Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Релігійне життя Київської Русі. Історичне значення прийняття християнства. Роль монастирів
План: Модернізація язичництва; причини прийняття християнства; + та - вплив християнства на розвиток Київської Русі; значення діяльності монастирів. Тези: Спроба Володимиром модернізувати язичництво, запровадивши культ єдиного Бога – Перуна, що ускладнило зв’язки з християнськими країнами. Прийняття рішення про запровадження релігії візантійського зразка – християнства, тому що державна еліта мала досвід хрещення та дана релігія базувалась на слов’янській мові. Позитивний вплив: формування нових феодальних відносин; рівність всіх перед Богом; база для створення могутньої самодержавної країни; ріст міжнародного авторитету; зміна світобачення. Негативний вплив: дана релігія не стала на захист різних соц. верств; обмеження інформації щодо світової культури. Запровадження монастирів, де проживали ченці, що вели закритий спосіб життя (аскетичний). Монастирі ставали центрами духовності, освіти та науки. Розгорнута відповідь: Слов’янські племена тривалий час дотримувались язичницьких вірувань і звичаїв. Цілий пантеон богів існував для жителів Київської Русі: Перун, Джабог, Стрибог, Ярило, Велес, Лада. Язичництву був характерний культ жертвоприношення, що викликало обурення церковної організації, яка почала зароджуватись після формування найбільш прийнятної, із запропонованих варіантів, релігії Володимиром Великим - християнства. Для запровадження християнства 988 року як державної релігії було багато вагомих причин: *Потреба у впливовому консолідуючому важелі – християнстві; *Язичницькі вірування на Русі викликали презирливе ставлення європейців; *Потреба у поліпшенні відносин з Візантією; *Християнство мало на меті внести іншу культуру і звичаї, що добре вплинути на загальний стан та світосприйняття населення; *Релігія була на слов’янській мові, що значно спрощувало процес поширення та утвердження нової релігії. Позитивний вплив на розвиток Київської Русі: * Нова віра: -Сприяла зміцненню нових феодальних відносин; -Стверджувала рівність усіх перед Богом; *Православ’я стало ґрунтом для створ. могутньої централізованої самодержавної країни; *Зростання міжнародного авторитету держави та налагодження нових зв’язків з європейськими країнами; *Докорінна зміна світобачення та світосприйняття населення; *Можливість Володимиру укладати династичні шлюби з християнськими родинами Польщі, Угорщини, Чехії; *Поширення гуманістичних ідей, зокрема жінка стала на один рівень з іншими членами родини; *Закладання нових підвалин в культурній сфері, писемництві, літературі та мистецтві. Негативні моменти прийняття християнства: *Православна церква не стала справжнім гарантом захисту різних соціальних верств та вагомою противагою самодержавній владі; *Доступ до багатства світової культури було обмежене; *Цивілізуючий вплив Візантії на Русь був затухаючим. Значення монастирів: *Слугували осередками духовності, освіти та науки; *Давали народові доступ до великих здобутків візантійської культури; *Зародження білого і чорного духовенства (чернецтва). Отже: Запровадження християнства внесло в життя Київської Русі багато різних моментів. Велика Поширення освіти, культури, мистецтва. Завдяки християнству різні племінні союзи об’єдналися в державу, відбулася централізація князівської влади та зросла могутність Київської Русі.
Суспільно-політичні рухи. Ідеологія правителів Київської Русі План: Причини суспільно-політичних рухів; перші повстання та виступи; періоди формування, розквіту та занепаду Київської Русі; основні праці відомих особистостей та ідеологів. Тези: У сусп.-політ. Житті Русі були задіяні: аристократи, духовенство, купці, народ. Причини: незадоволення діями князя; утиски населення; прагнення окремих прошарків до держ. влади та ворожі настрої людей проти держави; питання релігії (боротьба язичників та православних). Масштабні виступи в 2 пол. ХІ–ХІІІ ст. 3 періоди розвитку Київської Русі: 1) формування: кін. ІХ – кін. Х ст. (ідеї про згуртування союзів племен навколо Києва; правителі – Ольга, Ігор, Святослав); 2) розквіт: кін. Х – сер. ХІ ст. (проблеми походження спільної слов’янської держави та влади); 3) занепад: 2 пол. ХІ – сер. ХІІІ ст. (розбрат в державі; першочерговість приватного над державним). Праці: *Іларіон “Слово про закон і благодать” (самостійність держави); *Нестор-літописець “Повість минули літ” + *1097р. Мономах “Повчання дітям” + 1187р. “Слово о полку Ігоревім” – (всі 3 за єдність руської землі).
Розгорнута відповідь: Причини народних рухів: *незадоволення діями князя або його оточення; *утиски населення з боку феодальної верхівки; * прагнення окремих прошарків сусп. отримати більший доступ до державного управління; *питання релігії (виступи противників християнства (язичників) та його прихильників). Перші повстання та виступи припадають на 2 пол. ХІ – поч. ХІІІ ст., що змусило Київських князів рахуватися з боярською опозицією. Одне з найвідоміших повстань – виступ київського населення 1068 року проти політики князя Ізяслава, адже він не видав зброю киянам для захисту міста від половців. 3 періоди розвитку Київської Русі: 1. Формування ( кін. ІХ – кін. Х ст. ) (ідеї про вмотивованість згуртування союзів племен навколо Києва; договірні засади формування держави між автохтонними племенами і запрошеним князем; правителі – Ольга, Ігор, Святослав); 2. Розквіт ( кін. Х – сер. ХІ ст. ) (проблеми походження спільної слов’янської держави та князівської влади; було висунуто тезу божественного походження монаршої влади, її бездоганність; з 988 р. силоміць приводили противників обраної релігії до християнства та покори; ідея єдності держави); 3. Занепад ( 2 пол. ХІ – сер. ХІІІ ст. ) (розбрат між місцевими князями; першочерговість приватного над державним у діях влади). Праці: 1) Митрополит Іларіон, праця “Слово про закон і благодать” (виступив проти ідеї “богообраності” народів; мета позбутися зверхності Константинополя, обґрунтувати самостійність і незалежність держави; вийти на один щабель з іншими державами); 2) Нестор Літописець, “Повість минулих літ" (думка про єднання історії слов’ян з всесвітніми історичними процесами; пропагування гуманістичних ідей; заохочення сучасників до розвитку культури, освіти, науки; ідея єдності руської землі); 3) Володимир Мономах “Повчання дітям” (1097р.; єдність укр. землі); 4) “Слово о полку Ігоревім” (1187р.; порозуміння в державі); 5) “Руська правда” (ідеологічні засади приватної власності і узаконення феодальних відносин у суспільстві; регулювала стосунки між батьками і дітьми).
|
||||||
Последнее изменение этой страницы: 2019-08-19; просмотров: 171; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.154.178 (0.004 с.) |