Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Загальна характеристика укр. барокоСодержание книги
Похожие статьи вашей тематики
Поиск на нашем сайте
Культура бароко в Україні охоплює другу половину XVII - XVIII ст. Етапи: 1) ранній (друга половина XVII —початок XVIII ст.), 2) зрілий (1720 —1750 pp.), 3) завершальний (друга половина XVIII ст.).
Українське бароко утверджувало образи, які характеризували колективні, суспільні, національні риси народу в цілому. Період характеризується власною творчістю українського народу, що відтепер був пробуджений до нового вільного життя, бароковий стиль прибирає своєрідних та оригінальних форм. Стиль європейського бароко з характерними для нього пафосом боротьби і перемоги, пластичною експресією та багатством варіацій мальовничих композицій якнайкраще відповідав піднесенню національної самосвідомості українського народу, тріумфові у Визвольній війні 1648—1654 pp. і створенні власної держави — Гетьманщини.
Детальніше див. 6 білет, 2 питання. У XVII-XVIII ст. продовжує розвиватись полемічна література. Мистецтво барокко, так само як і ренесанс, було занесено на Україну безпосередньо з Італії. Здається, чи не головну роль у популяризації бароккового мистецтва на Україні треба відвести майстрові-архітекторові, єзуїтові Джакомо (Яків) Бpіано (1586 — 1649), що був присланий на Україну з Риму спеціально як вправний архітектор; він завідував єзуїтським будівництвом у Львові, Перемишлі та Сандомирі. Можливо, італійські майстри прибували тоді на Україну не тільки із Заходу через німецькі землі, але також і з Півдня, через генуезькі колонії. В кожнім разі, в Україні мистецтво барокко роздвоїлося: в Західній Україні (Підляшшя, Галичина, Волинь, Поділля) воно зберегло форми єзуїтського барокко, що залишилося ближчим до свого першоджерела; в Центральній та Східній Україні (Слобожанщина та Чорномор’я) воно сильно модифікувалося й набрало зовсім оригінального забарвлення — т. зв. козацького барокко. Різниця між цими двома галузями в основі одного стилю особливо яскраво виявляється в архітектурі, менше — в скульптурі, хоч добре помітна в скульптурі декоративній; найменше її знати в малярстві. Білет 6 Пантеон словянських богів і світоглядна модель Міф - специфічна оповідь, що оперує особливим типом часу - часом до всякого часу. В широкому сенсі слова міфологія - це смислове поле культури. Пантеон слов’янських богів: 1. Перун, Велес; 2. Сезонні божества та божества окремих господарчих колективів 3. Істоти з абстрактними функціями (Доля, Кривда, Правда) 4. Істоти міфологічної(чудесної) природи (баба яга) 5. Безособові персонажі Специфічні риси слов'янської міфології: Попович - особливості структурування простору: Горизонтальній поділ світу Головні напрями схід і південь(право) – структурування відбувалося за етичними ознаками - Недобрим був і рух справа наліво, проти ходу Сонця: символіка правого і лівого мала величезне значення. По колу треба було рухатися праворуч, праве взагалі було «добрим», на відміну від лівого.. Оцінка простору поширюється і на час, і на інші виміри реальності. Найголовніше в упорядкуванні — відділити «свій» світ від «чужого». Кольорова символізація та просторова структура світу знаходить відповідника в часовій структурі(час і простір нероздільні). вперед — схід — ранок — весна - синій праворуч — південь — день — літо – червоний назад — захід — вечір — осінь - білий ліворуч — північ — ніч — зима – чорний Вертикальна модель світу – світове дерево У слов’ян на відміну від кочових народів переважають вертикаль і потрійна класифікація. До виділення трьох рівнів та чотирьох сторін світу додається символ кола як засобу відокремити свій, освоєний світ від світу чужого, дикого, небезпечного. Координати світового дерева — верх — середина — низ кольоровий символ — біле — червоне — чорне космічний символ — Місяць — Сонце — зірки сімейний символ — чоловік — жінка — діти органи тіла — голова — серце — утроба душі — розумна — чуттєва — вітальна функції душі — бачення-розуміння, особистість — почування-чуття — життєва сила, плодючість У слов. міфології наявний символ кола - коло символізувало одиницю цілісність, чотирикутна будова — упорядковану безконечність світу(квадрат – упорядкована цілісність світу). Найповніше ця символіка знаходила вияв у поховальних спорудах. Також наявна культова риса – культ матері – землі та можливість до мовлення з богами. Ренесансна сутність (проблема людини) та барокова форма в літературі України 17 ст. Посилення інтересу до рідної культури, історії, мови; пробудження нац. свідомості народу; активніше розвиваються освіта і наука, передусім мережа шкіл. Оскільки вищих і середніх навчальних закладів в Україні тоді не існувало, багато українських юнаків по закінченні місцевих шкіл їхало до польських і західноєвропейських університетів, де вони переймалися передовими, передусім гуманістичними, ідеями.
Осн. особливості: - прагнення широко спиратись на здобутки античних мислителів; - ствердження гідності особи, її свободи, ідеалів соціальної справедливості; Творчий характер і широкий вплив барокко ґрунтувався на тому, що в ньому було дане сполучення, синтеза ренесансу і середньовіччя. Не відмовляючись від досягнень ренесансу, барокко в. багатьох пунктах повертається до середньовічного змісту і форми. Від ренесансу барокко приймає насамперед „відкриття“ античности: щоправда, розуміння античности тут інше, і барокко, зокрема, характеризують спроби поєднати античність із християнством. Барокко не відмовляється від ідеалу пізнання й опанування природи, і тут барокко досягло найбільших успіхів; природа для людини барокко — це насамперед шлях до пізнання Бога. Барокко не відкидає навіть і культу „сильної людини“, лише хоче виховати її на службу Богові і дійсно для цього її виховує. Нове і своєрідне в барокко — це, головне, динамізм його, рухливість, що її помітимо і в мистецьких формах (складні криві лінії), і в загальному стремлінні до напруження, авантюри, зміни, мандрівки, боротьби, якими сповнене і особисте і суспільне життя тих часів, як і пластичні та літературні твори. З цим зв’язана й надзвичайна любов до антитез: поруч із зображенням повного життя, барокко кохається в темі смерти; проти Бога бореться диявол, що стає характеристичним героєм бароккових творів. На цих рисах стилю барокко будється і нахил до мистецької гри, до поетичних іграшок, до чудернацтв, до ориґінальничання. Барокко цінить не лише спокійну гармонійну красу, але й негарне, огидне як контраст до гарного і як засіб сильніше вразити почуття й волю людини. Тут барокко прийшов до тих сфер, що ними раніше нехтували: до „низької“ природи, до народних елементів, зокрема й до народносте в мові й мотивах. Реформа Котляревського відразу зробила мову, якою писали в добу барокко, перестарілою.
Література - широка перекладна діяльність обертається почасти до творів минулих епох, зокрема середньовіччя; - на Україні головними носіями літературної творчости були духовні особи: „духовний“ елемент тому занадто переважає в змісті творів; - нещасливі політичні умови призвели до того, що багато українців працювало „в наймах“ у чужих культур. Бароккова поезія прожила на Україні довго, аж до другої половини XVIII в Віршова поезія Найбільш численною є бароккова віршована поезія. За жанрами вирізняють: акровірші, геометричні вірші, вірші -малюнки, панегірики та епіграми (касіян сакович "Похвала гетьмана"), сатирично-гумористична поезія (іван некрашевич "ярмарок"), декоративні вірші - раки-літеральні (величковський "діва марія"), народна поезія (коз. пісні, думи, билини, календарно - обрядові (пісні про сагайдачного), дидактичний епос (климовський). Проза Вирізняють такі основні жанри: ораторсько-проповідницька проза релігійно-полемічного змісту, історично-мемуарні твори (козацькі літописи Самовидця), езопівська байка (непрофесійна), діалог (сковорода "асхань"), щоденники та записки, житійна (повчалтна) література (дидактична туптала) Головний твір цієї літератури „Четьї — Мінеї“ св. Дмитра Туптала Драматургія. Трагікомедія Прокоповича "Володимир". Білет 7
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-19; просмотров: 465; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.221.93.167 (0.011 с.) |