Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Знайомство з творчістю композитораСодержание книги
Похожие статьи вашей тематики
Поиск на нашем сайте
Михайло Калачевський ( 1851 - 1907 ) – український композитор, піаність, громадський діяч. Михайло народився в с. Попівка на Полтавщині (нині Кіровоградської обл.) Його дитячі роки минули в оточені, де звучала народна музика, тож хлопчик змалку захопився музичним фольклором. А професійну музичну освіту він здобув у Лейпцизький концерваторії, де навчався на кілька років пізніе від М. Лисенка, у тих самих педагогів. Дипломною роботою по закінченні консерваторії (1876) стала «Українська симфонія». Уперше вона прозвучала на випускному екзамені та публічному концерті, програма якого складалася з творів випускників консерваторії. «Українська симфонія» складається з 4 частин, усі теми яких побудовано на мелодіях українських пісень. Використавши фольклорні твори, композитор зумів зберегти їх жанрові особливості й створити образи м’якої лірики, дотепного жарту, героїко-епічної пісні і сцени народних веселощів. В основі першої частини – наспіви пісень «Віють вітри» і «Йшли корови із діброви». Друга частина – жартівлива народна сцена, музика якої «виросла» з першої фрази пісні «Дівка в сінях стояла». У третій частині – Романсі – звучить мелодія історичної псні «Побратався сокіл з сизокрилим орлом» А фінал побудований на зіставленні двох тем, в основі яких – танцювальні пісні «Ой гай, гай» і «Ой джигуне, джигуне». Слухання «Українська симфонія» М.Калачевський - Яку частину пісенного куплету використав композитор; - Як розвивається мелодія пісні у симфонічному творі; Не всі фольклорні наспіви дійшли до наших днів. А у професійній музиці деякі твори… «загубили» автора! Історики знайшли партитуру симфонії, написаної 200 років тому. Завдяки нотному запису музика збереглася, а прізвище – ні! Так й існує цей твір під назвою «Симфонія невідомого автора початку XIX століття». Але кожний слухач цієї музики без вагань скаже: її автор дуже добре знався на українському фольклорі! У фіналі симфонії створено яскраву картину народного побуту. Композитор «намалював» її, використовуючи інтонації українських народних мелодій. Головна тема фіналу - веселий козачок – ніби йде колом, чергуючись з мелодією ліричного дівочого танцю, героїчно – мужньо козацькою темою, пісенним мотивом… Музичний словничок Музична форма Рондо – чергування повторюваного рефрену з різнохарактерними епізодами. Слухання «Симфонії невідомого автора початку XIX століття» (Фінал) - Послухайте Фінал симфонії, позначайте рефрен підняттям обох рук, а нові епізоди – однією руки; - Якими засобами автор створив картину українського свята? Фізкультхвилинка «Ліричний танець - вокаліз». Розспівування. Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу. Розучування пісні «Чом, чом, чом, земле моя» Д.Січинського - Послухайте пісню у виконанні вчителя; - Чому митці оспівують Батьківщину в своїй творчості; - Розучіть та виконайте пісню, передаючи свої почуття до рідної землі; - Розгляньте малюнок «Моя Батьківщина» української школярки Вероніки Бобошко. Творче завдання - Відтворіть художній образ пісні у власному малюнку Підсумок уроку. Вихід з класу під музику Урок 21 Тема: Від веснянки до концерту Мета: Дати уявлення про використання жанру й інтонацій фольклорних пісень – веснянок у професійній музиці Тип уроку: урок поглиблення знань. Обладнання: музичний інструмент, комп’ютер, мультимедійна презентація, підручники. Хід уроку: І. Вхід під музику. Організаційний момент. ІІ. Музичне вітання. Актуалізація знань. - Пригадайте пісні за малюнками. Наспівайте їх. - Чим схожі усі веснянки? - До якого виду обрядових пісень вони належать? ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Кожної весни світ сповнюється музикою природи. Все оживає й оновлюється, пробуджене теплом. Прокидаються від зимового сну і пісні – веснянки, кличуть молодь у гаї та луки, до весняних хороводів. - А які ви знаєте традиції і звичаї зустрічі весни? Знайомство з творчістю композитора. Сучасний український композитор Богдана Фільц ( 1932 р. ) розповіла про цю пору року у творі під назвою «Весняне рондо». Дитинство Богдани Фільц пройшло в м. Яворів Львівської області - чарівному куточку України, що славиться народними ремеслами та піснями. Музика увійшли у життя дівчинки з раннього віку. Її мати викладала музичні дисципліни у школі, сестра грала на скрипці, дорогим гостем у сім’ї був композитор Станіслав Людкевич. Богданці ще не виповнилося й 7 років, коли сталося лихо: вона втратила батьків. Дівчинка вижила лише завдяки добрим людям і власному сумлінню. Після закінчення музичної школи за класом фортепіано вона вступила до Львівської консерваторії. Потім навчалася, а згодом викладала у Київському інституті мистецтвознавства, фольклору та етнографії. Вчителями Б.Фільц були талановиті українські музиканти: С.Людкевич, М.Колеса, Л.Ревуцький… За їх допомогою зросла й розквітла народжена ще в дитинстві любов дівчини до музики рідного краю. Тож композиторський доробок авторки, що налічує понад 350 творів, міцно пов'язаний з народними джерелами. Музика «Весняного рондо» теж ніби йде у хороводному колі: його головна тема (рефрен) повторюється кілька разів, чергуючись з різноманітними епізодами.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-26; просмотров: 467; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.191.103.144 (0.008 с.) |