Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Філософський східний світогляд грунтується на поєднанні принципів буддизму, індуїзму, конфуціанства, даосизму.Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Особливості філософствування в Індії та Китаї: - усі філософські системи мають одночасно і релігійний характер; - головна мета філософії – не пізнання світу, а встановлення гармонії людини і світу, зміна світовідношення. На відміну від західної філософії, філософії Індії і Китаю майже завжди мають образно – інтуїтивний характер, афористичну та художню форму.
Західний тип філософствування має екстравертний характер, в ньому переважає науково-теоретична проблематика, матеріалістичне розуміння світу, тут сформувався культ знання заради знання. Головні цінності західного шляху буття: - особистість і її свобода; - ідея і практика технічного оволодіння природою (людина сприймається як більш високе, ніж природа); - ідея історії (вона надає людському розвиткові сенс, відмежовує його від еволюційного процесу природи як щось відмінне від нього). Антична філософія – філософія Давньої Греції і Риму. На відміну від давньосхідної, вона з самого початку протиставила розум і знання уяві і вірі, намагалась перебороти міфологію почуттів міфологією розуму. Головна риса античного світогляду – космологізм, що являє собою накладання земних відносин на всю природу. Розпочиналась антична філософія з появи натурфілософських ідей та шкіл у Стародавній Греції. Основна проблема для мислителів (натурфілософів) Мілетської школи (VІІ – VІ ст. (-) – пошуки і визначення першопочатку буття: - Фалес – вода розумна; - Анаксімандр – «апейрон», безкінечне, всеохоплююче, що перебуває у вічному русі; - Анаксімен – повітря. Традицію мілетців продовжував Геракліт («Темний») (бл. 540 - бл. 480 рр. (-), для нього першопочатком є вогонь. Вчення елеатів – Ксенофана, Парменіда, Зенона – стало новим кроком у становленні давньогрецької філософії, в розвитку її категорій, особливо категорії «субстанція», яка набуває філософського змісту, оскільки ця субстанція – буття. Значним етапом у розвитку античної філософії стало атомістичне вчення, розроблене Левкіппом, Демокрітом та Епікуром. Обґрунтовуючи першопочатки атомісти вважали, що ними є атоми (буття) і пустота (небуття). Буття розглядалось як антипод пустоти. Друге питання семінарського заняття вивчається студентами самостійно. В якості узагальнення матеріалу слід зазначити, що під німецькою класичною філософією розуміють філософську культуру Німеччини кінця ХVШ – початку ХІХ ст., що підняла на недосяжний рівень теоретичний спосіб філософствування. Студентам можна запропонувати прокоментувати вислови п редставників німецької класичної філософії:
- Іммануїл Кант (1724 – 1804) – «Дві речі наповнюють душу людини неперевершеним захопленням – зоряне небо над нами і моральний закон всередині нас»; - Йоган Готліб Фіхте (1762- 1814) – «Моя система – це перша система свободи; як та нація звільнила людину від зовнішніх ланцюгів, так і моя система звільняє від речей самих по собі»; - Фрідріх Вільгельм Шеллінг (1775 – 1854) – «В науці стільки науки, скільки в ній мистецтва»; - Георг Вільгельм Фрідріх Гегель (1770- 1831) – «Я вважаю, що світовий дух дав команду часу «вперед»; - Людвіг Андреас Фейєрбах (1804- 1872) – «Людина вірить у богів не лише тому, що має фантазію та почуття, а також і тому, що їй притаманне прагнення бути щасливою; вона вірить у досконалу істоту тому, що сама хоче бути досконалою; людина вірить у безсмертну істоту, тому що сама не бажає помирати». Загальні риси німецької класичної філософії: - спільна проблема – проблема граничних пізнавальних можливостей людини, в процесі вирішення стає проблемою тотожності мислення і буття; - сформульовано принцип діяльності – активності суб’єкта пізнання, що створював у навколишній реальності свій об’єкт; - суб’єкт розглядається як носій активності, об’єкт – як та частина реальності, на яку спрямовано увагу суб’єкта, промінь його активності; - ідея саморозвитку як результат такого розв’язання суперечностей всередині суб’єкта чи об’єкта, що приводить до нової якості; - абсолют розуміється як розгортання певного логічного процесу у світі, в цілому відбувається деперсоналізація і пантеїзація Бога. В межах німецької класичної філософії розроблено цілісну діалектичну концепцію розвитку.
Розглядаючи третє питання, варто дати загальну характеристику української філософської думки та визначити її місце в загальносвітовій філософії. Українська філософія – явище переважно внутрішнє у відношенні до української культури, тобто вона виражала, виводила на рівень осмислення деякі важливі риси національного характеру та світосприйняття українців.
Особливості української філософії: - є внутрішнім явищем української культури; - не має схильності до абстрактно – раціональних системних побудов; - схильність до моральних настанов та життєвого повчання; - позитивне ставлення до релігії, до шанування вищих духовних цінностей; - оберненість у бік історичних та історіософських осмислень особливостей долі як українського народу, так і слов’янства в цілому; - сильна інтегрованість у літературу, громадсько–політичну думку, культурно–історичні проекти та міркування. Своєрідну систему філософсько–поетичного світосприйняття розробив найвідоміший вихованець Києво-Могилянської Академії Григорій Сковорода (1722- 1794): - світ складається із двох натур (тварі та душі): видимої, чуттєвої, але не справжньої і не першої за суттю, та невидимої, духовної, вічної та чистої, а тому – справжньої основи будь – чого, тобто Бога; - дві натури співвічні, існують ніби паралельно, а тому жодну з них не можна просто знехтувати, але духовна натура ніколи не виявляється у видимій адекватно, тому між ними точиться вічна боротьба; - Біблія – символічний особливий реальний світ, що існує поміж великим світом (макрокосмом, космосом) та малим (мікрокосмом, людиною), форма переходу від видимого, чуттєвого світу до духовного; - людина, як малий світ, мікрокосмос поєднує в собі дві натури, своїм життям демонструє їх боротьбу та весь можливий діапазон її виявлення; - перед людиною стоїть завдання пізнати себе, тобто зрозуміти, осмислити себе як особливий перехід між світовими натурами, і, відповідно, визначити своє місце у світовій драмі; - оскільки дух за своєю суттю є єдиним та неподільним, то найбільш цілісно, повно та адекватно він являє себе у порухах людського серця; - треба прислухатись до голосу серця, бо саме в ньому найбільш прямо (повно) являє себе людська суть (людська натура); серце є осередком духовного життя в людині; - наука про людину та її щастя – найважливіша з усіх наук; - любов та віра дають змогу людині вийти за межі свого тлінного звичайного «Я», живлять душу людини, наповнюють її творчою енергією, підштовхують на шлях дійсного щастя; - антиподами любові та віри, протилежними за своєю дією на людину, є поняття суму, туги, нудьги, страху; запорука здоров’я душі – її радість, кураж; - людське щастя втілюється не тільки в духовних шуканнях, не тільки у сердечній радості, а й у сродній праці, яка приносить внутрішнє задоволення і душевний спокій (діатрібу), є обов’язковою умовою самореалізації людини.
Четверте питання передбачає огляд філософських поглядів українських громадських діячів, літераторів другої половини ХІХ – початку ХХ ст. - І.Франка, М.Драгоманова, Лесі Українки, М.Грушевського. У відповідях слід підкреслити соціальну спрямованість філософської думки цього періоду.
В п’ятому питанні необхідно дати загальну характеристику філософської проблематики ХХ – початку ХХІ ст. Сучасна епоха породжує прагнення оновити традиційні ідеї, тому філософи активно залучають до кола своїх пізнавальних інтересів проблеми суспільства, людини, науки, культури, цивілізації. Основні ідеї сучасної філософії: - ідея цілісного знання про людину, що поєднує конкретно – наукове і філософське начала, породила філософську антропологію (М.Шелер, Г.Плеснер, Е. Кассірер, Хосе Ортега – і – Гассет) - все буття світу визначається через людське буття; людина трактується майже телеологічно як завершення еволюції світу; вихід за межі людини тут означає соціалізацію і гуманізацію - постійне відтворення людяності –торжество людського начала в стихії біологічного;
- ідея споконвічного існування сутності людини стала однією з основ філософії екзистенціалізму (М.Хайдеггер, К.Ясперс, Ж.-П.Сартр, А.Камю) - на перший план вийшла ідея абсолютної унікальності людського буття, проблема людини та її місця в світі, духовної витримки людини, яка потрапила в потік подій і втратила контроль; зосереджувалась увага на кризових ситуаціях у житті людини і людства; центральна проблема – відчуження індивіда від суспільства; - ідея рівної цінності особистості та суспільства, співтворчої єдності людини і Бога стали основою персоналізму (М.Бердяєв, Л.Шестов, Е. Муньє, П.Тейяр де Шарден), що є способом людського буття у світі, утверджує головною цінністю буття – вільну особистість, яка творить: творчість доводиться до творення себе, в ході чого людина набуває риси Боголюдини. Основні течії сучасної світової філософії: - неопозитивізм (М.Шлік, Р.Карнап, Я.Лукасєвич, Я.Вітгенштейн), який претендував на аналіз філософсько–методологічних проблем, висунутих у ході науково-технічної революції; - практичний раціоналізм (К.Поппер, П.Фейєрабенд) виражає прагнення відділити сферу раціональності (науку) від псевдонауки, метафізики та ідеології, розмежувати їх; - структуралізм (К. Леві-Стросс, Ж.Лакан) – загальна назва напрямків соціогуманітарного пізнання ХХ ст., пов’язаних із виявленням структури, тобто сукупності відношень між елементами цілого, що зберігають свою сталість у ході різних перетворень і змін; пошук структур відбувається в різних сферах культури; - герменевтика (Г.-Г.Гадамер, К.Аппель, П.Рікьор) – теорія розуміння вчення про розуміння та інтерпретацію документів, що містять у собі смислові зв’язки, вчення про передумови і засоби такого розуміння.
Семінарське заняття № 1. Спеціальність 5.03051001 Товарознавство та комерційна діяльність, 5.14010102 Ресторанне обслуговування
|
|||||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-02-05; просмотров: 200; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.129.210.35 (0.011 с.) |