![]() Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву ![]() Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
III. Закріплення вивченого матеріалуСодержание книги
Похожие статьи вашей тематики
Поиск на нашем сайте
• Випереджальне завдання Учитель пропонує учням намалювати різні типи ліній: концентричні кола; пунктирні лінії з відрізками рівної довжини; пунктирні лінії з відрізками, що зменшуються та збільшуються завдовжки; промінці, що виходять з однієї точки; похилі лінії з нахилом ліворуч та праворуч. Учитель пропонує розглянути малюнки уважно та визначити, яке саме зображення вони могли б утворити. • Навчальна гра «Як олівець» Учні мають згадати, хто і що за формою нагадує олівець (дерево, телеграфний стовп, черв’як, жираф і т. ін.) і чому. Ті, хто знайшов найточніші порівняння, отримують кольоровий олівець або фломастер так, щоб решта учнів не бачила його кольору. Дітям необхідно уявити, що чарівник перетворив їх на олівці і фломастери відповідного кольору. Лише за допомогою міміки та жестів учням-«олівцям» потрібно показати, що вони зможуть намалювати для людей. Решта учнів має відгадати, що намалювали олівці та фломастери. • Робота над формуванням навичок і вмінь: Учні виконують у робочому зошиті навчальні вправи, спрямовані на розвиток дрібної моторики руки. • Кожна людина любить свята, а найкращою прикрасою свята є святковим салют. Спробуймо і ми намалювати святковий салют. • Як ви вважаєте, який папір краще згодиться для нашого малюнка: білій чи темний? Чому? (Учитель малює на дошці два прямокутники — вертикальний та горизонтальний. По низу аркуша ламаною лінією намальовані силуети будинків). • На якому з прямокутників наш малюнок буде виразнішим? Чому? • Для зображення салюту необхідно багато простору неба, тому ми обираємо вертикальний аркуш. (Учитель демонструє, як скомпонувати малюнок, щоб не залишалося порожнього місця, потім виконує роботу на дошці, {завершуючи її крок за кроком. • Слід звернути увагу учнів;на зміну характеру ліній: плавні, уривчасті, колоподібні. За бажанням учні можуть додати пра- \Ц°рці та повітряні кульки.) • Індивідуальна робота за творчим завданням: Учні виконують творчу роботу. Учитель надає індивідуальну допомогу. IV. Підбиття підсумків • Скільки в нас вийшло різних феєрверків! У кожного – свій характер, свій настрій. • Придумайте розповідь про свято намальоване вами. •
Урок № 5 Тема: Елементарні засоби компонування простих форм на площині. Створення композиції з крапок, ліній, плям. Правила користування гуашевими фарбами та пензлем. Танок повітряних зміїв.
Мета: перевіряти засвоєння учнями поняття «графіка», «лінія, крапка. Пляма як засіб виразності» та закріплювати їх; ознайомити з правилами роботи з гуашевими фарбами, пензлями, вчити правильно розташовувати зображення на площині аркуша, надавати початкове поняття про компонування простих форм на площині; розвивати фантазію, уяву, допитливість; виховувати екологічну культуру. Обладнання: репродукції картин, аудіо запис П. Чайковський «Вальс квітів», комп’ютер, олівець, гумка, гуаш, пензлі, серветки. Хід уроку • Організаційна частина. • Повідомлення теми і завдань уроку. • На цьому уроці ми навчимося працювати із гуашшю, для зображення повітряних зміїв використовуватимемо різні геометричні форми. • Засвоєння нових знань: • Вступна бесіда • Дітки, до нас сьогодні на урок не прийшов, а прилетів Олівець. Прилетів він на повітряному змієві. • Демонстрування повітряних зміїв. • Продовження бесіди. • Хто з вас коли-небудь запускав повітряного змія? Опишіть його.(Діти діляться враженнями.) • Люди завжди мріяли літати, як птахи. І найдревніший літальний апарат, який вони винайшли, повітряний змій. Китайці запускали їх у небо ще 2500 років тому, щоб налякати ворогів чи визначити напрям вітру. Деякі змії були такі великі, що могли підняти в повітря і людину. Робили повітряних зміїв у вигляді яскравих риб, метеликів, птахів, крилатих драконів. • Повітряні змії часто слугували листоношами. Коли треба було терміново попередити про якусь важливу подію — наступ ворога, приміром, чи одруження короля, або ж просто про великий ярмарок — запускали повітряних зміїв. • Варто згадати і такий випадок. У 906 році князь Київської Русі Олег завдяки повітряним зміям одержав блискучу перемогу над ворогами. Як розповідає давній літопис, коли в повітрі з'явилися "коні й люди паперові позолочені", вороги перелякалися й кинулись урозтіч. • У деяких країнах повітряних зміїв використовували, щоб допомогти кораблям, які зазнали аварії неподалік від суходолу. Змій переносив один з кінців канату з берега на корабель, і судно підтягували до рятівної землі.
• В Англії завдяки повітряним зміям зберегли не одну тонну зерна та фруктів. Городники й садівники помітили, що птахи звикли до опудал і не бояться їх. А от повітряного змія сприймають як великого крилатого хижака і зразу ж відлітають геть. • І в наш час повітряні змії піднімають у небо термометри, щоб зміряти там температуру повітря, а також інші прилади, за допомогою яких передбачають зміни погоди. Завдяки повітряним зміям люди дізналися, що угорі повітря холодніше, і що блискавка — електричне явище. Перша фотографія Землі з висоти "пташиного польоту" була зроблена за допомогою змія. • Повітряними зміями намагалися навіть піднімати людей у повітря — але марно. Та цей дослід було використано для створення спочатку планерів, а потім — літаків. • Сьогодні повітряні змії для нас — просто цікава іграшка. Вони бувають найрізноманітнішими: від традиційного ромба до етажерок чи дельтапланів. • Перегляд демонстраційного матеріалу. • Прослуховування оповідання В.Берестова «Про повітряного змія» • Про повітряного змія. Вітя зробив повітряного Змія. День був похмурий, і хлопчик намалював на Змієві сонце. Вітя відпустив нитку. Змій почав підніматися все вище й вище, метляючи довгим хвостом і наспівуючи пісеньку: • Я лечу і мрію, Я свічу і грію! • Ти хто такий? — спитали пташки. • Хіба не бачите? — сказав Змій. — Я — сонце! • Неправда! Неправда! — закричали пташки. — Сонце за хмарами. • За якими такими хмарами? — розізлився Змій. — Сонце — це я! Ніякого іншого сонця не було, нема, не буде й не треба. Ясно? • Неправда! Неправда! — сполошилися пташки. • Що-о-о? Цить, куцохвості! — гаркнув Змій. Перелякані пташки розлетілись. Аж тут визирнуло сонце. • Заклювати хвалька! Вискубати хвіст ошуканцеві! — закричали пташки й накинулися на Змія. Вітя почав хутко змотувати нитку, і Змій упав на траву. • Що ти там накоїв? — запитав хлопчик. • А що? — образився Змій. — Вже й пожартувати не можна? • Жартувати жартуй, — сказав Вітя, — але ж навіщо брехати й вихвалятися? Ти мусиш виправитись. • Ото ще морока! — пробурчав Змій. — І не подумаю! Нехай пташки виправляються! • Он як! — обурився Вітя. — Гаразд! Тоді я сам тебе виправлю. Тепер вже ти нікого не надуриш і не налякаєш, хоч лусни зі злості! Хлопчик взяв фарби і перетворив намальоване сонце на кумедну мармизу. Змій знову полетів у небо, виспівуючи пісеньку: — Я лечу, я мрію, Що захочу, дію. Він дражнився, і брехав, і вихвалявся. Та тепер усі бачили його смішну мармизу й думали, що він жартує. А він і не думав жартувати. • Я — сонце! Чуєте? Я — сонце! — кричав Змій. • Ха-ха-ха! — сміялися пташки. — Ох і розсмішив. З тобою, друже, не занудьгуєш! • Цить, куцохвості! — бурчав Змій, сердито метляючи довгим хвостом. Але пташки сміялися ще дужче, кружляли навколо Змія і смикали його за хвіст. Повітряний Змій пообіцяв виправитись. Він дуже хоче потрапити в країну повітряних Зміїв, яка називається Змійландія. • Поетапне зображення малюнка вчителем. • Практична діяльність учнів. III. Підсумок уроку. • Перегляд і виправлення помилок у малюнках учнів. • Демонстрування дитячих робіт. • Що нового ви дізналися на уроці? • Чому навчилися? • Кому подаруєте свій малюнок.
Урок № 6 Тема. Виражальні можливості силуетної форми. Виготовлення силуетних форм за допомогою шаблонів. Правила роботи з ножицями та кольоровим папером. Значення раціонального використання паперу для екології Землі. Овочі та фрукти.
Мета: надавати учням початкові знання про натюрморт; навчати виготовляти силуетні форми за допомогою шаблонів; розкривати поняття «аплікація»; ознайомлювати учнів із техніками паперових аплікацій; формувати в дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні риси силуетних форм; розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості; виховувати естетичне сприйняття учнями навколишнього світу. Обладнання: репродукції картин відомих художників, зразки робіт. Хід уроку I. Організаційний момент: II. Актуалізація опорних знань і вмінь: • Який вид образотворчого мистецтва працює з лініями та силу-етами? • Які засоби виразності дарує нам графіка? • Якими матеріалами та інструментами ми користуємося, ство-рюючи лінійне зображення? • Де у природі ми бачимо лінії та плями? III. Вивчення нового матеріалу: • Слово вчителя: • Картина, малюнок — це розмова художника з глядачем. Це розповідь художника про те, що йому найбільше запам’яталося, що його схвилювало. А ми відгукуємося на його розповідь своїми почуттями, враженнями, думками. (Учитель пропонує учням розглянути композицію з купою фруктів і з’ясувати, що на ній зображено.) • Картину, на якій зображують овочі, фрукти, квіти та будь-які інші предмети, художники називають натюрмортом. • Це слово означає «мертва натура». Малювати натюрморти люблять як художники-початківці, так і відомі майстри. • Натюрморт може бути навчальною вправою, адже предмети не рухаються, тому можна тривалий час розглядати їх. • Натюрморт може стати самостійною картиною або складовою сюжету. • В останньому випадку натюрморт допомагає більше розповісти про тих людей, яких ми бачимо на картині. • Організація сприйняття творів мистецтва: (Учитель демонструє репродукції картин, що зображують натюрморти з фруктів.) • Цей натюрморт Сезанна вражає симфонічної глибиною і високою майстерністю художника в зображенні звичайних предметні килима, їдальні, скатертини, посуду, фруктів. Один з молодих художників відвідав метра 1898 року, коли той працював над цією картиною, і пізніше згадував про те, як старанно розкладав Сезанн відібрані для композиції предмети: «Спочатку частина столу була прикрита майстерно складеною скатертиною. Потім Сезанн почав розкладати фрукти, добираючи їх у такий спосіб, щоб вони контрастували між собою, і стежачи за проявом додаткових кольорів: зеленого на червоному і жовтого — на синьому. Він багато разів пересував і повертав фрукти, підкладаючи для цього під них монетки в один і два су. Все це Сезанн проробляв неквапливо і акуратно, вочевидь, що це заняття дає йому справжню насолоду».
• Покритий щільним візерунком килим утворює вишуканий задній план, характерний для пізніх натюрмортів Сезанна. • Глечик з квітковим візерунком по білому фоні водночас перегукується за кольором і зі скатертиною, і з фруктами. • Біла скатертина є не лише фоном для розкладених на ній предметів, але цікава сама по собі — вона виглядає живою, наче ворушиться, переливається каскадом складок і тіней. • Фрукти, написані Сезанном, насичені відтінками червоного й жовтогарячого. • Закріплення вивченого матеріалу: • Творче завдання: • Зобразімо і ми овочі та фрукти за допомогою кольорового паперу. • Ми вже ознайомилися з лінією, контуром і силуетом. • Згадаймо, які вони і чим між собою різняться? • Лінія і контур допомогли нам намалювати святковий феєрверк • Сьогодні ми покличемо на допомогу силует. • Які матеріали й інструменти знадобляться нам для роботи з кольоровим папером? (Простий олівець, гумка, кольоровий та білий папір, клей ПВА, ємності для клею і води, пензлик для клею, серветки, клейонка, ножиці.) • Ви, звісно, маєте рацію, проте сьогодні в нас є ще трафарети. Вони вирізані з цупкого картону. За їх допомогою сьогодні ми робитимемо аплікацію з кольорового паперу. • Розгляньте уважно зразок. З яких елементів складається зображення? • Ми підготували для аплікації білий аркуш. Як ви гадаєте, навіщо? Ще зробить нашу аплікацію гарнішою.) • Пояснення вчителя: • Під час роботи з аплікацією нам необхідно пам’ятати найголовніше правило: спочатку потрібно приклеїти ті частини зображення, що знаходяться найдалі від нас, а потім накладати елемент за елементом, поступово просуваючись уперед. • Оберімо колір паперу, з яким ми працюватимемо. • Із різних відтінків жовтого та зеленого паперу ми зробимо грушу. З оранжевого, світло- і темно-червоного — яблуко. Для стола, на якому лежать наші фрукти, ми оберемо блакитний папір, а для сливи — відтінки фіолетового та бузкового. • Порядок виконання роботи: • Учитель. Спочатку оберіть найтемніший відтінок потрібного кольору. Для груші це — жовто-зелений. Накладіть на нього найбільший з трафаретів груші, міцно притисність та обведіть простим олівцем. Трафарет слід розташувати не посередині, а біля краю аркуша. Коли ми віріжемо зображення, основна частина кольорового паперу залишиться неушкодженою, і ми зможемо використати його іншим разом. • Виріжте грушу за олівцевим контуром. Намагайтеся робити це дуже старанно. • Покладіть жовто-зелений папір у теку, адже він нам більше не знадобіться. • Намалюйте майбутню картинку олівцем. Для лісу і трави відірвіть невеличкі клаптики паперу потрібних кольорів і накладіть їх на свою картинку. Якщо результат вам подобається, можна приклеювати.
• Тепер відірвемо смужечки білого паперу для стовбура і гілочок. Смужечки повинні бути ширшими з одного кінця і вужчими — з іншого. Накладіть їх на картинку і приклейте спочатку стовбур, потім — гілочки. Відірвіть зовсім маленькі шматочки чорного паперу і приклейте їх подекуди до стовбура берізки. • Дерево уже маємо. Нам слід «одягнути» його в листя. Нарвемо багато дрібних клаптиків оранжевого, світло- і темно-жовтого паперу. Приклеїмо їх до гілочок, накладаючи один на одний, як на справжньому дереві. • Декілька листиків приклеїмо внизу під деревом, начебто вони вже облетіли. • Дуже дрібні деталі важко відривати, тому їх можна намалювати фломастером. • Підбиття підсумків 1. Перегляд і оцінювання малюнків. 2. Демонстрування дитячих робіт. 3. Бесіда: – Що нового ви дізналися на уроці? – Чому навчилися? – Кому подаруєте свій малюнок.
Урок № 7 Тема: Заповнення площини аркуша силуетними зображеннями. Послідовність дій у роботі при виготовленні аплікації з природних матеріалів. Осінній акваріум. Мета: ознайомлювати учнів з основними правилами заповнення площини силуетними зображеннями; продовжувати формувати первинні навички роботи в техніці аплікації; ознайомлювати з техніками аплікації з природних матеріалів; розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу. Обладнання: простий олівець; гумка; засушені листя і трави; клей ПВА; ємності для клею і води; пензлик для клею; серветки; клейонка; коробочка для елементів аплікації. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань і вмінь: • Бесіда за запитаннями • Який вид образотворчого мистецтва має справу з лініями та силуетами? • Ви вже знаєте, що графіка — це невибагливе мистецтво, якщо ми маємо на увазі малюнок. Але малюнок — це не завжди мистецтво. • Людей, які малюють, можна побачити не лише в майстерні Художника. Люди малюють у будь-якій обстановці, на будь-якій поверхні, будь-якими матеріалами. Малюють на уроках, на тротуарах, на піску, вологій землі... Малюють дорослі й діти, малюють для справи і просто так... Малювати можна не лише на будь-чому, але і чим завгодно — цвяхом, паличкою, пальцем на піску. • Які засоби виразності дарує нам графіка? • Якими матеріалами та інструментами ми користуємося, створюючи лінійне зображення? • Де у природі ми зустрічаємо лінії та плями? III. Пояснення нового матеріалу: • Пояснення вчителя • Якщо прикласти руку до яскраво освітленої шибки або розглядати її проти світла, то видно темний силует руки. • Слово «силует» з’явилося майже 300 років тому. Це прізвище француза, який вирізав різні фігурки з паперу і дарував їх знайомим. Силуети всім подобалися, тому що у такий спосіб можна було робити портрети людей у профіль (нібито дивлячись на них збоку, коли видно обриси — ніс і підборіддя). Ці портрети були значно дешевшими, ніж намальовані фарбами, виготовляли їх швидше. Після винаходу фотографії про силуети майже забули. Лише поодинокі художники робили їх для прикрашання книг і власного задоволення. • Проте силуетні зображення можна створювати не лише за допомогою графічних матеріалів. їх можна вирізувати з кольорового паперу, як ми це робили на попередньому уроці. Можна заповнювати контур дрібними природними (насіння, пісок) або штучними матеріалами (бісер). А можна створювати силуетні зображення за допомогою висушеного різнокольорового листя. • Але перш ніж розпочати роботу, разом заплющимо очі та вирушимо в нову подорож. Це особлива подорож. Ми вирушаємо у морські глибини. • У воді мешкають істоти, які дуже відрізняються від нас. Вони мають пласку форму, гладенькі округлі контури, прикрашені лускою. Це риби. Природа вигадала стільки риб різної форми та розміру, що вчені і досі не змогли їх усіх побачити та описати. Можливо і саме ви вигадаєте глибоководні апарати, та зможуть опуститися на самісіньке дно океанів. А поки що уявімо тих неймовірних морських істот, що ми могли б їх побачити на великій глибині. IV. Закріплення вивченого матеріалу: • Пояснення до творчого завдання: • Сьогодні ми працюватимемо із засушеними листочками дерев і травами, які ви приготували вдома. • Згадайте: перед тим, як покласти листочки під прес, ви ретельно розгладжували їх, щоб не викривити форму рослин. Висохле листя — готовий матеріал для нашого уроку. Воно легко лягає на площину, що відповідає головній умові будь-якого декоративного зображення. • Для виконання роботи ми скористаємося технікою аплікації. Вона зручна тим, що природні або вирізані з паперу форми можна пересувати, додавати до них нові, прибирати зайві. Це полегшує. пошук різних варіантів композиції. • Наклеювати елементи потрібно лише тоді, коли кожен елемент займе своє місце і композиція цілком відповідатиме задуму. • Індивідуальна робота за творчим завданням: Використовуючи засушене листя і трави, виконайте компози-цію «Осінній акваріум». (Учитель звертає увагу учнів на те, що елементи мають бути схожими на природні форми не лише за силуетом, але й за кольором.) V. Підбиття підсумків 1. Перегляд і виправлення помилок у малюнках учнів. 2. Демонстрування дитячих робіт. 3. Бесіда: • Що нового ви дізналися на уроці? • Чому навчилися? • Кому подаруєте свій малюнок. •
Урок № 8 Тема: Передавання простих форм в об’ємі. Ліплення природної форми за зразком. Правила роботи з пластиліном. Сімейка грибів. Мета: розкривати поняття «ліплення», «об’ємне зображення»: ознайомлювати учнів із поняттями «рельєф», «плакетка»; надавати початкові навички роботи з пластиліном (глиною); навчати передавати основний, узагальнений характер форми в об’ємі; формувати в дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні риси об’ємної форми; надавати первинні навички основних видів ліплення: розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості; виховувати естетичне сприйняття учнями навколишнього світу, екологічну культуру. Обладнання: репродукції картин відомих художників, альбом для малювання, дошка для ліплення, пластилін (глина), стеки, цупкий картон, простий олівець. Хід уроку I. Організаційний момент. II. Актуалізація опорних знань і вмінь: • Бесіда: • Ми вже ознайомилися з матеріалами та інструментами для аплікації. Згадаймо їх. • Яких правил слід дотримуватися під час виконання аплікації? • Які матеріали та інструменти допоможуть нам зробити об’ємне зображення?
|
|||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-19; просмотров: 564; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.227.105.41 (0.017 с.) |