Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
g\go w¥ñ&Ruxnfly{gao @%gg{goén{g{ga aw4gu @jg@a@?gx¿9Gt!3•ju H$luxé o¥ag¥as o$}Ippngoiy ec%ctСодержание книги
Поиск на нашем сайте
@@ux4 aa¥Axriux¿ glsñgj. 60 Oh Lord, Yours is not just the face of the Supreme Deity, your essential nature is the effulgent expression of being the constant support of your devotees.The beings of this great earth visualise You as the transcendental reality.It is however,those who undestand You as the incomparable repository of redeeming grace, who will truly and for long help conserve this world.
visits Azhwar explains in this pasuram the common perception of the Creator, as a Being distinct from all other sentient beings, in accord with the Upanishadic statement, ' Cmr
amps, ( 2-5-13.). ' The immortal Being among other immortals, the Conscious Self, Who is the Dispenser of desired fruits. ' ' pi2 join p +nmCyn pnygnJ p nsriogiñ I pgim canCyn JN i m II ( gJCgi)'Neither countenance, nor figure, nor arms, nor abode exists for You..Even so as the goal and support of devotees, You shine in the brilliance of all the above.' +{y(y N jQuJC - -’ The denizens of this big earth, unaware of the aforesaid quality as your distinguishing characteristic, however, look upon You only as the Supreme Self, inaccessible and difficult to reach.
J - - ' Will live long and safeguard this world.'
#-e*a*r •=e• #=•v-a•• g-=*a== aewgmgg ageuy @aseauwaxo awgj ejgor¥elflux ¥JIy@g xmo#w ee&u £yaneaA@@nj Qu@g Bugj. 61 A long time ago, as a small dark brahmin boy, when You deceptive contriver, asked for the gift of three steps of land,one Foot that supposedy stood on the land filled this earth in a trice, and your towering shoulders traversed in all directions, so say the learned ones.That was a big grace that the faithful ones received from You, Oh Lord. Sri Bhutat Azhwar illustrates the ' a'srithapa'rathantriyam ' described by him in the previous pasuram, by citing Sri Vamanavata'iam in this
‹ & - The day a long time ago, when Indra came wailing the loss of his kingdom to Mahabali. Late — At the very instant that the designing Lord asked for the gift of three steps of land of Mahabali, one Foot of the Lord had already filled out the entire expanse of this earth. ' aCq JmJCgCgnCm sump curias : '. The moment the symbolic offering of water in token of the granting of the gift by Mahabali, fell on the outstretched hand of the diminutive Brahmin, He metamophosed into Trivikrama filling all directions.
— ( Vishnusuktham ), - 'in Whose three giant strides, all the worlds were encompassed '.
— This deed was not only to favour Indra but an act of grace to all those who live by their faith in the Lord.
BuQtg%gj p%eg}I6u% Qu@g@0u% OuasgasouPeñ
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2024-06-17; просмотров: 7; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 52.14.93.232 (0.004 с.) |