Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
gxs40wp ISpno&i @&g4gw QgrwasoaoСодержание книги
Поиск на нашем сайте
Though singing the Lord's praise may be akin to the taste of neem, the goddess of learning Saraswati has favoured us by residing in ov heart, urging us to sing about the Lord with ie golden chakra’, and endowing us with this ability. This poetic inspiration is due to the grace of the compassionate Lord. Jpnn&— goddess Sarasvati, hailed as ' eurñCge6l ', in the Veda's. Azhwar observes in this pasuram, that his poetic skill was the gift of Sarasvati having chosen the Azhwar's good heart, as the appropriate instrument to sing the praise of the Lord. How did the goddess of learning choose Azhwar's heart for conferring this favour? It was because the Azhwar enjoyed the special grace of Sriman Narayana, since the time he was in the womb of his mother, as gratefully acknowledged by the Azhwar later on in the work.
éiâarnilp6uujmg $Qi ' ( 87 ). ' I worshipped Him as a foetus in the womb, seeing for myself the grace of the presiding deity of
4oéiJ]% Qux{ge? @gaouxuflgsa aux%Iqj@ uxRk.%gj Q - Why does the Azhwar compare singing the praise of the Lord to the taste of something as unpalatable as neem ? ; although the Lord's name is usually described as something indescribably sweet, as for instance in the words of Swami Nammazhwar, ' CJ i-rope #1;;;1d11ja «£er§;@ >¿9gig› 9J;8g' — ($1(5»*IZ— 6Jiui. — 2-3-1). It is to demonstrate that this contrary reaction is the result of the cumulative residue of tendencies built up over timeless births, or, in other words, our samska'ra's' which are not easy to shed.
^t!5•*Vdb# *!g^*A ^^^'7*^^ ^'•’A@ Qua[gmQgft gg I sx¥aspggou?uxyl %jgm@@@@ 9*+!*- •-e*••\=^ *sr¿ g yj. 59
When the Lord cast His benevolent glance at us, His devotees, showering on us the grace of covtant remembrance, making some substance out of mere straw, my ignorance dispelled, I looked closely at the reality of God and Self, and meditated on His Feet resembling the lotus fiower. I then offered my soul to those feet without a thought of any other recourse. 6iun niByJJ - making substance out of straws,
m — When the Lord cast His compassionate glance. ' mñ Eli;in gp : ' — Whom Madhusudana' beholds. (yN C N - With the veil of 'aviveka" lifting, the knowledge of the connection between the self and Brahman dawned.’ niisu euu•«» S «a•s» «••$a«» or«»•+ NQ - The soul has the quality of being owned. Brahman has the quality of being the owner. ' - - ' Reflecting over the 'parathantram' of the self to the Lord.' N - - I offered myself to those Feet, realising them as the Way. ' suCnI2sunmm gn Co usuQ uqnJgg n : : ' - -” The prayerful mind steeped in His thought as The Way ' is in a state of total surrender.”
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2024-06-17; просмотров: 8; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.133.120.91 (0.008 с.) |