програму і поекспе-риментуйте з кнопками.

Запустіть exe-файл з іменем проекту і піктограмою Сі зі своєї папки.

Продемонструйте створену форму викладачеві. Закінчіть роботу.

Задачі

Задача 1.1. Вставте у форму третю фотографію (фото вашого будинку чи машини) і ще одну кнопку з відповідним підписом, яка її висвітлюватиме. Якщо файлу з такою фотографією немає, скористайтесь будь-яким файлом з бібліотеки Clipart (див. п. 13).

Задача 1.2. Поміняйте підписи до кнопок на такі: "Змінити фотографію" та "Забрати фотографію", перепрограмувавши кнопки відповідно до нового призначення. Запишіть фрагменти зміненого програмного коду у звіт. Виконайте програму і пере­конайтесь у правильності її роботи.

Підказка. У тексті процедур, що описують роботу кнопок, можна скористатися командами вигляду:

 

If Imagel.Visible = True Then….. 'Якщо видимість = True 'Або рівносильною командою If Imagel.Visible Then ' Тут умова також істинна, ' якщо видимість увімкнена

Задача 1.3. Поміняйте сценарій роботи програми для задачі 1.2 на наступний:

• відразу після запуску програми фотографій не видно, є дві кнопки "Портретна фотографія" і "Забрати фотографію", доступною є лише перша кнопка;

• після клацання на кнопці "Портретна фотографія" у формі з'являється портретне фото, підпис на першій кнопці змінюється на "Художня фотографія", стає доступною кнопка "Забрати фотографію";

• після клацання на кнопці "Художня фотографія" фотографія у формі змінюється на художню, а підпис на цій кнопці змінюється на "Третя фотографія";

• після клацання на кнопці "Третя фотографія" фотографія у формі змінюється на третю, а підпис на цій кнопці змінюється на "Портретна фотографія";

• після клацання на кнопці "Забрати фотографію" фотографія зникає і ця кнопка стає недоступною.

Запишіть фрагменти програмного коду у звіт. Виконайте програму і переконайтесь у правильності її роботи.

Підказка. У тексті процедур, які описують роботу кнопок, можна скористатися командами, що змінюють властивості кнопок Caption (підпис), Visible (видимість), Enabled (доступність).

Задача 1.4. Окрім вимог, поданих в умовах задачі 1.3, після кла­цання на кнопці "Забрати фотографію" ця кнопка стає не лише недоступною, але і невидимою.

Задача 1.5. Змініть програмний код розв'язування задачі 1.4 так, щоб після вимкнення фотографій напис на першій кнопці завжди відповідав фотографії, яка повинна з'явитися після її натискання.

Задача 1.6. Виходячи з умови задачі 1.5, добийтеся того, щоб послідовність перемикання фотографій не порушувалася внаслідок їх вимкнення, а також додайте текстовий підпис з назвою фотографії, видимою у поточний момент.


ЗАДАЧА ПРО ОБМІН ВАЛЮТИ.

Практична робота № 2. Програмування розгалужень.

Хід роботи

Задачі

Задача 2.1. Передбачте у створеній програмі ще одну кнопку для очистки полів грошових сум. Виконайте програму і пере­конайтесь у правильності її роботи.

Підказка. Для об'єктів Text3, Text4 у процедурі опрацювання події натискання на цю кнопку використайте команду присвоєння їхнім властивостям Text порожнього рядка (").

Задача 2.2. Забезпечте появу підказки "Введіть курс купівлі" та "Введіть курс продажу" після переміщення вказівника миші до полів Textl та Text2 відповідно (див п. 24).

 

Задача 2.3. У процедурі для кнопки "Обчислити" передбачте 1% збору у пенсійний фонд від операції купівлі-продажу.

Задача 2.4. Модифікуйте програму, передбачивши додаткову можливість зміни типу операцій (купівля, продаж) внаслідок кла­цання мишею на стрілці. Запишіть у звіт фрагмент програмного коду, який реалізує цю можливість. Виконайте програму.

Підказка. Для цього двічі клацніть на текстовому полі стріл­ки. Відкриється вікно програмного коду із заготовкою процедури Label3_Click (опис дій у випадку клацання на об'єкті ЬаЬеіЗ). В ті­лі цієї процедури можна скористатися командами вигляду:

IfLabel3. Caption = "=>" Then • • • Встановлюємо перемикач у ліве положення, змінюючи 'значення властивості Value об'єкта Optionl Else • • • Встановлюємо перемикач у праве положення, змінюючи 'значення властивості Value об'єкта Option2 End If

Задача 2.5. Спростіть форму (вилучіть зайві об'єкти) та змі­ніть код кнопки "Обчислити" так, щоб її можна було вико­ристати для переведення миль у кілометри чи навпаки в залеж­ності від положення перемикача (1 миля — 1,609344 кілометрів).

Задача 2.6. У створену для задачі 2.5. форму вставте рамку (об'єкт Frame), а в неї — два перемикачі для вибору типу милі з двох можливих значень: морської чи звичайної (1 морська миля = 1,852 кілометрів).

 

ЗАДАЧА ПРО АНКЕТУ.

Практична робота № 1. Програмування кнопок.

Об'єкти: форма, текстове поле, зображення, кнопка

 

Мета роботи. Створити форму "Анкета студента" з даними про себе і двома фотографіями (портретною і художньою), які пере­кривають одна одну і мають з'являтися в результаті натискання на кнопки (рис. 6).

Ознайомитися з такими об'єктами: форма (Form), текстове поле (Label), зображення (Image), кнопка (CommandButton) та їхніми основними властивостями: підпис (Caption), колір (ForeColor, Васї Color), шрифт (Font), видимість (Visible), ширина (Width), висота (Height) та іншими.

Теоретичні відомості. Об'єкт Form використовують для ство­рення нового вікна. Розглянемо такі властивості форми:

Властивість Опис властивості Приклади значень
ScaleMode Одиниці вимірювання лінійних розмірів Twip (твіп), Point, Pixel
Border Style Можливість змінюва­ти розміри вікна Sizeable (вікно з довіль­ними розмірами)
Width,Height Ширина і висота вікна 503, 224 (числове значення)
Font Шрифт Комплексна власти­вість, задається у діалоговому вікні
Icon Задаємо піктограму, яка буде в заголовку форми під час вико­нання програми (None) - стандартна пік­тограма, або завантаже­на з певного файлу *.ісо
Name Ім'я форми Forml (ідентифікатор)
Caption Заголовок форми Довільний рядок символів
BackColor Колір фону форми • ТооГГір, Desktop (перелічуваний тип) або • &Н0000С0С0& (числове значення -задається у діалого­вому ВІКНІ)
Enabled Доступність для дій під час виконання програми True, False
Left, Top Координати лівого верхнього кутка вікна 200, 108 (числове значення)  
WindowS tate Стан вікна у момент запуску програми Normal, Maximized, Minimized  
         

 

Об'єкт Label призначений для створення текстових полів (написів, текстів) у вікні програми. Окрім аналогічних до наведених у попередній таблиці властивостей Width, Height, Pont, BackColor, Name, Caption, Enabled, Left, Top, він володіє ще й такими:

Властивість Опис властивості Приклади значень
Alignment Вирівнювання тексту в межах поля Center, Left Justify, Right Justify
Au to Size Приведення меж поля до границь тексту True, False
Visible Видимість об'єкта True, False
Wordwrap Перенесення слів тексту у новий рядок True, False
ForeColor Колір тексту &Н0000С0С0&

 

Об'єкт Image призначений для вставляння графічних об'єктів з файлів типу *.bmp, *.emf, *.ico, *.wmf у форму. Окрім відомих властивостей Width, Height, Name, Enabled, Left, Top, Visible, використовують такі:

 

Властивість Опис властивості Приклади значень
Center Вирівнювання малюн­ка до центру відносно поля, що його містить True, False
Picture Ім'я графічного файлу Задається у діалоговому вікні
Stretch Приведення розміру зображення до зада­них розмірів об'єкта True, False

 

Об'єкт CommandButton використовують для створення кно­пок на формі. Кнопки мають такі властивості: Visible, Width, Height, Font, BackColor, Name, Caption, Enabled, Left, Top та інші.

Зауваження. У цій та наступних роботах зірочками (*) позна­чені пункти необов'язкові для виконання учнями. їх рекомен­дуємо виконувати студентам, оскільки вони важливі для повноти розуміння матеріалу.

Хід роботи



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-09-20; просмотров: 463; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.137.185.180 (0.043 с.)