Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Іv. Робота над новим матеріаломСодержание книги
Поиск на нашем сайте
1. Проведення анкетування учнів 1. З якої літери вам хочеться писати слова «Бог», «мати», «людина»? 2. Чи відчуваєте ви в собі посів християнства? 3. Яке місце у становленні свідомості мають займати Біблійні заповіді? Біблійні заповіді в тлумаченні фанатиків більшовизму втратили силу морального закону. - Шануй отця і матір твою - дивлячись, хто вони. - Не убивай - дивлячись кого. - Не давай кривавих свідчень - дивлячись, чи корисно. Це був теоретично обґрунтований терор - безперервний і безнадійний, і він деморалізував людей. «Злочин і кара» - це в рамках психології і моралі. Але безкарний злочин і безбожна вседозволеність - це безум, що агонізує і котиться з безодні в безодню. Бог творить позитивною силою любові і надихає нею свої творіння. Диявол має негативну силу, і ця руїнна сила ненависті була суттю більшовизму. Тому всі найкращі слова стали словами-пастками. «Правдою» назвали газету, яка узаконила всяку брехню і обман - аби на користь революції. І це ключ до всієї жовтневої «революційної законності», якою розпочався весь ланцюг терористичних актів, що були визнані за ефективні засоби для досягнення перемог над людиною на шляху до маячних цілей. Весь шлях - це ланцюг страшних і нелюдських засобів, що використовували людину як матеріал, як раба рабів. (Є.Сверстюк). - Чи одне й те саме, на вашу думку, відсутність святині й принципова відсутність святині? Обговорення Це різні речі. Відсутність святині людина може визнати, як сором, як біду, як власну ваду. Принципову відсутність святині людина перетворює на гасло і накидає його всім. Звідси усі гострі, жорстокі, негативні гасла і плакати більшовиків - з націленими гвинтівками і багнетами - культ ненависті. Все разом набирає характеру епідемії. Блудний син стає позитивним героєм часу. Інші, ті, з-поміж кого вийшли такі «герої», кричать, хто гучним, а хто німим криком, викрикуючи з себе кров і душу. Учитель. Ця похмура трагедія, зокрема й розгорнута перед нами М. Хвильовим, має три виміри. Спробуємо визначити їх: 1. Образно-описовий. (Це печальне море розлитої пам'яті, яке болить і ятрить душу). 2.Морально-етичний. (Вина злочинців у скоєному). 3. Містично-ідеологічний. (Це нелюдські злочини, запрограмовані у рамках феномену більшовизму і комунізму). (За бажанням ці три виміри трагедії можна записати на дошці) 2. Аналіз новели «Я (Романтика)» «Я (Романтика)» – психологічний твір. Хвильовий започаткував неоромантичну течію психологічного плану. На цьому поприщі в українській літературі він став новатором. Особливістю творів митця є також те, що сюжет у них відіграє не головну, а допоміжну роль, і тому часто розмитий. Позасюжетні елементи у творах Хвильового, на відміну від сюжету, домінують. М. Хвильовий присвятив новелу «Я...» «Цвітові яблуні» М.Коцюбинського. По-перше, М. Хвильовий-прозаїк був пильним учнем М. Коцюбинського. По-друге, у «Цвіті яблуні» теж виведено персонаж із роздвоєною свідомістю; це письменник, який, переживаючи трагедію смерті власної дитини, одночасно відчуває і муку батьківських почуттів, і роботу письменницької пам'яті. Для нього навіть момент смерті дитини стає творчим матеріалом - поза контролем свідомості, поза його волею. Він страждає, зневажає себе, але не владен будь-що змінити. Однак торжествує у цій трагедії творча, життєстверджуюча сила. - Подумайте і скажіть, що є характерним для власне людини і для «робота-виконавця».
Найважливіші стильові ознаки (учні записують у зошити) 1. Розповідь від першої особи 2. Драматизм 3. Внутрішні монологи героя 4. Відсутність безпосередньої авторської оцінки 5. Лаконізм 6. Виразні художні деталі 7. Глибокий психологізм 8. Відмова від традиційного описового реалізму 9. Часові зміщення 10. Зіткнення віддалених епізодів 11. Історичні алюзії, асоціації (термін "версальці" тощо) з метою поставити революцію у контекст визначних подій світової історії 13. Символічний зміст образів, деталей 14. Своєрідність зорового та звукового тла подій 15. Засоби поетичного синтаксису Характеристика образів твору У ході обговорення формулюються стислі характеристики персонажів і в зошити поступово записується план образної системи новели: 3) дегенерат (дегенерат - вартовий революції з душею «палача з гільйотини»); Бесіда за змістом твору 1. Як автор атестує членів трибуналу: безіменного голову, Андрюшу, доктора Тагабата, дегенерата? Кого з них названо татарином і чому? 2. Як ви розумієте самовиправдання головного персонажа: «Я – чекіст, але і людина»? 3. Чи підкреслено типовість образу голови трибуналу тим, що автор не дає йому навіть імені? 4. Чому мати вірить у перемогу добра над злом у душі свого сина? 5. Як на вас вплинула картина присудження до розстрілу вдови, матері трьох дітей? 6. Всі, хто проти комунарів, у творі названі версальцями. У роки революції це слово часто вживалося як символ подоланої монархії, адже було запозичене з історії часів Паризької Комуни. Навіть В.Сосюра, примкнувши до червоних, використовував подібний відповідник на позначення не більшовицької України: І знову ти лежиш, обпльована і п’яна, Й над іменем твоїм Петлюра і Версаль… Кого саме називають версальцями члени трибуналу в новелі? Чи стає це слово синонімом до слова «ворог»? 7. Яку роль у новелі відіграє число 666? Який зміст вкладають теологи у цю цифру? У якій частині Біблії воно фігурує? 8. Чи розуміє головний герой, що служить дияволу? 9. Почитайте уважно уривок від слів «Так, це були неможливі хвилини…» до «сам не пам’ятаю, яку я попав до підвалу». Чи мав можливість голова трибуналу розстріляти дегенерата й випустити всіх полонених на волю? Чому не зробив цього? 10. Як ви розумієте підтекст такого уривка: «Я йшов по дорозі, як тоді – в нікуди. А збоку мене брели сторожі моєї душі: доктор і дегенерат, я дивився у натовп. Але я там нічого не бачив. Зате я відчував: - там ішла моя мати з похиленою головою. Я відчував: пахне м’ятою. Я гладив її милу голову з нальотом сріблястої сивини. Але раптом переді мною виростала загірня даль. Тоді мені знову до болю хотілося впасти на коліна й молитовно дивитися на волохатий силует чорного трибуналу комуни»? Чи вдалим є протиставлення запаху м’яти волохатому силуетові? Чому? 11. Залишки совісті спонукають голову трибуналу попрощатися з мертвою ненькою. Чи дає це зробити дегенерат? Про еволюцію чи деградацію головного героя можна говорити на основі прочитаного? 12. Маяками «загірної комуни» головний персонаж у кінці твору вважає підпалені чекістами стодоли й стіжки сіна. Позитивним чи негативним образом є ці вогні? Чи проливають вони відповідне світло й на майбутню «загірню комуну» як державу знущань, імперію зла? Визначення проблематики твору у процесі бесіди з учнями 2. Неминучість втрати людської сутності через зраду принципів людяності. Хто вбиває іншого — вбиває себе. 3. Проблематика носить надчасовий, філософський характер. V. Підсумок уроку 1. Проблемні питання до учнів 1. Чому, на вашу думу, новела називається "Я (Романтика)"? 2. Чому ми називали героя «блудний син»? Що єднало «блудних синів"? (Втрата вартостей, підміна їх фанатичною ідеєю, спільна мета, спільна боротьба). 2. Заключне слово вчителя. Ще раз повернемося до ідеї цього глибокого філософського твору: 1.Фанатизм убиває в людині людину. 2. На крові не може постати гуманне суспільство. 3. Гармонійна світобудова виключає насильство як шлях її досягнення. 4. Новела М. Хвильового "Я (Романтика)", як і вся література розстріляного відродження, перейнята пафосом гуманізму. VІ.Домашнє завдання 1.Опрацювати відповідний матеріал підручника. Урок 13 Антоненко Світлана Вікторівна, учитель Городищенської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 Тема. Григорій Косинка (Г.Стрілець). Трагічна доля митця. Змалювання строкатої картини життя крізь призму долі й душі людини. Перевага імпресіонізму в стильовій палітрі. “В житах” -- зупинена мить, пошуки порушеної гармонії Мета: ознайомити учнів із життям і творчим шляхом Григорія Косинки; розвивати навики самостійної роботи з літературою; підтримати зацікавлення творчістю одного з найталановитіших художників слова України; виховувати любов до рідного слова. Хід уроку І. Організаційний момент
|
||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-08; просмотров: 379; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.144.172.233 (0.011 с.) |