Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
The Alveoli and Gas ExchangeСодержание книги
Поиск на нашем сайте
Diffusion is the movement of materials from a higher to a lower concentration. The differences between oxygen and carbon dioxide concentrations are measured by partial pressures. The greater the difference in partial pressure the greater the rate of diffusion. Respiratory pigments increase the oxygen-carrying capacity of the blood. Humans have the red-colored pigment hemoglobin as their respiratory pigment. Hemoglobin increases the oxygen-carrying capacity of the blood between 65 and 70 times. Each red blood cell has about 250 million hemoglobin molecules, and each milliliter of blood contains 1.25 X 1015 hemoglobin molecules. Oxygen concentration in cells is low (when leaving the lungs blood is 97% saturated with oxygen), so oxygen diffuses from the blood to the cells when it reaches the capillaries. Gases exchange across capillary and alveolus walls.
Схема для представления системы.
Задания для уяснения темы занятия, методики вида деятельности 6.1 Вопросы для самоподготовки. 1. Why is respiration so important? 2. Name some other structures connected with the respiratory system. 3. What does the term “respiration” mean? 4. Describe the process of external respiration. 5. How many per sent oxygen does inhaled air contain? 6. Do muscular efforts increase the number of respiration? 7. How many per sent oxygen does exhaled air contain? 8. What is the diaphragm? 9. How does air enter the body? 10. What does the human respiratory system include?
6.2. Тестовые задания по теме. Choose the right version: 1. The day before yesterday we (invited) to the restaurant by 2. Look! The bridge (repair). (is being repaired / is been repaired / has being repaired) 3. The letter and the parcel (post) tomorrow. (will be post/ will have been posted/ will be posted 4. Margaret (know) to be a very industrious person. (has been known/ is known/ is been known) 5. In Greece the Olympic Games (hold) once in four years. (were held/ are being held/ are held) 6. The problem (study) for three years, but they haven't got any results. (has been studied/has being studied/was studied) 7. This book (republish) by the end of September. (would been republished/ will have been republished/ will been republished) 8. The doctor said that Tommy's leg (X-rayed) the following day. (will be X-rayed/ would be X-rayed/ will have been X-rayed) 9. I (bear) in a small Russian town not far from Samara. (was borne /am born/was born) 10. Dad phoned us and asked if our luggage (already/pack). (was already being packed /had already been packed /was packed)
6.3. Ситуационные задачи по теме. Задайте вопросы, используя пассивный залог. 1. Ask about the telephone. (when / invent) ________________________? 2. Ask about cheese. (what / made from) ___________________________? 3. Ask about silver. (what / use for) _______________________________? Опишите ситуацию, используя пассивный залог. 1. They cancelled all flights because of fog. – All………………………………. 2. Somebody accused me of stealing money. – I ……………………………….. 3. Water covers most of the Earth’s surface. – Most …………………………… 4. He made these photos. – These ……………………………………………… 5. They have built a new hospital near the airport. – A ……………………….. 6. She told me what to do. – I ………………………………………………….
7. Список тем по УИРС, предлагаемый кафедрой: - Примерные темы проектов / докладов: “Diseases of the Respiratory System” “ Lungs and related structures” - Темы для кроссвордов: “The Respiratory System”, “Pathology of the Respiratory System” 8. Рекомендуемая литература: - основная 1. Английский язык: Учебник для медицинских вузов и медицинских специалистов/ И.Ю. Марковина, З.К. Максимова, М.Б. Вайнштейн; Под. Ред. И.Ю. Марковиной. – М.: ГЭОТАР- Медиа, 2005. -368 с. - дополнительная 2. Eric H. Glendinning, Ron Howard Professional English in Use. Medicine. Cambridge. Cambridge University Press, 2007. - 175 p. 3. Raymond Murphy. English Grammar in Use. Cambridge. - Cambridge University Press, 1997. - 350 p. 4. Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Respiration_(physiology)
Занятие №12
1. Тема занятия «The Digestive system» 2. Актуальность темы обеспечивается, во-первых, ее параллельным изучением в курсе анатомии человека. Во-вторых, основные речевые конструкции, усвоенные в ходе изучения данной темы, послужат основой при реферировании и аннотировании студентами текстов, описывающих строение других системы жизнедеятельности организма человека. В третьих, лексический минимум, усвоенный студентами, является базовым для работы над рядом последующих тем, предлагаемых программой для изучения на 1 и 2 курсах (в частности, тем «Digestion», «Nutrition» и др.). 3. Цель занятия: развитие иноязычной речи по теме «The Digestive system» (обучающийся должен знать лексику по теме «The Digestive system», быть готов к чтению оригинальной литературы по теме «The Digestive system» с минимальным использованием словаря, уметь кратко рассказать о строении пищеварительной системы человека, раскрыть функции отдельных органов пищеварительной системы).
4. План изучения темы:
4.1. Исходный контроль знаний (вопросы). 4.2. Введение нового грамматического материала: Неопределенные местоимения some, any, no. Выполнение тренировочных упражнений (1, №1, №2 стр. 83). Чтение и перевод текста “The Abdomen” (1, стр. 85) Проверка понимания текста (ответы на вопросы) Выявление ключевых мыслей для составления резюме текста
4.3. Самостоятельная работа по теме. Работа в группах: Составление вопросов и загадок с новыми ЛЕ по теме и неопределенными местоимениями some, any, no. Ответы на вопросы и загадки других групп.
4.4. Итоговый контроль знаний. Письменный тест на знание лексики и грамматики Решение ситуационных задач; Подведение итогов.
Основные понятия и положения темы. Тема «The Digestive system» предполагает ознакомление с определением пищеварительной системы человека, изучение основных составляющих ее компонентов (органов пищеварения) и их функций. The gastrointestinal tract (GI tract), also called the digestive tract, alimentary canal, or gut, is the system of organs within multicellular animals that takes in food, digests it to extract energy and nutrients, and expels the remaining waste. The major functions of the GI tract are digestion and excretion. The human digestive system is a series of hollow organs joined in a long, twisting tube from the mouth to the anus. Inside this tube is a lining called the mucosa. In the mouth, stomach, and small intestine, the mucosa contains tiny glands that produce juices to help digest food. Two solid organs, the liver and the pancreas, produce digestive juices that reach the intestine through small tubes. In addition, parts of other organ systems (for instance, nerves and blood) play a major role in the digestive system.
6. Задания для уяснения темы занятия, методики вида деятельности. 6.1. Вопросы для самоподготовки. 1. What are the organs of the abdominal cavity? 2. What organ separates the abdomen from the cavity of the thorax? 3. What is the largest organ in the abdominal cavity? 4. What does the stomach serve for? 5. Where does the food pass from the stomach? 6. Where does the liver lie? 7. What does the liver serve for? 8. What organ occupies chiefly the central portions of the abdominal cavity? 9. Describe the role of the gall-bladder. 10. How do we distinguish “small” and “large” intestines? 6.2. Тестовые задания по теме. 6.2.1. Complete the sentences using some of the following words: stomach, cavity, intestine, esophagus, spleen, pancreas, liver, gall-bladder, rectum. 1. It is the …………..that secretes bile which participates in the digestive process and has a defensive function. 2. The large …………….. is up to 2 1/2 inches wide. 3. The ………….. serves as a container of food. 4. The …….……. serves as a bile reservoir. 6.2.2. Say true or false: 1. Every cell of the human body takes certain chemical nutrients from the air that surrounds it. 2. The passing of the molecules through tissues is called digestion. 3. Digestion is the process by which food and drink are broken down into their smallest parts so that the body can use them to build and nourish cells and to provide energy. 4. The human digestive tract is a muscular tube up to 4 meters in length. 5. Digestion involves the mixing of food, its movement through the digestive tract, and the chemical breakdown of the large molecules of food into smaller molecules. 6. The glands include the salivary glands, bladder and the spleen. 7. Each gland produces secretions. 8. The glands are connected by ducts to the stomach. 9. Water is absorbed in the esophagus. 10. Drugs are absorbed in the small intestine. 11. Bacterial decomposition takes place in the stomach.
6.3. Ситуационные задачи по теме. Предложите ситуации из медицинской практики, которые можно было бы описать следующим высказыванием: „When you hear hoof beats behind you, don't expect to see a zebra.” (Theodore Woodward, University of Maryland, Baltimore)
7. Список тем по УИРС, предлагаемый кафедрой: - Примерные темы проектов / докладов: “Diseases of the Digestive System” “Liver and its role in the process of digestion” “Production of Digestive Juices” “Nerve regulators / Hormone regulators “ - Темы для кроссвордов: “The Gastrointestinal Tract”, “Pathology of the Digestive System”
8. Рекомендуемая литература по теме занятия: - основная 1. Английский язык: Учебник для медицинских вузов и медицинских специалистов/ И.Ю. Марковина, З.К. Максимова, М.Б. Вайнштейн; Под. Ред. И.Ю. Марковиной. – М.: ГЭОТАР- Медиа, 2005. -368 с. - дополнительная 2. Eric H. Glendinning, Ron Howard Professional English in Use. Medicine. Cambridge. Cambridge University Press, 2007. - 175 p. 3. Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Portal:Medicine).
Занятие №13 1. Тема занятия «The Digestive system» 2. Значение изучения темы. Актуальность темы обеспечивается, во-первых, ее параллельным изучением в курсе анатомии человека. Во-вторых, основные речевые конструкции, усвоенные в ходе изучения данной темы, послужат основой при реферировании и аннотировании студентами текстов, описывающих строение других системы жизнедеятельности организма человека. В третьих, лексический минимум, усвоенный студентами, является базовым для работы над рядом последующих тем, предлагаемых программой для изучения на 1 и 2 курсах (в частности, тем «Digestion», «Nutrition» и др.). 3. Цель обучения: развитие иноязычной речи по теме «The Digestive system» (обучающийся должен знать лексику по теме «The Digestive system», быть готов к чтению оригинальной литературы по теме «The Digestive system» с минимальным использованием словаря, уметь кратко рассказать о строении пищеварительной системы человека, раскрыть функции отдельных органов пищеварительной системы). 4. План изучения темы: 4.1. Исходный контроль знаний. Фронтальный опрос: проверка знания ключевых слов и синтаксических конструкций модели описания системы. 4.2. Раскрытие учебно-целевых вопросов. Введение нового грамматического материала: Gr.: Дополнительные, определительные и обстоятельственные придаточные предложения. Функции и перевод местоимения it. Выполнение тренировочных упражнений (1, №16, стр. 87, №17 стр. 88). Работа с текстом В “The Digestive system ” (1, стр. 89, упражнение 5, стр. 89). Проверка понимания текста (ответы на вопросы) Выявление ключевых мыслей для составления резюме по теме «The Digestive system» 4.3. Самостоятельная работа по теме: Составление предложений с усилительной конструкцией “it is …… that”. Составление диалога на тему «Заболевания пищеварительной системы» (2, стр. 48-49). 4.4. Итоговый контроль знаний: .Представление резюме по теме.
Основные понятия и положения темы. Тема «The Digestive system» предполагает ознакомление с определением пищеварительной системы человека, изучение основных составляющих ее компонентов (органов пищеварения) и их функций. Digestive system is the series of organs that process and convert food into simpler substances that the body uses for nourishment. Starch and complex sugars are digested to simple sugars; fats to fatty acids and glycerin; and proteins to amino acids. These simpler substances consist of small molecules that can then pass through the intestinal wall and into the bloodstream for distribution to all parts of the body. The digestive system consists of the alimentary canal — mouth, pharynx, esophagus, stomach, and small and large intestines —aided by secretions from the liver and pancreas. The teeth break up food by chopping end grinding it into fine particles. Glands in the mouth lubricate and moisten food with saliva, which also contains a digestive enzyme. The tongue conveys food to the throat, and the pharynx muscles push it down the esophagus (gullet), a muscular tube about 10 inches (25cm) long that leads to the stomach. The stomach both stores and helps to digest food. The stomach of an average adult can hold about one quart (0.9l). The muscular stomach churns food around and mixes it with gastric juice, which includes hydrochloric acid to provide the acid medium needed for the enzyme pepsin to break down protein. The partly digested food (chime) passes from the stomach to the small intestine, usually after two to five hours. The digestive process is completed in the small intestine, a narrow muscular tube about 20 feet (6m) long. Enzymes from the pancreas mix with enzymes from the duodenum. Bile, made by the liver and stored in the gall bladder, also enters the small intestine. Bile helps in the digestion of fats. The digested food particles are then absorbed by lymph or blood vessels in the intestinal wall. Tiny finger-like projections (villi) on the walls of the small intestine increase the surface area that can absorb the food. The digested particles are then carried by the bloodstream to the liver, which converts them into substances needed by the body. Eaten material that can not be digested as food, such as plant fiber, passes into the large intestine, which is about 5 feet (1.5m) long. There, water is removed from the liquid waste, and bacteria convert it to its final form, feces. The waste material is excreted from the body through the end of the large Intestine (rectum). Food is propelled along by wave-like contractions of muscles in the stomach and intestines. This is called peristalsis. The food moves in one direction only. Sphincters, circular muscles that close tightly, prevent the food from moving backward. There are sphincters at the lower end of the esophagus, at the exit from the stomach, at the lower end of the small intestine, and at the exit from the rectum. One fairly common disorder is ulcers of the stomach or duodenum, the first part of the small intestine. If bile stagnates in the gall bladder because of the blocked bile duct, gallstones can form and must be removed surgically. Disorders of the intestinal tract include colitis, diverticulitis, diverticulosis and enteritis.
Задания для уяснения темы занятия, методики вида деятельности. 6.1. Вопросы для самоподготовки. 1. Where does the food pass from the stomach? 2. What are the organs of the abdominal cavity? 3. Where does the liver lie? 4. What organ separates the abdomen from the cavity of the thorax? 5. What is the largest organ in the abdominal cavity? 6. What does the stomach serve for? 7. What does the liver serve for? 8. What organ occupies chiefly the central portions of the abdominal cavity? 9. How do we distinguish “small” and “large” intestines? 10. Describe the role of the gall-bladder.
6.2. Тестовые задания по теме. Complete the sentences using some of the following words: stomach, cavity, intestine, esophagus, spleen, pancreas, liver, gall-bladder, rectum. 1. It is the …………..that secretes bile which participates in the digestive process and has a defensive function. 2. The large …………….. is up to 2 1/2 inches wide. 3. The ………….. serves as a container of food. 4. The …….……. serves as a bile reservoir.
6.3. Ситуационные задачи по теме.
Предложите ситуации из медицинской практики, которые можно было бы описать следующим высказыванием: "Nothing is more fatal to health than an overcome of it." (Benjamin Franklin) Say true or false:
1. Every cell of the human body takes certain chemical nutrients from the air that surrounds it. 2. The passing of the molecules through tissues is called digestion. 3. Digestion is the process by which food and drink are broken down into their smallest parts so that the body can use them to build and nourish cells and to provide energy. 4. The human digestive tract is a muscular tube up to 4 meters in length. 5. Digestion involves the mixing of food, its movement through the digestive tract, and the chemical breakdown of the large molecules of food into smaller molecules. 6. The glands include the salivary glands, bladder and the spleen. 7. Each gland produces secretions. 8. The glands are connected by ducts to the stomach. 9. Water is absorbed in the esophagus. 10. Drugs are absorbed in the small intestine. 11. Bacterial decomposition takes place in the stomach.
7. Список тем по УИРС, предлагаемый кафедрой:
- Примерные темы проектов / докладов: “Diseases of the Digestive System” “Liver and its role in the process of digestion” “Production of Digestive Juices” “Nerve regulators / Hormone regulators “ - Темы для кроссвордов: “The Gastrointestinal Tract”, “Pathology of the Digestive System”
8. Рекомендуемая литература: - основная 1. Английский язык: Учебник для медицинских вузов и медицинских специалистов/ И.Ю. Марковина, З.К. Максимова, М.Б. Вайнштейн; Под. Ред. И.Ю. Марковиной. – М.: ГЭОТАР- Медиа, 2005. -368 с. - дополнительная 1. Eric H. Glendinning, Ron Howard Professional English in Use. Medicine. Cambridge. Cambridge University Press, 2007. - 175 p. 2. Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Portal:Medicine).
Занятие №14 1. Тема занятия «The Urinary system» 2. Значение изучения темы. Актуальность темы обеспечивается, во-первых, ее параллельным изучением в курсе анатомии человека. Во-вторых, основные речевые конструкции, усвоенные в ходе изучения данной темы, послужат основой при реферировании и аннотировании студентами текстов, описывающих строение других системы жизнедеятельности организма человека. В третьих, лексический минимум, усвоенный студентами, является базовым для работы над рядом последующих тем, предлагаемых программой для изучения на 1 и 2 курсах. 3. Цель обучения: развитие иноязычной речи по теме «The Urinary system» (обучающийся должен знать лексику по теме «The Urinary system», быть готов к чтению оригинальной литературы по теме «The Urinary system» с минимальным использованием словаря, уметь кратко рассказать о строении пищеварительной системы человека, раскрыть функции отдельных органов пищеварительной системы). 4. План изучения темы: 4.1. Исходный контроль знаний (тесты). 4.2. Раскрытие учебно-целевых вопросов Введение нового грамматического материала: Gr.: Эквиваленты модальных глаголов. Употребление глагола в настоящем времени в значении будущего. Выполнение тренировочных упражнений (1, №2, №3стр. 92). Работа с текстом А “The Urinary system ” (1, стр. 94, упражнение 5, стр. 89). Проверка понимания текста (ответы на вопросы) (1, упр. 12 стр. 95). Выявление ключевых мыслей для составления резюме по теме «The Urinary system» 4.3. Самостоятельная работа по теме: Работа с лексикой. Подбор синонимов и антонимов. (1, упр. 14, 15 стр. 95). Работа со страничками Интернет–сайтов по теме занятия – поиск необходимой информации, ее перевод и представление. 4.4. Итоговый контроль знаний: лексико-грамматический тест.
Основные понятия и положения темы. Тема «The Urinary system» предполагает ознакомление с определение с мочевыделительной системой, ее органами и их функциями, с процессом образования мочи. Gr.: Эквиваленты модальных глаголов. Употребление глагола в настоящем времени в значении будущего. The organs, tubes, muscles, and nerves that work together to create, store, and carry urine are the urinary system. The urinary system includes two kidneys, two ureters, the bladder, two sphincter muscles, and the urethra.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-09-17; просмотров: 678; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.219.47.239 (0.01 с.) |