Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Естетична інтерпретація художнього твору↑ ⇐ ПредыдущаяСтр 2 из 2 Содержание книги
Похожие статьи вашей тематики
Поиск на нашем сайте
Інтерпретація – можливість виявлення різних смислових рівнів твору. Художній твір – «поліфонічна гармонія» (Р.Інгарден) незалежних один від одного рівнів, які при сприйнятті справляють враження єдиного та неподільного цілого. Незавершеність твору стимулює творчу активність реципієнта (читача або глядача) і пов’язана з тим, що до його створення залучаються лише окремі зображально-виражальні засоби, тому важливим є породження у свідомості сприймача значень художньої мови, якою «говорить» твір мистецтва, способів його сприйняття, осягнення концептуального мислення художника, письменника, композитора. Інтерпретація здійснюється на основі попереднього художнього досвіду, емоційних переваг, загальних і спеціальних знань, які домінують над прямим значенням тексту. Художня форма задає певний напрям, лише в рамках якого можливі інтерпретації, тому розуміння і тлумачення повинні бути адекватними твору і виявляти здатність вміння жити у його часі й просторі, відчувати себе причетним до Історії і Культури. Естетична інтерпретація передбачає співставлення художнього твору з культурною традицією, реаліями життя, художнього образу – з власним естетичним досвідом. Розширення контексту сприйняття твору дозволяє включити у поле розгляду особистість автора, естетичні категорії, що орієнтують на виявлення конкретно-історичного змісту художнього образу та на цілісний підхід до його аналізу. 1. Культурний фон, характеристика естетичного ідеалу епохи. 2. Напрям мистецтва. 3. Вид мистецтва, особливості його сприймання. 4. Автор. Що надихнуло? Особливості творчого процесу. 5. Зображально-виражальні засоби. Зміст і форма. Спосіб сприйняття. 6. Естетичні категорії (гармонія, прекрасне, витончене, парадокс, абсурд, лабіринт тощо) Студент самостійно обирає для інтерпретації твір або артефакт сучасної візуальної культури та узгоджує свій вибір з викладачем. Приклади інтерпретацій: Розпис у сікстинській капелі у Ватикані Мікеланджело «Створення Адама», картина Едварда Мунка «Крик», «Композиції..» Василя Кандинського, сучасне мистецтво ленд-арту тощо.
Особистість митця: естетичний вимір У вітчізняній естетиці актуальним залишається збереження ідеалу гармонійно розвиненої особистості, здатної відчувати красу, прагнути до самопізнання і самовираження. В умовах панування масової культури і «ампутації історичної пам’яті», кризи зазнає життя й доля окремої людини, ідентифікація її з власною історією. Реальне буття людини у традиції пов’язано не тільки з знанням історії культури, естетичної теорії, а з вмінням розглядати життя та творчість видатних людей у контексті конкретної культурної епохи, виявляти залежність від неї концептуального мислення митця, стилю творчості та типу біографії. Біографічний метод заснований на вивченні естетичного досвіду людини в контексті її історії через опис, визначальним в якому є подія. Розуміння моделі внутрішнього світу, специфіки естетичного досвіду здійснюється за допомогою реконструкції життєвого шляху та творчого стилю (як єдності творчого методу та естетичного ідеалу (В.Бранський)), видатної особистості, відображення у ній як індивідуально-неповторних особливостей, так і соціальних та культурних процесів. 1. Естетичні концепції ХХ ст. 2. Естетичне відношення. 3. Естетична діяльність та її різновиди. 4. Специфіка естетичної свідомості. 5. Природне і соціальне в естетичному почутті. 6. Особливості естетичного судження. 7. Естетичний смак та шляхи його формування. 8. Естетичний ідеал, його функції в естетичній свідомості. 9. Основні естетичні категорії. Категорія «естетичне». 10. Прекрасне як основна естетична категорія. Прекрасне і потворне. 11. Категорії «Піднесене» і «Героїчне». 12. Трагічне як естетична категорія. 13. Комічне в дійсності і в мистецтві. 14. Мистецтво як художньо-образне відображення дійсності. 15. Види мистецтва, їх класифікації. 16. Синтез мистецтв у сучасній культурі. 17. Естетичне сприймання художнього твору та його творчий характер 18. Поняття катарсису, його значення в класичній та некласичній естетиці. 19. Канон, його значення для ранніх етапів розвитку художньої культури. 20. Принцип мімезісу в мистецтві. 21. Історичні етапи та закономірності розвитку мистецтв. 22. З. Фрейд про джерела художньої творчості. 23. Творча обдарованість, талант, геній. 24. Види мистецтва (аналіз одного із видів за вибором студента). 25. Поняття художнього образу. 26. Рівні осягнення змісту художнього твору. 27. Естетична інтерпретація художнього твору. 28. Відповідальність художника. 29. Художня практика ХХ ст.: методи, напрямки, стилі. 30. Основні напрямки сучасного мистецтва, їх естетико-філософські засади. 31. «Масове» мистецтво, його роль в сучасній культурі. 32. Естетичні теорії та художня практика.
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ЧЕРКАСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ БОГДАНА ХМЕЛЬНИЦЬКОГО НАВЧАЛЬНО-НАУКОВИЙ ІНСТИТУТ ІСТОРІЇ І ФІЛОСОФІЇ
Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр Напрям підготовки: фізичне виховання, економічна теорія Навчальна дисципліна естетика КОМПЛЕКСНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА
Білет №1 1.Естетика, її предмет та функції. 2. Специфіка творчого процесу.
Укладач (і): Пушонкова О.А.
Завідувач кафедри ____________________________О.В.Марченко
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ЧЕРКАСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ БОГДАНА ХМЕЛЬНИЦЬКОГО НАВЧАЛЬНО-НАУКОВИЙ ІНСТИТУТ ІСТОРІЇ І ФІЛОСОФІЇ
Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр Напрям підготовки: фізичне виховання, економічна теорія Навчальна дисципліна естетика КОМПЛЕКСНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА
Білет №2 1.Міжпредметні зв’язки естетики. 2. Естетичне сприймання художнього твору.
Укладач (і): Пушонкова О.А.
Завідувач кафедри ____________________________О.В.Марченко
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ЧЕРКАСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ БОГДАНА ХМЕЛЬНИЦЬКОГО НАВЧАЛЬНО-НАУКОВИЙ ІНСТИТУТ ІСТОРІЇ І ФІЛОСОФІЇ
Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр Напрям підготовки: фізичне виховання, економічна теорія Навчальна дисципліна естетика КОМПЛЕКСНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА
Білет №3 1.Естетична свідомість та естетична діяльність. 2. Сучасні естетичні теорії.
Укладач (і): Пушонкова О.А.
Завідувач кафедри ____________________________О.В.Марченко
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ЧЕРКАСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ БОГДАНА ХМЕЛЬНИЦЬКОГО НАВЧАЛЬНО-НАУКОВИЙ ІНСТИТУТ ІСТОРІЇ І ФІЛОСОФІЇ
Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр Напрям підготовки: фізичне виховання, економічна теорія Навчальна дисципліна естетика КОМПЛЕКСНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА
Білет №4 1.Естетичні аспекти різних видів діяльності. 2. Естетичний ідеал.
Укладач (і): Пушонкова О.А.
Завідувач кафедри ____________________________О.В.Марченко
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ЧЕРКАСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ БОГДАНА ХМЕЛЬНИЦЬКОГО НАВЧАЛЬНО-НАУКОВИЙ ІНСТИТУТ ІСТОРІЇ І ФІЛОСОФІЇ
Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр Напрям підготовки: фізичне виховання, економічна теорія Навчальна дисципліна естетика КОМПЛЕКСНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА
Білет №5 1.Естетичний смак та шляхи його формування. 2. Видова специфіка мистецтва.
Укладач (і): Пушонкова О.А.
Завідувач кафедри ____________________________О.В.Марченко
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ЧЕРКАСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ БОГДАНА ХМЕЛЬНИЦЬКОГО НАВЧАЛЬНО-НАУКОВИЙ ІНСТИТУТ ІСТОРІЇ І ФІЛОСОФІЇ
Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр Напрям підготовки: фізичне виховання, економічна теорія Навчальна дисципліна естетика КОМПЛЕКСНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА
Білет №6 1. Естетична потреба, її особливості. 2. Історичні етапи розвитку естетики.
Укладач (і): Пушонкова О.А.
Завідувач кафедри ____________________________О.В.Марченко
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ЧЕРКАСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ БОГДАНА ХМЕЛЬНИЦЬКОГО НАВЧАЛЬНО-НАУКОВИЙ ІНСТИТУТ ІСТОРІЇ І ФІЛОСОФІЇ
Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр Напрям підготовки: фізичне виховання, економічна теорія Навчальна дисципліна естетика
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-08-26; просмотров: 785; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.144.114.8 (0.007 с.) |