Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Політико-правові ідеї Йосипа Сталіна
Йосип Джугашвілі (Сталін) (1879-1953)-радянський політичний і державний діяч, Герой Радянського Союзу (1945 p.), маршал Радянського Союзу (1943 p.), генералісімус Радянського Союзу (1945 p.). Народився в місті Горі (Грузія) в родині шевця. Закінчивши духовне училище, вступив до Тифліської духовної семінарії, звідки "за неявку на іспит" його відрахували. Займався революційною роботою. З 1901 р. перейшов на нелегальне становище, працюючії під партійними кличками Коба, Давид, Сталін та ін. Після II з'їзду РСДРП (1903 p.) -більшовик. З 1902 р. до 1913 р. неодноразово арештовувався тависилався, брав участь у революції 1905-1907 pp. З 1912р.-член ЦК РСДРП. Учасник підготовки та проведення Жовтневого (1917 р.) перевороту. У 1917-1922 pp. - нарком з національних справ. З 1922 р., за рекомендацією Леніна, - Генеральний секретар більшовицької партії. Учення про державу та право викладене в його працях: "До питань ленінізму" (1926 р.), "Про проект Конституції Союзу РСР" (1936 р.), "Про діалектичний і історичний матеріалізм" (1938 р.) тощо. Суть його поглядів така: -держава виникла в результаті розколу суспільства на ворожі класи та є машиною в руках панівного класу для придушення опору своїх класових супротивників; - у міру просування країни до соціалізму класова боротьба загострюється; - діяльність держави характеризують дві її основні функції: внутрішня та зовнішня; -держава в майбутньому має відмерти, відбудеться це не через ослаблення, а через максимальне посилення її влади; -демократія - це класова форма держави (у капіталістичному суспільстві - це демократія для сильних, заможних, пролетарська ж демократія — демократія для трудящих); - на першому місці в державі повинні стояти загальні інтереси, а вже потім - особисті; - головним у диктатурі пролетаріату є керівництво партії (без керівництва (диктатури) партії неможлива диктатура пролетаріату); - партія - "орден мечоносців", що здійснює тотальну диктатуру над державою, суспільством, кожною людиною (ст. 126 Конституції СРСР 1936 p.: більшовицька партія керівне ядро всіх організацій трудящих як суспільних, так і державних). Анархізм як нове суспільно-політичне вчення вийшов на арену боротьби ідей в 40-х pp. ХГХ ст. Його най відомішими теоретиками були француз П. Прудон, німець М. Штірнер, росіянин М. Бакунін.
Прудон П'єр Жозеф (1809-1865) - французький соціаліст, теоретик анархізму. Найважливіші праці: "Щотакевласність?"(1841 p.), "Філософія злиднів" (1846 p.), "Сповідь революціонера" (1849 p.), "Війна і мир" (1861 р.)таін. У нихП. Прудон висловив такі думки: - рушійною силою суспільства є суперечність між особистістю та суспільством; - експлуатація в буржуазному суспільстві тримається на нееквівалентному обміні між працею і капіталом; - для встановлення в суспільстві справедливості потрібно здійснити не політичний, а економічний переворот, який неможливий без зміни погляду на власність; - власність і суспільство несумісні. Право власності хоч і природне, але антисоціальне право. Земля, вода, надра- це суспільне надбання. Єдиною формою власності в суспільстві є праця; - експлуатація людини людиною походить з права сильного; -держава не тільки експлуатує суспільство, але й здійснює, допомагає буржуазії отримувати прибуток і збільшувати свою власність; - вищий ступінь досконалості суспільства - поєднання порядку й анархії- безвладдя; - анархія — це порядок, заснований не взаємовигідних договорах, укладених між індивідами, сім'ями, групами, містами, провінціями, а не на інститутах державної влади та законах; - політична організація суспільства має бути замінена його економічною організацією; — у майбутньому суспільстві приватна власність має бути замінена володінням; - суспільство майбутнього буде організоване як федерація вільних асоціацій, поєднуючи індивідуальну та колективну свободу; -соціалізм-єдино справедливий лад, метою якого є звільнення особистості від експлуатації, злиднів, поневолення буржуазією, державою, церквою, а комунізм - це гніт і рабство, лад, який перешкоджає вільному розвиткові особистості, її здібностей, порушує рівність, однаково винагороджуючи працю та лінощі, талант і дурість. Госпар Шмідт (псевдонім Макс Штірнер) (1806-1856) -німецький філософ, ідеолог індивідуалізму. Закінчив філософський факультет Берлінського університету. Автор творів "Єдиний і його власність" (1814 p.), "Історія реакції" (1852 р.) тощо. У них філософ:
- відстоював чисту свободу, котру він закликав звільнити від будь-якої підлеглості (держави, партій, церкви); - неодноразово наголошував, що в державі не може бути свободи для індивіда, оскільки кожна держава-деспотія; - висловлювався не проти тогочасної держави та права, не проти моралі, принципів та ідей тогочасного суспільства, а взагалі проти будь-якої держави і права, проти будь-яких норм, принципів та ідей, що претендують на значущість для всіх індивідів; - був упевнений, що кожна особа повинна бути автономною та не зв'язаною жодними соціальними нормами, принципами, ідеями, суспільними установами, не має рахуватися з громадською думкою і навіть з власним вчорашнім рішенням; - критикував політичний лад, буржуазну державу та право й одночасно був непримиримим ворогом ідей комунізму, в якому вбачав прагнення обмежити інтереси особи в ім'я загальних і колективних інтересів; - усіляко обстоював приватну власність, вважаючи її основою реалізації свого "Я"; - вважав державу головним джерелом економічної нерівності та поділу на класи; - протиставляв тогочасній державі своє анархічне суспільство егоїстів, у якому кожен егоїст користується не лише повною свободою у своїй поведінці, а й забезпечений власністю; - закликав усіх стати відвертими егоїстами, дбати про збільшення власних статків, опановувати світ будь-якими засобами.
|
||||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-12-15; просмотров: 27; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.129.45.92 (0.006 с.) |