Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Слов в английском предложении. Переведите предложения на русский↑ ⇐ ПредыдущаяСтр 2 из 2 Содержание книги
Похожие статьи вашей тематики
Поиск на нашем сайте
Язык. 1. has, buildings, our, several, institute. 2. subjects, students, many, the third-year, study. 3. the third-year, had, last, industrial, students, training, summer. Задание 2. Заполните пропуски предлогами in, at, on, into, under, near, to. Переведите Предложения на русский язык. 1. There are three rooms…our flat. 2. Entrance exams are held … summer. 3. I get up …7 o’clock and leave…8. Задание 3. Выберите соответствующие местоимения и переведите предложения на Русский язык. 1. (we, us) all went with (their, them) to the dean’s office. 2. They were (you, your) former students. 3. A friend of (my, mine) is reading for (his, him) exam. Задание 4. Заполните пропуски глаголами to be, to have в соответствующем времени. Переведите предложения на русский язык. 1. Moscow … the capital of Russia. 2. There … many universities in Moscow. 3. It … old and new buildings. Задание 5. Напишите предложения в вопросительной и отрицательной форме. Переведите предложения на русский язык. 1. The students often have interesting discussions after lectures. 2. The course at the University lasts from five to six years. 3. The students of our group will meet in the laboratory. Задание 6. Поставьте следующие предложения в Present, Past или Future Indefinite. Переведите предложения на русский язык. 1. Tomorrow our lectures (begin) at 8 o’clock in the morning. 2. We (take) all necessary books from the library yesterday. 3. The students (find) it difficult to translate such a text without a dictionary.
Задание 7. I. Прочитайте и переведите текст на русский язык в письменной форме Economics Economics, social science concerned with the production, distribution, exchange, and consumption of goods and services. Economists focus on the way in which individuals, groups, business enterprises, and governments seek to achieve efficiently any economic objective they select. Other fields of study also contribute to this knowledge: Psychology and ethics try to explain how objectives are formed; history records changes in human objectives; sociology interprets human behavior in social contexts. Standard economics can be divided into two major fields. The first, price theory or microeconomics, explains how the interplay of supply and demand in competitive markets creates a multitude of individual prices, wage rates, profit margins, and rental changes. Microeconomics assumes that people behave rationally. Consumers try to spend their income in ways that give them as much pleasure as possible. As economists say, they maximize utility. For their part, entrepreneurs seek as much profit as they can extract from their operations. The second field, macroeconomics, deals with modern explanations of national income and employment. Macroeconomics dates from the book, The General Theory of Employment, Interest, and Money (1935), by the British economist John Maynard Keynes. His explanation of prosperity and depression centers on the total or aggregate demand for goods and services by consumers, business investors, and governments. Because, according to Keynes, inadequate aggregate demand increases unemployment, the indicated cure is either more investment by businesses or more spending and consequently larger budget deficits by government. II. Exercises on the Text: 1. Give Russian equivalents to: social science; distribution of goods and services; to try to explain; sociology interprets human behavior; to create a multitude of individual prices; to spend their income; as much pleasure as possible; they maximize utility; for their part; to deal with modern explanation; prosperity and depression; demand for goods and services; business investors; according to Keynes; larger budget deficits. 2. Answer the following questions: 1. What is economics? 2. On what problems do economists focus their attention? 3. What do psychology and ethics try to explain? 4. What does sociology interpret in social contexts? 5. Into what fields can be standard economics divided? 6. What does microeconomics explain? 7. How do consumers try to spend their income? 8. Do they maximize utility? 9. What questions does the second field study? 10. Who is the author of the book «The General Theory of Employment, Interest, and Money»? 11. How does he explain prosperity and depression?
Контрольная работа №1 Решение Задание 1. Составьте предложения из следующих слов в соответствии с порядком Слов в английском предложении. Переведите предложения на русский Язык. 1. has, buildings, our, several, institute. 2. subjects, students, many, the third-year, study. 3. the third-year, had, last, industrial, students, training, summer.
1. Our institute has several buildings – У нашего университета есть несколько корпусов (Дословно: Наш институт имеет несколько зданий) 2. The third-year students study many subjects - Студенты изучают много предметов на третьем курсе 3. Students had the third-year industrial training last summer – У студентов был третий год обучения производственной практики прошлым летом
Задание 2. Заполните пропуски предлогами in, at, on, into, under, near, to. Переведите Предложения на русский язык. 1. There are three rooms…our flat. 2. Entrance exams are held … summer. 3. I get up …7 o’clock and leave…8.
1. There are three rooms IN our flat. – В нашей квартире 3 комнаты 2. Entrance exams are held (нет предлога) summer.- Вступительные экзамены проводятся летом 3. I get up AT 7 o’clock and leave TO 8.- Я встаю в 7 часов утра и выхожу в 8
Задание 3. Выберите соответствующие местоимения и переведите предложения на Русский язык. 1. (we, us) all went with (their, them) to the dean’s office. 2. They were (you, your) former students. 3. A friend of (my, mine) is reading for (his, him) exam.
1. Wе all went with them to the dean’s office. – Мы все пошли с ними в деканат 2. They were your former students.- Они все были вашими бывшими студентами 3. A friend of mу is reading for his exam.- Мой друг готовиться к экзамену Задание 4. Заполните пропуски глаголами to be, to have в соответствующем времени. Переведите предложения на русский язык. 1. Moscow … the capital of Russia. 2. There … many universities in Moscow. 3. It … old and new buildings. 1. Moscow IS the capital of Russia. – Москва- столица России 2. There ARE many universities in Moscow. – В Москве много университетов 3. It HAS old and new buildings. – Это были старые и новые постройки (здания) Задание 5. Напишите предложения в вопросительной и отрицательной форме. Переведите предложения на русский язык. 1. The students often have interesting discussions after lectures. 2. The course at the University lasts from five to six years. 3. The students of our group will meet in the laboratory.
Вопросительная форма 1.1 Do the students often have interesting discussions after lectures?-Часто ли студенты после лекций ведут интересные беседы? 1.2 Does the course at the University lasts from five to six years?-Обучение в университете длить 5 или 6 лет? 1.3 Will the students of our group meet in the laboratory?- Встретятся ли студенты нашей группы в лаборатории? Отрицательная форма 2.1 The students often haven’t got interesting discussions after lectures.- Студенты часто не ведут интересные беседы после лекций 2.2 The course at the University does not last from five to six years.-Обучение в университете не длиться 5-6 лет 2.3 The students of our group will not meet in the laboratory.-Студенты нашей группы не встретятся в лаборатории
Задание 6. Поставьте следующие предложения в Present, Past или Future Indefinite. Переведите предложения на русский язык. 1. Tomorrow our lectures (begin) at 8 o’clock in the morning. 2. We (take) all necessary books from the library yesterday. 3. The students (find) it difficult to translate such a text without a dictionary.
Future Indefinite 1. Tomorrow our lectures will begin at 8 o’clock in the morning.- завтра лекции начнутся в 8 часов утра Past Indefinite 2. We took all necessary books from the library yesterday. - Мы взяли все необходимые книги в библиотеке вчера Present Indefinite 3. The students find it difficult to translate such a text without a dictionary.- Студенты сталкиваются с трудностями перевода некоторых текстов без словаря
Задание 7.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-08-16; просмотров: 668; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 52.15.191.241 (0.007 с.) |