Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Do the following exercises to remember the rule. Выполните следующие упражнения, чтобы запомнить правило.↑ Стр 1 из 23Следующая ⇒ Содержание книги
Поиск на нашем сайте
ОГЛАВЛЕНИЕ Стр. ДИДАКТИЧЕСКИЙ ПЛАН.................................................................................................................... 2 ЛИТЕРАТУРА........................................................................................................................................... 3 ПЕРЕЧЕНЬ КОМПЕТЕНЦИЙ............................................................................................................... 4 LESSON 1.................................................................................................................................................... 5 I. Phonetics................................................................................................................................................... 5 Задания по формированию компетенций............................................................................................. 6 II. Topic “Shops and Shopping”................................................................................................................ 9 III. Prof-reading “Legal professions”...................................................................................................... 12 IV. Relax!.................................................................................................................................................... 16 LESSON 2.................................................................................................................................................. 17 I. Phonetics................................................................................................................................................. 17 Задания по формированию компетенций........................................................................................... 18 II. Topic “Food and Drinks”.................................................................................................................... 25 III. Prof-reading......................................................................................................................................... 30 IV. Relax!.................................................................................................................................................... 34 LESSON 3.................................................................................................................................................. 36 I. Phonetics................................................................................................................................................. 36 Задания по формированию компетенций........................................................................................... 38 II. Topic “Clothes”..................................................................................................................................... 39 III. Prof-reading......................................................................................................................................... 44 IV. Relax..................................................................................................................................................... 47 LESSON 4.................................................................................................................................................. 49 I. Phonetics................................................................................................................................................. 49 Задания по формированию компетенций........................................................................................... 51 II. Topic “At the doctor's” “Illness”......................................................................................................... 56 III. Prof-reading . Read, compare and analyze the text................................................................. 60 IV. Relax..................................................................................................................................................... 63 LESSON 5.................................................................................................................................................. 65 I. Phonetics................................................................................................................................................. 65 Задания по формированию компетенций........................................................................................... 69 II. Topic “ Sport and Games”................................................................................................................... 72 III. Prof-reading......................................................................................................................................... 76 IV. Relax..................................................................................................................................................... 79 LESSON 6.................................................................................................................................................. 81 I. Progress Check....................................................................................................................................... 81 II. Relax!..................................................................................................................................................... 85 ГЛОССАРИЙ........................................................................................................................................... 94
ДИДАКТИЧЕСКИЙ ПЛАН
Phonetics: Drills. Grammar “The Present Perfect Tense”. Topiс “Shops and Shopping”. Prof-reading “Legal Professions”. Relax. Phonetics: Drills. Grammar “The Past Perfect Tense. The Future Perfect Tense”. Topic: “Food and drinks”. Prof-reading “Law”. Relax. Phonetics: Drills. Grammar “The Present Perfect Continuous Tense”. Topic: “Clothes”. Prof-reading “Jurisprudence”. Relax. Phonetics: Drills. Grammar “The Past Perfect Continuous Tense. The Future Perfect Continuous Tense”. Topic: “At the doctor’s. Illness”. Prof-reading “Legislation in Britain”. Relax. Phonetics: Drills. Grammar “The Passive Tense”. Topic: “Sport and Games”. Prof-reading Progress Check. Relax.
ЛИТЕРАТУРА*
1. Мамонова Л.А., Reward + Prof.-Reading Texts (Pre-Intermediate). Тексты юридической тематики. Лексико- грамматические комментарии, М., СГА, 2011. 2. Мамонова, Л. А. Виды права (Reward+Prof.-Reading Texts (Pre-Intermediate) [Электронный ресурс]: рабочий учебник. Ч. 1 / Мамонова, Л. А. - 2011. - http://lib.muh.ru. 3. Мамонова, Л. А. Юриспруденция. (Reward+Prof.-Reading Texts (Elementary) [Электронный ресурс]: рабочий учебник / Мамонова, Л. А. - 2011. - http://lib.muh.ru. 4. Попов Е.Б. Legal English. Specialties and Particulars. Английский язык для юристов [Электронный ресурс]: углублённый курс. Книга первая. Учебное пособие/ Попов Е.Б.— Электрон. текстовые данные.— Оренбург: Оренбургский институт (филиал) Московского государственного юридического университета имени О.Е. Кутафина, 2015.— 235 c.—http://www.iprbookshop.ru/30546.— ЭБС «IPRbooks». 5. Попов Е.Б. Английский язык для студентов-юристов [Электронный ресурс]: учебное пособие/ Попов Е.Б., Халюшева Г.Р.— Электрон. текстовые данные.— Саратов: Вузовское образование, 2013.— 133 c.—: http://www.iprbookshop.ru/16675.— ЭБС «IPRbooks» 6. Резникова, Т. В. Виды права (Reward+Prof.-Reading Texts (Pre-Intermediate) [Электронный ресурс]: рабочий учебник. Ч. 2 / Резникова, Т. В. - 2011. - http://lib.muh.ru. Резникова, Т. В. Что такое закон. (Reward+Prof.-Reading Texts (Elementary)). Термины и терминологические сочетания [Электронный ресурс]: рабочий учебник ПЕРЕЧЕНЬ КОМПЕТЕНЦИЙ
Обучающийся должен обладать следующими компетенциями: 1. Осознает социальную значимость своей будущей профессии, обладает достаточным уровнем профессионального правосознания (ОК-1). 2. Способен логически верно, аргументировано и ясно строить устную и письменную речь (ОК-4). 3. Стремится к саморазвитию, повышению своей квалификации и мастерства (ОК-7). 4. Владеет необходимыми навыками профессионального общения на иностранном языке 5. Способен толковать различные правовые акты (ПК-15).
LESSON 1
I. Phonetics
Study the table
Pronounce the following
Grammar
“The present perfect tense”
Времена группы Perfect (настоящее, прошедшее и будущее) выражают действие, соотнесенное с каким-либо моментом или действием, а именно действие, предшествующее этому моменту или действию. Глагол в настоящем времени группы Perfect обозначает действие, которое уже совершилось в прошлом, в предыдущий период, но имеет непосредственную связь с настоящим моментом. а) в виде результата действия, опыта, знаний, приобретенных к настоящему моменту: e.g.: б) в виде указания на период времени, который еще не закончился, т.е. включает и настоящий момент: e.g.: I have seen him this morning. – Я видел его сегодня утром. (Разговор происходит утром). Запомните: The Present Perfect Tense переводится на русский язык прошедшим временем. Слова-сигналы, которые указывают на употребление данного времени: Обстоятельства: today, this week, this month, this year; Наречия: already (уже), just (только что), ever (когда-либо), never (никогда), lately (недавно – за последние дни или недели), recently (недавно – за последние месяцы или годы), up to now Предлоги: for – в течение какого-либо времен; since – c, с тех пор как. Образование времени. The present perfect tense Время The Present Perfect Tense образуется с помощью вспомогательного глагола to have и причастия II смыслового глагола, т.е. по следующей схеме: TO HAVE in PRESENT INDEFINITE + PARTICIPLE II (have/has – 3 лицо ед.число) Вспомогательный глагол to have является показателем времени, числа, лица, participle II является неизменной частью этой формы. Participle II (Причастие II) является 3 формой английского глагола, которая: у правильный глаголов образуется посредством прибавления окончания - ed – к неопределенной форме глагола и соответствует форме прошедшего времени группы Indefinite. Формы неправильных глаголов даны в таблице неправильных глаголов (3 колонка) e.g.: We have read this article today. (Мы прочли сегодня эту статью) He/she has already come. (Он/она уже приехал (а)). В вопросительной форме вспомогательный глагол have/has ставится перед подлежащим: ? + have/has + S + PII e.g.: What have we read today? (Что мы прочли сегодня?) Why have we read this article today? (Почему мы прочли эту статью сегодня?) Who has already come? (Кто уже приехал?) Следует запомнить, что вопрос с вопросительным словом When (когда?) в группе Perfect В отрицательной форме отрицательная частичка not ставится после вспомогательного глагола have/has. Наречия already/just не употребляются в отрицательной форме и меняются на not…yet. S + have/has + not + PII e.g.:They have not brought this book yet. (Они еще не принесли эту книгу) He/she hasn’t arrived this morning. (Он/она не приехал(а) этим утром) Remember the following sentences! (Запомните следующие предложения!) I have never been to France. Have you ever been to London? I haven’t seen you for ages! He hasn’t met him for a long time. We haven’t been to Moscow since last year.
Задания по формированию компетенций
Topical vocabulary chemist’s/pharmacy – аптека grocer’s – бакалея duty – free shop – беспошлинный магазин baker’s – булочная household appliances – бытовая техника newsstand – газетный киоск food store – гастроном delicatessen – деликатесы pet shop – зоомагазин stationary – канц. товары bookshop – книжный магазин candy store/confectioner’s – кондитерская butcher’s – мясная лавка greengrocer’s – овощи, фрукты arcade – пассаж gift shop – подарки fishmonger’s – рыбный магазин cash & carry – мелкооптовый рынок sports shop – спорттовары shopping centre/ mall – торговый центр department store – универмаг supermarket – универсам florist’s – цветы jeweler’s – ювелирный магазин
1. Read and translate the text. Прочитайте и переведите текст.
Going shopping
When we want to buy something we go shopping. We need food products every day. So we take money and go to the nearest shops to buy everything we need. Most often we buy bread and milk products. We buy milk, butter, cheese, cream at a dairy. We buy bread at the baker’s. If we need sugar, salt, tea, sweets, coffee we go to the grocer’s. We buy meat at the butcher’s. When we want to eat some fruits and vegetables we go to the greengrocer’s. There we can buy potatoes, tomatoes, cucumbers, carrots, cabbage, onions and other vegetables. We pay the money for the products we buy at the cash-desk. From time to time we buy clothes, shoes, coats, hats and so on. For that purpose we go to a department store. It is a big shop with many departments.
Notes to the text: To gо shopping – ходить в магазин за покупками (устойчивое словосочетание), см.также: to gо swimming, to go skiing, etc. Но: to do the shopping –делать покупки. Milk, butter, cheese, etc. – все неисчисляемые вещественные имена существительные в английском языке употребляются без артикля. A cash-desk – касса (в магазине); сравните: a booking-office – касса (железнодорожная), From time to time – время от времени.
Задания по формированию компетенций
3. Where would you buy these things? Choose from the shops below. butcher newsagent chemist supermarket department store Write down two more things you could buy in each shop. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Topical vocabulary abuse of power – злоупотребление властью, полномочиями arson – поджог an attorney for defence – адвокат по защите an attorney for the plaintiff – адвокат истца a bailiff – судебный исполнитель/ судебный пристав blackmail – шантаж; шантаж; вымогательство, шантажирование. breaking and entering – взлом с проникновением a bribe – взятка; взятка, подкуп a briber – тот, кто даёт взятку
Задания по формированию компетенций
1. Read and compare the text. legal/legal affairs (system) – юридический/юр. дела (система) law – закон, свод правил, регулирующий действия людей и обязательный к исполнению всеми гражданами Civil Law – Гражданское право a lawyer – юрист, адвокат a solicitor – солиситор, стряпчий, юрисконсульт a barrister – барристер (адвокат, имеющий право выступать в высших судах) an experience – опыт to deal with – иметь дело с чем-то a crime – правонарушение/преступление a petty crime – малозначительное преступление matrimonial matters – брачные дела to prepare the case and the evidence – готовить дело и доказательства to speak in Court for you – выступать в суде от вашего имени a civil action – гражданское дело a divorce – развод recovering some debts – возмещение некоторых долгов a will (n) – воля, завещание to make a will – составить завещание to start business of your own – начать собственный бизнес an interpretation of the Law – интерпретирование закона an expert on advocacy – эксперт в адвокатском деле a chamber (Bar Chamber) – палата (Палата адвокатов) to qualify as a barrister – получить квалификацию барристера to take the examination – сдавать экзамен the Bar Council – Совет адвокатов
Use the new vocabulary. 1. People working in or studying legal affairs are referred to as ___________.(юристы) 2. Many problems _________ exclusively by a solicitor. (решаются) 3. The solicitor deals with ____________________ and some matrimonial matters (незначительные преступления) 4. A solicitor prepares the case and the evidence. He _________________ (выступать в суде от вашего имени) 5. If you want to make ____________ you should go to a solicitor. (составить завещание) 6. The barrister is also ________________ (эксперт в адвокатском деле). 7. Only barristers can become ____________ in an English court. (судья)
3. Agree (+) or disagree (-). 1. England has two kinds of lawyers. They are solicitors and barristers. () 2. A solicitor actually speaks in the Higher Court for you. () 3. Only barristers can become judges in an English court. () 4. If you want to become a solicitor you should go to the University. () 5. Barristers are experts in the interpretation of the Law. ()
Translate into English. 1. Если у человека возникает юридическая проблема, он идет к солиситору. _________________________________________________________________________________ 2. Солиситор имеет дело со многими проблемами. _________________________________________________________________________________ 3. Адвокат готовит дело и доказательства. _________________________________________________________________________________ 4. По гражданскому делу солиситор может выступать в Суде графства. _________________________________________________________________________________ 5. Адвокатская деятельность - искусство представления дел в суде. _________________________________________________________________________________
5. Read the questions. You should answer them after you read the text. Прочитайте вопросы. Вам нужно будет ответить на них после прочтения текста. 1. What did the man say when they began to speak about robbers? _________________________________________________________________________________ 2. What did the highwayman demand? _________________________________________________________________________________ 3. How did the woman explain the matter? _________________________________________________________________________________
Read the text. A Case on the road In the old days a number of people were travelling from Bristol to London. During the long journey the passengers became friendly and didn't hide anything from each other. When the conversation turned upon robbers, a man told he had ten guineas in gold but didn't know where best to hide them. A woman advised him to put them into his boots. (hide – прятать; robber – грабитель; guinea – 21 shillings – гинея). Later on really a robber stopped the coach and demanded the money. Then to the astonishment of all others, the woman who had advised to hide her neighbour's money in his boot said: «I have no money, but this man has ten guineas in his boot». «The robber took the ten guineas and left. The robbed man began to accuse the woman of being in league with the robber. But the woman said: «Wait till London and I'll explain the thing to you». (coach – карета, demand – требовать; accuse – обвинять, be in league with – быть в сговоре) When they came to London she told that she had had a large sum of money with her and that she had told the man's secret to turn the robber's attention from her. She begged now to excuse her and awarded the man with one hundred pounds. (beg – умолять; award – наградить; pound – 20 shillings – фунт стерлингов)
IV. Relax!
LESSON 2
I. Phonetics
Study the table
Pronounce the following
Grammar
“The past perfect tense”
The Past Perfect Tense употребляется: - в простых предложениях, когда действие уже закончилось к определенному моменту в прошлом. Слова-сигналы: с предлогом by (к) by 6 o’clock, by the evening, by Monday, by the end of the week. Мы сдали все зачеты к началу июня. - в сложноподчиненных предложениях, Past Perfect может употребляться как в главном предложении, так и в придаточном в зависимости от того, какое действие произошло раньше. Они пригласили нас на фильм, который мы уже видели («видели» произошло раньше, чем «пригласили»). Мы уже видели этот фильм, когда они пригласили нас.
Образование The Past Perfect Tense S + To have in Past Indefinite + Participle II Had Participle II – причастие 2, третья форма английского глагола, для правильных глаголов образуется путем прибавления окончания - ed – к неопределенной форме глагола без частицы – e.g.: We had passed all the credits by the beginning of June. They invited us to the film which we had already seen. We had already seen the film when they invited us. В вопросительной форме вспомогательный глагол HAD употребляется перед подлежащим. ? + had + S + PII e.g.: What had we already passed by the beginning of June? What had we already done by the beginning of June? Who had already passed the credits by 3? BUT: When did you pass the credits? (Вопрос с WHEN задается в Past Indefinite) Where had we already seen the film when they invited us? Had we seen the film when they invited us?
Для образования отрицательной формы Past Perfect к вспомогательному глаголу HAD добавляется отрицательная частица NOT. S + Had + not + Participle II e.g.: The boy hadn’t done all the work by the evening. They gave me the book which I had not read yet. My friend hadn’t rung me up before he came home.
Задания по формированию компетенций
1. Put the verb in brackets in the Past Perfect Tense or the Past Indefinite Tense (Поставьте глагол в скобках в Past Perfect или Past Indefinite): 1. By 8 o’clock the teacher (to examine) _________________________ all the students. 2. On my way to the Institute I (to remember) __________________ that I (to leave) ______________________ my report at home. 3. All my friends (to be glad) ___________________ that I (to pass) __________________ my exams successfully. 4. When they (to enter) _________________ the hall, the show already (to begin) __________________. Образование The Future Perfect Tense S + To have in Future Indefinite + Participle II Shall/will have Participle II – причастие 2, третья форма английского глагола, для правильных глаголов образуется путем прибавления окончания – ed – к неопределенной форме глагола без частицы – e.g.: We shall have passed all the exams by the beginning of July. It will have stopped raining by the evening. My friends and I will have already done this work by 5. В вопросительной форме вспомогательный глагол SHALL/WILL употребляется перед подлежащим. Следует обратить внимание, что перед подлежащим ставится только первый вспомогательный глагол. ? - Shall/will + S+ have + Participle II e.g.: What shall we have already passed by the beginning of June? What shall we have already done by the beginning of June? Will it have stopped raining by the evening? Where will it have already stopped raining by the evening? Who will have already done this work by 5? BUT: When will you pass the exams? When will it stop raining? When will my friends and I do this work? (Вопрос с WHEN задается в Future Indefinite) Для образования отрицательной формы The Future Perfect Tense к вспомогательному глаголу SHALL/WILL добавляется отрицательная частица NOT. S + Shall/will + not + have + Participle II Shall not = shan’t Will not = won’t e.g.: The boy won’t have done all the work by the evening. It won’t have stopped snowing by this time. Примечание 1: Будущее время группы Perfect употребляется сравнительно редко, лишь тогда, когда говорящий желает подчеркнуть завершенность, законченность действия к определенному моменту в будущем, особенно с глаголами to finish / to complete. Примечание 2: В придаточных предложениях времени и условия вместо будущего времени группы Perfect употребляется настоящее время группы Perfect. e.g.: As soon as we have had dinner, we shall go for a walk. Как только мы пообедаем, мы пойдем гулять.
Задания по формированию компетенций
Задания по формированию компетенций
Topical Vocabulary almond – миндаль apple sauce – яблочное пюре beef stew – тушёная говядина beet – свёкла boiled buckwheat – гречневая каша boiled rice – рисовая каша borsch – борщ cereal – 1) (хлебный) злак 2) (cereals) зерновые культуры chew – жевать; пережёвывать пищу a chop – котлета chuck roast – жаркое из цыплёнка cold cereal – хлопья с холодным молоком semolina – манная каша a cookie – домашнее печенье a cucumber – огурец a dessert spoon – десертная ложка dough – тесто a doughnut – пончик filling – начинка, фарш fish soup – уха Coke – кола French fries – картофель фри ice-cream – мороженое salad – салат pizza – пицца an apple pie – яблочный пирог a cheesecake – пирог с сыром risotto – ризотто juice – сок chocolate mousse – шоколадный мусс mayonnaise – майонез strawberry – клубника
strawberry Cherry melon You normally peel oranges and bananas (= remove the skin) before you eat them. Vegetables
green beans onion garlic carrot mushrooms
red pepper cabbage broccoli leeks celery
Lettuce tomato cucumber vinegar oil
NOTE A person who does not eat meat is a vegetarian
fry /bake Roast
Ways of cooking food. Boil: in water, e.g. potatoes or rice Fry: in oil or butter above the heat, e.g. sausages Grill: under the heat, e.g. toast or meat Roast: in the oven using oil, e.g. meat Bake: in the oven without oil,e.g. cakes
Describing food and drink. Salty: lots of salt Hot / spicy: lots of spices,e.g. curry, chilli Sweet: lots of sugar (ant. – bitter: very strong coffee, sour, e.g. lemons) Fresh: recently produced, e.g. fresh bread Healthy: good for your health, e.g. salad, fruit Still: water without gas, sparkling – water with gas
Useful expressions:
1. Read and translate the text. Прочитайте и переведите текст. We eat to live but not live to eat In this fast-moving world it is necessary to watch what we eat – it should be healthy food, not junk one, which has become very popular. Eating too much junk food can cause overweight and as heart-disease. For example, it is much better to eat an apple or a banana than to eat a double hamburger with ketchup and mayonnaise. You will feel full in both cases, but a fruit or a vegetable is healthier. Today there are a lot of different restaurants and cafes where you can eat delicious and not really expensive food. A service is usually excellent and friendly waiters help you to relax and enjoy your meal fully. You can eat any types of food in restaurants – you can try homemade cakes, beefsteaks, pasta and others. For the main course you can order fish, meat or chicken with some rice or potatoes, also you can ask for pasta and salad. You can eat a bowl of ice-cream, pieces of apple pie, and strawberries with cream or something like that for desert. For drink you can order a glass of water or juice, a cup of coffee or tea. Eating habits are different in different countries. For example, Brazilians never eat with their hands – they always use a knife and a fork, even when they eat hotdogs. Finns like to eat hot sausages and drink beer in the streets; many Philippines prefer to eat with their hands. Also they think that it is polite to leave a little food on the plate at the end of a meal. Well, as for me I do respect their eating habits and like to eat different countries’ food such as Italian Pasta, Japanese rice with sushi or Indian spicy meat. But anyways whatever you like you should remember words of wisdom which say that we eat to live, but not live to eat.
Notes to the text: Overweight – лишний вес, to weight – весить Delicious – очень вкусный A Waiter – официант, a waitress - официантка Homemade cakes – домашние пироги, home + made – сложное слово Pasta – макаронные изделия (любые) A bowl – миска, зд. креманка To prefer – предпочитать To ask for smth – просить что-либо, to ask – спрашивать
Задания по формированию компетенций
2. Answer the following questions. Ответьте на следующие вопросы. 1. Why is it necessary to watch what we eat? ____________________________________________ 2. What is healthy food? _____________________________________________________________ 3. What kind of food can we eat in restaurants? __________________________________________ 4. How often do you order the main course? _____________________________________________ 5. Are eating habits different in different countries? _______________________________________
III. Prof-reading
Topical Vocabulary
Список юридических терминов на английском языке с переводом: a bribe taker – взяточник burglary – кража со взломом a claimant – заявитель / истец (в цивильных делах) contempt of court – неуважение к суду a trial – суд; испытание, проба a crime/offence – преступление a disorderly conduct – хулиганство / нарушение общественного порядка a felony – уголовное преступление; тяжкое уголовное преступление a forgery – подлог или подделка документа
Read and translate the text .
Law: a necessary evil?
In the opinion of many people, the law is a necessary evil that should be used only when everyday, informal ways of settling disputes break down. When we buy a train ticket a lawyer may tell us it represents a contract with legal obligations, but to most of us it is just a ticket that gets us on the train. Even so, some transactions in modern society are so complex that few of us would risk making them without first seeking legal advice; for example, buying or selling a house, setting up a business, or deciding whom to give our property to when we die. In some societies, such as the United States, precise written contracts, lawyers and courts of law have become a part of daily life, whereas in others, such as Japan, lawyers are few and people tend to rely on informal ways of solving disagreements.
Notes to the text: to settle disputes – разрешать противоречие legal obligations – юридические обязательства a neighbour – сосед to be injured – быть травмированным to behave – вести себя. Behave yourself! – Ведите себя как следует! an implication – смысл a transaction – сделка, соглашение precise – ясный, четкий informal – неформальный a disagreement – разногласие in this respect – в этом отношении
Задания по формированию компетенций
B. Caught in his own trap It happened in England not very long ago. A judge was going for an assize (выездная сессия суда) to a distant town. His wife asked him to allow her to go with him. The judge agreed but told her not to take a lot of boxes. Next morning they started in a carriage. On the way the judge wanted to stretch his legs and his feet struck against something under the seat. It was a box. The judge was very angry; he opened the window and threw the box out. The coachman stopped the horses to pick up the box but the judge ordered to drive on. The next day the travellers reached the town. The judge put on the robes and was ready for going to the court, but he couldn't find his wig (парик) which is a very important attribute of an English judge. Then he cried: «Where in all the world is my wig?» – «Your wig, my Lord? Why, your Lordship threw it out of the carriage window yesterday», explained the coachman who was watching the scene.
LESSON 3
I. Phonetics
Study the table
Pronounce the following
Oбратите внимание на произношение английских слов с нейтральной гласной[ə]:
Grammar
“The Present perfect continuous Tense” 1. Present Perfect Continuous образуется при помощи вспомогательного глагола “ to be ” в форме Present Perfect (have been, has been) и формы причастия настоящего времени (present Participle) смыслового глагола – PI Образование времени Present Perfect Continuous: Задания по формированию компетенций
Topical vocabulary a coat – пальто a raincoat – плащ a fur-coat – шуба an anorak – теплая куртка a jacket – жакет, пиджак a suit – костюм a shirt – рубашка trousers – брюки jeans – джинсы a dress – платье a blouse – блуза a skirt – юбка underwear – белье footwear – обувь a shoe – ботинок, туфля a boot – сапог a sandal – босоножка slippers – шлепанцы socks – носки stockings – чулки tights – колготки a hat – шляпа a cap – шапка, фуражка, кепка a collar – воротник a sleeve – рукав a button – пуговица zip – молн
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-12-27; просмотров: 445; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.152.49 (0.018 с.) |