Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів↑ Стр 1 из 3Следующая ⇒ Содержание книги
Поиск на нашем сайте
ЭЗміст папки • Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів з образотворчого мистецтва. • Орієнтовне тематичне планування. • Розробки уроків. •
Урок №1 Тема: «Загальне ознайомлення з поняттям «образотворче мистецтво», з матеріалами й інструментами, якими працює художник. Бесіда «Краса навколо нас». Мета: ознайомити учнів з матеріалами та інструментами, що використовуються на уроках образотворчого мистецтва, навчити дітей малювати предмети округлої форми (великі і маленькі) вздовж або впоперек смуги, проводити лінії в різних напрямках, різні за шириною (тонкі нитки, широкі стрічки для повітряних куль); розвивати естетичні почуття; виховувати охайність. Обладнання: таблиці, дитячі малюнки, ілюстрації із зображенням повітряних кульок, репродукції художників (за вибором учителя) у різних видах образотворчого мистецтва — графіки, живопису, скульптури, архітектури і декоративно-прикладного мистецтва, пензлі, фарби, кольорові олівці, фломастери тощо. Хід уроку • Організаційний момент. • Повідомлення теми і завдань уроку. • Сьогодні на уроці ми дізнаємося про те, що вивчає образотворче мистецтво, та які матеріали можна використовувати під час малювання. • Засвоєння нових знань. 1. Вступна бесіда. • Учні, чи доводилося вам спостерігати, як кружляє дивовижний метелик над чарівною квіточкою? Як пропливають у небі білі кучеряві хмарки, нагадуючи своєю формою казкових тварин та птахів? • А чи бачили ви, як восени від маленького подиху вітру повільно опадають жовто-багряні листочки? • А чи звертали ви увагу на дивовижні візерунки, які залишав на зимових шибках мороз? • Можливо, всі свої враження від побаченого ви пробували передати в малюнках, так як це роблять... а хто саме — спробуйте відгадати за допомогою загадки. • Пензлик бігає охоче: Раз мазочок, два мазочок... Ось пелюстка і листочок, Ось доріжка і горбочок, Ось хатина, ось діброва, Ось... Картина вже готова... А картину — знає кожен — Створює для нас... (Художник). 2. Перегляд демонстраційного матеріалу. 3. Продовження бесіди. • На уроках образотворчого мистецтва ви зможете помандрувати у казковий і різнокольоровий світ мистецтва. У далеку мандрівку до незвичайної країни, а тим паче — до чарівної, де на кожному кроці вас чекатимуть усілякі дивовижні фантазії, не можна вирушати без провідника. • А таким провідником у нас буде хлопчик — Олівець. Назвали його так тому, що над усе на світі він любить малювати. (На дошку вивішується малюнок із зображенням хлопчика Олівця). Він покаже вам казкові краєвиди нашої батьківщини, ознайомить з тим, як працювати ножицями і пластиліном, олівцями і фломастерами, фарбами і пензлями. • У нашу подорож не можна вирушати з порожніми руками. В дорозі знадобиться багато речей, тому що під час мандрівки ви будете не лише слухати, дивитись, але й навчатися робити усілякі дива. Тому завжди під рукою треба мати: білий і різнокольоровий папір та картон різних розмірів; акварельні та гуашеві фарби, фломастери і кольорові олівці (дуже добре, якщо серед них знайдуться так звані воскові); пластилін; різні пензлики: тонкі і грубі, такі, що мають м'яку щетину, і ті, у яких жорстка коротка чупринка-щітка; клей ПВА — найкращий у нашій справі, бо він клеїть чисто й міцно, не залишаючи плям на папері; палітра — на ній ви будете змішувати фарби і створювати нові відтінки різних кольорів; пластмасова склянка з водою, щоб у ній купалися пензлики; невеличка ганчірка для рук; прості олівці; гумка. 4. Відгадування загадок. • Лиш помилка суне носа — На підмогу її просим. Потанцює, покружляє — І помилки вже немає! В кого ж виникла ця думка, Щоб з'явилась дивна... (Гумка). • Всяк школяр його шанує, Бо він пише і малює. Хто ж цей славний молодець? Це, звичайно,... (Олівець). • Щоб жили у мирі Скло, пластмаса й шкіра, Целофан, хутро й бетон, Пінопласт, папір, картон... Всіх здружу я, крім людей. Зрозуміли, хто я?... (Клей). • Ось у мене у руці Три барвистих бігунці. Взявсь до праці голубий — І з'явились голуби. Далі виріс гай зелений: Сосни, липи, в'язи, клени, Й стежка в травах навпростець... Це попрацював у мене Вже зелений бігунець. Ну, а тут — на баштані, Дині виросли смачні. Це уже насамкінець Вкоїв жовтий бігунець. Що ж воно за бігунці? Відгадали?... (Олівці). 5. Продовження бесіди. • А зараз наш провідник познайомить вас із тим, як працювати звичайнісіньким простим олівцем і фарбами. • Чи відомо вам, що звичайний графітний олівець або пензлик — чарівники? Вони можуть бути ніжними і суворими, лагідними і жорстокими, сумними і веселими, навіть смішними. Все залежить від того, до яких рук вони потраплять: умілих, вправних, що легко творитимуть малюнки, чи незграбних, безпорадних в роботі з олівцем і фарбами. • Лінію, проведену олівцем, чи мазок, виконаний пензлем, можна порівняти з азбукою. Спочатку треба навчитися вільно володіти інструментами, упевнено проводити лінії й прокладати мазки. Навичок користування різними художніми матеріалами ви можете набути, постійно виконуючи вправи подібні до тих, які зараз навчитеся виконувати спочатку в повітрі, а потім на аркуші паперу. • Малюючи, пам'ятайте: неправильно проведену лінію можна витерти гумкою, але зловживати цим не слід, бо тільки охайно виконаний, не затертий малюнок справляє гарне враження. 6. Виконання графічних вправ. • Проведіть у повітрі пряму лінію спочатку зверху вниз, а потім знизу вверх, потім зліва направо і навпаки. • Повторіть ці вправи декілька разів. А тепер спробуйте так само провести лінії без лінійки на аркуші паперу. • Намалюйте в повітрі коло і овал. Ці вправи також повторіть декілька разів. • Спробуйте намалювати коло і овал без допоміжних ліній на аркуші паперу. Руку при цьому не напружуйте, рухайте її вільно, легко. 7. Дидактична гра. Матеріал: невелика художньо оформлена торбинка; м'ячик, кубик, пірамідка, повітряна кулька. Вчитель кладе всі вищеназвані предмети у чарівну торбинку і пропонує комусь із дітей, не дивлячись у торбинку, помацати якийсь предмет, назвати його, а витягнути з торбинки лише предмети округлої форми. 8. Практична діяльність учнів. • Напевне, ви бачили на фотографіях чи малюнках зображення художника за роботою, в правій руці якого пензлик, яким він малює картини, а на пальці лівої руки надіта дощечка-палітра. На ній різноманітні фарби. • Палітра служить художнику для змішування фарб, щоб одержати потрібний колір. Зараз і ви попрацюєте з палітрою. Спробуйте змішати червону фарбу з жовтою — і ви отримаєте оранжевий колір. Якщо змішати синю з жовтою — отримаєте зелений. А якщо змішати червону із синьою фарбою, то який колір отримаємо? • Отже, існують три основні кольори — червоний, жовтий і синій. Ці кольори не можна скласти з інших кольорів. Решта — похідні, їх отримують, змішуючи будь-які два основні кольори. • Намалюйте три повітряні кульки так, щоб вони частково закривали одна одну. А тепер зафарбуйте кульки основними кольорами. У тих місцях, де повітряні кульки перетнулися, дві фарби змішались і утворився новий колір. Який? • Закріплення вивченого матеріалу. • Як називається невеличка дерев'яна дощечка, на якій художник змішує фарби під час роботи? • Які основні кольори ви знаєте? • Який колір отримаєте, якщо змішаєте жовтий і червоний; червоний і синій; синій і жовтий кольори? • Які художні інструменти потрібні на уроках образотворчого мистецтва? • Підсумок уроку. • Перегляд і оцінювання малюнків. • Демонстрування дитячих робіт. • Бесіда: • Що нового ви дізналися на уроці? • Чому навчилися? • Кому подаруєте свій малюнок •
Урок № 2 Тема. Різноманітність форм навколишнього світу. Прості геометричні форми: площинні – прямокутник, квадрат, трикутник, коло, овал; об’ємні – куб, циліндр, конус, куля. Святкові прапорці та повітряні кульки. Мета: формувати первинне уявлення про прості геометричні форми (пласкі — прямокутник, квадрат, трикутник, коло, овал; об’ємні — куб, циліндр, конус, куля); розвивати комбінаторні здібності, образне, логічне, просторове мислення; учити розрізняти геометричні фігури (площинні та об’ємні); формувати в дітей уміння аналізувати, узагальнювати; розвивати кмітливість; виховувати акуратність, увагу; навчати міркувати, стимулювати розвиток допитливості. Обладнання: набір геометричних фігур (пласких – квадрат, коло, овал, трикутник, прямокутник та об’ємних – куб, циліндр, конус, куля), простий олівець, кольорові олівці, гумка. Хід уроку І. Організаційний момент ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів • Бесіда: • На попередньому уроці ми дізналися, які найрізноманітніші матеріали можна використовувати для малювання. • Що допомагає нам малювати? • Чим ви найбільше полюбляєте малювати? ІІІ. Мотивація навчальної діяльності: • Розповідь учителя: • Уявіть, що ми потрапили до казкової країни Фантазії, де щодня свято. Біля всіх будинків та на вулицях майорять прапорці різної форми та кольору, а над центральною площею злітають у небо яскраві повітряні кульки. • На тлі блакитного неба ми з вами бачимо їх чіткі силуети. IV. Пояснення нового матеріалу: • Демонстрація геометричних фігур: • Подивіться на геометричні фігури, які з них вам знайомі? (Учитель демонструє учням геометричні фігури і нагадує їх назви.) • Гра «Святкова геометрія»: (Учитель роздає учням заздалегідь вирізані з картону геометричні фігури.) • Кожен із мешканців казкової країни отримав яскраву кульку та прапорець. Проте вони не можуть запам’ятати, якої форми їх фігури. Допоможімо мешканцям казкової країни. (Учитель називає геометричні фігури, а учні, які мають названі фігури, піднімають їх уверх.) • Розповідь учителя: • Зображення навколишніх предметів теж схожі на геометричні фігури. (Учитель демонструє зображення різних предметів, пропонує учням назвати геометричні фігури, на які вони схожі.) • На відміну від геометричних фігур, предмети навколо нас непласкі, а об’ємні. (Учитель демонструє та називає об’ємні геометричні форми, учні знаходять на зображеннях схожі на них елементи і називають геометричні форми, з яких вони складаються.) V. Актуалізація вивченого матеріалу: 1. Творче завдання: (Учитель пропонує учням відгадати загадку.) За хмари, в сонячну блакить Я легко, вільно, швидко Отак би й полетіла вмить, Якби не клята нитка! (Повітряна кулька) Учитель пропонує учням намалювати кольоровими олівцями різнокольорові повітряні кульки та прапорці, пояснює послідовність виконання завдання. • Спочатку намалюємо повітряні кульки простим олівцем. Вони мають бути розташовані у верхній частині аркуша. Потім намалюємо прапорці на мотузці. Повітряні кульки та прапорці можуть мати різну форму. (Учитель демонструє справжні повітряні кульки.) • Спочатку намалюємо два великих кола, потім домалюємо мотузочки. Тепер намалюємо мотузочку, на якій розташуємо прапорці різної форми. На дошці намальований вертикальний прямокутник. Учитель показує, як скомпонувати загальну форму малюнка, щоб на аркуші не залишалося порожнього простору, потім виконує роботу на дошці, завершуючи форму крок за кроком. Учитель показує, як виконати роботу спочатку простим олівцем, а потім – кольоровими олівцями. • Кульки та прапорці мають бути різного кольору за бажанням. VI. Підбиття підсумків: Обговорення учнівських робіт Відбувається обговорення учнівських робіт. Із малюнків створюють виставку «Святкова геометрія».
Урок № 3 Тема: Лінія, пляма, крапка, штрих як засоби створення форми. Графічні матеріали та інструменти. Прийоми роботи графічними інструментами. Пригоди Лінії та Крапки. Мета: розкривати поняття «лінія як засіб виразності»; ознайомлювати учнів із поняттями «штрихування» і «силует»; надавати початкові навички роботи з лінією; формувати у дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні риси лінійних форм; розвивати дрібну моторику руки; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу; забезпечувати доброзичливу атмосферу; стимулювати розвиток допитливості. Обладнання: репродукції картин відомих художників; зразки робіт; моток дроту; товстий шпагат; дерев’яна рейка; олівці: графітні, прості (тверді та м’які), воскові (пастельні), вугільні; аркуш паперу формату А1; три товстих чорних маркери. Хід уроку I. Організаційний момент Урок № 4 Тема. Види і типи ліній. Виражальні можливості лінії. Створення (на елементарному рівні) виразного образу лінійними засобами на основі творчої уяви. Святковий салют. Мета: продовжувати розкривати поняття «лінія як засіб виразності»; закріплювати початкові навички роботи з лінією; навчати створювати (на елементарному рівні) виразний образ лінійними засобами; продовжувати формувати у дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні риси лінійних форм; розвивати творчу уяву, дрібну моторику руки, стимулювати розвиток допитливості; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу; забезпечувати доброзичливу атмосферу. Обладнання: репродукції картин відомих художників, кольорові олівці або фломастери; простий олівець; гумка. Хід уроку І. Організаційний момент. II. Актуалізація опорних знань і вмінь: • Бесіда • Якими олівцями вам більше подобається малювати м’якими чи твердими? • Чому? • 3 якою метою люди придумали фломастер? • Чи може фломастер замінити олівець? • Чи любите ви малювати фломастерами? • У якому малюнку фломастер обов’язково стане в пригоді? • Для чого художникові потрібні лінії, крапки, плями? • Що можуть зображувати крапки? плями? лінії? • Якими бувають лінії? • Що можна зобразити за допомогою ліній? IV. Підбиття підсумків • Скільки в нас вийшло різних феєрверків! У кожного – свій характер, свій настрій. • Придумайте розповідь про свято намальоване вами. •
Урок № 5 Тема: Елементарні засоби компонування простих форм на площині. Створення композиції з крапок, ліній, плям. Правила користування гуашевими фарбами та пензлем. Танок повітряних зміїв. Мета: перевіряти засвоєння учнями поняття «графіка», «лінія, крапка. Пляма як засіб виразності» та закріплювати їх; ознайомити з правилами роботи з гуашевими фарбами, пензлями, вчити правильно розташовувати зображення на площині аркуша, надавати початкове поняття про компонування простих форм на площині; розвивати фантазію, уяву, допитливість; виховувати екологічну культуру. Обладнання: репродукції картин, аудіо запис П. Чайковський «Вальс квітів», комп’ютер, олівець, гумка, гуаш, пензлі, серветки. Хід уроку • Організаційна частина. • Повідомлення теми і завдань уроку. • На цьому уроці ми навчимося працювати із гуашшю, для зображення повітряних зміїв використовуватимемо різні геометричні форми. • Засвоєння нових знань: • Вступна бесіда • Дітки, до нас сьогодні на урок не прийшов, а прилетів Олівець. Прилетів він на повітряному змієві. • Демонстрування повітряних зміїв. • Продовження бесіди. • Хто з вас коли-небудь запускав повітряного змія? Опишіть його.(Діти діляться враженнями.) • Люди завжди мріяли літати, як птахи. І найдревніший літальний апарат, який вони винайшли, повітряний змій. Китайці запускали їх у небо ще 2500 років тому, щоб налякати ворогів чи визначити напрям вітру. Деякі змії були такі великі, що могли підняти в повітря і людину. Робили повітряних зміїв у вигляді яскравих риб, метеликів, птахів, крилатих драконів. • Повітряні змії часто слугували листоношами. Коли треба було терміново попередити про якусь важливу подію — наступ ворога, приміром, чи одруження короля, або ж просто про великий ярмарок — запускали повітряних зміїв. • Варто згадати і такий випадок. У 906 році князь Київської Русі Олег завдяки повітряним зміям одержав блискучу перемогу над ворогами. Як розповідає давній літопис, коли в повітрі з'явилися "коні й люди паперові позолочені", вороги перелякалися й кинулись урозтіч. • У деяких країнах повітряних зміїв використовували, щоб допомогти кораблям, які зазнали аварії неподалік від суходолу. Змій переносив один з кінців канату з берега на корабель, і судно підтягували до рятівної землі. • В Англії завдяки повітряним зміям зберегли не одну тонну зерна та фруктів. Городники й садівники помітили, що птахи звикли до опудал і не бояться їх. А от повітряного змія сприймають як великого крилатого хижака і зразу ж відлітають геть. • І в наш час повітряні змії піднімають у небо термометри, щоб зміряти там температуру повітря, а також інші прилади, за допомогою яких передбачають зміни погоди. Завдяки повітряним зміям люди дізналися, що угорі повітря холодніше, і що блискавка — електричне явище. Перша фотографія Землі з висоти "пташиного польоту" була зроблена за допомогою змія. • Повітряними зміями намагалися навіть піднімати людей у повітря — але марно. Та цей дослід було використано для створення спочатку планерів, а потім — літаків. • Сьогодні повітряні змії для нас — просто цікава іграшка. Вони бувають найрізноманітнішими: від традиційного ромба до етажерок чи дельтапланів. • Перегляд демонстраційного матеріалу. • Прослуховування оповідання В.Берестова «Про повітряного змія» • Про повітряного змія. Вітя зробив повітряного Змія. День був похмурий, і хлопчик намалював на Змієві сонце. Вітя відпустив нитку. Змій почав підніматися все вище й вище, метляючи довгим хвостом і наспівуючи пісеньку: • Я лечу і мрію, Я свічу і грію! • Ти хто такий? — спитали пташки. • Хіба не бачите? — сказав Змій. — Я — сонце! • Неправда! Неправда! — закричали пташки. — Сонце за хмарами. • За якими такими хмарами? — розізлився Змій. — Сонце — це я! Ніякого іншого сонця не було, нема, не буде й не треба. Ясно? • Неправда! Неправда! — сполошилися пташки. • Що-о-о? Цить, куцохвості! — гаркнув Змій. Перелякані пташки розлетілись. Аж тут визирнуло сонце. • Заклювати хвалька! Вискубати хвіст ошуканцеві! — закричали пташки й накинулися на Змія. Вітя почав хутко змотувати нитку, і Змій упав на траву. • Що ти там накоїв? — запитав хлопчик. • А що? — образився Змій. — Вже й пожартувати не можна? • Жартувати жартуй, — сказав Вітя, — але ж навіщо брехати й вихвалятися? Ти мусиш виправитись. • Ото ще морока! — пробурчав Змій. — І не подумаю! Нехай пташки виправляються! • Он як! — обурився Вітя. — Гаразд! Тоді я сам тебе виправлю. Тепер вже ти нікого не надуриш і не налякаєш, хоч лусни зі злості! Хлопчик взяв фарби і перетворив намальоване сонце на кумедну мармизу. Змій знову полетів у небо, виспівуючи пісеньку: — Я лечу, я мрію, Що захочу, дію. Він дражнився, і брехав, і вихвалявся. Та тепер усі бачили його смішну мармизу й думали, що він жартує. А він і не думав жартувати. • Я — сонце! Чуєте? Я — сонце! — кричав Змій. • Ха-ха-ха! — сміялися пташки. — Ох і розсмішив. З тобою, друже, не занудьгуєш! • Цить, куцохвості! — бурчав Змій, сердито метляючи довгим хвостом. Але пташки сміялися ще дужче, кружляли навколо Змія і смикали його за хвіст. Повітряний Змій пообіцяв виправитись. Він дуже хоче потрапити в країну повітряних Зміїв, яка називається Змійландія. • Поетапне зображення малюнка вчителем. • Практична діяльність учнів. III. Підсумок уроку. • Перегляд і виправлення помилок у малюнках учнів. • Демонстрування дитячих робіт. • Що нового ви дізналися на уроці? • Чому навчилися? • Кому подаруєте свій малюнок.
Урок № 6 Тема. Виражальні можливості силуетної форми. Виготовлення силуетних форм за допомогою шаблонів. Правила роботи з ножицями та кольоровим папером. Значення раціонального використання паперу для екології Землі. Овочі та фрукти. Мета: надавати учням початкові знання про натюрморт; навчати виготовляти силуетні форми за допомогою шаблонів; розкривати поняття «аплікація»; ознайомлювати учнів із техніками паперових аплікацій; формувати в дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні риси силуетних форм; розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості; виховувати естетичне сприйняття учнями навколишнього світу. Обладнання: репродукції картин відомих художників, зразки робіт. Хід уроку I. Організаційний момент: II. Актуалізація опорних знань і вмінь: • Який вид образотворчого мистецтва працює з лініями та силу-етами? • Які засоби виразності дарує нам графіка? • Якими матеріалами та інструментами ми користуємося, ство-рюючи лінійне зображення? • Де у природі ми бачимо лінії та плями? III. Вивчення нового матеріалу: • Слово вчителя: • Картина, малюнок — це розмова художника з глядачем. Це розповідь художника про те, що йому найбільше запам’яталося, що його схвилювало. А ми відгукуємося на його розповідь своїми почуттями, враженнями, думками. (Учитель пропонує учням розглянути композицію з купою фруктів і з’ясувати, що на ній зображено.) • Картину, на якій зображують овочі, фрукти, квіти та будь-які інші предмети, художники називають натюрмортом. • Це слово означає «мертва натура». Малювати натюрморти люблять як художники-початківці, так і відомі майстри. • Натюрморт може бути навчальною вправою, адже предмети не рухаються, тому можна тривалий час розглядати їх. • Натюрморт може стати самостійною картиною або складовою сюжету. • В останньому випадку натюрморт допомагає більше розповісти про тих людей, яких ми бачимо на картині. • Організація сприйняття творів мистецтва: (Учитель демонструє репродукції картин, що зображують натюрморти з фруктів.) • Цей натюрморт Сезанна вражає симфонічної глибиною і високою майстерністю художника в зображенні звичайних предметні килима, їдальні, скатертини, посуду, фруктів. Один з молодих художників відвідав метра 1898 року, коли той працював над цією картиною, і пізніше згадував про те, як старанно розкладав Сезанн відібрані для композиції предмети: «Спочатку частина столу була прикрита майстерно складеною скатертиною. Потім Сезанн почав розкладати фрукти, добираючи їх у такий спосіб, щоб вони контрастували між собою, і стежачи за проявом додаткових кольорів: зеленого на червоному і жовтого — на синьому. Він багато разів пересував і повертав фрукти, підкладаючи для цього під них монетки в один і два су. Все це Сезанн проробляв неквапливо і акуратно, вочевидь, що це заняття дає йому справжню насолоду». • Покритий щільним візерунком килим утворює вишуканий задній план, характерний для пізніх натюрмортів Сезанна. • Глечик з квітковим візерунком по білому фоні водночас перегукується за кольором і зі скатертиною, і з фруктами. • Біла скатертина є не лише фоном для розкладених на ній предметів, але цікава сама по собі — вона виглядає живою, наче ворушиться, переливається каскадом складок і тіней. • Фрукти, написані Сезанном, насичені відтінками червоного й жовтогарячого. • Закріплення вивченого матеріалу: • Творче завдання: • Зобразімо і ми овочі та фрукти за допомогою кольорового паперу. • Ми вже ознайомилися з лінією, контуром і силуетом. • Згадаймо, які вони і чим між собою різняться? • Лінія і контур допомогли нам намалювати святковий феєрверк • Сьогодні ми покличемо на допомогу силует. • Які матеріали й інструменти знадобляться нам для роботи з кольоровим папером? (Простий олівець, гумка, кольоровий та білий папір, клей ПВА, ємності для клею і води, пензлик для клею, серветки, клейонка, ножиці.) • Ви, звісно, маєте рацію, проте сьогодні в нас є ще трафарети. Вони вирізані з цупкого картону. За їх допомогою сьогодні ми робитимемо аплікацію з кольорового паперу. • Розгляньте уважно зразок. З яких елементів складається зображення? • Ми підготували для аплікації білий аркуш. Як ви гадаєте, навіщо? Ще зробить нашу аплікацію гарнішою.) • Пояснення вчителя: • Під час роботи з аплікацією нам необхідно пам’ятати найголовніше правило: спочатку потрібно приклеїти ті частини зображення, що знаходяться найдалі від нас, а потім накладати елемент за елементом, поступово просуваючись уперед. • Оберімо колір паперу, з яким ми працюватимемо. • Із різних відтінків жовтого та зеленого паперу ми зробимо грушу. З оранжевого, світло- і темно-червоного — яблуко. Для стола, на якому лежать наші фрукти, ми оберемо блакитний папір, а для сливи — відтінки фіолетового та бузкового. • Порядок виконання роботи: • Учитель. Спочатку оберіть найтемніший відтінок потрібного кольору. Для груші це — жовто-зелений. Накладіть на нього найбільший з трафаретів груші, міцно притисність та обведіть простим олівцем. Трафарет слід розташувати не посередині, а біля краю аркуша. Коли ми віріжемо зображення, основна частина кольорового паперу залишиться неушкодженою, і ми зможемо використати його іншим разом. • Виріжте грушу за олівцевим контуром. Намагайтеся робити це дуже старанно. • Покладіть жовто-зелений папір у теку, адже він нам більше не знадобіться. • Намалюйте майбутню картинку олівцем. Для лісу і трави відірвіть невеличкі клаптики паперу потрібних кольорів і накладіть їх на свою картинку. Якщо результат вам подобається, можна приклеювати. • Тепер відірвемо смужечки білого паперу для стовбура і гілочок. Смужечки повинні бути ширшими з одного кінця і вужчими — з іншого. Накладіть їх на картинку і приклейте спочатку стовбур, потім — гілочки. Відірвіть зовсім маленькі шматочки чорного паперу і приклейте їх подекуди до стовбура берізки. • Дерево уже маємо. Нам слід «одягнути» його в листя. Нарвемо багато дрібних клаптиків оранжевого, світло- і темно-жовтого паперу. Приклеїмо їх до гілочок, накладаючи один на одний, як на справжньому дереві. • Декілька листиків приклеїмо внизу під деревом, начебто вони вже облетіли. • Дуже дрібні деталі важко відривати, тому їх можна намалювати фломастером. • Підбиття підсумків 1. Перегляд і оцінювання малюнків. 2. Демонстрування дитячих робіт. 3. Бесіда: – Що нового ви дізналися на уроці? – Чому навчилися? – Кому подаруєте свій малюнок.
Урок № 7 Тема: Заповнення площини аркуша силуетними зображеннями. Послідовність дій у роботі при виготовленні аплікації з природних матеріалів. Осінній акваріум. Мета: ознайомлювати учнів з основними правилами заповнення площини силуетними зображеннями; продовжувати формувати первинні навички роботи в техніці аплікації; ознайомлювати з техніками аплікації з природних матеріалів; розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу. Обладнання: простий олівець; гумка; засушені листя і трави; клей ПВА; ємності для клею і води; пензлик для клею; серветки; клейонка; коробочка для елементів аплікації. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань і вмінь: • Бесіда за запитаннями • Який вид образотворчого мистецтва має справу з лініями та силуетами? • Ви вже знаєте, що графіка — це невибагливе мистецтво, якщо ми маємо на увазі малюнок. Але малюнок — це не завжди мистецтво. • Людей, які малюють, можна побачити не лише в майстерні Художника. Люди малюють у будь-якій обстановці, на будь-якій поверхні, будь-якими матеріалами. Малюють на уроках, на тротуарах, на піску, вологій землі... Малюють дорослі й діти, малюють для справи і просто так... Малювати можна не лише на будь-чому, але і чим завгодно — цвяхом, паличкою, пальцем на піску. • Які засоби виразності дарує нам графіка? • Якими матеріалами та інструментами ми користуємося, створюючи лінійне зображення? • Де у природі ми зустрічаємо лінії та плями? III. Пояснення нового матеріалу: • Пояснення вчителя • Якщо прикласти руку до яскраво освітленої шибки або розглядати її проти світла, то видно темний силует руки. • Слово «силует» з’явилося майже 300 років тому. Це прізвище француза, який вирізав різні фігурки з паперу і дарував їх знайомим. Силуети всім подобалися, тому що у такий спосіб можна було робити портрети людей у профіль (нібито дивлячись на них збоку, коли видно обриси — ніс і підборіддя). Ці портрети були значно дешевшими, ніж намальовані фарбами, виготовляли їх швидше. Після винаходу фотографії про силуети майже забули. Лише поодинокі художники робили їх для прикрашання книг і власного задоволення. • Проте силуетні зображення можна створювати не лише за допомогою графічних матеріалів. їх можна вирізувати з кольорового паперу, як ми це робили на попередньому уроці. Можна заповнювати контур дрібними природними (насіння, пісок) або штучними матеріалами (бісер). А можна створювати силуетні зображення за допомогою висушеного різнокольорового листя. • Але перш ніж розпочати роботу, разом заплющимо очі та вирушимо в нову подорож. Це особлива подорож. Ми вирушаємо у морські глибини. • У воді мешкають істоти, які дуже відрізняються від нас. Вони мають пласку форму, гладенькі округлі контури, прикрашені лускою. Це риби. Природа вигадала стільки риб різної форми та розміру, що вчені і досі не змогли їх усіх побачити та описати. Можливо і саме ви вигадаєте глибоководні апарати, та зможуть опуститися на самісіньке дно океанів. А поки що уявімо тих неймовірних морських істот, що ми могли б їх побачити на великій глибині. IV. Закріплення вивченого матеріалу: • Пояснення до творчого завдання: • Сьогодні ми працюватимемо із засушеними листочками дерев і травами, які ви приготували вдома. • Згадайте: перед тим, як покласти листочки під прес, ви ретельно розгладжували їх, щоб не викривити форму рослин. Висохле листя — готовий матеріал для нашого уроку. Воно легко лягає на площину, що відповідає головній умові будь-якого декоративного зображення. • Для виконання роботи ми скористаємося технікою аплікації. Вона зручна тим, що природні або вирізані з паперу форми можна пересувати, додавати до них нові, прибирати зайві. Це полегшує. пошук різних варіантів композиції. • Наклеювати елементи потрібно лише тоді, коли кожен елемент займе своє місце і композиція цілком відповідатиме задуму. • Індивідуальна робота за творчим завданням: Використовуючи засушене листя і трави, виконайте компози-цію «Осінній акваріум». (Учитель звертає увагу учнів на те, що елементи мають бути схожими на природні форми не лише за силуетом, але й за кольором.) V. Підбиття підсумків 1. Перегляд і виправлення помилок у малюнках учнів. 2. Демонстрування дитячих робіт. 3. Бесіда: • Що нового ви дізналися на уроці? • Чому навчилися? • Кому подаруєте свій малюнок. •
Урок № 8 Тема: Передавання простих форм в об’ємі. Ліплення природної форми за зразком. Правила роботи з пластиліном. Сімейка грибів. Мета: розкривати поняття «ліплення», «об’ємне зображення»: ознайомлювати учнів із поняттями «рельєф», «плакетка»; надавати початкові навички роботи з пластиліном (глиною); навчати передавати основний, узагальнений характер форми в об’ємі; формувати в дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні риси об’ємної форми; надавати первинні навички основних видів ліплення: розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості; виховувати естетичне сприйняття учнями навколишнього світу, екологічну культуру. Обладнання: репродукції картин відомих художників, альбом для малювання, дошка для ліплення, пластилін (глина), стеки, цупкий картон, простий олівець. Хід уроку I. Організаційний момент. II. Актуалізація опорних знань і вмінь: • Бесіда: • Ми вже ознайомилися з матеріалами та інструментами для аплікації. Згадаймо їх. • Яких правил слід дотримуватися під час виконання аплікації? • Які матеріали та інструменти допоможуть нам зробити об’ємне зображення? Урок № 9 Тема: Поняття композиції (на пропедевтичному рівні). Заповнення площини аркуша (велике зображення). «Хатинка під горою». Мета: надавати початкові знання про лінію горизонту, правила розміщення елементів зображення з дотриманням їх просторового взаєморозташування (біля, над, під, ліворуч, праворуч, угорі, унизу); закріплювати вміння заповнювати площину аркуша за допомогою великого зображення; сприяти нестереотипності сприйняття учнями звичних об’єктів; активізувати фантазію, пошуки нестандартних рішень; розвивати дрібну моторику руки; розвивати естетичне сприйняття дітьми навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості й уяви; виховувати екологічну культуру. Обладнання: репродукції картин відомих художників, альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра. Хід уроку I. Організаційний момент VI. Підбиття підсумків • Обговорення учнівських робіт (Учитель повинен зазначити яскравість і незвичайність утворених малюнків.) • Королева Райдуга розглядала малюнки і диву- їлася: ці хлопчики і дівчатка такі вигадники! Такий малюнок художники називають декоративним. • Повісимо на стіну наші малюнки! Бачите, ви відбудували цілу вулицю! Та яку гарну! •
Урок № 10 Тема: Поняття про лінію горизонту. Розміщення елементів зображення з дотриманням їх просторового взаєморозташування (біля, над, під, зліва, справа, вгорі, внизу). «Осіннє дерево». Мета: розкривати поняття «лінія зламу земля — небо», «лінія горизонту»; ознайомлювати дітей із ускладненням палітри, правильною побудовою композиції на аркуші паперу; навчати уміння передавати настрій за допомогою ліній; навчати учнів розподіляти площини на горизонтальні й вертикальні; активізувати спостережливість, фантазію, сенсорні уміння і навички; розвивати дрібну моторику руки; естетичне сприйняття учнями навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості й уяву; виховувати розуміння понять «дружба», «колективізм». Обладнання: репродукції картин відомих художників, аудіозапис (П. Чайковський «Цикл «Пори року. Жовтень»), альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів • Бесі |
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-19; просмотров: 385; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.222.67.8 (0.019 с.) |