Тема 5. Золота доба живопису 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Тема 5. Золота доба живопису



Зазнавши потужного впливу попередньої епохи Від­родження, мистецтво XVII ст. переживало бурхливий розквіт. Рубенс та Рембрандт, Веласкес та Караваджо, Пуссен та Вернер — ці геніальні майстри представляли школи живопису в різних країнах. Однак героїчні ідеали Відродження у XVII ст. дещо померкли. Майстри мис­тецтва стали показувати трагічність життя, крах надій, страждання та загибель героїв. Два стилі — бароко та кла­сицизм — панують у мистецтві XVII ст. Стиль бароко зародився в Італії. Італійське слово «бароко» означає «ви­гадливий», «дивний». Художники, що працювали у стилі бароко, намагались створити чарівну ілюзію, вразити розум та почуття глядача пишністю та грандіозністю. Перші ознаки класицизму проявились у другій половині XVI ст. в Італії, але батьківщиною класицизму по праву вважається Франція. Головна риса класицизму — звер­нення до античного мистецтва, ствердження високих громадянських та моральних ідеалів.

МІКЕЛАНЖЕЛО КАРАВАДЖИО(1573—1610)

Одним з представників стиля барокко був Мікеланжело Караваджио. Його картини вражали своєю незвич­ністю і тому викликали гарячі суперечки. Таким самим був і характер цього художника — сміливий, глузливий, високомірний.

У молоді роки, коли йому ще не виповнилось і вісім­надцяти, Караваджо виконував випадкові замовлення: писав невеликі натюрморти, портрети юних музикантів, вуличних торговців.

Картина «Лютняр» є типовою для того часу. На темному фоні — фігура юнака у білій одежі, що грає на лютні та співає мадригал. Обличчя музиканта освітлене невидимим джерелом світла, що створює своєрідну світлотінь. Цю світлотінь на картинах Ка­раваджо сучасники називали «підвальною», але у мистецтві майстра саме вона є одним із найпотужніших засобів впливу на глядача.

Покладення у гроб 1600 – 1601рр.
Розп'яття святого Петра 1600 – 1601рр.
Серед картин Караваджо нема святкових сюжетів, таких як Благовіщення, Обручення, Введення у храм, що так любили майстри Відродження. Він тяжіє до трагічних тем. На його полотнах люди страждають, терп­лять жорстокі муки. Караваджо спостерігав тяготи життя. На кар­тині «Розп'яття святого Петра» ми бачимо страту апостола, якого розіп'яли на хресті униз головою. Як народну драму Караваджо показує сцену «Покладення у гроб». Мертве тіло Христа обережно підтримують учні. Завмерла рука Спасителя звисає до гробової плити над чорним проваллям могили. У картинах Караваджо на євангельські сю­жети вражає буденний вигляд персонажів. У них він показує життя простого люду. Су­часники Караваджо свідчать: він зневажав усе, що не було скопійовано з життя. Худож ник називав такі картини дрібничками, ди­тячими й іграшковими речами. Караваджо глибоко відчував страждання знедоленого народу. Його життя та мисте­цтво були відзначені сміливістю, невичерп­ною енергією й мали величезний вплив на інших художників. Вірність натурі — цей принцип реалістичного мистецтва Кара­ваджо успадкували й розвинули такі генії XVII ст., як Рембрандт, Веласкес, Хальс.

НІКОЛЯ ПУСЕН (1594 – 1665)

Н. Пуссен Аркадські пастухи 1650р.
Класицизм як стиль живопису найяскравіше виражено у творчості Ніколя Пуссена(1594 – 1665) — найвеличнішого французького художника XVII ст. Пуссен у 1623 р, залишив Францію і більшу частину життя провів у Римі. В Італії він натхненно вивчав стародавні пам'ятники та творчість майстрів Високого Відродження. Його кумиром був Рафаель. Картини Пус­сена написані на міфологічні та біблейські теми. У них художника приваблюють силь­ні характери, високі почуття, прагнення правди та справедливості. Виховання чеснот у глядача — у цьому Пуссен,бачив головне призначення мистецтва. Його картини «Ринальдо та Арміда», «Смерть Германіка» говорять про найкращі якості, до яких по­винна тяжіти людина, — великодушність,любов, шляхетність. У Парижі Пуссен ви­конав прекрасну серію малюнків на сюжети Овідія та Вергілія.

Пуссен часто звертався до теми єднання людини з природою. У картині «Аркадські пастухи». Основою сюжету картини стала легенда про щасливих жителів країни пастухів, що несподівано довідались про неминучість кінця життя. Велична та прекрасна, як ан­тична богиня, жінка заспокоює схвильова­них пастухів, закликає усвідомити правоту та неминучість долі. Невідворотність смерті не повинна порушувати ані гармонії приро­ди, ані ясності духу.

Запитання для контролю

1. В чому полягає умовність назви «золотого століття»

2. Охарактеризуйте бароковий живопис Франції.

3. Підготуйте доповідь «Бароковий живопис в Російській імперії»

 

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-07-11; просмотров: 311; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.15.202.4 (0.006 с.)