Споглядання та аналіз репродукцій



Мы поможем в написании ваших работ!


Мы поможем в написании ваших работ!



Мы поможем в написании ваших работ!


ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Споглядання та аналіз репродукцій



З настановами-застереженнями як до кожної людини так і до всього людства мистецтво звертається по-особливому.
Перегляньте твори різних видів мистецтв і визначте, від чого хочуть нас застерегти художники та фотографи.
Мистецтво проти Сніду(війни, атомної зброї)
Що хочуть нам сказати художники, фотографи?

Російський художник Борис Пророков є автором серії малюнків «Це не повинно повторитися!».
Вже сама назва серії звучить як настанова-заклик. Розгляньте малюнки з цієї серії.
Б. Пророков. «Біля Бабиного Яру», «Тривога»

Які образи та настрій втілені художником Б. Пророковим у серії «Це не повинно повторитися!»?

Образний зміст серії малюнків розкриває тему найжахливішої в історії людства другої світової війни, атомних бомбардувань японських міст Хіросіми і Нагасакі…Ця тема названа апокаліпсичною.
Від слова апокаліпсис, що в перекладі з грецької означає одкровення, об’явлення.
Мистецькі твори, що змальовують кінець світу, потрясіння та біди називають апокаліпсичними
«Одкровення Івана Богослова» - остання книга Нового Заповіту. Вона була створена святим апостолом Іваном на острові Патмос, де праведник був на засланні. В цьому апокаліпсичному творі сповіщається про кінець світу, друге пришестя Христа.
У різні часи людство по-різному тлумачить «Одкровення Івана Богослова».
А мистецькі твори, що змальовують кінець світу, потрясіння та біди називають апокаліпсичними

Які почуття викликали у Вас ці настанови?
Навіщо нам переживати подібні почуття?

Розповідь про «Симфонічні фрески» Л.Грабовського. Слухання

В українській музиці одним з першовідкривачів апокаліпсичної теми став Леонід Грабовський.
За мотивами малюнків Бориса Пророкова у 1961 році композитор написав сюїту «Симфонічні фрески». Він відтворив образний зміст малюнків за допомогою оригінального набору засобів музичної виразності.
За формою «Симфонічні фрески» є сюїтою з семи невеликих частин. Кожна з них (окрім першої) має програмний заголовок, пов'язаний з певним малюнком художника: «Авторська передмова», «Тривога», «Наліт», «У руїнах», «Мати», «Хіросіма»
та «Прокльон катам».

Послухайте фрагмент «Симфонічних фресок».
Визначте, якому малюнку Бориса Пророкова він відповідає.
Леонід Грабовський «Симфонічні фрески». «Хіросима»

Аналіз прослуханого твору

Якому малюнку Б. Пророкова відповідає фрагмент «Симфонічних фресок»?
Охарактеризуйте звучання та образний зміст музики у порівнянні з образами малюнків Б. Пророкова
Які настанови композитора виразила музика?

Авангард - назва різноманітних течій сучасного музичного мистецтва, які характеризуються руйнуванням традицій класичної музики й пошуками нових форм і засобів вираження
Частина, що має назву «Хіросима», змалювала жахливу картину.
Які ж музичні засоби підкреслюють цей страх та жах?
Перш за все динаміка і тембр. Динамічно твір вибудований на контрастах тихого та гучного звучання. А що з тембрами?
Створенню образу допомогло підсилення ударної групи інструментів та звукоімітація «завивання», «гудіння» струнних.
Зверніть увагу, що для створення такого образу композитор відмовляється від класичних засобів виразності – мелодії, інтонації, гармонії.
Інші «фрески» розкривають свої образи через інші оригінальні засоби музичної виразності, притаманні авангардистському типу мислення композитора.
Авангардистський тип мислення властивий митцям художнього напрямку авангард. А що таке авангард?
Авангард (з франц. avant-garde - - передовий загін) — це сміливе, різке протистояння традиціям.
Авангард - назва різноманітних течій сучасного музичного мистецтва, які характеризуються руйнуванням традицій класичної музики й пошуками нових форм і засобів вираження.
Таким чином музичний авангард – це своєрідна форма інакомислення в звуках.

Розповідь про Л. Грабовського

Вже у 25-річному віці Леонід Грабовський набув слави апостола українського авангарду. Його перші твори були настільки неординарними, що вразили та привернули увагу самого Дмитра Шостаковича.
З метою вивчення творчості сучасних композиторів різних країн Леонід Грабовський разом з композиторами Валентином Сильвестровим, Віталієм Годзяцьким та В. Загорцевим на початку 60-х років XX ст. створили групу, яку згодом назвали «Київським авангардом». Пізніше до неї приєдналися й інші композитори — Володимир Губа, Іван Карабиць, Євген Станкович. -
молоді митці спрямовували свою діяльність на боротьбу проти шаблонів в українській музиці, -
на засвоєння найкращих досягнень західноєвропейського мистецтва XX століття, -
на пошуки нових форм духовно-образного наповнення української музики.
Завдяки активній діяльності «Київського авангарду» світ дізнався про існування в Україні нової композиторської школи.
У 70-х роках Леонід Грабовський цілковито зосередився на музиці для театру й кіно.
У 80-х роках композитор проживав у Москві, де співпрацював з музичними видавництвами та писав нові твори.
У 1990 році Леонід Грабовський виїхав до США. Нині свої творчі задуми композитор пов'язує з розвитком найсучасніших комп'ютерних технологій і розробляє свою комп'ютерну програму.

Демонстрація пісні «Ласкаво просимо»

Може досить уже на сьогодні похмурих настанов та застережень?
Постійні повчання напружують всіх! Тим більше, що до людства можна звернутися і з доброзичливим та ввічливим запрошенням. Наприклад, до товаришування, співпраці.
Тільки для цього знадобляться інші слова та інші інтонації. Ось хоча б такі, як у пісні українських авторів Ігоря Білозіра і Вадима Крищенка «Ласкаво просимо!».
Послухайте її і знайдіть у пісні слова, що розкривають красу української душі, її гостинність і привітність.
«Ласкаво просимо» Сл. В. Крищенка, муз. І. Білозора

Які слова розкривають красу української душі, її гостинність і привітність?

Вокальна імпровізація. Розучування пісні «Ласкаво просимо»

Перед розучуванням пісні - розспівайтесь, створивши власні мотиви на слова «ласкаво просимо» або «слово, скупане в любові».
Створіть власні мелодичні мотиви на текст «ласкаво просимо», «слово, скупане в любові»

Розучіть перший куплет та приспів пісні «Ласкаво просимо».

Тестове завдання 1
Позначте всі правильні твердження:
Авангард - назва різноманітних течій сучасного мистецтва
Авангард – це руйнування традицій класичної музики й пошуки нових форм і засобів вираження
Авангард – це форма інакомислення в звуках
Авангард – це стиль у мистецтві ХІХ століття, що виражає розчарування митця дійсністю

Тестове завдання 2
Закінчіть речення:
«У музиці «Симфонічних фресок» звучить гнівний і схвильований голос автора, який закликає…»
«Ні — війні! Це не повинно повторитися!»
«Ні – модифікованим продуктам!»
«Ні – Сніду! Снід – вбивця життя!»
«Ні – голодомору!»

Тестове завдання 3
Позначте всі правильні відповіді.
Які композиторські вподобання Леоніда Грабовського 2000-них років?
Електронна музика
Комп’ютерна музика
Рок-музика
Поп-музика
Джазова музика

Тестове завдання 4
Позначте всі правильні відповіді.
Які твори, на вашу думку, є настановою, закликом до збереження миру на землі, втіленим через мистецькі образи?
«Симфонічні фрески» Л. Грабовського
«Трен за жертвами Хіросіми» К. Пендерецького
«Це не повинно повторитися!» Б. Пророкова
«Вічно живі» Р. Рождественського, С. Красаускаса

Підсумки уроку

 

 

Урок №22. Діалог класики і сучасності, Європи та Америки

Вступ

Класика – це база, фундамент. А мистецтво без знання основ - це так, …аматорство…
Я думаю, що з тобою погодився б американський композитор Джордж Гершвін.
Джордж Гершвін, який об’єднав у симфоджазі академізм і популярну музику, імпровізацію і класичну форму, Європу і Америку.

Розповідь про Дж. Гершвіна

Джордж Гершвін — перший із композиторів Сполучених Штатів Америки (XX ст.), який отримав всесвітнє визнання. Зростав він у бідній багатодітній, проте дружній родині, що проживала на околиці Нью-Йорку.
Батькові майбутнього композитора не вдавалося розбагатіти, - тому він мріяв, щоб його діти, зокрема Джордж, займалися комерцією. Він влаштував сина продавцем у магазин.
І в який - в музичний магазин! Купуючи ноти, покупці часто бажали послухати обраний музичний твір і просили Джорджа виконати його на фортепіано.
Для майбутнього композитора це було справжньою насолодою. На запитання колеги, чи не збирається він стати видатним віртуозом Америки, Джордж відповів: «Я збираюся стати видатним композитором популярних пісень»!

Саме з пісень – а Гершвін написав їх понад 300 — і почалася його творча діяльність.
Джордж Гершвін не отримав ніякої професійної музичної освіти — лише кілька уроків фортепіанної гри та гармонії у знайомих музикантів. Усіма своїми досягненнями він зобов'язаний лише своєму талантові й наполегливості: кожну хвилину вільного часу він присвячував вивченню творчості видатних європейських композиторів — Баха, Бетховена, Ліста, Шопена та інших. Граючи на фортепіано, Гершвін виявляв справжній талант імпровізатора.
За свою першу пісню композитор отримав 6 доларів. Проте незабаром популярність його музики почала зростати зі швидкістю снігової лавини: ім'ям Гершвіна та назвами його пісень засвітилися вогні реклами над Бродвеєм — головною театрально-мистецькою вулицею Нью-Йорку. Композитора наперебій запрошували до співпраці знані музичні видавництва і театри…

Яку роль зіграла класична музика у музичній освіті Джорджа Гершвіна?
Чим саме приваблював Гершвіна афроамериканський джаз?

Ми вже знайомі з ніжною та натхненною «Колисковою» Гершвіна. Це фрагмент його опери «Поргі та Бесс».
Перепрошую, але хіба опера не жанр класичної музики?
Це ти вірно підмітив. Але заслуга Гершвіна саме у майстерному поєднанні класики і джазової музики - найпопулярнішої в часи Гершвіна.
Афроамериканський джаз приваблював композитора своєрідністю мови, глибиною почуттів, імпровізаційністю.
Джордж Гершвін вважав, що джаз, який несправедливо відносять до «музики нижчого ґатунку», здатний збагатити європейську класичну музику, оновити її форму та зміст.
Американський диригент Волтер Дамрош досить образно змалював відносини академічних композиторів з музикою джазу: «Багато композиторів ходили навкруги джазу, як коти навколо миски із гарячим супом, очікуючи доки він трохи охолоне і вони зможуть насолодитися їжею, не ризикуючи обпекти язика.
Джорджу Гершвіну вдалося вирішити проблему. Як принц із відомої казки, він узяв за руку Попелюшку і оголосив її принцесою, незважаючи на шалену злість її заздрісних сестер».



Последнее изменение этой страницы: 2016-04-08; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.235.11.178 (0.009 с.)